بورسیه تحصیلی فنلاند

بورسیه تحصیلی فنلاند در سال 2021 را چگونه اخذ کنیم؟

مقدمه

در سال‌های اخیر، موج مهاجرت به سمت کشورهای اروپایی افزایش چشم‌گیری پیدا کرده است. این مهاجرت‌ها هم به قصد کار و هم تحصیل بوده است و دلیل انتخاب اروپا برای مهاجران، علاوه بر نزدیکی به ایران، یافتنِ آسان‌ترِ کار و ارزان‌بودن هزینه‌های زندگی است. کلان‌شهرهای اروپایی امروزه مانند همه کلان‌شهرهای جهان، مسائلی مانند ازدیاد جمعیت، آلودگی هوا و گرانی دارند. به همین دلیل بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند، ممکن است ترجیح دهند که کشور یا شهری را برای زندگی و تحصیل انتخاب کنند که ارزان، کم‌جمعیت، امن و آرام باشد. اگر شما نیز برای تحصیل در یک کشور اروپایی، چنین پارامترهایی را در نظر می‌گیرید، شاید انتخاب کشورهای حوزه اسکاندیناوی، بهترین انتخاب برای شما باشد. ما امروز از میان این کشورها، به معرفی کشور فنلاند، شرایط تحصیل، بورسیه تحصیلی فنلاند و زندگی در این کشور می‌پردازیم. به دلیل موقعیت جغرافیایی و دورتر بودن کشورهای اسکاندیناوی از ایران، ممکن است اطلاعات ما راجع به شرایط اجتماعی، اقتصادی و تحصیلی این کشورها کمتر باشد. ما در این نوشته سعی داریم اطلاعاتی کلی و مفید از زندگی و تحصیل در کشور فنلاند و همچنین بورسیه تحصیلی فنلاند در اختیار شما قرار دهیم که چنانچه در اندیشه‌ی مهاجرت هستید، کشور فنلاند را نیز در گوشه ذهن خود به عنوان یکی از گزینه‌های مطلوب نگه دارید.

چرا برای تحصیل در فنلاند به بورسیه نیاز داریم؟

چرا برای تحصیل در فنلاند نیاز به بورسیه داریم؟

در فنلاند نیز مانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا، تحصیل رایگان است؛ اما این تحصیلِ رایگان، مادامی شامل حال شما می‌شود که به زبان فنلاندی درس بخوانید. تحصیل به زبان انگلیسی در فنلاند امری رایج است و بسیاری از دانشجویان بین‌المللی به زبان انگلیسی در این کشور تحصیل می‌کنند. اما باید در نظر داشت که تحصیل به زبان انگلیسی رایگان نیست و چنانچه شما قصد تحصیل در کشور فنلاند را داشته باشید، از همان ابتدا باید به دنبال بورسیه تحصیلی فنلاند باشید.

