زبان تحصیل در فنلاند

زبان تحصیل در فنلاند

مقدمه

زندگی در کشوری امن، شاد و دارای سطح رفاه بالا را می‌توان رویای هرکسی دانست؛ کشوری که زمینه‌ی رشد و پیشرفت در مراحل و ابعاد مختلف زندگی را دارد و به افراد این امکان را می‌دهد که کودکان خود را در محیطی ایده آل پرورش داده تا بتوانند بهترین‌ها را در آینده رقم زنند.

 چه کشوری بهتر از فنلاند که همواره در لیست‌ها و رتبه‌بندی‌های بهترین کشورها از لحاظ شاخص‌های زندگی، در رده‌ی برترین کشورها بوده است و چه راهی بهتر از تحصیل در این کشور برای اخذ ویزا و اقامت! ما در این مقاله به سوالاتی نظیر زبان تحصیل در فنلاند چیست، شرایط تحصیل رایگان در فنلاند چه هستند و اینکه تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی ممکن است یا نه، پاسخ خواهیم داد.

چرا مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل برگ برنده‌ی شماست؟

همان‌گونه که گفتیم، زندگی در کشوری نظیر فنلاند به واسطه‌ی بالا بودن میزان شاخص‌های کیفی زندگی آن‌قدر دلخواه و دوست‌داشتنی است که برای بسیاری از افراد می‌تواند به رویایی شیرین تبدیل شود و اگر این رویا از مسیر ادامه‌ی تحصیل بگذرد، نور علی نور است!

با تحصیل در کشور فنلاند، ضمن هموار کردن مسیر اخذ اقامت و تابعیت، به عنوان یک فرد تحصیل‌کرده وارد جامعه شده و از احترام بسیار بالایی برخوردار خواهید شد؛ همچنین داشتن تحصیلات عالی، به شما در پیدا کردن مشاغل با درآمد بالاتر نیز کمک شایانی خواهد کرد.

شرایط تحصیل رایگان در فنلاند چه هستند؟

تحصیل در دوران مدرسه در فنلاند کاملا رایگان است، اما برخلاف گذشته و برطبق قوانینی که به تازگی وضع شده، امکان تحصیل کاملا رایگان در فنلاند در مقاطع دانشگاهی به زبان انگلیسی وجود ندارد. پس اگر می‌خواهید در فنلاند رایگان تحصیل کنید، می‌توانید در سال اول زبان فنلاندی را یاد بگیرید تا در سال‌های بعدی تحصیل رایگان به زبان فنلاندی در انتظار شما باشد.

دوره‌ی زبان فنلاندی را در فنلاند باید بگذرانیم یا ایران؟

در پاسخ به این سوال باید اظهار داشت که فراگیری زبان فنلاندی در ایران، با مراجعه به کلاس‌های مختلف و یا تمرین و تکرار مداوم، به شما در زمینه‌ی اخذ ویزا و تطبیق با شرایط و فرهنگ کشور فنلاند، بسیار کمک خواهد کرد. اما در صورت عدم فراگیری این زبان در ایران نگران نباشید. شما پس از ورود به فنلاند می‌توانید در دوره‌های مختلف یادگیری این زبان شرکت کرده و بسته به تلاش و استعداد خود، در اسرع وقت این زبان شیرین را فرا بگیرید و همانطور که گفتیم از مزایای تحصیل رایگان در این کشور بهره‌مند شوید.

 آیا تحصیل در فنلاند به زبان انگلیسی ممکن است؟ به طور نرمال چه نمره و چه مدرکی نیاز دارد؟

شما به سختی می‌توانید در مقطع کارشناسی رشته‌ای را پیدا کنید که به زبان انگلیسی تدریس شود، بنابراین در این مقطع الزام به یادگیری کامل زبان فنلاندی وجود دارد. در مقطع‌های بالاتر یعنی کارشناسی ارشد و دکترا، از آن‌جایی که رشته‌های زیادی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، می‌توان با تسلط بر زبان انگلیسی به تحصیل در دانشگاه پرداخت.

بر حسب رشته و دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید، نمره‌ی زبان شما متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی نمره‌ی تافل 79 تا 92 و آیلتس 6 تا 6.5 به عنوان حداقل نمره‌های پذیرش دانشجو، در نظر گرفته شده‌اند.

آیا زندگی در فنلاند بدون دانستن زبان فنلاندی امکان پذیر است؟

مردم فنلاند در مقایسه با بسیاری از کشورهای غیر انگلیسی زبان، آشنایی بیشتری با زبان انگلیسی داشته و نسبت به بسیاری از ملت‌های دیگر با انگلیسی بیشتر انس گرفته‌اند. بنابراین عملاً می‌توان اظهار داشت که صرفاً با تسلط بر این زبان می‌توان امور زندگی را گذراند. اما امکان دارد آشنا نبودن با زبان فنلاندی، در مراحل و ابعاد مختلف زندگی شما در این کشور تاثیرگذار باشد و شما را از تجربه‌ی ایده‌ آل و حداکثری زندگی در این کشور، دور کند.

پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های فنلاند که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند

از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین رشته‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، می‌توان به مجموعه رشته‌های مهندسی، رشته‌ی پزشکی، حقوق، علوم طبیعی، و علوم کامپیوتر نام برد که با تسلط بر زبان انگلیسی، تحصیل در این رشته‌ها در فنلاند به خصوص در مقطع ارشد و دکترا امکان پذیر است.

آیا تحصیل در فنلاند بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

همان گونه که گفته شد، بیشتر دروس مقاطع کارشناسی به زبان فنلاندی تدریس شده و به‌ این خاطر نیازی به مدرک زبان انگلیسی نیست. اما از مقطع کارشناسی ارشد به بعد، مدرک آیلتس 6.5 الزامی خواهد بود.

زندگی در فنلاند پس از تحصیل: ممکن یا غیر ممکن؟

اساسا آیا پس از تحصیل می‌توان به سادگی وارد بازار کار فنلاند شد و جامعه‌ی این کشور پذیرای یک فارغ‌ التحصیل مهاجر خواهد بود؟ در پاسخ به این سوال، ضمن اشاره به فرهنگ بالا و سطح سواد مردم در این کشور، باید به صلح آمیز بودن رفتار جامعه و مهاجر پذیربودن کشور فنلاند نیز اشاره کنیم. همچنین به گواه آمار و تجربیات مهاجران در سال‌های قبل، کشور فنلاند از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای مهاجران به ویژه مهاجران تحصیل کرده، شرایط و امکانات مطلوبی را در اختیار می‌گذارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button