دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک Medical University of Innsbruck

دانشگاه پزشکی اینسبورگ اتریش

دانش‌آموزان بسیار زیادی در سراسر دنیا همیشه آرزوی ادامه تحصیل در رشته پزشکی را دارند. برخی از این دانش‌آموزان همیشه رویای تحصیل در یک کشور خوب و در یک دانشگاه پزشکی بسیار عالی را در سر می‌پرورانند. دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک یکی از دانشگاه‌های پزشکی فوق‌العاده عالی در کشور اتریش است. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی می‌توانند جهت اخذ پذیرش برای این دانشگاه اقدام کنند. اما شاید این برای شما هم سوال باشد که چطور امکان ورود به این دانشگاه وجود دارد؟

آیا هزینه Medical University of Innsbruck بسیار زیاد است؟

آیا بورسیه تحصیلی به شما تعلق می‌گیرد یا خیر؟

در ادامه قصد داریم شما را با دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک اتریش بیشتر آشنا کنیم.

تاریخچه دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک Medical University of Innsbruck

لوگو دانشگاه پزشکی اینسبورگ اتریش

دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور اتریش است. این دانشگاه پس از دانشگاه علوم پزشکی وین و دانشگاه علوم پزشکی گراتس جزء سومین دانشگاه اتریش در زمینه تحصیل رشته‌های علوم پزشکی به شمار می‌رود. Medical University of Innsbruck در ابتدا بخشی از دانشگاه اینسبروک شناخته میشد. اما پس از گذشت سالها و در سال 2004 به عنوان یک دانشگاه مستقل شروع به ارائه دوره‌های تحصیلی در رشته‌های مختلف پزشکی، دندانپزشکی و سایر رشته‌های علوم پزشکی کرد.

در طی این سالها دانشجویان بومی و همچنین بین‌المللی از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل در این دانشگاه، به اتریش مهاجرت کردند و در حال حاضر 3000 دانشجو در این مشغول به تحصیل هستند. این دانشگاه بالغ بر 1800 کارمند و کادر اداری دارد که به دانشجویان خدمت‌رسانی می‌کنند.

علت به شهرت رسیدن Medical University of Innsbruck چیست؟

همانطور که در چندین سطر بالا مطالعه کردید، دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک یکی از دانشگاه‌های معروف و مشهور در کشور اتریش است که بسیاری از دانشجویان در سطح اروپا همیشه قصد مهاجرت به اتریش و تحصیل در این دانشگاه را دارند. حال شاید بپرسید علت این شهرت چیست؟ چرا این دانشگاه به یکی از دانشگاه‌ها خوب و باکیفیت در سطح کشور اتریش تبدیل شده است؟

شهرت دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک Medical University of Innsbruck به تحقیقات گسترده در بخش سلامت آموزش کادر کارآزموده برای بخش بهداشت و درمان و همچنین مراقبت از بیماران از دانشگاه‌های مشهور در سطح اروپا برمی‌گردد. بیشتر تحقیقات انجام شده در این دانشگاه در زمینه‌های پزشکی مولکولی، قلب عروق، انکولوژی، ایمونولوژی، علوم اعصاب و عفونت‌شناسی است. به همین دلیل این دانشگاه در جایگاه ارزشمندی قرار گرفته و اکثر افراد و اساتید مطرح دنیا این دانشگاه را می‌شناسند و قبول دارند. بسیاری از پزشکان، اساتید و محققین به نام دنیا دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک را مهم‌ترین مرکز تحقیقات و آموزش پزشکی در غرب اتریش می‌شناسند.

یکی دیگر از دلایل به شهرت رسیدن این دانشگاه ارتباطات و تبادلات علمی گسترده آن با بسیاری از دانشگاه‌های معتبر از سراسر کشورهای اروپا و حتی سایر نقاط دنیا است.

بنابراین اگر شما هم به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی قصد مهاجرت به یک کشور و ادامه تحصیل در یک دانشگاه به نام و فوق‌العاده عالی را دارید، حتما Medical University of Innsbruck را جزء انتخابات خود قرار دهید.

رنکینگ Medical University of Innsbruck

رنکینگ دانشگاه پزشکی اینسبروک اتریش

با توجه به توضیحات بالا حتما این سوال در ذهن شما نیز نقش بسته که رتبه دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک اتریش در چه بازه‌ای قرار دارد؟

همانطور که احتمالا می‌دانید رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی یک منبع رسمی است که لیستی از برترین دانشگاه‌های دنیا را براساس ایده‌های جدید، نوع تدریس و تحقیقات صورت گرفته در سراسر دنیا و جهان رتبه‌بندی می‌کند.

