دانشگاه هالمستاد سوئد halmstad university

دانشگاه هالمستاد سوئد

سوئد یکی از بهترین کشورهای اروپایی جهت تحصیل است. بسیاری از دانشجویان بین‌الملل از سراسر دنیا به این کشور سفر می‌کنند تا بتوانند در دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفایی آن ادامه تحصیل دهند. یکی از دانشگاه‌های بسیار عالی و فوق‌العاده این کشور هالمستاد halmstad university است. این دانشگاه برنامه‌های تحصیلی بسیار زیادی را در مقاطع مختلف به دانشجویان بومی و بین‌الملل ارائه می‌کند. به همین منظور آنها می‌توانند برحسب علاقه خود یکی از بهترین برنامه‌های این دانشگاه را انتخاب و در آن ادامه تحصیل دهند.

اما شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چطور در این دانشگاه باید پذیرفته شد؟
آیا درخواست پذیرش برای دانشجویان بین‌المللی راحت است؟
بورسیه‌های تحصیلی و هزینه شهریه در این دانشگاه چقدر است؟
نگران این سوالات ذهن خود نباشید. چرا که در ادامه این مطلب قصد داریم به طور کامل درباره همه آنها با شما به طور کامل صحبت کنیم.

معرفی کامل دانشگاه هالمستاد Halmstad University

همانطور که اشاره کردیم، دانشگاه هالمستاد سوئد یکی از بهترین دانشگاه‌های به نسبت تازه تاسیس است. این دانشگاه برنامه‌های متنوع بسیار زیادی را به دانشجویان ارائه می‌کند. دانشگاه هالمستاد Halmstad University در سال 1983 در سوئد افتتاح شد. این دانشگاه در حقیقت یک دانشگاه دولتی بر پایه تحقیقات است و طیف گسترده‌ای از برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی را به دانشجویان ارائه می‌کند.

این دانشگاه دولتی در سوئد روز به روز در حال پیشرفت و توسعه بوده و هر روزه برنامه‌های تحصیلی خود را بروزرسانی می‌کند. امروزه در حال حاضر تقریبا 12000 دانشجو در دانشگاه هالمستاد سوئد در حال تحصیل هستند. از دیگر ویژگی‌های فوق‌العاده و عالی این دانشگاه می‌توان به 50 رشته تحصیلی و 200 دوره آموزشی در سطوح مختلف اشاره نمود. Halmstad University برنامه‌های مختلفی را در زمینه‌های متنوعی نظیر علوم نوآوری، فناوری اطلاعات، سلامت، تجارت، اقتصاد و… را به دانشجویان داخلی و بین‌المللی ارائه می‌کند.

دانشجویان کافیست برحسب علاقه خود یک رشته را در مقطع تحصیلی مورد نظر خود انتخاب کنند و پس از آن به دانشگاه هالمستاد درخواست ثبت نام بدهند. در ادامه بیشتر درباره رشته‌های تحصیلی این دانشگاه با شما صحبت خواهیم کرد.

دانشکده‌های دانشگاه هالمستاد Halmstad University

دانشگاه هالمستاد به عنوان یک دانشگاه مستقل، دارای دانشکده‌های مختلفی است. برخی از این دانشکده‌ها عبارتند از:

  • دانشکده تجارت، نوآوری و پایداری
  • دانشکده تعلیم و تربیت، علوم انسانی و اجتماعی
  • دانشکده بهداشت و بهزیستی
  • دانشکده فناوری اطلاعات

رنکینگ دانشگاه هالمستاد سوئد

لوگو دانشگاه هالمستاد سوئد

همانطور که احتمالا بارها در سایر مقالات ما مطالعه کردید، رنکینگ یک دانشگاه معیار مناسبی برای سنجش آن دانشگاه به حساب می‌آید. چرا که موسسات براساس نحوه تدریس، نوع برنامه‌های تحصیلی، سطح مدیریت آموزش و… در جهان و کشور مورد نظر رتبه‌بندی می‌شوند. بنابراین براساس رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در سال 2023 دانشگاه هالمستاد سوئد در این کشور توانسته جایگاه 20 ام را به خود اختصاص دهد.

