دانشگاه صنعتی وین

دانشگاه تکنولوژی وین

این را باید از زبان دانشگاه صنعتی وین Vienna University of Technology مطالعه کنید:

“ما خوشحالیم که شما علاقه‌مند به تحصیل در TU Wien هستید. پیشنهاد آموزشی ما در داخل و خارج از کشور بسیار شناخته شده است. برای ما، مدرک دانشگاهی به معنای پایه علمی معتبری است که بر اساس آن می‌توان یک تخصص حرفه‌ای خاص را ایجاد کرد. هدف این آموزش علمی، درک عمیق حوزه موضوعی است که شما را قادر می‌سازد تا مجموعه‌ای از دانش را در حال تکامل دنبال کنید.”

دانشگاه صنعتی وین یکی از شناخته‌ شده‌ترین و فوق‌العاده‌ترین دانشگاه‌های اتریش محسوب می‌شود. این دانشگاه برای دانشجویان بومی و همچنین دانشجوهای بین‌المللی شرایط خاص و عالی تحصیلی را مهیا کرده و افراد می‌توانند برای دریافت ویزای تحصیلی و همچنین ادامه تحصیل در کشور اتریش این دانشگاه بزرگ و فوق‌العاده را انتخاب کنند. اما آیا بورسیه تحصیلی در دانشگاه صنعتی وین وجود دارد و به دانشجویان بین‌المللی تعلق می‌گیرد؟ چطور می‌توان در این دانشگاه ادامه تحصیل داد؟ هزینه زندگی در وین و شهریه این دانشگاه چقدر است؟ آیا در هر مقطعی امکان تحصیل وجود دارد؟ ما در ادامه این مطلب قصد داریم اطلاعات مفید و دقیقی از دانشگاه Vienna University of Technology را در اختیارتان بگذاریم. بنابراین برای اطلاعات بیشتر درباره روند بورسیه و پذیرش از دانشگاه صنعتی وین در ادامه همراه ما باشید.

معرفی و تاریخچه دانشگاه صنعتی وین

tu-wien-logo

دانشگاه صنعتی وین (Vienna University of Technology) یکی دانشگاه‌های بزرگ شهر وین در کشور اتریش است. این دانشگاه از نظر علمی جایگاه بسیار بالایی دارد. اکثر رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه در زمینه فنی هستند.

یکی از اهداف دانشگاه صنعتی وین از زمان تاسیس تا به امروز، توسعه فناوری برای مردم است. در حقیقت با تحقیق و بررسی روش‌های نوین در حوزه فنی قصد دارند زندگی را برای افراد بسیار سهل و آسان کنند. در بخش بعدی کامل درباره رشته‌های مقاطع مختلف در این دانشگاه اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مطالعه، تحقیق و بررسی سریع درباره مهارت‌های مختلف و همچنین افزایش سطح دانش و موفقیت در تحصیل به عوامل بسیار زیادی وابسته است. دانشگاه وین به تمامی دانشجویان بومی و بین‌المللی، حتی به دانشجویان تازه وارد و مبتدی طیف گسترده‌ای از اقدامات پشتیبانی ارائه می‌کند تا بتوانند به درستی شبکه‌سازی کنند و در مواجه شدن با مشکلات و چالش‌ها راحت‌تر راه‌حلی مناسب اندیشه کنند. بنابراین در این حالت دانشجو کمتر با مشکل مواجه خواهد بود.

رنکینگ دانشگاه TU Wien

دانشگاه صنعتی وین یکی از چندین دانشگاه برتر کشور اتریش است. بنابراین اگر شما هم قصد دارید در یک دانشگاه عالی و فوق‌العاده ادامه تحصیل دهید، می‌توانید دانشگاه وین را انتخاب نمایید. در حال حاضر رتبه کشوری دانشگاه وین در بین دانشگاه این کشور 4 بوده و یکی از برترین دانشگاه‌های برتر اتریش شناخته می‌شود. این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی QS دارای رتبه 199 و در رتبه‌بندی THE دارای رتبه جهانی 300 – 251 است. در حقیقت می‌توان گفت Vienna University of Technology دارای اعتبار داخلی و بین‌المللی در زمینه‌های تحقیقاتی است و از روابط بسیار نزدیکی با شرکاری تجاری و مراکز نوآوری برخوردار است. در حال حاضر این دانشگاه بزرگ و فوق‌العاده عالی دارای 27415 نفر دانشجو است که از این مقدار حدودا 5000 نفر دانشجویان بین‌المللی هستند.

