دانشگاه بلکینگ Blekinge Institute of Technology

دانشگاه فناوری بلیکینگ سوئد

همانطور که می‌دانید سوئد یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. هزینه زندگی در سوئد به نسبت سایر کشورهای اروپایی بالاست اما همواره جزء کشورهای برتر از لحاظ امنیت و رفاه اجتماعی است. سوئد بهترین کشور در بین کشورهای اروپایی است و سیستم آموزشی در این کشور بسیار عالی و قدرتمند است. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان از سایر کشورها به این کشور جهت تحصیل مراجعه می‌کنند. یکی از دانشگاه‌های عالی در کشور سوئد که طرفداران بسیار زیادی در این کشور و سایر کشورهای دیگر دارد، دانشگاه  Blekinge Institute of Technology است. سوئد به دلیل سیستم آموزشی عالی و فوق‌العاده مقصد مناسبی برای دانشجویان و محققین است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با دانشگاه Blekinge Institute of Technology بیشتر آشنا کنیم.

تاریخچه دانشگاه Blekinge Institute of Technology

لوگو دانشگاه بلیکینگ سوئد

موسسه فناوری بلکینگ یک موسسه عالی دولتی غیرانتفاعی است که در شهر کوچک Karlskrona در شهرستان بلکینگ واقع شده است. بسیاری از این دانشگاه را به نام BTH می‌شناسند و جهت پذیرش از این دانشگاه در تلاش هستند. این دانشگاه رسما توسط Utbildningsdepartementet، Sverige (وزارت آموزش و تحقیقات سوئد) به رسمیت شناخته شده است. سیستم آموزشی این دانشگاه فوق‌العاده بوده و دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به عنوان دانشجوی بین‌الملل در آن در حال تحصیل هستند.

در این دانشگاه دوره‌ها و برنامه‌های مختلفی ارائه می‌شود که منجر به دریافت مدارک تحصیلی عالی و رسمی نظیر مدارک پیش لیسانس (یعنی برخی گواهی‌ها، دیپلم، کاردانی یا پایه)، مدارک لیسانس، مدرک کارشناسی ارشد، مدرک دکتری در چندین زمینه تحصیلی می‌شود.

دانشگاه  Blekinge Institute of Technology یک موسسه آموزش عالی 31 ساله سوئدی است که دارای خط مشی پذیرش انتخابی براساس امتحانات ورودی و سوابق تحصیلی و نمرات گذشته دانشجویان را دارد. دانشجویان بین‌الملل جهت اخذ پذیرش در این دانشگاه می‌توانند درخواست خود را ثبت نمایند.

این دانشگاه پس از بررسی شرایط به دانشجویان بین‎‌الملل خدمات بسیار عالی و فوق‌العاده‌ای را به دانشجویان ارائه می‌کند. در ادامه درباره دوره‌های این دانشگاه و همچنین خدمات و امکانات رفاهی با شما بیشتر صحبت خواهیم کرد.

رنکینگ دانشگاه BTH سوئد

موسسه فناوری بلکینگ، BTH یکی از دانشگاه‌های برتر در کارلسرونا، سوئد است که در رتبه‌بندی QS WUR بر اساس موضوع 2022 در رتبه 601-650 قرار دارد.

 

پنج دلیلی که می‌توانید دانشگاه Blekinge Institute of Technology را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید

همانطور که مطالعه کردید، دانشگاه بلکینگ از نظر رتبه‌بندی در سطح خوبی قرار دارد. به همین خاطر شما می‌توانید به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل این دانشگاه را در لیست انتخابات خود قرار دهید. اما شاید بازهم بپرسید چرا؟ در ادامه 5 دلیل انتخاب برایتان آورده‌ایم که شما را در انتخاب مصمم‌تر می‌کند.

این 5 دلیل عبارتست از:
1. در این دانشگاه از بهترین اساتید آموزش می‌بینید.
2. بهترین مدیریت و سیستم آموزشی
3. پس از فارغ‌التحصیلی شما از روندهای بازار و شغل همیشه یک گام جلوتر قدم برمی‌دارید.
4. این دانشگاه در یک مکان بی‌نظیر واقع شده و دانشجویان می‌توانند حین تحصیل، تجربه‌های فراوان و لذتبخشی داشته باشند.
5. موفقیت شما در این دانشگاه تضمین شده خواهد بود.

شرایط تحصیل در دانشگاه BTH برای دانشجویان به شکلی است؟

دانشگاه BTH سوئد

موسسه فناوری بلکینگ (BTH) تمرکز ویژه‌ای بر دیجیتالی شدن جامعه و پایداری آن دارد. این دانشگاه وظیفه خود می‌داند که به توسعه اجتماعی پایدارتر از طریق آموزش عالی، تحقیق و نوآوری به جامعه خود کمک کند.

