دانشگاه پزشکی وین Medical University of Vienna

دانشگاه پزشکی وین، اتریش

دانشجویان بسیار زیادی در سراسر دنیا به خواندن رشته‌های پزشکی فکر می‌کنند. این افراد به دنبال پذیرش از بهترین دانشگاه‌های خارجی هستند. یکی از بهترین دانشگاه‌هایی که دانشجویان بین‌المللی بسیار زیادی هر ساله برای پذیرش در آن اقدام می‌کنند دانشگاه پزشکی وین اتریش Medical University of Vienna است که در سال 1365 توسط رودلف چهارم، دوک اتریش تاسیس شد.

دانشگاه پزشکی وین یکی از قدیمی‌ترین مدارس پزشکی در جهان، قدیمی‌ترین مدرسه پزشکی در بین کشورهای آلمانی زبان و دومین دانشکده پزشکی امپراتوری روم مقدس، پس از دانشگاه چارلز پراگ است. دانشگاه پزشکی وین اتریش بیش از 7000 دانشجو دارد که 29 درصد از این دانشجویان را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند. شاید به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل این سوال برای شما پیش آمده باشد که چطور می‌توان در این دانشگاه دولتی پذیرش گرفت؟ شرایط، هزینه و بورسیه‌ها به چه شکلی خواهد بود؟ در ادامه قصد داریم درباره همه این شرایط با شما صحبت کنیم.

تاریخچه Medical University of Vienna

لوگو دانشگاه پزشکی وین

دانشگاه Medical University of Vienna یکی از موسسات معتبر تحقیقاتی پزشکی است. این دانشگاه در ابتدا در سال 2004 به یک دانشگاه مستقل اتریش تبدیل شد. این دانشگاه به صورت مداوم طیف گسترده‌ای از آموزش‌ها را در اختیار پرسنل خود قرار می‌دهد. دانشجویان جهت ادامه تحثیل در مقاطع مختلف کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی می‌توانند از سراسر دنیا در این دانشگاه پذیرش بگیرند.

به طور کلی این دانشگاه دارای دو برنامه در مقطع کارشناسی است. یکی از این برنامه‌ها در دوره پزشکی و دیگری در دوره دندانپزشکی است. رشته انفورماتیک یکی از دوره‌هاییست که در این دانشگاه در مقطع فوق لیسانس تدریس می‌شود و دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا در این رشته می‌توانند پذیرش بگیرند. دانشگاه پزشکی وین شامل چندین بیمارستان است که دانشجویان پس از اتمام تحصیل یا در دوره تحصیل می‌توانند در این بیمارستان‌ها دوره کارآموزی بگذرانند. همانطور که در ابتدای این مطلب مطالعه کردید این دانشگاه در حال حاضر دارای 700 دانشجوی پزشکی است. در ادامه با برنامه‌ها و رشته‌های ی تحصیلی این دانشگاه بیشتر آشنا خواهید شد.

رنکینگ دانشگاه پزشکی وین

رتبه هر دانشگاه یا موسسه آموزشی مشخص‌کننده عملکرد تحصیلی آن در طول سالهایی است که فعالیت کرده و می‌کند. در واقع اگر شما هم به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل به دنبال تحصیل در هر دانشگاه خارجی را دارید باید حتما قبل از اقدام رتبه‌بندی آن را بررسی کنید. با بررسی رنکینگ دانشگاه می‌توانید بهترین انتخاب را برای مهاجرت تحصیلی داشته باشید. اگر نگاهی به رتبه‌بندی دانشگاه‌های وین بیندازید، مشاهده می‌کنید که دانشگاه علوم پزشکی وین به عنوان یکی از ده دانشگاه برتر وین شناخته شده است. این دانشگاه در لیست دانشگاه‌های وین رتبه 6 و در رتبه‌بندی جهانی رتبه 261 را داراست.

به طور کلی این دانشگاه علوم پزشکی وین براساس رتبه‌بندی موسسه تایمز، دانشگاه پزشکی وین در سال 2019 رتبه‌ای در محدوده 125-101 را دریافت نموده است. همچنین این دانشگاه در بین دانشگاه‌های جهان سالهای طولانیست که رتبه 38 را به خود اختصاص داده است.

