تحصیل فیزیوتراپی در فنلاند

تحصیل فیزیوتراپی در فنلاند

مقدمه

فنلاند از کشورهای شمال اروپایی است که در منطقه‌ی اسکاندیناوی واقع شده و هشتمین کشور اروپا از لحاظ مساحت به‌شمار می‌رود. این کشور در طول تاریخ شاهد وقایع متعددی بوده و اماکن تاریخی زیادی دارد. اگر شما هم عاشق شفق قطبی هستید، هیچ‌جایی بهتر از فنلاند نمی‌توانید آن را ببینید. آب‌وهوای بی‌نظیر و طبیعت بکر فنلاند، آن را به کشوری رویایی برای زندگی و تحصیل تبدیل کرده و دانشجویان زیادی از سراسر دنیا، سالانه طالب تحصیل در این کشورند. فنلاند بهترین سیستم‌ آموزشی دنیا را دارد و بیش از 400 رشته‌ی تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی تدریس می‌شود که بالای 20هزار دانشجوی بین‌المللی در آن‌ها به تحصیل مشغولند. رشته‌ی فیزیوتراپی یکی از آن رشته‌هایی است که می‌توانید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در کشور فنلاند به تحصیل در آن بپردازید. این رشته یکی از چهار حوزه‌ی اصلی علوم بهداشتی بوده که به تحقیق درمورد حداکثر پتانسیل فیزیکی بدن انسان مربوط می‌شود. دانشجویان در این رشته به بررسی راه‌های پیشگیری، درمان و توانبخشی ناتوانی‌های جسمی انسان‌ها می‌پردازند. تحصیل فیزیوتراپی در فنلاند می‌تواند یک فرصت ویژه برای دانشجویان بین‌المللی علاقمند به حوزه‌ی مطالعات جسمی باشد.

چرا تحصیل فیزیوتراپی در فنلاند زندگی شما را دگرگون می‌کند؟

دولت فنلاند یک وزارتخانه‌ی جداگانه برای جوانان، ورزش و همکاری‌های بین‌المللی در این حوزه ایجاد کرده که وجود این وزارت‌خانه، می‌تواند امتیاز خوبی برای متقاضیان تحصیل فیزیوتراپی در فنلاند محسوب شود. مطالعات فیزیوتراپی شامل طیف گسترده‌ای از مهارت‌های لازم دانشجویان برای کمک به بیماران نیازمند توانبخشی فیزیکی است و اغلب دانشجویان فیزیوتراپی در فنلاند پس از فارغ‌التحصیلی به‌راحتی در بیمارستان‌ها، مراکز پزشکی، تیم‌های ورزشی، مدارس و کلینیک‌های خصوصی فنلاند مشغول‌به‌کار می‌شوند. ضمن این‌که همکاری‌های بین‌‌المللی این کشور با سایر کشورها، باعث شده برخی از استعدادهای برتر این حوزه در سایر کشورها، فرصت‌های تحصیلی و شغلی بی‌نظیری بدست آورند.

آزمون های لازم برای تحصیل فیزیوتراپی در فنلاند

برای تحصیل فیزیوتراپی در فنلاند مانند هر رشته‌ی دیگری مصاحبه‌ی ورودی برای سنجش مهارت‌های علمی دانشجویان نظیر مهارت‌های ریاضی، منطقی، نوشتاری، زبانی و… از دانشجویان گرفته خواهد شد که براساس دانشگاه، این ارزیابی‌ها متفاوت است. تفاوتی که این رشته با سایر رشته‌ها دارد این است که علاوه بر سنجش سطح علمی، آزمون مهارت‌های جسمانی هم از دانشجویان گرفته می‌شود تا با انجام حرکاتی ساده، میزان توانایی جسمانی و فیزیک بدنی دانشجو ارزیابی شود.

 شرایط لازم برای تحصیل فیزیوتراپی در فنلاند

اصلی‌ترین شرط برای تحصیل فیزیوتراپی در فنلاند این است که رزومه‌ی تحصیلی قوی‌ای داشته باشید. زمانی‌که برای گرفتن پذیرش به دانشگاه مقصد درخواست ارسال می‌کنید، باید مدارک تحصیلی خود را به‌همراه فرم انتخاب رشته برای دانشگاه بفرستید. در صورتی دانشگاه با درخواست شما موافقت خواهد کرد که مدارک پرباری داشته باشید. دومین شرط، پذیرش در آزمون‌ها و مصاحبه‌های ورودی دانشگاه‌هاست که هر دانشگاه با دیگری فرق دارد و باید در سایت دانشگاه‌ها، این آزمون‌ها را مشاهده کنید. یکی‌دیگر از شرایط و پیش‌نیازهای تحصیلی، داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر است که باید قبل از گرفتن  پذیرش آن را آماده کنید. برای سفر به فنلاند شما باید ویزای تحصیلی بگیرید و برای گرفتن ویزا هم شما نیاز به اثبات تمکن مالی خواهید داشت که این هزینه معادل 6720 یورو در سال خواهد بود تا بتوانید توانایی مالی خود برای تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل یکساله را به دولت فنلاند نشان دهید.