اما برنامه تحصیلی در دانشگاه وین برای هر مقطع به چه صورتی است؟

رشته‌‌های دانشگاه صنعتی وین در هر مقطع

رشته های دانشگاه وین

دانشگاه صنعتی وین Vienna University of Technology دارای 8 دانشکده به نام‌های ریاضیات و اطلاعات جغرافیایی، فیزیک، شیمی فنی، انفورماتیک، مهندسی عمران، معماری و برنامه‌ریزی منطقه‌ای، مهندسی مکانیک و علوم بازرگانی، مهندسی برق و فناوری است.

در این دانشکده 19 رشته کارشناسی، 31 رشته کارشناسی ارشد و 3 رشته در دوره دکتری تدریس می‌شود. تدریس در دانشکده‌های دانشگاه صنعتی وین انگلیسی و آلمانی است.

نکته بسیار مهم و قابل توجه این است که دانشگاه وین برای هر رشته تخصصی یک دانشکده مجزا در نظر گرفته است. شاید بگویید دلیلش چیست؟ این دانشگاه به فکر دانشجویان خود بوده، چرا که در این حالت دانشجویان هر رشته می‌توانند به صورت تخصصی با در اختیار داشتن بهترین امکانات متناسب با رشته خود رشد کنند. در واقع این موضوع یکی از مزیت‌های بزرگ دانشگاه صنعتی وین است.

برنامه تحصیلی و شرط پذیرش دانشگاه صنعتی وین در مقطع کارشناسی

شما برای ورود به دانشگاه صنعتی وین در مقطع کارشناسی باید صلاحیت ورود را داشته باشید. این صلاحیت به وسیله ارائه مدرک پایان تحصیل دوره متوسطه با نمرات بالا بررسی می‌شود. این بدان منظور است که این دانشگاه به دانشجویان ممتاز دوره متوسط بیشتر از دانشجویان متوسط اهمیت می‌دهد و شانس ورود آنها بیشتر است.

اما شاید بپرسید اگر مدرک پایان دوره متوسط در اختیار نداشته باشیم تکلیف چیست؟

این سوال رایجی است که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی همیشه می‌پرسند. در این حالت شما کلا حذف نمی‌شوید. اگر مدرک پایان دوره متوسط شما مورد قبول دانشگاه واقع نشود، باید در یک دوره تحصیلی قبل از ورود به دانشگاه شرکت کنید. در این دوره شما دروسی مانند: ریاضیات، شیمی، فیزیک و زبان آلمانی را پشت سر خواهید گذاشت. پس از این دوره از شما آزمونی را تحت عنوان کنکور می‌گیرند. البته ناگفته نماند که این کنکور به زبان آلمانی برگزار می‌شود. در صورت اخذ نمره قابل قبول، شما در مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی وین می‌توانید پذیرش بگیرید.

دانشجویانی که قصد دارند در رشته‌های عمران، معماری، مکانیک، مهندسی شیمی و فرآیند، نقشه‌برداری و اطلاعات و اقتصاد تحصیل کنند باید مدرکی را تحت عنوان مدرک آزمون هندسی توصیفی به این دانشگاه ارائه دهند. چنانچه دانشجو واحدهای این مدرک را نگذرانده باشد، واحدهای آن به دروس و واحدهای دانشگاهی آن اضافه می‌شود.

نحوه پذیرش و ددلاین مقطع کارشناسی

در صورتی که شما هم به اخذ پذیرش دانشگاه صنعتی وین فکر می‌کنید باید برای هر ترم حداقل یک ماه جلوتر از زمان پذیرش اقدام نمایید. شروع پذیرش ترم تابستان در دانشگاه صنعتی وین 5 فوریه و زمان شروع پذیرش ترم زمستان در این دانشگاه 5 سپتامبر است. پروسه بررسی مدارک و پذیرش شما تقریبا 10 تا 12 هفته زمان می‌برد به همین منظور باید تمامی مدارک را یک ماه قبل آماده و ارسال کنید. اثبات مهارت زبان آلمانی در حد A2 جهت اخذ پذیرش در این دانشگاه ضروری خواهد بود.