این در حالیست که این دانشگاه در رتبه‌بندی کلی جهان در رتبه 1975 قرار گرفته است.

چشم انداز، اهداف و استراتژی‌های دانشگاه هالمستاد سوئد

استراتژی های دانشگاه هالمستاد سوئد

یکی از استراتژی‌ها و اهداف دانشگاه هالمستاد سوئد ارزش آفرینی است. این دانشگاه سعی دارد نوآوری را پیشه راه و مسیر خود قرار دهد و مردم و جامعه را برای آینده آماده کند. در حقیقت استراتژی و هدف این دانشگاه در سه چیز خلاصه می‌شود که عبارتند از:

  1. ارزش‌آفرینی
  2. نوآوری
  3. توسعه جامعه

چشم انداز به چه معناست؟

منظور از چشم‌انداز، اهداف بلند مدت دانشگاه هالمستاد است. در حقیقت چشم‌اندازهای این دانشگاه چراغی برای تلاش هستند. این چراغ و روشنایی مسیر، می‌تواند برای افراد مختلف در نقش‌های مختلف در دانشگاه معنای مختلفی داشته باشد. اما به طور کلی همه کارکنان این دانشگاه در فرآیند تحقق چشم‌انداز نقش مهم و کلیدی را برآورده می‌کنند. همه کارکنان، صرف نظر از اینکه با آموزش، پژوهش، مدیریت یا خدمات کار می‌کنند، باید وظایف کاری خود را در رابطه با سه عبارت کلیدی چشم‌انداز ارزیابی کنند: «چگونه می‌توانم به ارزش افزوده، هدایت نوآوری و توسعه جامعه از طریق کاری که انجام می‌دهم کمک کنم؟”

چشم انداز، اهداف و استراتژی ها توسط هیئت مدیره دانشگاه در آوریل 2019 تصویب شد و جامع‌ترین و بلندمدت‌ترین سند نظارتی دانشگاه برای همه فعالیت‌ها است.

اهداف

سه هدف نشان می‌دهد که دانشگاه هالمستاد به چه هدفی می‌کوشد، این دانشگاه چگونه می‌خواهد خود را در ده سال آینده معرفی کند و توسعه یابد. به هر یک از این اهداف، تعدادی از استراتژی‌ها یا فعالیت‌ها مرتبط است تا آنها به طور دقیق‌تر توصیف شوند. در حقیقت با تعیین

زندگی دانشجویان در دانشگاه هالمستاد سوئد

زندگی دانشجویی در هالمستاد سوئد

دانشجویان در دانشگاه هالمستاد به نوعی زندگی می‌کنند. چرا که زندگی دانشجویی در این دانشگاه بیشتر از مطالعه و تحقیق است. به عنوان دانشجو در دانشگاه هالمستاد، زمان هیجان‌انگیزی پیش‌روی شماست. چرا که در این دانشگاه با فرهنگ‌های جدید و متفاوتی آشنا خواهید شد. برای زندگی و ماندن در این کشور و دانشگاه شما را دوستانی جدید آشنا می‌شوید که شاید آنها از سایر کشورهای اروپایی به این دانشگاه آمده باشند. معاونان و سرپست‌های این دانشگاه همیشه در تلاشند تا شما تجربه دانشجویی خوب داشته باشید.

محوطه دانشگاه

تمام ساختمان‌های دانشگاه در یک مکان واقع شده‌اند. از محوطه اصلی دانشگاه تنها با دوچرخه فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا به مرکز شهر و اقامتگاه های دانشجویی بروید. در محوطه دانشگاه می‌توانید تقریباً هر آنچه را که نیاز دارید، مانند سالن‌های سخنرانی، کتابخانه، کافه‌ها، سالن بدنسازی و حتی آرایشگاه و… را مشاهده کنید و به همه آنها به راحتی دسترسی داشته باشید.