 مدارک لازم برای تحصیل فیزیوتراپی در فنلاند

برای تحصیل فیزیوتراپی در فنلاند شما باید به دانشگاه مقصدتان درخواست ارسال کنید و مدارک تحصیلی مقاطع قبلی را به‌صورت ترجمه شده برای دانشگاه بفرستید. برای کارشناسی ارشد و دکترا، علاوه بر مدارک تحصیلی، باید رزومه‌ی کاری، پایان‌نامه و مقالاتتان را هم ارسال کنید که تمامی موارد باید به‌صورت ترجمه‌شده باشند. برای دریافت ویزای تحصیلی نیز شما باید مدارک زیر را به سفارت فنلاند تحویل دهید:

  • گذرنامه‌ی معتبر
  • عکس رنگی گذرنامه
  • کپی رنگی از تمام صفحات پاسپورت
  • گواهی پذیرش دانشگاه
  • جزئیات پرداخت هزینه‌های تحصیلی یا هرگونه‌ بورسیه‌ی دریافتی
  • نامه‌ی اثبات تمکن مالی دانشگاه
  • اثبات بیمه‌ی درمانی
  • مدارک تحصیلی

هزینه زندگی و تحصیل فیزیوتراپی در فنلاند

برای زندگی در کشور فنلاند شما باید برای مخارجی نظیر حمل‌ونقل، سکونت، غذا، بهداشت و درمان و سایر هزینه‌های اصلی زندگی، ماهانه بین 700 تا 900  یورو بپردازید. اگر بتوانید به زبان فنلاندی یا سوئدی صحبت کنید، هزینه‌ی تحصیل شما رایگان می‌شود، چون تحصیل به زبان فنلاندی در این کشور کاملا رایگان است. برای تحصیل فیزیوتراپی در فنلاند به زبان انگلیسی، باید شهریه پرداخت کنید که مبلغ براساس سطح علمی و نوع دانشگاه متغیر خواهد بود. به‌صورت کلی برای تحصیل در این کشور شما در سال چیزی حدود 4000 تا 16000 یورو باید پرداخت کنید. در صورتی‌که موفق به اخذ بورسیه‌ی تحصیلی شوید، می‌توانید درصد زیادی از هزینه‌های تحصیل و زندگی‌تان را با آن بپردازید. پیش از این در مقاله‌ی هزینه‌ی تحصیل در فنلاند در مورد تمامی هزینه‌های دانشجویی در کشور فنلاند مفصل صحبت کرده‌ایم.

بورس های موجود برای تحصیل فیزیوتراپی در فنلاند

بورسیه‌ها دو نوع هستند: بورسیه‌های دانشگاهی و بورسیه‌های دولتی.

بورسیه‌های دانشگاهی از طرف هر دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده و البته بیشترشان، مربوط به دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتراست؛ ولی به دانشجویان کارشناسی هم برخی دانشگاه‌ها، بورسیه اعطا می‌کنند. در فنلاند دو دانشگاه عادی و علمی‌کاربردی وجود دارد که هر کدام برای دانشجویان خود بورسیه‌های متعددی در نظر گرفته‌اند.

بورسیه‌های دولتی، نوع دیگری از بورسیه‌های تحصیلی هستند که از طرف دولت فنلاند به دانشجویان بین‌المللی تعلق می‌گیرد.

در سال 2021، یک برنامه‌ی جامع بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته شده است که شامل حدود 400 نوع بورسیه در سه مقطع تحصیلی بوده و دانشجویان با داشتن مدارک زبان معتبر می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در تماس باشید.

 بهترین دانشگاه ها برای تحصیل فیزیوتراپی در فنلاند

برای تحصیل فیزیوتراپی در فنلاند شما می توانید بهترین دانشگاه‌های این کشور را انتخاب کنید. برای مقطع کارشناسی رشته‌ی فیزیوتراپی، بهترین دانشگاه‌های فنلاند در زیر آمده‌اند:

  • دانشگاه هلسینکی فنلاند
  • دانشگاه علمی کاربردی Satakunta

در مقطع کارشناسی ارشد نیز تنها دانشگاهی که می‌توانید در آن رشته‌ی فیزیوتراپی را به‌عنوان یک زمینه‌ی علمی مستقل یاد بگیرید دانشگاه Jyväskylä است. تحقیقات در حوزه‌ی فیزیوتراپی و آموزش محققان در این دانشگاه، جزء وظایف اصلی دانشگاه به‌شمار می‌رود.