برنامه تحصیلی کارشناسی

برنامه‌های مقطع لیسانس که دانشگاه صنعتی وین برای دانشجویان در نظر گرفته در حقیقت یک آموزش علمی است. در این برنامه دانش نظری و مهارت‌های علمی در یک حوزه موضوعی خاص را کسب خواهید کرد. به طور کلی مقطع کارشناسی در دانشگاهTU Wien  ، 6 ترم طول می‌کشد. اکثریت این برنامه‌های تحصیلی در این مقطع به زبان آلمانی در Vienna University of Technology برگزار می‌شوند. این برنامه‌های تحصیلی با عنوان علمی لیسانس علوم (BSc) خاتمه می‌یابند که به شما این امکان را می‌دهند در رشته خود شروع به کار یا مقطع ارشد را دنبال کنید. برخی از برنامه‌های مقطع کارشناسی عبارتند از:

برنامه‌های کارشناسی با مکان‌های محدود:

  • معماری
  • علوم کامپیوتر
  • برنامه‌ریزی فضایی

برنامه‌های کارشناسی بدون مکان‌های محدود:

  • مهندسی شیمی و فرآیند
  • مهندسی عمران
  • مهندسی برق
  • ژئودزی و اطلاعات جغرافیایی
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی مکانیک – مدیریت
  • شیمی فنی
  • ریاضیات فنی
  • فیزیک فنی

برنامه تحصیلی و شرط پذیرش دانشگاه صنعتی وین در مقطع کارشناسی ارشد

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی وین منوط به موفق پشت سر گذاشتن دوره لیسانس یا سایر برنامه‌های مدرک معادل آن در موسسات تحصیلات تکمیلی خارجی است. در این دوره باید دانشجو حداقل 180 ECTS را گذرانده باشد. اگر یک دانشجوی بین‌الملل یا حتی بومی قصد شرکت در دوره فوق لیسانس دانشگاه صنعتی وین را داشته باشد و مدرک کارشناسی او برای دانشگاه مورد قبول واقع نشود وی باید دوره پیش از لیسانس، یک دوره قبل از مقطع فوق‌ لیسانس را نیز پشت سر بگذارد. برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه وین، شرکت در دوره زبان آلمانی و کسب مدرک مهارت این زبان مهم و ضروری است. چرا که در روند پذیرش دانشگاه Vienna University of Technology حضور مدرک و اثبات مهارت زبان آلمانی شرط پذیرش خواهد بود. توجه به این نکته الزامیست که شرکت در دوره‌های پیش از فوق‌ لیسانس همگی شامل هزینه می‌شوند. این هزینه باید توسط خود دانشجو پرداخت شود.

نحوه پذیرش و ددلاین مقطع کارشناسی ارشد

شما جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی وین حداقل یک ماه قبل از ددلاین پذیرش باید اقدام کنید. به همین منظور یکماه قبل از شروع تاریخ پذیرش همه مدارک خودتان را تکمیل نمایید. اگر قصد دارید پذیرش ترم تابستان این دانشگاه را بگیرید تاریخ شروع پذیرش 5 فوریه و اگر قصد شرکت در ترم زمستان را دراید تاریخ شروع پذیرش 5 سپتامبر است.

همانطور که در بالا نیز بیان شد، برای اثبات مهارت و میزان تسلط خود به زبان آلمانی باید حداقل دارای مدرک زبان سطح A2 یا C2 باشید. در صورتی که قصد دارید در برنامه‌های تحصیلی به زبان انگیسی شرکت کنید باید مدارک معادل آن را به دانشگاه ارائه نمایید. البته توجه کنید ثبت نام در دوره‌های زبان انگلیسی دارای شرایط خاص است.

برنامه تحصیلی کارشناسی ارشد

برنامه کارشناسی ارشد یک برنامه تحصیلی معتبر است که در خدمت تقویت و تکمیل آموزش علمی / آکادمیک دانشجویان است. برنامه‌های کارشناسی ارشد در TU Wien معمولاً چهار ترم طول می‌کشد که معادل 120 ECTS است.

دانشجویانی که دارای مدرک لیسانس از یک موسسه آموزشی غیر از TU Wien هستند ممکن است نیاز به شرکت در امتحانات اضافی داشته باشند. برای کسب اطلاعات در مورد پذیرش در یک برنامه تحصیلی خاص، دانشجویان باید با دفتر ریاست مربوطه برای آن برنامه تماس بگیرند. این دقیقا همان چیزیست که دانشگاه صنعتی وین بیان کرده است.

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه شرکت می‌کنند پس از اتمام موفقیت‌آمیز برنامه به دانشجویان لقب Diplomingenieur (Dipl.-Ing.) را اعطا می‌کنند. دانشجویان برای این عنوان علمی گواهینامه‌هایی به دو زبان آلمانی و انگلیسی دریافت خواهند کرد. نسخه انگلیسی تایید می‌کند که عنوان Diplomingenieur  معادل کارشناسی ارشد علوم (MSc) است.

 

از 1 اکتبر 2006، همه برنامه‌ها در TU Wien (به استثنای آموزش معلمان) مطابق با فرآیند بولونیا به عنوان برنامه‌های کارشناسی یا کارشناسی ارشد ارائه می‌شوند.