پردیس پر جنب و جوش و مدرن

دانشگاه هالمستاد با یک پردیس پر جنب و جوش مشخص می‌شود که در آن می‌توانید با همکلاسی‌ها و معلمان خود را ملاقات کنید. در همه ساختمان‌های این دانشگاه فضای زیادی برای مطالعه یا معاشرت وجود دارد و یک فنجان قهوه همیشه نزدیک است. دانش‌آموزان به اتاق‌های کامپیوتری مجهز و آزمایشگاه‌های نوآورانه‌ای که هم برای آموزش و هم برای تحقیق استفاده می‌شوند، دسترسی دارند.

زندگی دانشجویی راحت

به عنوان یک دانشجو در دانشگاه هالمستاد، هرگز لازم نیست برای رفتن از یک سخنرانی به سخنرانی دیگر در شهر بدوید. بیشتر آنها در محوطه دانشگاه انجام می‌شوند. همین امر در این دانشگاه موجب شده که ارتباط با دانشجویان سایر برنامه‌ها، معلمان و سایر کارکنان دانشگاه آسان شود. ساختمان‌ها مدرن هستند و مکان‌های الهام‌بخشی را برای نشستن و مطالعه با دوستان به دانشجویان در این دانشگاه ارائه شده است. وقتی نیاز به تغییر مناظر دارید، مرکز شهر در نزدیکی است. می‌توانید در عرض چند دقیقه با دوچرخه یا اتوبوس از محوطه دانشگاه به مرکز بروید.

محیط‌های آزمایشگاهی با فناوری پیشرفته

دانشگاه هالمستاد چندین آزمایشگاه مدرن برتر دارد که برای موضوعات خاصی طراحی شده‌اند. این آزمایشگاه‌ها توسط دانش آموزان و همچنین معلمان، محققان و شرکای همکاری دانشگاه استفاده می‌شوند، زیرا این آزمایشگاه‌ها امکانات ارزشمندی برای کاوش عناصر عملی مرتبط با نظریه‌های دانشگاهی دارند. علاوه بر اینکه آزمایشگاه‌ها در ارتباط با پروژه‌های فارغ‌التحصیلی و آزمون‌های تحقیقاتی مهم هستند، هر زمان که بخواهید با هم کار کنید و در یک محیط خلاقانه الهام بگیرید، مناطق مطالعاتی عالی در این دانشگاه وجود دارند.

به طور کلی این دانشگاه امکانات بی‌نظیر و فوق‌العاده دیگری نظیر کتابخانه، سالن ورزشی و سلامت، مکانی برای استراحت و… نیز به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. در این حالت دانشجویان در دانشگاه تنها حس دانشجو بودن ندارند. در حقیقت آنها در این محیط فوق‌العاده جذاب می‌توانند بی‌دغدغه زندگی کنند.

برنامه‌ها و رشته‌های تحصیلی Halmstad University

به طور کلی همانگونه که در ابتدای این مطلب مطالعه کردید، دانشگاه هالمستاد، یک دانشگاه دولتی است که برنامه‌های آموزشی و تحصیلی متنوعی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. برخی از این برنامه‌ها عبارتند از:

  • نوآوری خدمات دیجیتال
  • سیستم های تعبیه شده و هوشمند
  • نوآوری هوشمند انرژی در محیط ساخته شده
  • مدیریت صنعتی و نوآوری
  • فناوری اطلاعات
  • کارآفرینی استراتژیک برای رشد بین المللی
  • علوم کاربردی محیط زیست – خدمات اکوسیستم و مدیریت منابع طبیعی
  • طراحی الکترونیک
  • ورزش زیست پزشکی – سلامت و عملکرد
  • مهندسی مکانیک
  • پزشکی قانونی شبکه
  • رفاه نوردیک
  • طراحی شبکه و مدیریت کامپیوتر

