مکان‌های جذابی که در اینسبروک اتریش هرگز نباید از دست دهید!

جذابیت های اینسبروک اتریش

اگر مسابقات زیبایی برای شهرها وجود داشت، احتمالا اینسبروک هر بار در جایگاه برنده قرار می‌گرفت. شهری نه چندان بزرگ و نه چندان کوچک، پایتخت منطقه تیرول در غرب اتریش که در دره‌ای دلپذیر قرار گرفته است. بخشی از شهر از دیواره‌های شیب‌دار آلپ به سمت شمال بالا می‌رود و رشته‌های دیگر به سمت جنوب خودنمایی می‌کنند.

اینسبروک، ترکیبی از کلیساهای باروک، خانه‌های شیروانی و خیابان‌های پرپیچ‌وخم است که برخی از آن‌ها به قدری باریک هستند که ماشین نمی‌تواند از آنها عبور کند. می‌توانید تمام وقت خود را صرف عکس گرفتن از خانه‌های قرون وسطایی کنید که با قله‌های پوشیده از برف احاطه شده‌اند، اما قطعا مناظر زیباتری نیز برای گذراندن وقتتان در آنجا وجود خواهد داشت.

 وقتی صحبت از فرهنگ و فعالیت‌های خارج از منزل به میان می‌آید، فرهنگ شهر بسیار بالاتر از آن چیزی است که انتظار می‌رود. در ادامه چند مورد از چیزهایی که اگر تجربه کنید قطعا خوش شانس خواهید بود را با هم مرور می‌کنیم. با ما همراه شوید.

اسکی روی آلپ

آلپ اینسبروک اتریش

همانطور که از مکانی که دو بار میزبان بازی‌های المپیک زمستانی بوده است (در سال‌های 1964 و 76) انتظار می‌رود، اینسبروک یک مکه اسکی محسوب می‌شود. هشت منطقه اسکی اصلی در نزدیکی آن وجود دارد و دسترسی به همه آنها آسان است، چه با اتوبوس‌های عمومی اختصاصی و چه با Nordkette، یک تله کابین از قلب شهر. در مجموع، بیش از 500 متر مسیرهای پیاده‌روی از مجاورت مستقیم آن عبور می‌کنند و بسیاری از مسیرها حدود نیم ساعت تا یک ساعت طول می‌کشند.

شما حتی می‌توانید از یخچال استوبای دیدن کنید، که دارای نیم‌لوله و پرش‌های طبیعی برای اسکی بازان و اسنوبوردکاران پیشرفته است. در ماه‌های تابستان، کوهنوردانی که قادر به تماشای برخی از زیباترین مناظر کوهستانی اروپا هستند، معمولا در دامنه‌های منطقه زمان وقت می‌گذرانند.

خیابانی کوچک در آلستات "شهر قدیمی" اینسبروک

خیابانی کوچک در آلستات شهر قدیمی اینسبروک

هسته تاریخی اینسبروک بیش از 500 سال قدمت دارد. این محله، مجموعه‌ای از خیابان‌های سنگ‌فرش، بوتیک‌ها، ساختمان‌های قرون وسطایی، و کافه‌های پیاده‌رویی است.

سقف طلایی: صحنه‌ای عاشقانه

مشهورترین نقطه عطف در شهر قدیمی، بالکن طلایی سمت راست در عکس بالا در سال 1500 برای بزرگداشت ازدواج امپراتور ماکسیمیلیان اول و بیانکا ماریا اسفورزا است. اتحادیه‌ای که دوک‌نشین میلان را به روم مقدس آورد. امپراتوری، تازه عروس‌های سلطنتی مسابقات و جشنواره‌ها را در میدان پایین از این سکو تماشا می‌کرد.

با این حال، وقتی بیانکا نتوانست وارثی به دنیا بیاورد، اوضاع بد شد و هنگامی که درگذشت، امپراتور در تشییع جنازه او شرکت نکرد و حتی سنگ قبری برای او سفارش نداد. سقف، به نوبه خود، هنوز در نور خورشید می‌درخشد، البته با طلای واقعی پوشیده نشده است. در واقع کاشی‌های مسی طلاکاری شده با آتش، مسئول درخشش این سقف بودند. در زیر بالکن، نقاشی دیواری، ماکسیمیلیان را نشان می‌دهد که بین بیانکا و همسر اول محبوبش ایستاده است و پس از سقوط از اسب در جوانی از بین رفت.

هافبورگ: قصری مناسب برای یک ملکه

قصر هافبورگ

کاخ باروک عمدتاً اثر ماریا ترزا، امپراطور مهیب اتریش در قرن هجدهم است. او این مکان را در محل اقامت اصلی ماکسیمیلیان ساخته بود. اگر به کارما یا سلیقه‌های متفاوت حاکمان مرد و زن علاقه‌مند هستید، بازدید جذابی را تجربه خواهید کرد!