هزینه تحصیل در فنلاند

هزینه تحصیل شما در دانشگاه‌های خصوصی و بین‌المللی، بین 12000 تا 15000 یورو در سال است و در دانشکاه‌های دولتی هم این هزینه کمتر از 4000 یورو در سال نیست. این مبلغ در دانشگاه‌های دولتی گاه ممکن است تا 11000 یورو در سال نیز باشد. اما این هزینه‌ها صرفاً برای مقاطع لیسانس و فوق لیسانس است و در مقطع دکترا، شما هیچ شهریه‌ای نمی‌پردازید. هرچند تامین هزینه‌های زندگی بر عهده خودتان است. اما خیلی از دانشگاه‌ها کمک‌هزینه‌هایی به دانشجویان دکترا اعطا می‌کنند. حسن تحصیل در فنلاند این است که شما می‌توانید در سال اول تحصیل خود هزینه‌ی تحصیل را بپردازید. سپس در طول این یک سال زبان فنلاندی بیاموزید و ادامه تحصیل خود را رایگان سپری کنید. یعنی حتی اگر شما موفق به دریافت بورسیه تحصیلی فنلاند هم نشوید، کماکان راه تحصیل رایگان پیش روی شما باز است. از طرفی یادگیری زبان فنلاندی می‌تواند بعد از فارغ‌التحصیلی، شانس یافتن کار را برای شما به طرز چشم‌گیری افزایش دهد. چرا که فنلاند به دلیل جمعیت کمی که دارد، با کمبود نیروی کار رو‌به‌روست و به شدت از نیروی کار متخصص استقبال می‌کند.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند چندان دشوار نیست. چرا که شرط سنی و گپ تحصیلی برای تحصیل در فنلاند اهمیت ندارد و شما در سن بالای 30 سال نیز می‌توانید برای تحصیل در مقطع لیسانس اقدام کنید. از طرفی همان طور که گفتیم تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور رایج است و این امر، راه را برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی هموار می‌کند. اما باید توجه داشت که شرط دریافت بورسیه تحصیلی فنلاند نیز مانند بسیاری از کشورهای جهان، شایستگی و توانایی علمی دانشجو است. داشتن مقالات و پژوهش‌های مرتبط با رشته تحصیلی خود، شانس شما را برای دریافت بورسیه تحصیلی فنلاند چند برابر می‌کند. ارائه‌ی این مدارک، در همه‌ی مقاطع تحصیلی وجود دارد و حتی در مقطع لیسانس می‌تواند برای دریافت بورسیه تحصیلی فنلاند راه‌گشا باشد. به علاوه این‌که، چنانچه شما قصد تحصیل در دانشگاه‌های علمی کاربردی این کشور را داشته باشید، ارائه مدرکی دال بر فعالیت و سابقه کار فنی و حرفه‌ای شما نیز ضروری است.

نحوه اقدام برای بورسیه تحصیلی فنلاند

اقدام برای بورسیه تحصیلی فنلاند، مانند دیگر دانشگاه‌های جهان از طریق مراجعه به سایت‌های دانشگاه‌ها و یا ارتباط با اساتید در مقاطع بالا امکان‌پذیر است. اگر در این زمینه نیاز به کمک و هم‌فکری دارید، کارشناسان ما در موسسه‌ی مشاوره‌ی آریا شما را در این راه تنها نمی‌گذارند و از اولین قدم یعنی پیدا کردن بورسیه مطابق با شرایط شما تا آخرین قدم یعنی اخذ ویزا همراه شما خواهند بود. اما ذکر این نکته ضروری است که ارائه‌ی ریزنمرات عالی و ارائه مدارکی دال بر شایستگی تحصیلی شماست که می‌تواند امکان دریافت بورسیه تحصیلی فنلاند را برای شما میسر کند. همچنین به دلیل این‌که بعضی دانشگاه‌ها امتیاز یا نمرات خاصی برای پرداخت بورس در نظر می‌گیرند، صحبت از طرحی کلی برای دریافت بورسیه تحصیلی فنلاند نمی‌توان کرد و هر دانشگاه با توجه به قوانین خود، بورسیه‌ها را ارائه می‌دهد.

زمان مناسب برای ارائه درخواست بورسیه تحصیلی فنلاند

در فنلاند هم مانند بسیاری از کشورها، سال تحصیلی از سپتامبر آغاز می‌شود. زمان مناسب برای درخواست بورسیه تحصیلی فنلاند از ماه نوامبر تا فوریه است و گاه ممکن است در ژانویه بسته شود. این زمان‌بندی ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر و از مقطعی به مقطع دیگر تفاوت کند. برای درخواست بورسیه تحصیلی فنلاند در مقطع دکترا نیز گاه می‌توان در طول سال درخواست داد و یا با توجه به زمان‌بندی خاصی که هر دانشگاه در نظر می‌گیرد. از طرفی برای ارائه درخواست بورسیه‌های دولتی نیز زمان‌بندی خاصی وجود دارد که هر نهاد یا موسسه، زمان‌بندی خود را به صورت مجزا اعلام می‌کند. برای داشتن اطلاعات به روز در مورد بورسیه تحصیلی فنلاند ارتباط خود را با ما حفظ کنید.

