طرح ساختمان جدید دانشگاه اینسبروک

ساختمان جدید دانشگاه اینسبروک

هنینگ لارسن در مسابقه طراحی ساختمان جدید دانشگاه برای مرکز مدیریت اینسبروک (MCI)، اولین پروژه این استودیو در اتریش، برنده شد. MCI که در سال 1995 تاسیس شد

طرح ساختمان جدید

هدف از این رقابت ایجاد یک پردیس یکپارچه و متحد جدید بود تا دانشکده‌های بسیاری را که اکنون در مکان‌های مختلف در سراسر اینسبروک پراکنده شدند را گرد هم آورد. این طرح شامل یک جسم ایزوله و جدا شده بدون پشت یا جلو است که در هر نمای آن حفره‌هایی چندطبقه وجود دارد.

به‌علاوه روابط متفاوتی با محیط اطراف، همراه با قاب‌بندی نمای کوه‌های آلپ را ایجاد می‌کند. این پروژه جدید که در حاشیه مرکز شهر اینسبروک، در نزدیکی دانشگاه SoWi و باغ Innsbrucker Hofgarten واقع شده، به درک روان‌تری از معماری آموزشی متکی است و بر ایجاد انواع فضاهای یادگیری و آموزش تمرکز دارد همچنین افراد را تشویق به تعامل می‌کند.

در سطح زمین، کلاس‌های درس و سالن‌های سخنرانی در امتداد حاشیه ساختمان جای گرفته و یک فضای داخلی سیال با استفاده از یک راه‌پله بزرگ که تبدیل به یک هسته اجتماعی برای جامعه دانشجویی می‌شود در قالب‌ یک چهارچوب قرار می‌گیرند.

 فضاهای آموزشی در سه‌طبقه بعدی به‌گونه‌ای طراحی شدند که علاوه بر انعطاف‌پذیری، شامل فضاهای «برنامه‌ریزی‌نشده» و کلاس‌های درس تقریبا  به‌صورت برابر با یکدیگر باشند.

طرح جدید دانشگاه اینسبروک

معاون مدیر طراحی، لوکاس زیگلر Lucas Ziegler می‌گوید: در مناظر و جغرافیای تیرول، موارد الهام‌بخش زیادی یافتیم، به‌ویژه شیوه تغییر نور که نحوه دیدن کوه‌ها را در طول روز تغییر می‌دهد. در واقع‌نما تفسیری از عمق، عمودی و زاویه‌دار بودن نما است که به ساختمان ظاهری متغیر در طول روز و فصول می‌بخشد.

حکاکی‌های موجود در توده ساخته شده، تراس‌های سبزی را ایجاد می‌کنند که نسبت به محیط اطراف شکل می‌گیرند و ورودی کوه دارای گل‌های آلپ است. درحالی‌که تراس جنوبی، منظره شهری بیشتری را ارائه می‌دهد.

نور طبیعی بادقت موردتوجه قرار گرفته و بر نور غیرمستقیم به‌دست‌آمده از عمق نماها تاکید دارد. پیش‌بینی می‌شود این پروژه در پاییز سال 2023 با برنامه‌ریزی برای اوایل سال 2025 آغاز گردد.

منبع: archdaily.com

برای مشاوره دریافت ویزا، پذیرش و تحصیل در دانشگاه اینسبروک اتریش با ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button