شرایط پذیرش دانشگاه هالمستاد سوئد برای مقطع کارشناسی

اکثر دوره‌ها و برنامه‌هایی که در دانشگاه هالمستاد سوئد در مقطع کارشناسی به دانشجویان ارائه می‌شوند، علاوه بر الزامات عمومی، شرایط ورودی خاصی نیز دارند. این الزامات معمولا براساس هر رشته در وب سایت دانشگاه به طور کامل مشخص شده است. بنابراین شما پس از انتخاب رشته و برنامه تحصیلی خود باید شرایط ورودی خاصش را قبل از ثبت نام و درخواست در سایت دانشگاه به طور کامل مطالعه کنید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در مقطع لیسانس

به طور کلی دانشجویان بین‌الملل جهت اخذ پذیرش از این دانشگاه باید برخی مدارک عمومی خود را به طور کامل برای دانشگاه ارسال کنند. برخی از این مدارک عبارتند از:

  • تصویر پاسپورت
  • عکس پرسنلی
  • ترجمه مدارک تحصیلی پیشین مقطع متوسط به زبان سوئدی یا انگلیسی به همراه مهر دادگستری و تمبر
  • گواهی پایان دوره دبیرستان و ریز نمرات

شرایط پذیرش دانشگاه هالمستاد سوئد برای مقطع کارشناسی ارشد

 قبل از آنکه رشته مورد نظر خود را مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد انتخاب کنید و برای پذیرش در این مقطع درخواست دهید، باید حتما ابتدا یک برنامه تحصیلی را در یک رشته مرتبط در سطح لیسانس یا معادل آن را با موفقیت به پایان رسانده باشید. یک کپی یا رونوشت از سوابق تحصیل لیسانس خود را برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد باید حتما به دانشگاه ارائه دهید.

 برای واجد شرایط بودن، باید شرایط عمومی ورود به برنامه های کارشناسی ارشد و همچنین شرایط ورود خاص برای برنامه مورد علاقه خود را برآورده کنید.

در ادامه در خصوص شرایط عمومی و خاص پذیرش در مقطع ارشد اطلاعات مفیدتری را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

الزامات ورودی عمومی

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، شرط لازم و ضروری جهت پذیرش در کلیه برنامه‌های کارشناسی ارشد، داشتن مدرک لیسانس از یک موسسه آموزش عالی معتبر است. شما باید حتما حداقل 180 واحد در سیستم انتقال اعتبار اروپا را گذرانده باشید. در این حالت می‌توانید برای این مقطع درخواست ثبت نام دهید.

  • مدرک لیسانس شما باید به طور رسمی توسط نماینده اداره ثبت دانشگاهی، اداره امتحانات، یا دفتری معادل که سوابق ریز نمرات رسمی را در دانشگاه شما صادر می کند، صادر شود.
  • ریز نمرات دوره کارشناسی
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی
  • اثبات دارا بودن شرایط خاص
  • توصیه‌نامه
  • انگیزه‌نامه

الزامات ترجمه

علاوه بر شرایط عمومی بالا، جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد باید حتما برخی از الزامات ترجمه را نیز دارا باشید. برخی از این الزامات به شرح زیر است:

  • شما باید حتما تمامی مدارک و اسناد خود را به زبان اصلی ترجمه و سپس در سایت رسمی ثبت نام آپلود کنید. زبان پذیرفته شده از سوی دانشگاه جهت ترجمه مدارک و اسناد، سوئدی و انگلیسی است.
  • تمامی مدارک ترجمه شده شما باید دارای مهر یکی از مراجع قانونی نظیر دادگستری، قوه قضائیه، وزارت علوم و… باشد.

