پزشکی در سوئد

اعزام دانشجو پزشکی به سوئد

در این مقاله قصد داریم به موضوع اعزام دانشجو پزشکی به سوئد بپردازیم و شرایط متقاضیان علاقه‌مند به این مسیر مهاجرتی را مورد بررسی قرار دهیم. بدون‌شک تحصیل و کار در خارج از کشور آرزوی برخی افراد است. مهاجرت به کشورهای دیگر می‌تواند، موقعیت‌های مناسب‌تری را چه از لحاظ کیفیت زندگی و چه از لحاظ فرصت‌های شغلی برای افراد به ارمغان آورد.

اگر شما یک شهروند سوئدی هستید که به زبان سوئدی مسلط است، این برنامۀ تحصیلی در برخی از دانشگاه‌ها برای شما اعمال نخواهد شد. دلیل اصلی اینکه این مطلب را به طور انحصاری در وب‌سایت قرار دادیم این است که بدانید برنامۀ کارشناسی در مقطع پزشکی در برخی مؤسسات آموزشی سوئد مانند کارولینسکا، فقط به زبان سوئدی ارائه می‌شود. در حقیقت، تمامی برنامه‌های مقدماتی پزشکی در سوئد، فقط به زبان سوئدی ارائه می‌گردند، زیرا برنامه‌های پزشکی در کشور سوئد از سایر کشورها کاملاً متفاوت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اعزام دانشجو پزشکی به سوئد، با ادامۀ این مقاله با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید:

  • مدارس و دانشکده‌های پزشکی سوئد برای دانشجویان بین‌المللی

  • شرایط تحصیل دانشجویان بین‌المللی در رشته‌های پزشکی

  • مزایای تحصیل در استرالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی

  • 5 مزیت اصلی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های استرالیا

مدارس و دانشکده‌های پزشکی سوئد برای دانشجویان بین‌المللی

در مقایسه با سایر برنامه‌های پزشکی کشورهای عضو اتحادیه اروپا که 6 سال به طول می‌انجامد، رشته‌های پزشکی در کشور سوئد 5.5 سال یا به عبارتی 11 ترم طول خواهد کشید. دوره‌های پزشکی در مقطع کارشناسی ارائه می شود، بنابراین شما می‌توانید بلافاصله بعد از دبیرستان تحصیل خود را در رشتۀ پزشکی مورد علاقۀ خود شروع کنید. در ایالات متحده و کانادا، قبل از رفتن به دانشکدۀ پزشکی نیاز است در ابتدا مدرک لیسانس یا کارشناسی خود را اخذ کنید.

با این حال، هنگامیکه شما در سوئد فارغ‌التحصیل می‌شوید هنوز مجوز پزشکی ندارید. مجوز با گذراندن یک دورۀ کارآموزی یا کارورزی به مدت 1.5 تا 2 سال در یک بیمارستان به‌نام allmäntjänstgöring در سوئد صادر می‌شود. کارآموزی شما همراه با پرداخت دستمزد به شما خواهد بود. شما در طول دورۀ کارورزی در قسمت‌ها و بخش‌های مختلف مربوط به محیط‌های کار پزشکی تحت آموزش قرار می‌گیرید. پس از پایان کارآموزی مجوز پزشکی شما صادرخواهد شد.

این مطلب را از دست ندهید  دانشگاه ترینیتی وسترن

پزشکانی که تحصیلات خود را در دانشگاه‌های بین‌المللی گذرانده‌اند نیز معمولاً باید دورۀ کارآموزی allmäntjänstgöring را انجام بگذرانند تا بتوانند در سوئد طبابت کنند. در واقع مهم نیست که این افراد تا چه میزان تجربۀ کاری دارند. بعضی دانشجویان حتی مجبور به شروع تحصیل دوباره در دانشگاه پزشکی سوئد می‌شوند.

این آموزش برای شهروندان سوئدی، نوردیک و اتحادیه اروپا رایگان است. هرچند هزینۀ دانشجوی پزشکی حدود یک میلیون کرون سوئد در هر سال تحصیلی تخمین زده می‌شود، البته بدون هیچ‌گونه حمایت مالی و وام دولتی. در واقع، کلیۀ برنامه ‌های دانشگاهی در سوئد برای شهروندان فوق‌ذکر، تا زمانی عملی است که آن برنامه در یک دانشگاه عمومی (مانند Karolinska Institutet) ارائه شود.

شرایط تحصیل دانشجویان بین‌المللی در رشته‌های پزشکی

در ادامۀ موضوع اعزام دانشجو پزشکی به سوئد، گفتنی است اگر شما یک دانشجوی بین‌المللی هستید که مایلید در دانشگاه‌های سوئد تحصیل کنید، مقطع کارشناسی در اکثر رشته‌ها به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. تمامی برنامه‌های کارشناسی ارشد و همچنین دکترا نیز به زبان انگلیسی هستند. معمولاً یک دورۀ 6 ساله در رشته‌های پزشکی طراحی شده تا دانشجویان مهارت‌های اصلی را برای رسیدن به سطح یک پزشک متخصص را بیاموزند.

هدف اصلی از ارائۀ برنامه‌های پزشکی در سوئد آموزش پزشکانی است که:

  • توانایی ارائۀ خدمات پزشکی با کیفیت بالا و مطابق با دستاوردهای اخیر در علم پزشکی را در کنار استانداردهای بالای اخلاقی را دارند؛
  • افزایش آگاهی جامعه از اهمیت اقدامات ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها را در اولویت قرار می‌دهند؛
  • تمایل به انجام فعالیت‌ در جهت توسعۀ علم پزشکی در حین تحصیل به عنوان یک رشتۀ پزشکی را دارند؛
  • تمایل به انجام  آموزش خود به طور مستقل در طول تحصیل و در حین کار در شغل تخصصی‌شان را دارند؛
  • پس از فارغ‌التحصیلی می توانند طیف گسترده ای از حرفه های بین‌المللی را زمینه‌های پزشکی را دنبال کنند.

جزئیات تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در رشته‌های پزشکی به قرار زیر است:

زبان تحصیل پزشکی: انگلیسی
مقاطع تحصیلی: کارشناسی و کارشناسی ارشد
مدرک اعطا شده : مدرک در رشته پزشکی (MD)
هزینه تحصیل: 11000 یورو هر سال
مدت تحصیل: 6 سال
تعداد واحد درسی معتبر: 360 واحد
شکل تحصیل: تحصیل منظم – تمام وقت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button