در ادامه لیستی از برنامه‌های دانشگاه صنعتی وین را نام برده‌ایم:

  • معماری
  • شیمی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی پزشکی
  • مهندسی شیمی و فرآیند
  • علوم و مهندسی محاسبات
  • علوم کامپیوتر
  • مهندسی برق
  • مهندسی محیط زیست
  • ژئودزی و اطلاعات جغرافیایی
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی مکانیک – مدیریت
  • علوم مواد
  • برنامه‌ریزی فضایی
  • ریاضیات فنی
  • فیزیک فنی
  • مطالعات بین دانشگاهی

برنامه تحصیلی و شرط پذیرش دانشگاه صنعتی وین در مقطع دکتری

شما جهت اخذ پذیرش دوره دکتری دانشگاه صنعتی وین ابتدا باید در دوره مربوط به کارشناسی ارشد یا سایر مدارک معادل آن در موسسه تحصیلات تکمیلی خارجی موفق شده باشید. افرادی که مدرک دوره کارشناسی ارشدشان مورد قبول دانشگاه واقع نشود، امکان تحصیل دکتری در این دانشگاه برای آنها وجود نخواهد داشت. شاید بپرسید دوره پیش نیاز کارشناسی ارشد مانند سایر مقاطع وجود دارد یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم متاسفانه دوره‌های تکمیلی مانند مقاطع قبل در این مقطع قابل قبول نیست. بنابراین دانشجویانی که قصد شرکت در دوره‌های دکتری را دارند باید ابتدا مدارکشان را به طور کامل برای دانشگاه ارسال نمایید تا بررسی شوند.

برنامه‌های دکتری در دانشگاه صنعتی وین

  • علوک اجتماعی و اقتصادی
  • علوم فنی
  • علوم طبیعی

برای پذیرش دانشگاه صنعتی وین چه مدارکی نیاز است؟

پذیرش در دانشگاه وین

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، دانشجویان در زمان مقرر (ددلاین تعیینی از سوی دانشگاه) باید مدارکشان را یک ماه قبل آماده کنند و به دانشگاه ارائه نمایند. مدارک مورد نیاز برای هر مقطع تحصیلی متفاوت است. پس از آماده‌سازی مدارک باید همه آنها را وبسایت دانشگاه Vienna University of Technology بارگذاری کنید تا بررسی شوند. به طور مدارک مورد نیاز جهت پذیرش دانشگاه صنعتی وین عبارتند از:

  • ایمیل
  • رزومه
  • انگیزه‌نامه
  • توصیه‌نامه
  • فرم درخواست مشاوره
  • گذرنامه و کپی آن با مهر ترجمه رسمی
  • گواهی پایان تحصیلات یا مدرک دیپلم
  • تاییدیه یک سوپروایزر یا استاد راهنما برای تحصیل در دوره دکتری
  • اثبات صلاحیت مدارک تحصیلی قبلی به همراه ریز نمرات و ترجمه آن
  • اثبات مهارت داشتن آلمانی در سطوح A1 یا C1
  • اثبات مهارت داشتن در زبان انگلیسی در سطح B2 (در صورت تمایل به شرکت در دوره‌های انگلیسی زبان باید مدرک زبان انگلیسی معادل B2 را ارائه دهید.)

هزینه تحصیل در دانشگاه Vienna University of Technology

یکی از چالش‌های پیش روی دانشجویان بین‌المللی قبل از مهاجرت هزینه زندگی و شهریه دانشگاه است. در دانشگاه صنعتی وین فرد باید در ابتدا تحصیل هزینه یا همان شهریه دانشگاهی خودش را در هر مقطع (لیسانس، ارشد، دکتری) مرتب و منظم پرداخت کند. اما آیا منظور از هزینه تحصیل تنها شهریه ترمیک دانشگاه صنعتی وین است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر؛ هزینه‌های تحصیل تنها شهریه دانشگاه نیست. منظور از هزینه تحصیل شهریه دانشگاه، بیمه دانشجویی و هزینه‌ای تحت عنوان اتحادیه دانشجویان است.

به طور کلی شهریه تحصیل در دانشگاه Vienna University of Technology هر ترم برابر با 762.72 یورو است. به این میزان شهریه 20.20 یورو دیگر هزینه اتحادیه دانشجویان اضافه می‌شود. بنابراین دانشجو باید هر ترم تقریبا 745.92 یورو شهریه تحصیل خودش را به دانشگاه پرداخت کند.