برای پذیرش در دانشگاه هالمستاد سوئد باید چه مدرک زبانی داشته باشید؟

همانطور که در بخش قبلی مطالعه کردید، جهت پذیرش در مقطع تحصیلی ارشد شما باید حتما مهارت زبان خود را به دانشگاه اثبات کنید. شما تنها با ارائه یک مدرک معتبر زبان می‌توانید سطح مهارت زبان خود را به این دانشگاه ارائه کنید. اما چه مدرک با چه سطحی مورد قبول است؟

  • آیلتس آکادمیک : نمره کلی 6.5 (نمره هیچ بخش نباید از 5.5 کمتر باشد)
  • تافل ( IBT یا هوم ادیشن) : نمره90
  • PTE : نمره 62

شهریه دانشگاه هالمستاد سوئد Halmstad University

شهریه دانشگاه هالمستاد سوئد

به طور کلی همانطور که می‌دانید شهریه دانشگاه‌ها براساس نوع رشته تحصیلی و همچنین مقطع تحصیلی می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی هزینه درخواست پذیرش در دانشگاه هالمستاد برابر با 900 کرون سوئد است.

در جدول زیر به طور کامل شهریه کل برای هر رشته تحصیلی در دانشگاه هالمستاد سوئد را بیان کرده‌ایم.

نام رشته تحصیلی

شهریه کل (کرون سوئد)

نوآوری خدمات دیجیتال

288000 

سیستم‌های تعبیه شده و هوشمند

288000 

نوآوری هوشمند انرژی در محیط ساخته شده

288000 

مدیریت صنعتی و نوآوری

288000 

فناوری اطلاعات 

288000 

کارآفرینی استراتژیک برای رشد بین المللی

246000 

علوم کاربردی محیط زیست – خدمات اکوسیستم و مدیریت منابع طبیعی

144000 

طراحی الکترونیک

144000 

ورزش زیست پزشکی – سلامت و عملکرد

144000 

مهندسی مکانیک

144000 

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه هالمستاد سوئد

دانشگاه هالمستاد هر ساله تعدادی بورسیه تحصیلی را به دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس با الزام به پرداخت شهریه ارائه می‌دهد. این بورسیه‌ها ممکن است به دانشجویان در هر رشته تحصیلی که برای برنامه های کارشناسی ارشد در دانشگاه هالمستاد درخواست می‌کنند اعطا شود.

بورسیه دانشگاه هالمستاد 25 درصد یا 50 درصد از شهریه را پوشش می‌دهد و از شهریه کسر می‌شود. این بورسیه هزینه‌های زندگی را پوشش نمی‌دهد و هیچ کمک هزینه‌ای برای اعضای خانواده وجود ندارد.

شرایط بورسیه

این بورسیه ابتدا برای یک ترم اعطا می‌شود، اما به صورت خودکار برای مدت برنامه تحصیلی (2 یا 4 ترم) به شرط رضایت‌بخشیدن به نتایج تحصیلی تمدید خواهد شد. اگر بورسیه دانشگاه هالمستاد به شما اعطا شده است، باید شرایط بورسیه و همچنین شرایط پیشرفت در تحصیل را داشته باشید تا بورسیه تحصیلی را برای ادامه برنامه حفظ کنید. لطفاً برنامه درسی برنامه / دوره خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از شرایط لازم برای برآورده کردن آگاهی دارید.

دانشجویانی که تحصیل خود را قطع می کنند یا درخواست مرخصی (تعطیلات تحصیلی) می‌کنند، دیگر شرایط دریافت بورسیه را ندارند.

لطفاً قبل از درخواست از طریق پذیرش دانشگاه، مقررات را برای اطلاعات بیشتر در مورد فرآیند انتخاب و شرایط بورسیه مطالعه کنید.

و در پایان

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، دانشگاه هالمستاد سوئد Halmstad University یکی از دانشگاه‌های دولتی عالی و فوق‌العاده با اهداف عالی در سوئد است. شما به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل می‌توانید جهت تحصیل به این دانشگاه در زمان‌ها و ددلاین مشخص شده درخواست دهید. اگر  به برنامه‌های متنوع این دانشگاه علاقه‌ دارید، هالمستاد یک گزینه عالی در لیست انتخابات دانشگاهی شما جهت مهاجرت تحصیلی خواهد بود.

برای مشاوره دریافت ویزا، پذیرش و تحصیل در دانشگاه هالمستاد سوئد با ما تماس بگیرید

برای مشاهده سایر دانشگاه های سوئد روی دکمه زیر کلیک کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button