دانشگاه اینسبروک به دانشجویان دانشگاه دوچرخه رایگان کرایه می دهد

دانشگاه اینسبروک به دانشجویان دانشگاه دوچرخه رایگان کرایه می دهد

این تصمیم، از توافق با اتحادیه دانشجویان محلی و مقامات حمل‌ونقل شهر گرفته شده است. از امروز دانشجویان دانشگاه اینسبروک اتریش می‌توانند دوچرخه‌های کرایه‌ای را به‌صورت رایگان سوار شوند. این تصمیم‌گیری پس از توافق بین اتحادیه دانشجویی دانشگاه ÖH اینسبروک و شرکت حمل‌ونقل عمومی شهر صورت گرفت.

دانشجویان می‌توانند به مدت ۳۰ دقیقه، بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای به سیستم اشتراک‌گذاری دوچرخه‌های شهری اینسبروک، دوچرخه‌سواری کنند. سپس برای هر 30 دقیقه بعدی، یک یورو از آنها برای شارژ مجدد دریافت می‌شود.

تحرک دانشجویان و عادات مثبت

باتوجه‌به این مسئله که معمولا ماشین‌ها خارج از دسترس دانشجویان قرار دارند، بسیاری از آن‌ها ترجیح می‌دهند از دوچرخه برای رفت‌وآمد خود استفاده کنند. علاوه بر این حمل‌ونقل عمومی اغلب می‌تواند با مشکلات خاص خود، زمان انتظار طولانی، اتصالات نامناسب و غیره همراه باشد.

بااین‌حال دوچرخه‌ها با مجموعه‌ای از چالش‌های خاص خود همراه هستند که یکی از آنها یافتن فضای مناسب است. بسیاری از مردم، به‌ویژه در محیط‌های شهری، فضای کافی برای ایمن کردن دوچرخه‌های خود در طول شب ندارند. بااین‌وجود استفاده از دوچرخه‌‌های کرایه‌ای می‌تواند حتی هزینه بیشتری نسبت به بودجه دانشجو را در برگیرد.

از اول سپتامبر، دانشجویان اینسبروک می‌توانند این دوچرخه‌ها را به مدت 30 دقیقه به‌صورت رایگان سوار شوند. به‌ازای هر سی دقیقه بعدی، 1 یورو باید بپردازند.

برای دریافت تخفیف، دانشجویان باید از طریق سایت اتحادیه دانشجویی و با استفاده از ایمیل رسمی دانشگاه خود ثبت‌نام نمایند. به‌علاوه آن‌ها دیگر نیازی به پرداخت هزینه اشتراک سالانه 39 یورویی به شرکت دوچرخه‌سواری نخواهند داشت.

بر اساس بیانیه اتحادیه، راه‌اندازی این طرح شروع یک دوره آزمایشی برای مقامات حمل‌ونقل خواهد بود تا میزان محبوبیت این اقدام را بسنجند.

به نقل از ORF رسانه ملی اتریش، لوکاس شوبسبرگر Lukas Schobesberger، معاون رئیس دانشگاه ÖH اینسبروک توضیح داد: تحرک مستقل و سازگار با آب‌وهوا یک اولویت برای اتحادیه است. افزون بر آن، می‌تواند به دفع گاززدایی سفرهای کوتاه و ترویج سبک زندگی سالم‌تر برای بدن دانشجو کمک کند.

منبع: themayor.eu

برای مشاوره دریافت ویزا، پذیرش و تحصیل در دانشگاه اینسبروک با ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button