این دانشگاه در ابتدا یک دانشگاه مستقل نبود و قبل از سال 2004 وابسته به دانشگاه وین بوده و هفت جایزه نوبل را به خود اختصاص داده است. همچنین زیگموند فروید در این دانشگاه به عنوان پزشک و مدرس بیمارستان در حال فعالیت است.

سیستم آموزش دانشگاه پزشکی وین

تحصیل در دانشگاه پزشکی وین اتریش

دانشجویان این دانشگاه در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند تحصیل کنند. دانشگاه پزشکی وین بزرگترین سازمان پزشکی در اتریش و همچنین یکی از موسسات تحقیقاتی در سطح بالا در اروپاست.

همانطور که در بالا نیز مطالعه کردید، این دانشگاه بزرگترین بیمارستان اروپا و بیمارستان دولتی وین را در قلب خودش جای داده و برای پرسنل و کادر پزشکی خود امکانات آموزشی و کاری بسیار خوبی را فرآهم نموده است. این بیمارستان در دانشگاه پزشکی شامل 31 کلینیک دانشگاهی و موسسه بالینی و 12 دانشگاه پزشکی و نظری است.

این بیمارستان برای دانشجویان فرصت مناسب کارآموزی را فراهم کرده، چرا که هر سال حدود 100000 بیمار در این بیمارستان بستری و تقریبا 605000 بیمار به صورت سرپایی تحت درمان قرار می‌گیرند. از این رو دانشجویان می‌توانند از جزئیات درمان تک تک بیماران اطلاع داشته باشند.

رشته‌های تحصیلی در دانشگاه Medical University of Vienna

رشته های دانشگاه پزشکی وین اتریش

همانطور که در ابتدای این مطلب مطالعه کردید، شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی می‌توانید در هر مقطعی در دانشگاه Medical University of Vienna ادامه تحصیل بدهید. برنامه هر مقطع و آموزش در این دانشگاه با اهداف مشخص تنظیم و برنامه‌ریزی شده‌اند. در ادامه درباره رشته های تحصیلی این دانشگاه با شما بیشتر صحبت خواهیم کرد. شما به عنوان یک دانشجو می‌توانید در یکی از رشته‌های زیر ادامه تحصیل بدهید:

  • علوم اعصاب
  • متابولیسم
  • دندانپزشکی
  • تکنولوژی
  • زیست شناسی
  • مهندسی پزشکی
  • مکانیسم

رشته‌های تحصیلی درجه پزشکی

هدف از برنامه درجه پزشکی در دانشگاه پزشکی وین، آموزش پزشکان برای حرفه پزشک در همه تخصص‌ها به صورت تئوری و عملی است.

در این رشته‌ها پزشکان از طریق انتقال دانش گسترده و با ارزش بالای آموزش تمرین محور  و پرداختن اولیه به سؤالات پزشکی دقیق، مانند تفاوت‌های جنسیتی (پزشکی جنسیتی)، فارغ التحصیلان باید آموزش پزشکی گسترده‌ای را با مهارت های خوب کسب کنند. این آموزش‌ها همان مهارت‌های پایه هستند.

بنابراین، تحصیل در MedUni Vienna بهترین شرایط ممکن را برای ورود به این حرفه و پایه‌ای بهینه برای تحصیلات تکمیلی در تمام تخصص‌های پزشکی ایجاد می‌کند.

برنامه درسی مدرک پزشکی براساس برخی دستورالعمل‌ها در دانشگاه Medical University of Vienna تعیین می‌شوند. ادغام موضوع، مسئله‌گرایی، آزمون هدایت شده، محاسبه ظرفیت آموزشی، ارزیابی و تضمین کیفیت از جمله این دستورالعمل‌ها هستند.

برای اینکه بتوانید دوره‌های تحصیلات تکمیلی را شروع کنید باید برای تبدیل شدن به یک پزشک عمومی یا یک پزشک متخصص از مهارت‌های فکری، عملی و بین فردی برخوردار باشید.