برنامه‌های تحصیلی لیت دانشگاه با کیفیت بالا، دانشجو محور و مرتبط با تحقیقات هستند که برای دانشجویان داخلی و بین المللی در نظر گرفته شده‌اند. آموزش‌های دانشگاه Blekinge Institute of Technology بر نیازها و چالش‌های آینده جامعه تمرکز دارد و با همکاری نزدیک با جامعه به طور کلی انجام می‌شود. این دانشگاه برنامه‌های تحصیلی را در دوره‌های مختلف و همچنین دوره‌های تک موضوعی ارائه می‌دهد. این برنامه‌ها هم در محوطه دانشگاه و هم از طریق آموزش از راه دور ارائه می‌شوند.

محیط آموزشی دانش آموزان را در تبدیل شدن به همکاران، رهبران و مبتکران خوب با دانش و توانایی پیش‌بینی و ایجاد تغییرات و تعامل بیرونی با جامعه بزرگتر حمایت می‌کند. با مدرک BTH، دانش‌آموزان شرایطی را برای توسعه جامعه در دیجیتالی شدن و پایداری ایجاد می‌کنند.

برنامه‌ها و دوره‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه BTH

همانطور که در چندین سطر بالا مطالعه کردید، دانشگاه Blekinge Institute of Technology دوره‌های متنوع و جامعی را برگزار می‌کند. برخی از رشته‌ها و دوره‌هایی که در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در این دانشگاه برگزار می‌شوند عبارتند از:

  • MBA، 60 واحد
  • برنامه کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر، 120 واحد
  • برنامه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک – مکانیک سازه، 120 واحد
  • برنامه کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار، 120 واحد
  • برنامه کارشناسی ارشد در رهبری استراتژیک به سمت پایداری، 60 واحد
  • برنامه کارشناسی ارشد سیستم های مخابراتی 120 واحد
  • برنامه کارشناسی ارشد در اقتصاد صنعتی و مدیریت، 120 واحد

کلیه برنامه‌های تحصیلی در دانشگاه Blekinge Institute of Technology

  • توسعه چابک و ناب محصولات فشرده نرم افزاری 7،5 واحد
  • دوره کاربردی موردی در امنیت – 20 واحد بزرگ
  • رایانش ابری کاربردی و کلان داده 7.5 اعتبار
  • رمزنگاری کاربردی 5 واحد
  • توسعه اپلیکیشن موبایل بین پلتفرمی 7.5 اعتبار
  • داده کاوی با برنامه‌های کاربردی 4 اعتبار
  • توسعه عملیات امنیتی (DevSecOps)5 اعتبار
  • معادلات دیفرانسیل با تجزیه و تحلیل 7.5 واحد
  • دیجیتالی سازی و توسعه کسب و کار 6 واحد
  • مبانی توسعه پایدار استراتژیک 7.5 اعتبار
  • مهندسی نرم افزار جهانی 7.5 واحد
  • مقدمه‌ای بر یادگیری ماشین و هوش مصنوعی 7.5 واحد
  • توسعه برنامه‌های کاربردی موبایل 7.5 اعتبار
  • کیفیت تجربه در خدمات مبتنی بر شبکه 7.5 اعتبار
  • فهرست امنیتی برای توسعه نرم افزار 3 اعتبار
  • امنیت برای زیرساخت‌های حیاتی (فناوری عملیاتی) 7.5 اعتبار
  • امنیت نرم افزار 7.5 اعتبار
  • برنامه‌ریزی استراتژیک برای انتقال پایداری سازمانی 7،5 اعتبار
  • توسعه پایدار استراتژیک انرژی و سیستم‌های حمل و نقل 12،5 اعتبار
  • توسعه محصول پایدار 7،5 اعتبار
  • مهندسی سیستم‌ها، تئوری و کاربردها 5 واحد
  • امنیت سیستم وب 7.5 اعتبار

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه Blekinge Institute of Technology

همانطور که در چندین سطر پیش مطالعه کردید، تنوع رشته‌ای و برنامه‌ای در دانشگاه بلکینگ کشور سوئد بسیار زیاد است. به همین منظور شما قبل از درخواست و اخذ پذیرش از سوی دانشگاه، باید شرایط پذیرش عمومی و خاص را برای برنامه‌هایی که به آن علاقه دارید را با شرایط حال حاضر خود مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که شرایط شما با شرایط عمومی و خاص برنامه تحصیلی مطابقت داشت، حال می‌توانید سایر مراحل پذیرش را انجام دهید.