شرایط کار پس از تحصیل فیزیوتراپی در فنلاند

کسانی که از تحصیل فیزیوتراپی در فنلاند فارغ می‌شوند، می‌توانند به‌عنوان توانبخش در مراکز درمانی مشغول به‌ کار شوند. فیزیوتراپیست‌ها، این فرصت را به‌دست می‌آورند تا در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، مراکز توانبخشی، موسسات تحقیقاتی، خانه‌های سالمندان، مدارس، مراکز خدمات تفریحی، سازمان‌های ورزشی و سازمان‌های مرتبط با معلولین کار کنند. همچنین برای دانشجویان ممتاز این رشته، این امکان فراهم است که در برنامه‌ها و پروژه‌های بین‌المللی با سازمان‌هایی نظیر WCPT (کنفدراسیون جهانی فیزیوتراپی) و NUF (انجمن مربیان فیزیوتراپی) همکاری کنند.

سوالات متداول

 1- آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته فیزیوتراپی در فنلاند وجود دارد؟

دانشگاه علمی کاربردی Satakunta تنها دانشگاهی است که می‌توانید در آن رشته‌ی فیزیوتراپی را به زبان انگلیسی یاد بگیرید. دانشجویان این دانشگاه بعد از فارغ‌التحصیلی این امکان را خواهند داشت که در بخش‌های خصوصی و دولتی، ‌به‌عنوان فیزیوتراپیست، مشغول‌به کار شو.ند.

2-آیا می توان بدون مدرک زبان برای تحصیل فیزیوتراپی در فنلاند اقدام کرد؟

شما در سه‌صورت می‌توانید در فنلاند بدون داشتن مدرک زبان معتبر اقدام به تحصیل کنید.

  1. زبان مادری شما انگلیسی باشد.
  2. مقطع تحصیلی قبلی‌تان را به زبان انگلیسی گذرانده باشید
  3. دوره‌های آموزش زبان را با نمره‌ی قابل قبول در فنلاند سپری کرده باشید.

3-آیا می‌توانیم پس از پایان تحصیلات در فنلاند بمانیم؟

بله شما پس از اتمام تحصیل یک فرصت یک ‌ساله خواهید داشت تا در این کشور برای خودتان کار مناسب پیدا کنید و اقامت کاری فنلاند را بگیرید.

4-آیا می‌توان ویزای همراه برای اطرافیان دریافت کرد؟

بله شما می‌توانید برای والدین، همسر یا فرزندانتان ویزای همراه دانشجویی بگیرید که شرط گرفتن آن داشتن تمکن مالی برای تامین مخارج زندگی آن‌هاست.

 سخن پایانی

فنلاند یک کشور زیبا و رویایی است که می‌توانید یک زندگی رویایی را در آن تجربه کنید. دانشگاه‌های این‌ کشور جز و برترین دانشگاه‌های دنیا بوده و به‌همین‌خاطر هم سالانه میزبان تعداد زیادی دانشجو از سراسر دنیا هستند. فنلاند مناظر طبیعی دیدنی زیادی دارد و شما می‌توانید در کنار تحصیل، سرگرمی و تفریحات زیادی داشته باشید. تحصیل فیزیوتراپی در فنلاند یکی از رشته‌هایی است که متقاضیان زیادی دارد؛ چون بسیاری از دانشجویان علاقمند به علوم زیستی و پزشکی گرایش شدیدی به تحصیل در این رشته‌ی جذاب دارند. در رشته‌ی فیزیوتراپی دانشجویان یاد می‌گیرند که چگونه باید به افرادی که دارای ناتوانی و معلولیت‌های جسمی و ذهنی هستند، کمک کنند و پس از فارغ‌التحصیلی نیز این دانشجویان در مراکز درمانی مشغول به‌کار شوند. دولت فنلاند توجه ویژه‌ای به ورزش و تقویت توانایی‌های فیزیکی خصوصا در قشر جوان دارد و به‌همین‌علت روی رشته‌هایی نظیر فیزیوتراپی سرمایه‌گذاری‌های تحقیقاتی زیادی به‌عمل آورده است. همکاری‌های بین‌المللی دولت فنلاند در این حوزه‌ی علمی با سایر کشورها نیز می‌تواند پدید‌آورنده‌ی فرصت‌های شغلی بی‌نظیری برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌ی فیزیوتراپی در داخل و خارج از کشور فنلاند باشد.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button