کسی به دنبال ادامه تحصیل در این شاخه است باید صلاحیت‌های زیر را دارا باشد:

  • دانش و درک
  • مهارت‌های بالینی
  • شایستگی‌های ارتباطی
  • رفتار حرفه‌ای
  • شایستگی‌های مرتبط با این حرفه

همه مواردی که در بالا بیان شد طی یک دوره دوازده ترمی تدریس می‌شود. پس از گذراندن این برنامه‌ها افراد در یک دوره کارآموزی 18 هفته‌ای و یک دوره کارآموزی 48 هفته‌ای مشغول به فعالیت می‌شوند. میزان سخنرانی‌ها و سایر دروس اجباری در ساعات ترم ذکر شده است. بنابراین «یک ترم ساعت» یعنی 15 برابر یک دوره تحصیلی 45 دقیقه‌ای است زیرا یک ترم 15 هفته طول می‌کشد.

آموزش در مرحله اول و دوم هر رشته در بلوک‌های موضوعی با ساختار زمانی و محتوا و بر اساس یکدیگر صورت می‌گیرد. در مرحله اول و دوم مهارت‌های بالینی نیز از همان ابتدا آموزش داده می‌شود. محتوای آموزش داده شده در اینجا در مرحله سوم با هدف رسیدن به سطح بالایی از شایستگی تعمیق می‌یابد. در مرحله سوم، دوره‌های کارآموزی بالینی در بخش‌ها و کلینیک‌های گروه‌های دانشگاهی و همچنین در بیمارستان‌های آموزشی و مراکز معتبر توسط دانشگاه انجام می‌شود. پایان نامه قرار است به موازات دروس دوره دوم و سوم رشته تحصیلی نوشته شود.

رشته‌های کارشناسی ارشد انفورماتیک پزشکی

هدف برنامه کارشناسی ارشد انفورماتیک پزشکی یک آموزش علمی است که امکان طراحی و اجرای پروژه‌های فناوری اطلاعات در زمینه‌های مختلف تحقیقات زیست پزشکی، پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی را فراهم می‌کند.

فارغ التحصیلان رشته‌های زیر مخاطبان هدف هستند:

 

  • مقطع لیسانس انفورماتیک پزشکی
  • مقطع لیسانس انفورماتیک با گرایش انفورماتیک پزشکی
  • هر رشته معادل دیگری در یک مؤسسه معتبر دانشگاهی داخلی یا خارجی پس از متوسطه
  • فارغ‌التحصیلان سایر رشته‌های انفورماتیک در صورت تکمیل دوره‌های اضافی ممکن است پذیرفته شوند.

فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد با تأکید ویژه بر روش‌های ضروری که در علوم زیستی، پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی به کار می‌روند، صلاحیت اصلی پایه‌گذاری شده‌ای در انفورماتیک کسب می‌کنند. بسته به تمرکز آنها، دانشجو شایستگی را به دست خواهند آورد که او را قادر می‌سازد تا با همکاری نزدیک با دانشمندان علوم زیستی، عصب‌شناسان، پزشکان یا متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، سیستم‌هایی را طراحی، توسعه و ادغام کنند.

محورهای رشته‌های کارشناسی ارشد انفورماتیک پزشکی

این آموزش بر روی مشکلات عملی، تحقیقاتی، پزشکی یا بالینی متمرکز است. یک عنصر ضروری، انتقال مهارت‌های ارتباطی برای مقابله با این مشکلات همراه با دانشمندان سایر رشته‌ها است. محیط دانشگاه پزشکی وین به ویژه برای آن مناسب است.

علاوه بر آموزش گسترده در حل مشکلات انفورماتیک در رشته پزشکی، فارغ‌التحصیلان به مهارت‌های عمیق‌تری در یکی از تخصص‌های زیر نیز نیاز دارند:

  • بیوانفورماتیک
  • نورو انفورماتیک
  • انفورماتیک بهداشت عمومی
  • انفورماتیک بالینی
  • یا انفورماتیک برای فناوری های کمکی

آموزش آکادمیک تضمین می‌کند که فارغ التحصیلان برای وظایف فعلی و آینده در زمینه علوم زیستی و اعصاب، پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی آماده هستند و می‌توانند در هر زمان روش‌های جدیدی را در انفورماتیک پزشکی کسب کنند.

رشته‌های دکتری

تربیت نسل بعدی دانشمندان جوان یک سنت دیرینه ماست!

