همکاری جدید دانشگاه فنی درسدن آلمان

توافقنامه دانشگاه درسن آلمان

توافقنامه جدید، جهت گسترش فرصت‌های تحقیقاتی و آسان‌سازی تبادلات دانشگاهی و دانشجویی، در ۷ ماه مه امضا شد. دانشگاه Lehigh شراکت جدیدی را با دانشگاه فنی درسدن در ایالت زاکسن آلمان ایجاد کرده که فرصت‌هایی را برای تحقیقات و انتشارات مشترک، به‌علاوه تسهیل تبادلات دانشگاهی و دانشجویی را فراهم می‌کند.

Joseph J. Helble ’82 رئیس دانشگاه لیهای و Ursula M. Staudinger رئیس دانشگاه فنی درسدن، روز یکشنبه در اتاق غذاخوری چوبی در سالن Iacocca در پردیس Mountaintop، یادداشت تفاهم را امضا کردند؛ زیرا لیهای به تلاش‌های خود جهت گسترش فرصت‌های بین‌المللی برای استادان و دانشجویان این دانشگاه ادامه می‌دهد.

همچنین Cheryl Matherly معاون رئیس و معاون امور بین‌الملل در دانشگاه لیهای همراه با Peter Rosenbaum رئیس‌دفتر بین‌الملل در دانشگاه فنی درسدن، قرارداد تبادل دانشجویان بین دانشگاه‌ها را امضا کردند.

Matherly  گفت: این شروع یک همکاری جدید و هیجان‌انگیز بین Lehigh (دانشگاه لیهای) و TU Dresden  (دانشگاه فنی درسدن) خواهد بود.

هیئت‌علمی، کارکنان و دانشجویان عمیقا با آلمان مشارکت دارند که نتیجه آن پیشبرد تبادلات تحقیقاتی، آکادمیک و فرهنگی است که می‌تواند موسسات ما را برای رهبری در مسائل موثر بر نوآوری و توسعه اقتصادی در مناطق مربوطه آماده کند.

دانشگاه TU Dresden یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های فناوری در آلمان محسوب می‌شود و طیف گسترده‌ای از تحقیقات را نیز پوشش می‌دهد. تمرکز این دانشگاه بر روی علوم زیستی، مواد کوانتومی، میکروالکترونیک، علم مواد و سایر رشته‌های دیگر در سراسر اروپا مثال‌زدنی است.

نمایندگان آلمان در مراسم گرامیداشت Herrnhut

توافق جدید دانشگاه درسن آلمان

با وجود آن که نام فعلی این دانشگاه از سال 1961 مورداستفاده قرار گرفته، تاریخچه آن به 200 سال قبل بازمی‌گردد.

مراسم امضای این توافقنامه توسط یک گروه نماینده 45 نفره از آلمان تشکیل شد که شامل Michael Kretschmer وزیر رئیس‌جمهور ایالت آزاد زاکسن در آلمان و David Gill سرکنسول جمهوری فدرال آلمان در نیویورک می‌شد که به‌قصد گرامیداشت ۳۰۰ سال هرنهوت Herrnhut در زاکسن (زادگاه کلیسای مدرن موراویا Moravian ) به شهر Bethlehem سفر کرده بودند.

 در اوایل روز، گروه با جی. ویلیام رینولدز J. William Reynolds شهردار Bethlehem و اسقف Hopeton Clenno کشیش کلیسای مرکزی موراویا ملاقات کرد. همچنین این گروه درخواست ثبت میراث جهانی یونسکو در میان سه جامعه مشترک با Bethlehem یعنی گریس هیل Gracehill ، ایرلند شمالی و Herrnhut را مشخص کرد.

