مهاجرت تحصیلی به اروپا

بهترین کشورهای اروپایی برای پزشکان

شاید مهاجرت تحصیلی به اروپا ساده‌ترین راه برای مهاجرت باشد. اما رفتن به دانشگاه الزاما ارزان‌ترین انتخاب نیست. به خصوص وقتی که بخواهید به تحصیل در رشته‌ی پزشکی بپردازید.

با این وجود همیشه مقاصد مقرون‌به‌صرفه‌ای در اروپا وجود دارد تا پزشکان آینده‌دار بتوانند مهارت لازم را برای مهارت‌آموزی کامل، پیدا کنند.

در حقیقت برخی از کشورهای اروپایی، بهترین گزینه برای یک پزشک هستند. ما در ابتدا ارزان‌ترین کشورهای اروپایی جهت تحصیل در رشته‌ی پزشکی را معرفی می‌کنیم. سپس، کشورهایی از اروپا را به شما معرفی می‌کنیم که یک پزشک در آن‌جا بیشترین درآمد را خواهد داشت.

پس با ما همراه باشید تا هر اطلاعاتی را که در این زمینه نیاز دارید، به دست بیاورید.

1. لهستان و پیوند اعضا

لهستان علاوه بر غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه، دانشگاه‌هایی دارد که شهریه‌ی بسیار کمی برای رشته‌ی پزشکی در نظر می‌گیرد. این شهریه نسبت به تحصیل در اروپای غربی، استرالیا یا آمریکای شمالی بسیار کمتر است.

مدارک ارائه شده توسط دانشگاه‌های لهستان در سطح جهانی به رسمیت شناخته می‌شوند.

پس به کمک مدرک صادره از دانشگاه‌های لهستانی می‌توانید شغل خوبی پیدا کنید. دانشگاه‌های لهستان مکان خوبی برای تحصیل در رشته‌ی پیوند اعضای بدن است.

چون لهستان جایی است که اولین عمل پیوند صورت گرفته است. لهستان از مقاصد ارزان برای مهاجرت تحصیلی به اروپا در رشته‌ی پزشکی است.

مهاجرت تحصیلی به اروپا

2. سوئد و سیستم آموزشی بی‌نظیرش

اگر از نظر مالی مشکلی ندارید و می‌خواهید به تحصیل در اروپا  بپردازید، سوئد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. دانشگاه‌های سوئد معمولا برای دانشجویان پزشکی شهریه‌ی بالایی تعریف می‌کنند. اما سیستم آموزشی سوئد کامل و بی‌نظیر است.

مدرک صادره از دانشگاه‌های سوئد را در همه‌جای دنیا می‌پذیرند و یافتن شغلی مناسب بعد از فارغ‌التحصیلی کاملا تضمینی است. تخصصی که از یک دانشگاه سوئدی به دست می‌آورید، در هیچ‌جای دنیا قابل کسب نیست.

3. آلمان: رایگان پزشک شوید!

کیف پول خود را کنار بگذارید: دوره‌های پزشکی آلمان رایگان است. اگر از تمکن مالی خوبی برخوردار نیستید و نمی‌توانید برای هر ترم شهریه‌ی گزافی بپردازید، آلمان بهترین گزینه برای مهاجرت تحصیلی به اروپا برایتان به حساب می‌آید.

علاوه بر این، تحصیل در یکی از سخت‌گیرترین کشورهای دنیا، مدرکی کاملا معتبر و باارزش به ارمغان خواهد آورد.

البته به خاطر داشته  باشید که برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی در آلمان، حتما باید به زبان آلمانی مسلط باشید.

قبل از ورود به دانشگاه نیز از هر نظر بررسی می‌شوید تا از لحاظ دانشی و زبان آلمانی، تایید شوید. حالا اگر قصد تحصیل رایگان در آلمان را دارید، از همین الان مشغول یادگیری زبان آلمانی شوید.

البته زودتر جهت اخذ وقت سفارت نیز اقدام کنید که دست کم یک سال طول می‌کشد تا نوبتتان صادر شود.

مهاجرت تحصیلی به اروپا

4. ایتالیا و خوبی‌هایش!