در صورتی یک دانشجو در یک ترم موفق نباشد و مجبور به گذراندن یک ترم اضافه از ترم‌های مجاز تحصیل باشد، هزینه تحصیل او 10 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

چنانچه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدارک یا معادلات آنها مورد قبول دانشگاه واقع نشود، هزینه دوره‌های پیش نیاز که دانشجویان باید در آنها شرکت کنند، حدودا 382.56 یورو در هر ترم است.

هزینه زندگی در وین و نحوه کار دانشجویی

قبل از مهاجرت و اخذ پذیرش از دانشگاه صنعتی وین باید این واقعیت را نیز بدانید که هزینه زندگی جدای از هزینه تحصیلی است و شما باید قبل از سفر به آن نیز فکر کنید. چرا که همه دانشجویان بین‌المللی به امید آینده‌ای بهتر و آسایش و راحتی بیشتر به کشور دیگری مهاجرت می‌کنند. بنابراین اگر فکر چاره نکرده باشید قطعا این اهداف محقق نخواهند شد. اتریش یکی از کشورهای مهم و مدرن است که در مرکز اروپا قرار دارد. بزرگترین شهر و پایتخت این کشور وین بوده و واحد رسمی آنها یورو است. جمعیت این کشور حدودا 9 میلیون نفر است و به نسبت شهر شلوغی محسوب می‌شود. بنابراین مسلما هزینه در پایتخت اتریش گران‌تر از سایر شهرهای دیگر آن خواهد بود. این نکته را نباید هیچ وقت فراموش کرد. اما چطور می‌شود یک دانشجو در کنار تحصیل هزینه زندگی‌اش را با کار کردن در وین در بیاورد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دولت اتریش به دانشجویان اجازه کار محدود داده و دانشجویان به ترتیب مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری می‌توانند به میزان 10، 20 و 30 ساعت در هفته کار کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید دانشجویان می‌توانند با پیدا کردن شغل مناسب و 5 سال تداوم در آن می‌توانند پس از تحصیل اقامت اتریش را دریافت کنند.

بورسیه تحصیلی دانشگاه صنعتی وین

همانطور که می‌دانید بورسیه تحصیلی یکی از روش‌های مدیریت هزینه است. بنابراین شما می‌توانید با بهره از بورسیه تحصیلی دانشگاه صنعتی وین از هزینه تحصیل خود بکاهید. اما شرایط بورسیه تحصیلی این دانشگاه چگونه است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دانشگاه Vienna University of Technology برای آن دسته دانشجویانی که رزومه تحصیلی قوی دارند و مستعد در زمینه‌های پژوهشی و علمی هستند، کمک هزینه تحصیلی در نظر گرفته است. البته توجه به این نکته ضروری خواهد بود که بورسیه تحصیل در دانشگاه وین اتریش تنها در مقطع دکتری به دانشجویانی که مایل به فعالیت علمی هستند، تعلق می‌گیرند. چرا که دانشگاه معتقد است این دانشجویان می‌توانند در آینده اقتصادی کشور نقش مهمی داشته باشند.

چگونه می‌توانم برای تحصیل ثبت‌نام کنم؟

اگر برای تحصیل و ثبت نام در دانشگاه صنعتی وین تصمیم گرفته اید یا هنوز برای تصمیم گیری نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، کارشناسان باتجربه ما با تمام تخصص خود راهنمای شما بوده و به شما در مسیر ثبت نام و دریافت ویزای تحصیلی کمک می کنند.
برای استفاده از این موقعیت می توانید اطلاعات این فرم را پر کرده و برای ما ارسال کنید تا در سریعترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم.

همچنین پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطالب معرفی کشور اتریش و راهنمای جامع تحصیل در اتریش و پذیرش و بورسیه تحصیلی در اتریش را بخوانید.

در پایان

ما در این مطلب سعی بر آن داشتیم که شما را با داشنگاه Vienna University of Technology اتریش آشنا کنیم. بنابراین اگر شما نیز قصد مهاجرت تحصیلی به کشور اتریش را دارید بد نیست درباره این دانشگاه اطلاعات بیشتر کسب کنید. چرا که اطلاعات موجود در این مطلب به شما کمک می‌کند تا با دید بازتری دانشگاه صنعتی وین را جهت ادامه تحصیل انتخاب کنید. فراموش نکنید موفقیت در گرو یک انتخاب و تصمیم درست خواهد بود.

برای مشاوره دریافت ویزا، پذیرش و تحصیل در دانشگاه TU Wien با ما تماس بگیرید

برای مشاهده سایر دانشگاه های اتریش روی دکمه زیر کیلیک کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button