اطلاعات در مورد الزامات درخواست سطح کارشناسی ارشد

الزامات هر برنامه تحصیلی می‌تواند از برنامه‌ای به برنامه دیگر متفاوت باشد. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که قبل از ورود و ثبت درخواست خود، ابتدا اطلاعات جامع و کامل‌تری را درباره شرایط ورود، توضیحات دوره/برنامه و… را در سایت دانشگاه فناوری بلکینگ مطالعه کنید. بنابراین پس از بررسی الزامات، حال مدارک و الزامات ضروری را باید آماده کنید و سپس درخواست تحصیلی خود را برای دانشگاه ارسال کنید.

الزامات زبان انگلیسی

جهت واجد شرایط بودن برای تحصیلات دانشگاهی در سوئد، باید به دانشگاه نشان دهید که از شرایط و سطح زبان خوب و عالی برای شرکت در دوره یا برنامه‌‎‌های دانشگاه برخوردار هستید. به همین منظور قبل از اقدام و درخواست باید مهارت زبان انگلیسی را بیاموزید و مدرک مورد نظر را دریافت کنید. ارتقا زبان از الزامات واجب و ضروری تحصیل در سوئد است.

مدرک ناتمام

اگر مدرک شما تمام نشده است اما در ترم آخر خود هستید، همچنان می‌توانید برای اکثر برنامه‌های کارشناسی ارشد دانشگاه BTH درخواست دهید. در این صورت، مدارک را طبق دستورالعملUniversityadmissions.se ارسال کنید. رونوشت سوابق ترم‌هایی که به پایان رسانده‌اید و گواهی ثبت نام که نشان می‌دهد در چه دوره‌هایی در طول سال/ترم آخر تحصیل می‌کنید، جهت ثبت درخواست مهم است.

توجه داشته باشید که هنگام ورود به BTH باید گواهی مدرک خود را به عنوان مدرکی مبنی بر اینکه تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان رسانده‌اید نشان دهید. اگر مدرک نهایی خود را دریافت نکرده‌اید، باید گواهی موقت را نشان دهید. کلیه مدارک باید در اصل یا فتوکپی تایید شده باشد.

به تعویق انداختن تحصیل

اگر در یک برنامه در BTH پذیرفته شده‌اید، اما شرایط ادامه تحصیل ندارید و نمی‌توانید تحصیلات خود را شروع کنید، در زمان مقرر، می‌توانید برای تعویق اقدام کنید. اکثر برنامه‌های بین المللی در موسسه فناوری بلکینگ فقط یک بار در سال، در پاییز (اواخر اوت / اوایل سپتامبر) شروع می‌شود. یعنی موکول به مطالعات بهاره امکان‌پذیر نخواهد بود.

دستورالعمل‌های خاصی در سوئد و در BTH در مورد دلایل تعویق وجود دارد. دانشگاه BTH می‌تواند در صورت وجود دلایل خاص، تعویق مطالعات را در موارد فردی تایید کند. این دلایل مربوط به موقعیت‌های پزشکی، الزامات قانونی یا سایر موقعیت‌های پیش بینی نشده است که شروع تحصیلات خود را طبق برنامه‌ریزی برای شما غیرممکن می‌کند. وضعیت کرونا به خودی خود دلیلی برای تعویق نیست. عدم امکان پرداخت شهریه دلیل خاصی برای گپ تحصیلی محسوب نمی‌شود.

برای درخواست گپ تحصیلی یا تعویق تحصیل موارد زیر لازم است:

  • شما باید در یک برنامه در BTH پذیرفته شوید.
  • اگر واجد شرایط پرداخت شهریه هستید، باید شهریه پرداخت شود.
  • یک کپی از نامه پذیرش باید به درخواست پیوست شود.
  • دلایل تعویق باید به وضوح بیان شده و با گواهی تایید شود. (مثلاً اظهارات پزشکی)

اگر درخواست شما تأیید شود، موارد زیر اعمال میشود:

این تصمیم به مدت 18 ماه از تاریخ شروع برنامه‌ای که در آن پذیرفته شده‌اید معتبر است. در مرحله پذیرش جدید باید درخواست جدیدی ارائه دهید. یک کپی از تاییدیه تعویق باید به درخواست شما پیوست شود. توجه داشته باشید که BTH نمی‌تواند تضمین کند که برنامه ظرف 18 ماه شروع می‌شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه Blekinge Institute of Technology

هزیته تحصیل در دانشگاه بلیکینگ سوئد

هزینه تحصیل در دانشگاه بلکینگ سوئد، بسته به نوع رشته، ترم و همچنین بومی و غیربومی بودن دانشجویان متفاوت است.

به طور کلی شهریه این دانشگاه برای شهروندان بومی (محلی) از 96 دلار شروع می‌شود. این در حالیست که هزینه تحصیل در دانشگاه Blekinge Institute of Technology برای دانشجویان بین‌الملل حداقل برابر با 10575 دلار در سال است. بسته به نوع رشته این مقدار می‌تواند متفاوت و افزایش پیدا کند.

