دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا

Scuola Superiore Sant’Anna

دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا

دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا

Scuola Superiore Sant’Anna

دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا (Scuola Superiore Sant’Anna de Pisa) دانشگاهی دولتی با تخصص در علوم کاربردی است. این دانشگاه در سال 1987 تاسیس شد و همواره از رتبه خوبی در رتبه بندی‌های جهانی از جمله رتبه بندی Times Higher Education برخوردار بوده است.

این دانشگاه برای دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا مدرک صادر می‌کند، اما صدور مدرک برای دوره کارشناسی را با همکاری دانشگاه پیزا انجام می‌دهد. دانشجویان دانشگاه پیزا برای ورود به دوره‌های دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا باید امتحانات سختی را پشت سر بگذارند. دانشجویان باید نمرات بالایی بگیرند و در دو زبان خارجی مهارت داشته باشند. در مقابل، می‌توانند در این دانشگاه تحصیل رایگان داشته باشند.

حوزه‌های تحصیلی این دانشگاه عبارتند از علوم کسب و کار، علوم اقتصادی، علوم حقوقی، علوم سیاسی، علوم کشاورزی، علوم پزشکی، مهندسی صنایع و مهندسی اطلاعات.

دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا

تاریخچه

دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا در شهر پیزا، شهری تاریخی با ده‌ها جای دیدنی و کلیسا واقع شده است. این دانشگاه، دولتی بوده و جایگاهی ویژه در نظام آموزش عالی ایتالیا دارد. در آن واحد هم دانشگاه است و هم کالج و دارای دوره‌های تحصیلات تکمیلی مستقل و دوره‌های کارشناسی مشترک با دانشگاه پیزاست.

دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا در حال حاضر شش موسسه دارد که همگی به دنبال توسعه برنامه‌های تحصیلات تکمیلی هستند؛ برنامه‌هایی که در آنها دروس سنتی با فرصت‌های پژوهشی، کارآموزی و کارآفرینی، در سطح داخلی و خارجی، ترکیب می‌شوند. این موسسات عبارتند از موسسه بیو رباتیک، موسسه علوم حیات، موسسه ارتباطات، فناوری اطلاعات و طراحی (TeCIP)، موسسه حقوق، علوم سیاسی و توسعه، موسسه اقتصاد، موسسه مدیریت.

برخی شخصیت‌های برجسته سیاسی و مغزهای علمی ایتالیا که در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند:

نخست وزیر ایتالیا، جولیانو آماتو،

دانشمند علوم اعصاب جولیانو تونونی و

اقتصاد دان نیکولتا باتینی.

سیاست‌های دانشگاه Scuola Superiore Sant’Anna

دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا مدل تحقیق و آموزش منحصر به فردی دارد که دانشجویان و محققان بسیاری را از داخل و خارج ایتالیا به سمت خود جذب می‌کند. این دانشگاه در زمینه‌های علوم تجربی (علوم کشاورزی، مهندسی و علوم پزشکی) و علوم اجتماعی (اقتصاد و مدیریت، حقوق و علوم سیاسی) فعالیت ویژه‌ای دارد.

دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه سنت آنا دانشجویان موفق و برجسته را از تمام نقاط جهان به سمت خود جذب می‌کنند. این دانشگاه به دانشجویان نخبه بورس تحصیلی نیز اعطا می‌کند. برای اینکه دانشجویان در حوزه تحصیلی خود به برتری دست یابند، به آنها فرصت استفاده از آزمایشگاه‌ها و تسهیلات تحقیقاتی موسسات مختلف این دانشگاه داده می‌شود.

رتبه‌بندی کشوری و جهانی دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا

رتبه بندی QS

اگر قصد تحصیل در ایتالیا و در دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا را دارید، خوب است بدانید که رتبه‌ی جهانی این دانشگاه در سال 2021، 177 است.

رتبه بندی دانشگاه بر اساس رشته‌های ارائه شده عبارتست از:

رتبه‌ی 201 تا 250 در کشاورزی و جنگلداری،

301 تا 350 اقتصاد و اقتصاد سنجی، مهندسی برق و الکترونیک،

 351 تا 400 در کسب و کار و علوم مدیریت،

 401 تا 450 در مهندسی و فناوری،

 451 تا 500 در پزشکی و

 551 تا 600 در علوم زیستی.