 

کارما اول: در سال 1765، ماریا ترزا به شهروندان اینسبروک دستور داد که برای جشن عروسی پسرش دو هفته غذا و نوشیدنی برای خانواده سلطنتی فراهم کنند، درخواستی که با توجه به وضعیت منطقه اصلا مناسب نبود چرا که در آن زمان قحطی شدیدی را تجربه می‌کردند. ده روز پس از مهمانی، شوهر محبوب ملکه بر اثر حمله قلبی جان خود را از دست داد. ماریا ترزا به قدری مضطرب بود که دستور جدیدی به راهبه‌ها داد که مراسم عشای ابدی را برای درگذشتگانش برگزار کنند. او همچنین اتاق خوابش را به کلیسایی مجلل تبدیل کرد که آن را هنگام گشت و گذار در قلعه خواهید دید.

 

 Riesensaal (تالار غول‌ها)، بخشی از کاخ است که به طور سنتی به نقاشی‌های اجداد پادشاه اختصاص داده شده است. اما ماریا ترزا احساس می‌کرد که فرزندانش و آینده‌ آن‌ها، مهم‌تر از گذشتگان است. بنابراین، وقتی بازدید می‌کنید، پرتره‌های خانوادگی عظیمی از آن فرزندان را خواهید دید – آنهایی که تا بزرگسالی زندگی کرده‌اند و همچنین کسانی که در بچگی از بین رفتند.

قلعه آمبراس: گنجینه‌ای در اینسبروک

قلعه آمبراس

یکی از جذاب‌ترین سفرهای یک روزه، سفر از اینسبروک به قلعه آمبراس، اسمیتسونیان تیرول در زمان خود است. در دهه 1570، آرشیدوک فردیناند دوم این کاخ را با شگفتی‌هایی از سراسر جهان پر کرد: عجایب طبیعت، زره‌های چشمگیر و به طور کلی هنر نقاط مختلف. بسیاری از موارد گنجینه او هنوز قابل مشاهده است. تالار اسپانیایی قلعه یکی از زیباترین سازه‌های اواخر رنسانس در اتریش محسوب می‌شود.

جشن‌های تیرولی: غذاخوری در اینسبروک

غذاخوری‌های اینسبروک بیشتر از غذاخوری‌هایی است که در دیگر شهرهای تیرول پیدا می‌کنید. مواد اولیه تازه، ظروف پیچیده و سرویس‌دهی نیز بسیار مناسب است. غذاهای مخصوص آن‌ها عبارتند از:

  • کنسومه خوشمزه با پنکیک‌های برش خورده
  • اسپک (ژامبون پخته شده)
  • گولاش گوشت گاو
  • شنیسل
  • موزبیرنوکن (پنکیک توت تازه)
  • گلوین (شراب دم کرده)

فرهنگ و هنر عامیانه تیرول: ملاقات با مردم محلی

فرهنگ تیرول

در Tiroler Volkskunstmuseum، یکی از بهترین موسسات مردم‌شناسی در اروپا، در هنر و فرهنگ عامیانه غرق شوید. این موزه که در کنار هافکرچه (کلیسای دادگاه) واقع شده است، یک تور گردباد در زندگی مردم تیرولی در چند قرن گذشته ارائه می‌دهد. این به معنای مجموعه گسترده‌ای از ادوات کشاورزی، اقلام خانگی، لباس، هنر کلیسایی و هنر عامیانه، در کنار اتاق‌هایی است که خانه‌ها را در سراسر منطقه بازسازی می‌کنند. علاوه بر زیبایی اشیاء نمایش داده شده، کاربرد آنها از طریق یک نوار صوتی عالی به زبان انگلیسی که توسط داستان نویسان با استعداد روایت می‌شود پخش می‌گردد. (برای قرض گرفتن یک هدست، به کارت شناسایی نیاز دارید).

Hofkirche: امپراطور و مقبره خالی

کلیسای Hofkirche

Hofkirche، کلیسای سلطنتی بزرگ در کنار موزه، قرار بود آخرین محل استراحت امپراتور ماکسیمیلیان باشد. اما همانطور که اغلب در ساخت و ساز اتفاق می‌افتد، آرامگاه دیر به پایان رسید. واقعا دیر!  در واقع، تا 100 سال پس از مرگ ماکسیمیلیان نیز تکمیل نشد. تا آن زمان، هیچ کس نمی‌خواست بقایای او را جابه‌جا کند، بنابراین او در حدود 500 کیلومتری (311 مایل) به سمت شرق، در وینر نوستات در خارج از وین دفن شد.