Matherly  در مراسم امضای قرارداد در Lehigh اشاره کرد که Asa Packer بنیان‌گذار این دانشگاه، در دهه قبل از تاسیس Lehigh از زاکسن به‌منظور مطالعه‌کردن تکنیک‌های تولید و معدن بازدید کرده بود. وی گفت: Packer از آنچه در زاکسن دید تحت تاثیر قرار گرفت و معتقد بود که بسیاری از شیوه‌های تولید و مهندسی منطقه را می‌توان در ایالات متحده به کار برد.

وی افزود: زمانی که Lehigh تاسیس شد، Packer این باور را که برنامه درسی متمرکز بر مهندسی و علوم را برای تربیت فارغ‌التحصیلانی که می‌توانند رشد اقتصادی و نوآوری در دره Lehigh را رهبری کنند، عملی کرد.

Helble نیز درباره بنیان‌گذار Lehigh صحبت کرد و Packer را به‌عنوان یک رهبر تجاری، صنعتگر و آینده‌نگر معرفی کرد که به گفته وی، مفهوم آموزش عالی را تغییر داد. در دانشگاه Lehigh انتخابی بین مطالعه کلاسیک و مطالعه فناوری و تکنولوژی صورت نگرفت؛ بلکه این دانشگاه تمام آن‌ها را جهت ارائه آموزش‌هایی هدف‌مند و کاربردی گسترده گرد هم آورد.

این شیوه آموزش بین‌رشته‌ای با مهندسی، یا به زبان امروزی، فناوری در هسته اصلی آن، همان کاری بوده که Lehigh به بهترین وجه ممکن انجام می‌دهد. این رویکرد یادگیری تا به امروز شکوفا شده است.

علاوه‌برآن Helble به بسیاری از مبتکران و کارآفرینان فارغ‌التحصیل شده از Lehigh اشاره کرد که برخی از آنها شرکت‌های موفقی را در Lehigh Valley تاسیس کرده‌اند.

وی همچنین از فرصت‌هایی که این دانشگاه همچنان برای حمایت از کارآفرینی، از طریق موسسه Baker و سایر تلاش‌ها فراهم می‌کند، استفاده و مشارکت تیم‌های بین‌رشته‌ای دانشجویان در حل چالش‌های نوآوری امروزه و ابتکار عمل Lehigh’s South Side در گرد هم آوردن اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان، کارکنان Lehigh ، مقامات منتخب شهر، ساکنان و رهبران جامعه و مشاغل برای بهبود کیفیت زندگی در Bethlehem صحبت کرد.

وی گفت: شاید مهم‌ترین مشارکت Lehigh در منطقه محلی، نقشی باشد که دانشگاه در کمک به تولید نیروی کار تحصیل‌کرده و آموزش‌دیده ایفا می‌کند، علاوه‌برآن به بسیاری از فارغ‌التحصیلان Lehigh اشاره کرد که مشاغل و تجارت خود را در محلی که برخی دره لیهای Lehigh Valley را خانه خود می‌دانند، ایجاد می‌کنند.

Helble خاطرنشان کرد که به بسیاری از فارغ‌التحصیلان Lehigh افتخار می‌کند که  با دیدگاهی بسیار گسترده‌تر از منطقه محلی قصد دارند از طریق کار مشترک با سازمان‌های محلی و منطقه‌ای تا مشارکت در برنامه‌های جهانی، از جمله در آلمان به درک موضوعاتی همچون توسعه اقتصادی در یک زمینه گسترده‌تر کمک نمایند.

در پایان، Helble به Kretschmer وزیر رئیس‌جمهور ایالت آزاد زاکسن، یک قطعه طراحی و ساخته شده توسط دانشجویان در فضای سازنده لیهای را نشان داد. این قطعه با فولاد ساخته شده تا تاریخ دره لیهای و چوب یکی از درختانی که طی طوفان سندی Sandy در سال 2012 در محوطه دانشگاه سقوط کرد را نشان دهد.

منبع: lehigh.edu

برای مشاوره دریافت ویزا، پذیرش و تحصیل در دانشگاه های اروپا با ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button