رتبه بندی جهانی Times Higher Education

این دانشگاه  در این رتبه‌بندی توانسته رتبه 170 را در سال 2021 به دست آورد.

تعداد کل دانشجویان

دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا حدود 1650 دانشجو دارد که از این تعداد بیش از 200 نفر در مقطع لیسانس و بیش از340  نفر در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.

دانشکده‌ها و پردیس ها

دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا دو دانشکده دارد:

دانشکده علوم اجتماعی
علوم کاربردی

این دانشگاه یک پردیس اصلی دارد که در شهر پیزا واقع شده است.

امکانات دانشگاه

  • انستیتوهای مجهز بیورباتیک، حقوق، علوم اقتصادی، مدیریت، علوم و ارتباطات که نیازهای دانشجویان رشته‌های مختلف را از جهت منابع و … برطرف می‌کنند.
  • اتاق‌های مهمان با شش اتاق کامل در نزدیکی پردیس اصلی
  • خوابگاه‌های دانشجویی با تمام امکانات

مسکن و خوابگاه

لازم است بدانید که دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا خوابگاه‌های دانشجویی در مرکز شهر تاریخی پیزا به دانشجویان ارائه می‌کند. در این خوابگاه‌ها از امکانات باشگاه ورزشی، مرکز تفریحی، اتاق‌های مطالعه، کتابخانه و کافه برخوردار خواهید بود.

شرایط اخذ پذیرش دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا

در اینجا ما شرایط کلی اخذ پذیرش را برای شما بازگو می‌کنیم. بر اساس شرایط هر فرد ممکن است دانشگاه یا سفارت مدارک دیگری از شما درخواست کند.

لیسانس

دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا مقطع لیسانس را با همکاری دانشگاه پیزا ارائه می‌دهد. برای تحصیل در مقطع لیسانس در این دانشگاه باید:

  • مدرک تحصیلی معتبر ارائه دهید.
  • آزمون‌های خاص دانشگاه (آزمون TOLC) را قبول شوید.
    (برای رشته‌های مهندسی 27، برای رشته‌های بیوتکنولوژی و کشاورزی 28 و برای رشته‌های علوم اجتماعی، 28 از 50 نمره، حداقل نمره قبولی است).
  • حداقل به 2 زبان مسلط باشید.
  • مدرک زبان با حداقل سطح B2 ارائه دهید.

فوق لیسانس

  • آزمون‌های دانشگاه را با نمره حداقل 27 (از 30) قبول شوید.
  • مدرک زبان با حداقل نمره B2 ارائه دهید.
  • به زبانی غیر از انگلیسی تسلط داشته باشید و مدرک معتبر آن زبان را نیز ارائه کنید.
  • رزومه‌ی قوی داشته باشید.
  • انگیزه‌نامه‌ی قوی برای تحصیل در رشته مورد نظر خود ارائه دهید.
  • شرط نهایی پذیرش در این دانشگاه، قبولی در مصاحبه است. در مصاحبه، سطح زبان دانشجو، انگیزه وی، میزان آگاهی او از تحصیل در محیط دانشگاه و … سنجیده می‌شود.

دکترا

  • مدرک فوق لیسانس معتبر با نمرات خوب ارائه دهید.
  • انگیزه‌نامه قوی ارائه دهید.
  • نمره زبان بالا به علاوه مدرک زبان خارجی غیر از انگلیسی ارائه کنید. (بستگی به رشته دارد)
  • رزومه، مقاله و پرورپوزال قوی داشته باشید.
  • مصاحبه‌ی دانشگاه را قبول شوید.

اگر در آماده‌کردن رزومه، انگیزه‌نامه، پروپوزال و … دچار مشکل هستید، گروه مهاجرت تحصیلی آریا با 17 سال تجربه در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی همواره در کنار شما خواهد بود. کارشناسان ما به شما کمک خواهند کرد که نقاط قوت خود را در انگیزه‌نامه، رزومه و … به بهترین شکل ارائه دهید. بدین ترتیب احتمال پذیرش درخواست شما برای تحصیل در این دانشگاه بیشتر خواهد شد.