با این حال، مجموعه ایجاد شده در اینسبروک برای حاکم بسیار دیدنی است. یک مقبره عظیم که با مجسمه‌های برنزی بزرگ‌تر از اجداد ماکسیمیلیان و کسانی که او آنها را اجداد معنوی خود می‌دانست، مانند شاه آرتور انگلستان، احاطه شده است. تابلوهای کناره‌های مقبره دارای دیوارهای مرمری است که صحنه‌هایی از زندگی امپراتور را به تصویر می‌کشد. برای توضیحات مفید در مورد فضای داخلی کلیسا، حتما هدفونی را از موزه Volkskunst قرض گرفتید نگه دارید!

برج پرش اسکی معروف برگیزل

برج اسکی برگیزل

سه مورد از برترین جاذبه‌های اینسبروک در یک پارک جنگلی در حومه شهر جمع شده و همه دارای مناظر باشکوهی هستند، به ویژه برج پرش اسکی برگیزل، که حتی اگر قصد ندارید تخته‌های باریکی را به چکمه‌های خود بچسبانید و خود را از تپه پرتاب کنید، می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید. این برج که توسط معمار مشهور فقید زاها حدید در سال 2001 ساخته شد، دارای یک سکوی دید پانوراما است و از طریق پلکان یا فونیکولار قابل دسترسی است. در فصل پرش اسکی، اغلب برای تمرین توسط ورزشکاران احتمالی المپیک استفاده می‌شود.

در همان نزدیکی، نوع دیگری از پانوراما وجود دارد، یک نقاشی تاریخی غول پیکر که برای بزرگداشت نبرد مهم بین باواریایی‌ها، با حمایت ناپلئون، و تیرولیایی‌ها در خدمت امپراتوری هاپسبورگ ایجاد شده است. یک موزه معاصر برای نگهداری این نقاشی تاسیس شد. این ساختمان در مجاورت موزه Kaiserjäger است که به تاریخ نظامی منطقه اختصاص دارد.

دنیای کریستال سواروسکی: پارکی که بلینگ ساخت

دنیای کریستال سوواروسکی

Swarovski Kristallwelten در واتنز که حدود 25 دقیقه خارج از اینسبروک قرار دارد، یک موزه عجیب و غریب است که توسط هنرمند چند رسانه‌ای آندره هلر و شرکت جواهرات کریستال سواروسکی که در اینجا مستقر است، ساخته گردیده است. این «دنیای کریستال‌ها» شاید مانند یک پارک موضوعی به نظر برسد، اما بسیار هنرمندانه ایجاد شده است.

این موزه شامل هفت گالری زیرزمینی حاوی نمایش‌های نور سه‌بعدی و بازآفرینی‌های کریستالی از آثار هنری معروف اندی وارهول، سالوادور دالی و دیگر هنرمندان مشهور است که البته، یک فروشگاه هدیه بزرگ به آن ضمیمه شده است.

Tiroler Landesmuseum: نام‌های بزرگ هنر و استادان کمتر شناخته شده

موزه Tiroler Landesmuseum

موزه Tiroler Landesumeum با نقاشی هایی از بروگل، رامبراند و تعدادی از هنرمندان اتریشی مانند گوستاو کلیمت، آثار قابل توجهی از اساتید بزرگ و کوچک را در خود جای داده است.

خرید و تماشای مغازه‌ها، تفریح سرگرم‌کننده همیشگی!

اینسبروک فراتر از مکان‌هایی برای خرید لباس‌های سنتی تیرولی که امروزه هنوز در مناسبت‌های خاص پوشیده می‌شود، است. مراکز خرید، بوتیک‌ها و فروشگاه‌های بزرگی در این شهر وجود دارد که انواع کالاهای اروپایی را می‌فروشند.

ماریا ترزین استراسه: در امتداد بلوار

ماریا ترزین استراسه

بلوار بزرگ اینسبروک از کنار مغازه‌ها، کافه‌های پیاده‌رو، رستوران‌ها، غرفه‌های گلوین و در فصل، از بازار سنتی کریسمس می‌گذرد. بسیاری از معابر فقط برای عابرین پیاده است. این مکان تپش قلب شهر و مکانی سرگرم‌کننده برای معاشرت با مردم محلی است.

زیبایی های اینسبروک در شب و ۵ کشور مرزی

 یک یا دو ساعت رانندگی از اینسبروک می‌تواند شما را به یکی از پنج کشور مجاور برساند: ایتالیا، آلمان، سوئیس، لیختن اشتاین و فرانسه. همین ویژگی نیز این شهر را به یک پایگاه ایده‌آل برای اکتشافات بیشتر تبدیل می‌کند.

برای مشاوره دریافت ویزا، پذیرش و تحصیل در دانشگاه اینسبروک با ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button