شهریه دوره‌های پزشکی ایتالیایی پایین‌تر از دوره‌های انگلستان و ایالات متحده است. اما در مقایسه با آلمان، الزاما ارزان‌ترین دانشگاه محسوب نمی‌شود.

با این حال، کشور ایتالیا کشوری ارزان است. هزینه‌های نسبتاً پایین زندگی در ایتالیا (بسته به محل زندگی شما در ایتالیا) این امکان را فراهم می‌کند تا راحت‌تر شهریه‌ها را پرداخت نمایید.

شما برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی در ایتالیا باید در آزمون ورودی شرکت کنید. اما این سیستم مانند سایر کشورها در اروپای غربی سختگیر نیست و می‌توانید برای تحصیل در اروپا روی این کشور حساب کنید.

5. بلژیک: باکیفیت پزشک شوید!

بلژیک کشوری آرام و بی‌دغدغه است. شهریه‌ی دوره‌های پزشکی بسته به دانشگاه و ملیت دانشجو به شدت متفاوت است.

اما این هزینه برای یک دانشجوی مقیم اتحادیه اروپا معمولاً حدود 800 یورو در سال است. این خبر بسیار خوبی برای دانشجویان اروپایی است، اما ممکن است کسانی که از آمریکا یا استرالیا می‌آیند را نگران کند.

اما به هر  حال، شهریه‌ی تعیین شده برای دانشجویان ایرانی کمتر از دانشجویان استرالیایی یا آمریکایی است. در هر صورت تحصیل در رشته‌ی پزشکی در بلژیک ارزشش را دارد. زیرا بلژیک دارای بهترین مؤسسات پزشکی است و این رشته را با کیفیت بالایی آموزش می‌دهد.

مهاجرت تحصیلی به اروپا

6. مجارستان: بهترین منطقه بهداشتی درمانی در اروپا

شهرهای تاریخی، مناظر زیبا، جاذبه‌های تفریحی و تورسیتی و … . مجارستان اقیانوسی از زیباهایی‌ها و امکانات رفاهی است. بهترین خبر؟

این کشور قرار است به یکی از بهترین مناطق بهداشتی درمانی در اروپا تبدیل شود. هم اکنون نزدیک به 12000 دانشجوی بین‌المللی در مجارستان تحصیل می‌کنند.

اکثر آن‌ها نیز در حال آموزش پزشکی هستند. علاوه بر این، دانشگاه‌های مجارستان در رده‌بندی‌های جهانی به عنوان برترین دانشگاه‌های اروپایی شناخته می‌شوند.

شهریه پزشکی در مجارستان کمی بیشتر از سایر کشورها در این لیست است. این شهریه بین 4900 تا 10500 یورو متغیر خواهد بود).

اما هزینه‌ی زندگی در مجارستان بسیار مقرون به صرفه است. ظاهراً اکثر دانشجویانی که در پایتخت مجارستان،

یعنی بوداپست زندگی می‌کنند؛ می‌توانند با ماهی  600 یورو نیز به زندگی بپردازند. این مبلغ حتی هزینه‌ی کرایه خانه را نیز پوشش می‌دهد پس پیش به سوی مجارستان برای مهاجرت تحصیلی به اروپا!

کدام کشورهای اروپایی برای یک پزشک بیشترین درآمد را در نظر می‌گیرند؟

بسیار خوب، حالا می‌دانید که کدام کشورهای اروپایی جهت تحصیل در رشته‌ی پزشکی مناسب‌تر هستند. اما بعد از فارغ‌التحصیلی در کدام کشور اروپایی مشغول به کار شوید؟ در اروپا کشورهایی وجود دارند که برای پزشکان، جایگاه بالاتر و درآمد بیشتری در نظر گرفته‌اند.

ما در ادامه به معرفی این کشورها می‌پردازیم تا به این ترتیب، راجع به محل کار و تحصیل همزمان تصمیم‌گیری کنید.

1. آلمان

آلمان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای اقتصادی در اروپا حقوق خیلی خوبی به کارکنانش می‌پردازد.

پزشکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در  آلمان هر پزشک به طور متوسط و سالانه 149.990 دلار درآمد دارد.

2. هلند

هلند که در مرز آلمان واقع شده است، حقوق بسیار خوبی برای پزشکان در نظر می‌گیرد. متوسط حقوق یک پزشک عمومی در هلند، سالی 112،530 دلار است.