براساس رتبه‌بندی موسسه تایمز در سال 2021 دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک اتریش رتبه جهانی 201 را به خود اختصاص داده است. این در حالیست که این دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان در سال 2021  رتبه 374 را کسب نموده و در میان دانشگاه برتر کشور اتریش رتبه 25 را داراست.

بنابراین علاوه بر شهرت، دانشگاه Medical University of Innsbruck رتبه جهانی بسیار ارزشمند و بالایی در بین دانشگاه‌های اروپایی و اتریش دارد.

برنامه‌های تحصیلی در مقاطع مختلف دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک

برنامه های تحصیلی دانشگاه پزشکی اینسبروک اتریش

دانشگاه پزشکی اینسبروک که به زبان آلمانی به آن Medizinsche Universitat Innsbruck گفته می‌شود، یکی از دانشگاه‌های بسیار عالی در قلب اتریش است. بسیاری این دانشگاه را به اختصار MUI می‌خوانند. مدیران و موسسین این دانشگاه برای مقاطع دکتری برنامه‌های تحصیلی متنوعی را ترتیب داده‌اند. دانشجویان بومی و بین‌الملل در این برنامه‌ها می‌توانند پذیرش بگیرند و برای آینده خودشان برنامه‌ریزی کنند. این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه پزشکی دولتی در اتریش شناخته می‌شود که در قلب ایالت تیرول و کوه‌های آلپ واقع شده است.

این موسسه آموزشی و پزشکی بهترین شرایط را برای تحقیقات موفقیت‌آمیز، مطالعه و تحصیل دانشجویان فرآهم کرده و بسیاری از دانشجویان می‌توانند با تحصیل و تحقیق در این دانشگاه پس از فارغ‌التحصیلی به مدارج والایی دست پیدا کنند. اما شاید این سوال برای شما وجود داشته باشد که در کدام برنامه این دانشگاه امکان حضور وجود دارد؟ به عبارتی برنامه تحصیل در دانشگاه Medical University of Innsbruck به چه صورتی تعریف شده است؟ در ادامه به طور کامل درباره همه آنها با شما صحبت خواهیم کرد.

دانشکده دکتری اینسبروک برای علوم زیست پزشکی

دانشگاه پزشکی اینسبروک برنامه‌های دکتری خود را در موارد زیر به دانشجویان در حوزه علوم زیست پزشکی ارائه می‌دهد:

  • زیست شناسی مولکولی و سلولی بیماری‌ها (MCBD)
  • علوم اعصاب
  • ژنتیک، اپی ژنتیک و ژنومیک (GEG)
  • عفونت، ایمنی و پیوند  (IIT)
  • تشخیص و درمان با هدایت تصویر
  • علوم اسکلتی عضلانی
  • روانشناسی پزشکی

دانشکده دکتری اینسبروک برای علوم بالینی

دانشگاه پزشکی اینسبروک برنامه‌های دکتری خود را در موارد زیر به دانشجویان در حوزه علوم بالینی ارائه می‌دهد:

  • مورفولوژی و بازسازی کاربردی   (AMR)
  • تحقیقات سرطان بالینی (CCR)
  • علوم اعصاب بالینی (CNS)
  • مراقبت‌های ویژه و اورژانس (ICE)
  • پزشکی قلبی عروقی (CVM)
  • علوم تصویربرداری بالینی (CIS)

برنامه های مقاطع کارشناسی/ کارشناسی ارشد دانشگاه پزشکی اینسبروک

  • پزشکی مولکولی – برنامه کارشناسی
  • پزشکی مولکولی – برنامه کارشناسی ارشد
  • پزشکی
  • داندانپزشکی

شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه پزشکی اینسبروک

شرایط دانشگاه پزشکی اینسبروک

اولین و مهم‌ترین شرط پذیرش دانشگاه اینسبروک این است که دانشجویان در آزمون ورودی این دانشگاه با موفقیت قبول شوند. محتوای آزمون ورودی این دانشگاه مرتبط با مطالب پزشکی، زیست‌شناسی و درک مطلب است. اکثر متقاضیانی که درخواست پذیرش در این دانشگاه را دارند قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی را دارند. همچنین از دیگر شرایط ورود به دانشگاه Medizinsche Universitat Innsbruck داشتن حداقل مدرک زبان در سطح C1 است.