انواع بورسیه تحصیلی فنلاند (دولتی و دانشگاهی)

 بورسیه تحصیلی فنلاند به دو نوع بورسیه دانشگاهی و بورسیه دولتی تقسیم می‌شود. بورسیه دانشگاهی، بورسیه‌ای است که هر ساله دانشگاه‌های فنلاند مانند بسیاری از دانشگاه‌های دنیا به دانشجویان ممتاز بین‌المللی اعطا می‌کنند. بیشتر این بورس‌ها به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می‌گیرد. اما چنین نیست که شما نتوانید در مقطع لیسانس، برای خود بورسیه دانشگاهی پیدا کنید. هر دانشگاه شرایط و قوانین خاص خود را برای ارائه بورسیه‌های تحصیلی دارد. همچنین خود این بورسیه‌های تحصیلی به دو نوع بورسیه‌های دانشگاهی و بورسیه‌های دانشگاه‌های علوم کاربردی که تعدادشان در فنلاند زیاد است و جزو بهترین دانشگاه‌های جهان هستند، تقسیم می‌شوند. بورسیه دولتی نیز بورسیه‌ای است که دولت فنلاند هر ساله به دانشجویان بین‌المللی خارج از اتحادیه اروپا اعطا می‌نماید. برای مثال بورسیه CIMO که تقریبا هر سال برای تحصیل در مقاطع دکترا و یا دوره‌های پست‌دکترا و فلوشیپ ارائه می‌شود. برای سال 2021 دانشگاه‌های فنلاند، شرایط ویژه و برنامه‌های جامعی برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته‌اند. نزدیک به 400 بورسیه در هر سه مقطع تحصیلی ارائه شده است که به زبان انگلیسی و با ارائه مدرک آیلتس یا تافل ممکن است. با مراجعه به سایت‌های دانشگاه‌های فنلاند می‌توانید از بورسیه تحصیلی فنلاند به طور کامل با خبر شوید.

بورسیه‌های تحصیلی فنلاند در مقطع کارشناسی

در فنلاند دانشجوی مقطع کارشناسی می‌تواند با ارائه‌ی طرح‌های پژوهشی و مقالات علمی بورسیه‌هایی دریافت کند که تا حدودی کفاف زندگی دانشجویی وی را بدهد. اما بورسیه‌های بهتری نیز هر ساله ارائه می‌شوند که می‌توانید در زمینه بورسیه تحصیلی فنلاند در مقطع لیسانس به آن‌ها نیز فکر کنید. چند نمونه از بهترین بورسیه های تحصیلی فنلاند در این مقطع برای سال 2021 عبارتند از :

1. بورسیه دانشگاه اوولو: این دانشگاه در سال پیش رو، برای همه‌ی رشته‌ها و دانشجویان بین‌المللی خارج از اتحادیه اروپا بورسیه در نظر گرفته است. با اخذ این بورسیه تحصیلی فنلاند، شهریه‌ی شما صفر می‌شود.

2. بورسیه دانشگاه تامپره: برای رشته‌های علوم کاربردی، مهندسی، کامپیوتر، تجارت و مدیریت تکنولوژی بورسیه در نظر گرفته است که این بورسیه، از 25 درصد تا 50 درصد شهریه را پوشش می‌دهد.

بورسیه‌تحصیلی فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد

بورسیه تحصیلی فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد، تنوع بیشتری دارد و اخذ آن نیز راحت‌تر است. بعضی از بورسیه‌های خوب برای سال تحصیلی جدید در فنلاند عباتند از:

 1. بورسیه دانشگاه هلسینکی: این بورسیه سه حالت دارد:

حالت اول: شهریه دانشگاه به علاوه هزار یورو خرجی ماهانه

حالت دوم: صرفاً شهریه را صفر می‌کند و هزینه‌ی زندگی بر عهده خود دانشجوست.

حالت سوم: تنها کمک‌هزینه‌ای 1000 یورویی به صورت ماهانه دارد بدون اینکه شهریه را پرداخت کند. دستیابی به هر کدام از این سه بورس، به عنوان گزینه‌های خوب در مورد بورسیه تحصیلی فنلاند بستگی به توانایی علمی و نمرات شما دارد.

2. دانشگاه هلسینکی: دانشگاه هلسینکی هر ساله بورسیه دیگری نیز دارد که ماهیانه حدود 1000 تا 1500 یورو است و تا سه سال به دانشجویان بین‌المللی کارشناسی ارشد اعطا می‌شود که بتوانند از پس هزینه‌های زندگی در فنلاند برآیند.