هزینه‌ها و شهریه‌ی دانشجویان بین‌المللی

شهریه تحصیل در این دانشگاه برای کل دوره کارشناسی ارشد 7500 یورو است. تعداد محدودی معافیت از بخشی از شهریه برای دانشجویان کشورهای غیر عضو OECD وجود دارد. شما می‌توانید درخواست خود را برای بهره‌مندی از این معافیت جزئی در درخواست پذیرش خود ارائه کنید. این دانشگاه تعیین مبلغ معافیت شهریه و معیارهای انتخاب را اعلام نکرده است.

به طور متوسط هزینه اجاره یک اتاق مناسب برای یک دانشجو در شهر تحصیلات تکمیلی سنت آنا حدوداً 300 تا 350 یورو در ماه است. اجاره اتاق مشترک در آپارتمان مشترک به طور متوسط 200 تا 250 یورو در ماه است.

امکان کار نیمه وقت در هنگام تحصیل برای دانشجویان خارجی وجود دارد. همچنین پس از اتمام تحصیل می‌توانید تا سقف 18 ماه در ایتالیا بمانید و کار کنید.

بورسیه‌های دانشگاه Scuola Superiore Sant’Anna

دانشجویان برای اخذ بورسیه تحصیلی دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا، از نظر مالی بررسی می‌شوند و چنانچه شرایط مالی دانشجویان با معیارهای تعیین‌شده مطابقت داشته باشد، می‌توانند از بورسیه برخوردار شودند. مبلغ دقیق بورسیه تحصیلی این دانشگاه مشخص نیست و با توجه به شرایط مالی هر دانشجو به وی اعطا می‌شود.

لازم به ذکر است که دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا مانند همه‌ی دانشگاه‌های دنیا، به دانشجویان مقطع دکترا بورسیه و فاند اعطا می‌کند. برای سال تحصیلی 2021 این بورسیه‌ها از منابع دولتی و خصوصی مانند MIUR و … به دانشجویان تعلق می‌گیرد.

نکته دیگر در مورد بورسیه‌های مقطع دکترا در این دانشگاه این است که برخی رشته‌ها در مقطع دکترا به طور کلی رایگان هستند و نیازی به پرداخت شهریه نیست.

ددلاین اپلای

دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا آزمون ورودی دارد که پس از قبولی در آزمون PRE-TEST، در ماه‌های آگوست و سپتامبر برگزار می‌شود. اما تاریخ و ددلاین اپلای بر هر رشته در این دانشگاه متفاوت است. این تاریخ‌ها ممکن است از ماه مه تا سپتامبر به طول بینجامد.

برای اطلاع از ددلاین‌های خاص هر رشته باید به سایت دانشگاه مراجعه کنید یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تحصیل به زبان انگلیسی دانشگاه Scuola Superiore Sant’Anna

مدرک زبان انگلیسی مورد قبول تافل و  آیلتس است. نمره‌ی آیتلس باید حداقل 6 باشد و نمره تافل حداقل 80 مورد قبول است. اگر رشته‌ای که قصد تحصیل در آن را دارید به زبان ایتالیایی تدریس می‌شود باید حتماً مدرک زبان ایتالیایی را نیز ارائه دهید.

برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا ابتدا باید در آزمون ورودی زبان این دانشگاه قبول شوید. این آزمون ابتدا 3 مهارت شنیدن، خواندن و نوشتن شما را به صورت آنلاین بررسی می‌کند و در صورت کسب نمره قبولی، شما وارد بخش شفاهی آزمون می‌شوید.

رشته‌هایی که در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند عبارتند از:

فوق لیسانس

1. علوم کامپیوتر و شبکه

2. علوم اقتصادی

3. مدیریت نوآوری

4. مطالعات امنیت بین الملل

5. بیوتکنولوژی مولکولی

6. مهندسی بیونیک

دکترا:

1. حقوق بشر و علوم سیاسی جهانی

2. علوم اقتصادی

3. حقوق

4. تنوع زیستی کشاورزی

5. علوم زیستی کشاورزی

6. فناوری‌های دیجیتال نوظهور

7. مدیریت نوآوری

برای مشاوره دریافت ویزا و تحصیل در دانشگاه سنت آنا با ما تماس بگیرید

برای مشاهده سایر دانشگاه های ایتالیا روی دکمه کلیک کنید

Call Now Button