دانشگاه MedUni Vienna از سال 1365 به آموزش پزشکان و محققان جوان پرداخته است و بنابراین می‌تواند به یک سنت طولانی در تحقیق و آموزش نگاه کند. در اینجا می‌توانید همزمان با برداشتن اولین قدم‌های مستقل خود به عنوان یک دانشمند، با دانشگاهیان و محققان محترم همکاری نزدیک داشته باشید.

به عنوان یک محقق جوان، از همان ابتدا بخشی از یک تیم تحقیقاتی خواهید بود و اولین پروژه اصلی خود را با راهنمایی یک سرپرست توسعه خواهید داد. کار شما پایگاه دانش پزشکان فردا را شکل خواهد داد و تأثیر مثبتی بر زندگی بسیاری از مردم خواهد داشت.

تحقیقات پزشکی برای هرکسی که مشتاق علم و تحقیق است، کار معنادار و با ارزشی است. در مقطع دکتری شما درک عمیقی از رشته خود و روش‌های آن به دست خواهید آورد و مهارت‌های قابل انتقال مهمی را که برای موفقیت در آینده به آن نیاز دارید، توسعه خواهید داد. دانشگاه و باشگاه فارغ التحصیلان فرصت‌های شبکه‌سازی و آموزش عالی را ارائه می‌دهند.

در پایان تحصیل، پایان نامه خود را می‌نویسید و پس از دفاع موفق، مدرک دکتری خود را دریافت خواهید کرد و به عنوان یک دانشمند کاملاً آموزش دیده شناخته می‌شوید.

یک دکتر اساس یک شغل موفق در تحقیقات، آموزش، پزشکی یا هر موقعیت پژوهش محور در بخش دولتی یا خصوصی است. بسته به سابقه تحصیلی خود، می‌توانید مطالعات خود را بر روی تحقیقات پایه یا بالینی متمرکز کنید.

زبان مورد نیاز جهت تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی وین Medical University of Vienna

ددلاین دانشگاه پزشکی وین اتریش

زبان تدریس در دانشگاه علوم پزشکی وین آلمانی است. به همین منظور توصیه ما به شما این است که برای ادامه تحصیل در این دانشگاه قبل از هرچیزی روی مهارت زبان آلمانی خود تمرکز کنید. جهت پذیرش در این دانشگاه شما به اثبات مهارت زبان آلمانی خود نیاز خواهید داشت. بنابراین یکی از کارهایی که قبل از پذیرش در دانشگاه باید آن را در نظر بگیرید یادگیری زبان آلمانی در یکی از آموزشگاه‌های معتبر است. در حقیقت دانشگاه علوم پزشکی وین اتریش زمانی با پذیرش شما موافقت می‌کند که مدرک زبان C1 آلمانی خود را ارائه دهید.

شرایط اپلای و پذیرش از دانشگاه علوم پزشکی وین

همانطور که در طول این مطلب مطالعه کردید، دانشگاه علوم پزشکی وین Vienna University of Medical یکی از دانشگاه‌های دولتی بسیار عالی در کشور اتریش است. دانشجویان بین‌المللی بسیار زیادی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند. شاید این سوال برای شما هم وجود داشته باشد که چطور می‌توان پذیرش این دانشگاه را اخذ نمود؟ جهت تحصیل و شرکت در دوره‌ها و رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی وین شما باید ابتدا درخواست خود را برای این دانشگاه ارسال نمایید. پذیرش در این دانشگاه به صورت آنلاین انجام خواهد شد. شما موظفید پس از واجد شرایط بودن کلیه مدارک لازم و ضروری را برای این موسسه آموزش در اتریش ارسال کنید. در این حالت درخواست و مدارک به طور کامل پذیرش می‌شوند و سپس با پذیرش شما ممکن است موافقت نمایند. اما چه مدارکی را باید قبل از اقدام آماده کنید؟

مدارک لازم و ضروری جهت اخذ پذیرش از دانشگاه Vienna University of Medical عبارتند از:

  • آماده‌سازی و ارائه کلیه مدارک دوره‌های تحصیلی قبلی به صورت کاملا ترجمه شده
  • ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح C1
  • دریافت نمره مورد قبول در امتحانات ورودی (آزمون‌های ورودی مرتبط با دروس زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات هستند.)
  • پرداخت شهریه دانشگاه