به طور کلی، تمام مدارکی که به دانشگاه پزشکی اینسبروک ارسال می‌شود (گواهینامه‌ها، سوابق، تاییدیه‌ها و غیره) باید در کشور مبدأ خود تایید شده باشند. شما همچنین باید آنها را در نهایت توسط مقامات نمایندگی اتریش در این کشور نیز تأیید کنید.

متقاضیانی که دارای مدارک از جمهوری خلق چین هستند نیز باید گواهی مرکز تأیید آکادمیک اتریش در پکن (APS) را داشته باشند.

تأیید یک سند برای تأیید صحت مهرها و امضاهایی است که آنها دارند. بر این اساس، در صورت ارائه نسخه‌های اصلی، مدارک حتی باید تایید شوند. تنها استثناء اسناد مربوط به کشورهایی است که اتریش با آنها توافقنامه معافیت از گواهینامه‌ها دارد.

ترجمه مدارک ارسال

اسناد به زبان‌های غیر از آلمانی باید توسط مترجم قسم خورده به آلمانی ترجمه شود. لطفاً توجه داشته باشید که همه تأییدیه‌های گواهینامه نیز باید ترجمه شوند و امضای مترجم سوگند خورده باید توسط مقام مسئول (مثلاً وزارت خارجه) تأیید شده باشد (به استثنای ترجمه‌های انجام شده توسط مترجمان قسم خورده دادگاه در اتریش). ترجمه و سند تایید شده باید به طور جدانشدنی به یکدیگر ملحق شوند!

عدم صدور گواهی برای قراردادهای بین المللی

گواهینامه‌های کشورهای زیر در صورت ارائه اصل (با مهر یا مهر رسمی) نیازی به تایید ندارند:

بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، آلمان، فنلاند، فرانسه، ایتالیا، کوزوو، کرواسی، لیختن اشتاین، مقدونیه، مونته نگرو، هلند، نروژ، لهستان، رومانی، سوئد، صربستان، اسلواکی، اسلوونی، جمهوری چک و مجارستان.

با این حال، کپی‌ها باید توسط مرجعی که دارای مهر رسمی است (به عنوان مثال دانشگاه، دادگاه عمومی) یا یک دفتر اسناد رسمی تأیید شود. گواهینامه‌های ریاست یا وکیل پذیرفته نمی‌شود. مدارک به زبان‌های غیر از آلمانی باید ترجمه شوند.

گواهینامه توسط آپوستیل

اسناد کشورهای عضو کنوانسیون آپوستیل لاهه فقط به فرم گواهی آپوستیل ویژه نیاز دارند که توسط مقامات داخلی مربوطه صادر می‌شود. کشورهای عضو به شرح زیر است:

آلبانی، آندورا، آنگولا، آنتیگوا و باربودا، آرژانتین، ارمنستان، آذربایجان، استرالیا، باهاما، باربادوس، بلاروس، بلژیک، بلیز، بوتسوانا، برونئی دارالسلام، چین، کاستاریکا، دانمارک، دومینیکا، اکوادور، السالوادور، استونی، فیجی ، گرجستان، گرانادا، یونان، گویان، هندوراس، هند، ایرلند، ایسلند، اسرائیل، ژاپن، قزاقستان، کلمبیا، کره، لسوتو، لتونی، لیبریا، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالاوی، مالت، جزایر مارشال، موریس، مکزیک، مولداوی، موناکو، موزامبیک، نامیبیا، نیوزلند، نیوئه، پاناما، پرتغال، فدراسیون روسیه، جزایر سالومون، ساموآ، سن مارینو، سائوتومه و پرنسیپ، سنت کریستوفر و نویس، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین، سوئیس، سیشل، زیمبابوه، اسپانیا، آفریقای جنوبی، سورینام، سوازیلند، تونگا، ترینیداد و توباگو، ترکیه، اوکراین، وانواتو، ونزوئلا، ایالات متحده، بریتانیا، قبرس.

“طبق ماده 4 کنوانسیون لاهه، آپوستیل باید به خود گواهی اصلی اعمال شود.”

گواهینامه‌های مضاعف

برای کشورهایی که هیچ کنوانسیونی با آنها منعقد نشده است (یعنی همه کشورهایی که در فهرست A و B قرار ندارند) زنجیره صدور گواهینامه باید کامل باشد و از صدور گواهینامه داخلی شروع شود. سپس گواهی نهایی توسط نماینده مسئول اتریش در کشوری که اسناد در آن صادر شده است ارائه می‌شود.