3. بورسیه دانشگاه تامپره: این بورسیه نیز بورسیه‌ای خوب برای دانشجویان بین‌المللی‌ای است که قصد تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی دارند. این بورسیه از 50 تا 100 درصد شهریه را پوشش می‌دهد.

4. بورسیه دانشگاه تامپره: همچنین این دانشگاه بورسیه‌ای دیگر نیز دارد که به دانشجویان ممتاز بین‌المللی تعلق می‌گیرد و نه تنها شهریه را صفر می‌کند، بلکه کمک‌هزینه‌ای 7000 یورویی نیز به مدت دو سال برای دانشجویان کارشناسی ارشد در نظر می‌گیرد. این بورسیه نیز در زمینه بورسیه تحصیلی فنلاند، بورسیه‌ای بسیار شاخص محسوب می‌شود و با توجه به دانشگاه ارائه‌دهنده، بورسیه‌ای پر طرفدار است.

5. بورسیه دانشگاه اوولو: به دانشجویان ممتاز بین‌المللی به مدت 2 سال با پوشش شهریه از 50 تا 75 درصدی اعطا می‌شود. این بورس، به 2 طریق ارائه می‌شود:

روش اول: به دانشجویان کارشناسی ارشد رشته‌های تجارت (اقتصاد، مالی، مدیریت و بازاریابی) به مدت 2 سال با پوشش 50 درصدی شهریه.

روش دوم: به دانشجویان کارشناسی ارشد رشته‌هایی غیر از رشته‌های حوزه تجارت به مدت 2 سال و یا داوطلبان تحصیل در رشته‌های مربوط به تعلیم و آموزش‌های بین‌فرهنگی به مدت 5 سال با پوشش 75 درصدی شهریه.

برای سال پیش رو، دانشگاه اوولو بورسیه دیگری نیز در نظر گرفته است که به دانشجویان کارشناسی ارشد تعلق می‌گیرد. اما برای نگهداری این بورس، دانشجو باید در سال اول حد نصاب نمره قبولی را کسب کند وگرنه نه تنها بورسیه دانشجو قطع می‌شود، بلکه موظف به بازپرداخت بورسیه سال اول خود نیز است. این بورسیه تحصیلی فنلاند نیز به مدت 2 سال به دانشجویان کارشناسی ارشد اعطا می‌شود.

7. بورسیه دانشگاه آلتو: این بورسیه نیز یک بورسیه خوب در زمینه بورسیه تحصیلی فنلاند برای دانشجویان کارشناسی ارشد بین‌المللیِ خارج از اتحادیه اروپا در سال پیش رو است که به دو طریق اعطا می‌شود:

نوع اول: به بورسیه گلد معروف است که تمام شهریه، هزینه‌های جانبی تحصیل و هزینه زندگی دانشجو را پوشش می‌دهد.

نوع دوم: دانشجو تنها می‌تواند از یکی از امکانات بالا برخوردار شود. یعنی یا شهریه را به طور کامل صفر کند و یا کمک‌هزینه‌ی زندگی دریافت نماید.

بورسیه‌های تحصیلی فنلاند در مقطع دکترا

تقریباً تمام دانشجویان مقطع دکترا بورسیه‌ تحصیلی فنلاند را دریافت می‌کنند. به علاوه دانشجویان در این مقطع می‌توانند به عنوان دستیار اساتید مشغول به کار شوند و حقوق بگیرند. پس از آنجایی که همه‌ی دانشجویان مقطع دکترا شانس دریافت بورسیه را دارند، معرفی همه بورسیه‌های این مقطع امکان‌پذیر نیست و برای اطلاع از این بورس‌ها باید به سایت‌های خود دانشگاه‌ها مراجعه کنید و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید و با توجه به رشته‌ی تحصیلی، بورسیه مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما در مقطع دکترا عموماً بورسیه‌های دولتی خوبی نیز در زمینه بورسیه تحصیلی فنلاند یافت می‌شود که همان طور که در بالا اشاره شد، هر ساله از طرف موسسات مختلف برای کمک به دانشجویان ممتاز دکترا به ایشان اعطا می‌گردد. برخی از این بورسیه‌ها را در زیر می‌توانید ببینید:

بورسیه دولتی CIMO: احتمالا هنگام جست‌و‌جو در مورد بورسیه تحصیلی فنلاند، این نام را زیاد دیده یا شنیده‌اید. این بورس، یکی از بورسیه‌های دولتی معروف فنلاند است که هر ساله به دانشجویان دکترا و یا کسانی که قصد گذراندن دوره‌های فلوشیپ را در این کشور دارند، اعطا می‌شود. مبلغ آن حدود 1500 یورو در ماه است و از 3 تا 12 ماه را پوشش می‌دهد. اما هزینه‌ی بیمه و بعضی هزینه‌های زندگی بر عهده‌ی خود شخص است. دانشجویان و داوطلبان برای دریافت این بورسیه باید حداقل از 5 ماه قبل اقدام نمایند.

بورسیه EDUFI: این بورسیه تقریبا هر سال ارائه می‎‌شود و مبلغش 1500یورو در ماه و به مدت سه تا دوازده ماه است.

UNU-WIDER: این بورسیه نیز بورسیه‌ای دولتی و معروف از میان انواع بورسیه تحصیلی فنلاند است که به مدت سه سال و به مبلغ 16000 یورو به دانشجویان اعطا می‌شود.

همچنین بورسیه خوب دیگری نیز در این مقطع، مانند هر سال ارائه می‌شود که متعلق به دانشگاه تورکو است:

بورسیه دانشگاه تورکو: این بورسیه نیز هر ساله به 5 نفر داوطلب دوره‌ی پست‌دکترا اعطا می‌شود و و مبلغی را به عنوان حقوق برای ایشان در نظر می‌گیرد. این بورسیه برای سال 2021 مبلغ 3000 یورو در ماه را به مدت 5 سال برای محققان در نظر گرفته است.

برترین دانشگاه‌های فنلاند

علی‌رغم این‌که نظام آموزش عالی فنلاند در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی سابقه‌ی کمتری دارد، نام دانشگاه‌های این کشور هر ساله در رتبه‌بندی‌های جهانی دیده می‌شود. در سال 2018 نام 10 دانشگاه این کشور در رتبه‌بندی کیو-اس به چشم می‌خورد که از این میان دانشگاه هلسینکی توانسته بود رتبه 102 جهانی را به خود اختصاص دهد. در این قسمت سعی می‌کنیم چند دانشگاه برتر فنلاند را که در رتبه‌بندی جهانی جزو 300 دانشگاه برتر جهان هستند، معرفی کنیم. این معرفی می‌تواند به شما در باب بورسیه تحصیلی فنلاند و آشنایی بیشتر با دانشگاه‌های این کشور کمک کند.

1. دانشگاه هلسینکی: قدیمی‌ترین دانشگاه فنلاند است که در سال 1640 تاسیس شد و در هلسینکی، پایتخت این کشور واقع شده است. این دانشگاه را پیش‌تر با عنوان رویال آکادمی تورکو می‌شناختند. همان طور که گفتیم این دانشگاه در سال 2018، رتبه 102 جهان را کسب کرد.

2. دانشگاه آلتو: این دانشگاه نیز که در هلسینکی واقع شده است، اولین بار در سال 2010 با عنوان دانشکده تکنولوژی، اقتصاد و هنر و طراحی هلسینکی تاسیس شد و اکنون تبدیل به دومین دانشگاه معتبر فنلاند شده است و رتبه 137جهان را نیز داراست.

3. دانشگاه تورکو: دومین دانشگاه بزرگ فنلاند است که در سال 1920 تاسیس شد و بیش از 20000 دانشجو در مقاطع مختلف دارد و با رتبه 276 جهانی جزو دانشگاه‌های معتبر دنیاست که هر ساله فارغ‌التحصیلان زیادی را برای تحقیق و همکاری، به دانشگاه‌های سراسر جهان می‌فرستند.

4. دانشگاه ییواسکیلا: در سال 1934 تاسیس شد و با رتبه 357 جهانی و 6 دانشکده‌ی بزرگ و بالغ بر 15000 دانشجو، یکی از دانشگا‌های معروف در اروپاست.