نکته مهم:

توجه کنید که آزمون ورودی این دانشگاه یک آزمون به نسبت سختی است که شما برای دریافت نمره قبولی باید تلاش بسیار زیادی کنید. این آزمون از کلیه دانشجوها چه در داخل اتریش و چه از دانشجویان بین‌المللی گرفته می‌شود. به همین منظور شما با رقبای بسیار زیادی روبرو خواهید بود. بهترین راه‌حل برای افزایش شانس قبولی در آزمون پزشکی اتریش این است که از همان ابتدای تحصیل در دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی برای این آزمون خودتان را آماده کنید.

در واقع اگر شما از همین حالا قصد مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در این دانشگاه معتبر را دارید باید از سنین 16 – 17 سالگی شروع به خواندن این دروس و همچنین تقویت مهارت زبان آلمانی خود کنید.

ددلاین ثبت نام دانشگاه Medical University of Vienna

اگر شما به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل قصد پذیرش و ثبت نام در این دانشگاه را دارید، باید حتما به زمان‌های آزمون ورودی و همچنین ثبت نام توجه کنید. چرا که تنها در این زمان‌ها شما می‌توانید درخواست پذیرش خود را برای دانشگاه ارسال کنید و در غیر از این زمان‌ها شانس دیگری نخواهید داشت.

مهلت پذیرش و اپلای در هر مقطع تحصیلی در این دانشگاه متفاوت است. به همین منظور شما باید همیشه وبسایت اطلاعاتی این دانشگاه را زیر نظر داشته باشید و حداقل 6 ماه قبل از شروع کلاس‌ها جهت اخذ پذیرش و اپلای اقدامات لازم را انجام دهید. اما به طور کلی آخرین مهلت ثبت نام در دانشگاه علوم پزشکی وین اواخر زمستان برای سال جدید پیش‌بینی شده است.

هزینه و شهریه دانشگاه علوم پزشکی وین اتریش

اگر شما هم رویای مهاجرت تحصیلی در یک کشور خارجه را دارید باید بدانید که توجه به هزینه‌های زندگی و شهریه دانشگاه امری بسیار مهم و حیاتی است. اگر شما به عنوان دانشجوی بین‌الملل قصد تحصیل در یک دانشگاه مقرون به صرفه همراه با آموزش با کیفیت را دارید، توصیه می‌کنیم حتما دانشگاه علوم پزشکی وین را انتخاب کنید. هزینه تحصیل در این دانشگاه تقریبا رایگان است. چرا که شهریه دانشگاه آنقدر کم و ارزان است که اصلا به چشم دانشجو نمی‌آید.

به طور متوسط هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه 400 یورو و هزینه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی حدودا 700 یورو است.

البته تنها شهریه دانشگاه را نباید محاسبه کرد. برای مهاجرت به کشور اتریش شما باید ریز هزینه‌های یک زندگی عادی و معمولی را در این کشور نیز به دست آورید.

بورسیه دانشگاه Medical University of Vienna
بورسیه دانشگاه پزشکی وین اتریش

همانطور که می‌دانید و بارها بیان کردیم، بورسیه تحصیلی و دانشگاهی روشی برای مدیریت هزینه‌هاست. دانشگاه علوم پزشکی وین همانند بسیاری از دانشگاه‌های دیگر برای دانشجویان بین‌الملل خود بورسیه‌هایی را در طی سال در نظر گرفته است. اما این بورسیه‌ها در این دانشگاه بسیار محدود هستند. چرا که همانطور که بیان شد، تقریبا شهریه این دانشگاه دولتی رایگان است و افراد برای تحصیل به بورسیه خاصی نیاز ندارند.

در پایان

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید دانشگاه علوم پزشکی وین Medical University of Vienna یکی از دانشگاه‌های بسیار عالی و با کیفیت در کشور اتریش است. به همین منظور اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به کشور اتریش را دارید، این دانشگاه را جزء لیست انتخاب‌های خود قرار دهید.

برای مشاوره دریافت ویزا، پذیرش و تحصیل در دانشگاه پزشکی وین اتریش با ما تماس بگیرید

برای مشاهده سایر دانشگاه های اتریش روی دکمه زیر کیلیک کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button