پزشکان متخصص نیز می‌توانند تا سالی 171.928 دلار به دست بیاورند. مطابق با شاخص‌های جهانی، هلند دارای بهترین سیستم مراقبت‌های بهداشتی در اروپا است.

بنابراین نه تنها درآمد بسیار بالایی در هلند خواهید داشت، بلکه با باسوادترین و حرفه‌ای‌ترین متخصص‌ها نیز هم‌نشین‌ خواهید شد.

3. انگلستان

از زمان ایجاد خدمات ملی بهداشت در سال 1948، انگلستان همواره به سیستم مراقبت‌های بهداشتی رایگان و کیفیت زایمان و سزارین در بیمارستان‌های خود افتخار می‌کند.

انگلیس به پزشکان مبلغی بسیار مناسبی جهت کار در بیمارستان‌ها پرداخت می‌کند. پزشکان عمومی به طور متوسط سالی 85.250 دلار درآمد کسب می‌کنند.

این در حالی است که متخصصان سالانه 174،068 دلار به دست می‌آورند.

مهاجرت تحصیلی به اروپا

4. ایرلند

ایرلند یکی دیگر از کشورهای اروپایی سودآور برای پزشکان انگلیسی‌زبان است. این کشور در حال حاضر یک سیستم بهداشت عمومی را با بودجه دولتی حفظ کرده است. مطب‌ها و بیمارستان‌های خصوصی نیز به سرعت در حال رشد هستند.

متوسط حقوق یک متخصص، به ویژه در مناطق بزرگ شهری مانند دوبلین، سالی 186.863 دلار خواهد بود.

5. ایسلند

به جز تجارت ماهی سالمون و سرزمین نغمه‌ی آتش و یخ (بازی تاج و تخت)، سیستم بهداشتی درمانی خوبی نیز در ایسلند وجود دارد.

این کشور دارای یک سیستم بهداشتی و درمانی با کیفیت دولتی است که آن را نسبت به سایر کشورهای اروپایی برتر می‌سازد. از آنجا که پزشکان ایسلندی درآمد بسیار زیادی دارند، مالیات زیادی نیز باید بپردازند.

در این کشور، پزشکان عمومی به طور متوسط سالانه 181.981 دلار دریافت می‌کنند. این در حالی است که متخصصان می‌توانند تا سالی 202.034 دلار نیز به دست آورند.

6. سوییس

فرقی نمی‌کند که درآمد مربوط به کدام قشر را بررسی می‌کنید. کشور سوییس همیشه در لیستی قرار دارد که حقوق و مزایای زیادی برای آن قشر در نظر می‌گیرد.

این کشور وضعیت اقتصادی بسیار پایداری دارد و به همین ترتیب، حقوق و دستمزد بالایی برای مشاغل مختلف تعریف می‌کند.

در سوییس پزشکان عمومی سالی 237.106 دلار به دست می‌آورند و پزشکان متخصص، می‌توانند سالی 258000 دلار درآمد داشته باشند.

7. لوکزامبورگ

مانند سوئیس، لوکزامبورگ نیز برای مشاغل مختلف درآمد خوبی درنظر می‌گیرد. در لوکزامبورگ تنها بانکداران و حسابداران نیستند که به درآمد‌های بالای دلاری دسترسی دارند.

براساس OECD، پزشكان به طور متوسط می‌توانند سالی 357336 دلار به دست بیاورند. اگرچه چون این کشور کم جمعیت است، ممکن است برای شغل یابی در آن با رقیبان سرسختی مواجه شوید.

سخن آخر

مشخصا یک پزشک برای پزشک شدن زحمت زیادی می‌کشد تا بتواند به درمان بیماری‌ها بپردازد.

کشورهایی که در این مقاله معرفی کردیم، ارزش بالایی برای پزشکان قائل می‌شوند و برای آن‌ها حقوق و دستمزد فوق‌العاده‌ای نیز درنظر می‌گیرند.

پس اگر می‌خواهید به تحصیل در اروپا بپردازید و حقوق‌های میلیون یورویی و میلیون دلاری داشته باشید، دست بجنبانید و جهت اخذ پذیرش اقدام نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button