در صورتی که اصل مورد تایید قرار نگیرد، کپی باید ابتدا توسط مرجعی که سند اصلی را مهر و موم و امضا کرده است، تایید شود.

متقاضیانی که قبلاً در اتریش هستند می‌توانند مدارک را به مرجع مربوطه خود در اتریش ارسال کنند و سپس در نهایت توسط دفتر قانونی وزارت امور خارجه اتریش (Minoritenplatz 9, A-1014 Vienna)  تأیید شود.

  1. مرجع صادرکننده

(به عنوان مثال مدرسه، دانشگاه و غیره) صحت کپی را با مهر و امضا تأیید می‌کند.

  1. مقام برتر

(مثلاً وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم) مهر و امضای 1 را تأیید می‌کند.

  1. ترجمه توسط مترجم

ترجمه باید به طور جدانشدنی به نسخه تایید شده ملحق شود.

  1. دفتر خارجی

مهر و امضای 2 و 3 را گواهی می‌کند.

  1. مرجع نمایندگی اتریش

مهر و امضا را از 4 تصدیق می‌کند.

هزینه تحصیل در دانشگاه پزشکی اینسبروک

همانطور که در ابتدای این مطلب مطالعه کردید، این دانشگاه جزء دانشگاه‌های دولتی اتریش است. به همین منظور هزینه شهریه دانشگاه به نسبت سایر دانشگاه‌ها کم بوده و در واقع گویی رایگان محسوب می‌شود. اما همانگونه که در قسمت پذیرش دانشگاه مطالعه کردید، پذیرش و شهریه براساس تابعیت دانشجو، نوع رشته و همچنین مقطع تحصیلی می‌تواند متفاوت باشد. هزینه اتحادیه دانشجویان 19.7 یورو است که مازاد بر شهریه دانشگاه از کلیه دانشجویان گرفته می‌شود. اما به طور کلی شهریه دانشگاه پزشکی اینسبروک به شرح زیر است:

  • € 363،36 در هر ترم برای شهروندان اتحادیه اروپا
  • € 736،72 در هر ترم برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا

فراموش نکنید اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور اتریش و ادامه تحصیل در دانشگاه پزشکی اینسبروک را دارید، باید علاوه بر شهریه و مخارج دانشگاه، هزینه زندگی در اتریش را نیز در نظر بگیرید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه پزشکی اینسبروک

همانطور که می‌دانید بورسیه تحصیلی یکی از روش‌های مدیریت هزینه است. همانطور که در بالا نیز مطالعه کردید، شهریه دانشگاه پزشکی اینسبروک هر ترم به نسبت سایر دانشگاه‌ها بسیار کم و به گونه‌ای رایگان است. اما با این وجود این دانشگاه براساس سطح شایستگی برای دانشجویان بورسیه‌های متفاوتی را نیز در نظر گرفته است.

و در آخر، چرا Medical University of Innsbruck انتخاب خوبی برای دانشجویان بین‌المللی و غیربین‌المللی است؟

همانطور که در طول این مطلب مطالعه کردید، دانشگاه پزشکی اینسبروک یکی از دانشگاه‌های فوق‌العاده و با کیفیت کشور اتریش است. این دانشگاه جزء موسسات آموزشی برتر در جهان و کشور اتریش است و افراد زیادی در این دانشگاه موفق به اخذ جایزه نوبل شده‌اند. بنابراین برای دانشجویان بین‌الملل به چند دلیل می‌تواند بهترین انتخاب باشد. برخی از این دلایل به شرح زیر است:

  • دانش و مهارت‌های لازم برای موفقیت به عنوان محققانی لایق و شایسته
  • قادر به حرفه‌ای شدن در یک حرفه و یا تخصصی علمی پزشکی
  • کیفیت بالای امکانات تحقیقاتی و مطالعاتی
  • بودجه مبادلات تحقیقاتی در آزمایشگاه‌های بین المللی
  • پیشرفت شخصی و شغلی با موقعیت‌های فوق دکترا (post-doc)

پیشنهاد می کنیم مطلب راهنمای جامع تحصیل در اتریش و برای اطلاعات بیشتر مطلب شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در اتریش را هم بخوانید

برای مشاوره دریافت ویزا، پذیرش و تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی اینسبروک اتریش با ما تماس بگیرید

برای مشاهده سایر دانشگاه های اتریش روی دکمه زیر کیلیک کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button