5. دانشگاه فنلاند شرقی: هفتمین دانشگاه برتر فنلاند است؛ با رتبه حدود 460 جهانی و 4 دانشکده بزرگ در فنلاند. این دانشگاه که در سال 2010 تاسیس شد و اکنون بالغ بر 15000 دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف در آن مشغول به تحصیل هستند، روابط بسیار خوبی در زمینه امور تحقیقاتی و همکاری‌های بین‌المللی با دیگر دانشگاه‌های مهم جهان دارد.

6. دانشگاه تامپره: این دانشگاه با رتبه 380 جهانی یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان است.در سال 2019 دانشگاه فنی تامپره و دانشگاه تامپره با هم ادغام شدند و اکنون این دانشگاه، یکی از بزرگ‌ترین و پر‌جمعیت‌ترین دانشگاه‌های فنلاند است که تقریباً برای همه‌ی رشته‌های تحصیلی از رشته‌های مهندسی و کامپیوتر و تجارت گرفته تا بهداشت و سلامت و علوم انسانی و اجتماعی گزینه‌هایی برای دانشجویان بین‌المللی دارد.

7. دانشگاه اوولو: این دانشگاه نیز با 16000 دانشجو و رتبه 400 جهانی یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های دولتی فنلاند است. اگر در علم و تحصیلات، به دنبال کنجکاوی در زمینه‌ی تکنولوژی، افزایش رفاه بشر از این طریق و کشف جهان و افق‌های جدید هستید، این دانشگاه، می‌تواند دانشگاه شما باشد.

8. دانشگاه آبو آکادمی: با رتبه حدود 500 جهانی و دانشکده‌های زیادی که در زمینه‌های متنوع از جمله، آموزش، علوم انسانی و اجتماعی و فناوری دارد، یکی از بهترین گزینه‌هایی است که برای بورسیه تحصیلی فنلاند پیش روی دانشجویان است.

9. دانشگاه لاپینرانتا: این دانشگاه در رشته‌های مربوط به فناوری و اقتصاد جزو برترین‌ دانشگاه‌های جهان است و با رتبه 338 جهانی و حدود 15000 دانشجو، یکی از مراکز پیشرو در این دسته از رشته‌ها محسوب می‌شود.

 

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی فنلاند

مدارک مورد نیاز برای بورسیه تحصیلی فنلاند

در مقطع کارشناسی مدارک زیر مورد نیاز است:

1. کپی دیپلم دبیرستان

2. مدرک قبولی در آزمون پذیرش یا SAT

3. ریزنمرات دبیرستان

برای تحصیل در مقطع لیسانس، ارائه مدرک زبان ضروری نیست. اما سطح زبان دانشجو باید تا اندازه‌ای باشد که بتواند در این کشور به زبان انگلیسی درس بخواند.

نکته جالب دیگری که در مورد تحصیل در فنلاند وجود دارد این است که شما می‌توانید تا 6 رشته را انتخاب کنید و از میان رشته‌های انتخابی شما در فرم درخواستی، در یک رشته با توجه به نمراتتان پذیرفته خواهید شد. این بدین معناست که شانس پذیرفته شدن در دانشگاه‌های فنلاند بسیار زیاد است.

برای مقطع کارشناسی ارشد، مدارک زیر مورد نیاز است:

1. مدرک کارشناسی و ریزنمرات دوره کارشناسی

2. انگیزه‌نامه

3. رزومه

4. مدرک زبان انگلیسی، فنلاندی یا سوئدی

اگر برای تحصیل در دانشگاه‌های علمی‌کاربردی این کشور اقدام می‌کنید، ارائه مدارکی دال بر داشتن سه سال تجربه حرفه‌ای نیز ضروری است.