البته ناگفته نماند دانشجویان بین‌الملل باید علاوه بر شهریه دانشگاه، به میزان هزینه زندگی در سوئد نیز بیندیشند.

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه BTH

بورسیه دانشگاه BTH سوئد

بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌الملل می‌تواند یک راهکار بسیار عالی برای مدیریت هزینه‌های تحصیلی و دانشگاهی باشد. دانشگاه فناوری بلکنیگ نیز بورسیه‌های متفاوتی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد که برخی از آنها به شرح زیر است:

برنامه بورس تحصیلی BTH برای دانشجویان آینده‌نگر

برنامه بورسیه تحصیلی BTH برای دانشجویان آینده‌نگر برای شهروندان کشورهای غیر اتحادیه اروپا / EEA که ملزم به پرداخت شهریه برای تحصیل در دانشگاه سوئد هستند در دسترس است. متقاضیان تحصیل از راه دور در BTH واجد شرایط درخواست برای این بورسیه نیستند.

این برنامه بورسیه بورسیه‌هایی را ارائه می‌دهد که تا حدودی هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهد. سطح کاهش شهریه معمولاً 50 درصد است. بیش از یک بورس تحصیلی از این برنامه را نمی‌توان به یک نفر برای همان تحصیل اعطا کرد. بورسیه‌ها بر اساس برتری علمی اعطا می‌شوند. اولویت با متقاضیانی است که برنامه تحصیلی BTH را به عنوان اولین انتخاب خود دارند.

متقاضیان برای اولین بار در هر برنامه تحصیلی رتبه‌بندی می‌شوند. در مرحله بعد، دریافت‌کنندگان بورسیه تحصیلی با در نظر گرفتن این رتبه‌بندی و تعداد متقاضیان بورسیه واجد شرایط هر برنامه تحصیلی انتخاب می‌شوند. بنابراین، برنامه‌های تحصیلی با تعداد متقاضیان واجد شرایط بیشتر نسبت به برنامه‌هایی با متقاضیان کمتر، بورسیه تحصیلی بیشتری دریافت خواهند کرد.

چگونه باید برای این بورسیه در دانشگاه درخواست داد؟

شما پس از درخواست برای یک برنامه دانشگاهی BTH یا دوره تک موضوعی در Universityadmissions.se  برای بورسیه تحصیلی BTH اقدام می‌کنید.

این درخواست تنها در صورتی در نظر گرفته می‌شود که شما دانشجوی شهریه‌پرداز باشید و هزینه درخواست پرداخت شده باشد. اگر شما دانشجوی شهریه‌ای هستید که از پرداخت هزینه درخواست معاف هستید، درخواست بورسیه شما نیز بررسی می‌شود.

اگر بورسیه تحصیلی BTH به شما اعطا شود، مهم است که به موقع به پیشنهاد پاسخ دهید، در غیر این صورت بورسیه تحصیلی را از دست خواهید داد. همچنین باید باقیمانده شهریه را حداکثر تا مهلتی که در حساب شهریه BTH شما یافت می‌شود، پرداخت کنید تا بتوانید بورسیه خود را حفظ نمایید.

برنامه بورس تحصیلی BTH برای دانشجویان فعلی

BTH  تعدادی بورسیه تحصیلی مربوط به کاهش جزئی شهریه را به دانشجویانی با عملکرد علمی عالی در طول اولین بخش از تحصیل خود در موسسه فناوری بلکینگ اعطا می‌کند.

برای اینکه واجد شرایط درخواست برای این بورسیه تحصیلی BTH باشید، باید به عنوان دانشجو در برنامه دانشگاهی در BTH ثبت نام و حداقل یک ترم در این برنامه تحصیل کنید. همچنین باید برای بخش باقی مانده از برنامه خود، شهریه پرداخت نمایید.

این بورسیه بر اساس عملکرد تحصیلی در BTH اعطا می‌شود و در صورت نیاز به تمایز، می‌توان نتایج تحصیلات آکادمیک قبلی را در نظر گرفت. کمک هزینه تحصیلی مستقیماً به دانشجویان پرداخت نمی‌شود. در عوض هزینه تحصیل را برای دوره های باقیمانده برنامه کاهش می‌دهد.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، دانشگاه Blekinge Institute of Technology یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور سوئد بوده که بسیار از دانشجویان بومی و بین‌الملل جهت ادامه تحصیل آن را انتخاب می‌کنند. در این مطلب سعی بر آن داشتیم که شما را با شرایط، بورسیه‌ها و رشته‌ها و برنامه‌های تحصیلی این دانشگاه بیشتر آشنا کنیم.

برای مشاوره دریافت ویزا، پذیرش و تحصیل در دانشگاه BTH سوئد با ما تماس بگیرید

برای مشاهده سایر دانشگاه های سوئد روی دکمه زیر کلیک کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button