برای تحصیل در مقطع دکترا مدارک زیر مورد نیاز است:

1. ریزنمرات کارشناسی ارشد

2. مقاله ISI

3. رزومه

4. انگیزه‌نامه

5. توصیه‌نامه اساتید

6. مدرک آیلتس حداقل 7 یا مدرک زبان فنلاندی یا سوئدی

برای گذراندن دوره پست‌دکترا یا فلوشیپ مدارک زیر مورد نیاز است:

1. پروپوزال از طرح خود

2. رزومه

3. انگیزه‌نامه

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

1. پاسپورت معتبر

2. نامه رسمی پذیرش از دانشگاه مورد نظر

3. ارائه مدرک تمکن مالی: مدارکی دال بر اثبات داشتن سرمایه کافی جهت تامین هزینه‌های شخصی که برای کشور فنلاند حدود 6000 تا 7000 یورو است.

(چنانچه شما بورسیه تحصیلی دریافت می‌کنید نیازی به ارائه این مدرک نیست)

4. عکس پرسنلی

5. بیمه یک ساله معتبر

6. مدارک فارغ‌التحصیلی ترجمه‌شده با تایید دادگستری

بررسی این مدارک دو تا سه ماه طول می‌کشد پس سعی کنید چند ماه قبل از شروع ترم تحصیلی خود، اقدامات مربوط به ویزا را انجام دهید.

گرفتن ویزای تحصیلی برای زمانی است که دوره آموزشی شما بیش از 3 ماه باشد. یعنی اگر برای یک دوره فلوشیپ سه ماهه نیاز به سفر به فنلاند داشته باشید، نیازی به اخذ ویزای تحصیلی نیست.

همچنین ویزای تحصیلی برای مدت یک یا دو سال صادر می‌شود و تا زمانی که تحصیل شما پایان ‌یابد قابل‌تمدید است. تحصیل در فنلاند، در مقطع لیسانس 3 ساله (اگر برای دانشگاه‌های علمی کاربردی اقدام کنید، تحصیلتان یک سال و نیم بیشتر به طول می‌انجامد) در ارشد 2 ساله و در دکترا 4 ساله است.

هزینه زندگی در فنلاند

هزینه زندگی در هر کشوری بستگی به میزان خرج و مخارج شما و روحیات خودتان دارد. اگر فرد ولخرجی نیستید، با 500 تا 600 یورو نیز می‌توانید به راحتی در فنلاند زندگی کنید و در صورتی که بیشتر هزینه کنید، ممکن است هزینه‌های شما، حدود 700 تا 900 یورو در ماه باشد. البته ممکن است در شهرهای بزرگ‌تر این هزینه بیشتر باشد. ولی به طور کلی زندگی در فنلاند در مقایسه با سایر کشورهای اسکاندیناوی بسیار ارزان‌تر است.

آیا تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی ممکن است؟

بله در هر سه مقطع، تحصیل به زبان انگلیسی در فنلاند ممکن است. اما همان طور که اشاره شد در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، تحصیل به زبان انگلیسی رایگان نیست. در نتیجه شما باید برای تامین هزینه‌های تحصیلی خود به دنبال بورسیه تحصیلی فنلاند باشید.

آیا تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان ممکن است؟

در مقطع لیسانس امکان‌پذیر است ولی باید از سطح زبان انگلیسی خوبی برخوردار بود تا بتوان دروس را با موفقیت گذراند. اما برای مقاطع بالاتر ارائه نمره زبان ایلتس بالای 5 و 6  برای کارشناسی ارشد و نمره بالای 7 برای مقطع دکترا ضروری است.

سخن پایانی

یکی از سخت‌ترین بخش‌های اخذ بورسیه تحصیلی به خصوص بورسیه تحصیلی فنلاند، پیدا کردن بورسیه‌ی مناسب با شرایط شما و در مقاطع بالا، پیدا کردن استادی است که شما را ساپورت بکند. به همین منظور ما در موسسه‌ی مشاوره‌ی آریا از تجربه‌ی 15 ساله‌ی خود در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی و قدرت خود در مکاتبه با دانشگاه‌ها و اساتید استفاده می‌کنیم و پرونده‌ی شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام می‌رسانیم. با همراهی یک فرد حرفه‌ای در زمینه‌ی مهاجرت تحصیلی شما سریع‌تر به هدف نهایی خود یعنی مهاجرت به نروژ، یکی از با کیفیت‌ترین کشورهای اروپایی دست پیدا می‌کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button