تحصیل در اسپانیا 2024

تحصیل در اسپانیا، شرایط، مزایا، هزینه ها، دانشگاه ها

اسپانیا یکی از مقاصد عالی و ایده‌آل برای مهاجرت تحصیلی است. این کشور شرایط  بی‌نظیری را برای دانشجویان در نظر گرفته و افراد حتی بدون داشتن مدرک زبان به راحتی می‌توانند در اسپانیا ادامه تحصیل دهند. هزینه زندگی در کشور اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی نظیر آلمان، فرانسه و… کمتر بوده و دانشجویان بین‌المللی به خصوص ایرانیان می‌توانند از پس هزینه زندگی در این کشور برآیند.

شما با اخذ پذیرش در یکی از دانشگاه‌های اسپانیا می‌توانید به سادگی روی یادگیری با کیفیت بالا، حساب باز کنید. پس اگر به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل به دنبال مهاجرت تحصیلی هستید، تحصیل در اسپانیا را هرگز فراموش نکنید. شما به محض ورود به دانشگاه‌های اسپانیا، پیشنهادات آموزشی گسترده‌ای خواهید داشت. شما حین تحصیل در اسپانیا تا سقف 80% توسط دولت اسپانیا یارانه می‌شوید و امکان بهره از بورسیه‌های تحصیلی نیز وجود دارد.

تحصیل در اسپانیا به شما این امکان را می‌دهد که از یک سال تحصیل و تجربه دانشجویی در یک کشور اروپایی نهایت لذت را ببرید. در حقیقت با تحصیل در اسپانیا می‌توانید تجربه دانشجویی فوق‌العاده‌ای را به دست بیاورید. چرا که دانشگاه‌های اسپانیا پذیرای بسیاری از دانشجویان بین‌الملل است و شما با دانشجویان مختلف با فرهنگ‌های مختلف آشنا خواهید شد.

اما احتمالا اولین سوالی که در ذهنتان نقش می‌بندد این است که چطور می‌توان در سال 2023-2024 در کشور اسپانیا پذیرش اخذ کرد؟ در ادامه قصد داریم شما را با تحصیل در اسپانیا آشنا کنیم.

چرا کشور و دانشگاه‌های اسپانیا را انتخاب کنیم؟

مزایای تحصیل در اسپانیا

احتمالا این سوال برای شما هم پیش بیاید که چرا کشور اسپانیا و دانشگاه‌های این کشور را باید انتخاب کنیم؟ برای پاسخ به این سوال اطلاعات زیر می‌تواند به شما کمک کند.

  • تولید ناخالص ملی
    • شماره 3 در اروپا
    • شماره 13 در سراسر جهان
  • آزادی: 10 در سراسر جهان
  • بهترین شهرت
  • رتبه 14 در سراسر جهان
  • شماره 1 در اروپا
  • دموکراسی مستحکم: شماره 2 در سراسر جهان
  • امید به زندگی: شماره 1 در اروپا
  • ایمنی و امنیت: شماره 3 در سراسر جهان
  • سیستم بهداشت و درمان: شماره 8 برتر در سراسر جهان
  • پیشرفت اجتماعی: 16 برتر در سراسر جهان
  • میراث جهانی: شماره 2 در سراسر جهان

هزینه؛ کیفیت آموزشی بالا با قیمت پایین

هزینه تحصیل در اسپانیا به نسبت سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین است. کیفیت آموزش در این کشور بالا بوده اما هزینه شهریه دانشگاه‌ها به نسبت پایین است. زیرا دولت اسپانیا تا 80 درصد هزینه تحصیل در اسپانیا را یارانه می‌دهد. بنابراین شما برای تحصیل در این کشور نیازی به صرف هزینه زیاد نیست.

  • تحصیل به زبان اسپانیایی: از 600 یورو در سال
  • مطالعه به زبان انگلیسی: 10000 یورو در سال

شما می‌توانید برنامه تحصیلی دانشگاهی خود را به زبان اسپانیایی شروع کنید. هزینه تحصیل به زبان اسپانیایی نسبت به زبان انگلیسی بسیار کمتر بوده و تقریبا 600 یورو در سال در مقایسه با 10000 یورو در سال است.

در اسپانیا مطالعات و تحصیلات با کیفیت نسبت به سایر کشورهای دیگر ارزان‌تر است. همانطور که در بالا مطالعه کردید، دولت اسپانیا 80 درصد هزینه دانشجویان را یارانه می‌کند. همچنین به دلیل پایین بودن هزینه زندگی در اسپانیا، هزینه زندگی با کیفیت بالا در این کشور نیز بسیار پایین‌تر است.

دوره SPANISH-LCA در یکی از مناطقی برگزار می‌شود که بیشترین حمایت‌ها را دارد و بنابراین می‌توانید از کل کمک‌های دولتی برای توسعه برنامه‌های دانشگاهی بعدی خود با 600 یورو در سال واجد شرایط باشید.

اخذ پذیرش آسان

دسترسی و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های اسپانیا بسیار آسان است. چرا که فقط به دیپلم نهایی دبیرستان نیاز دارید. پذیرش در دانشگاه‌های اسپانیا براساس نمرات خواهد بود. نمرات شما باید در دو سال آخر دبیرستان بالا باشد.

  • پذیرش در دوره‌های عمومی: مدرک زبان اسپانیایی
  • پذیرش در دوره لیسانس: دیپلم HS + ریزنمرات
  • پذیرش در دوره فوق لیسانس: دیپلم BD + ریزنمرات

مزایای تحصیل در اسپانیا

 همانطور که در بالا بیان شد، اسپانیا سومین کشور مناسب و ایده‌آل برای مهاجرت تحصیلی است. به همین منظور دانشجویان بین‌المللی که قصد مهاجرت تحصیلی به اروپا را دارند، می‌توانند این کشور را در لیست دانشگاه‌های انتخابی خود قرار دهند. اما چرا تحصیل در اسپانیا؟ مزایای تحصیل در این کشور چیست؟

مزیت‌های تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا به شرح زیر است:

  1. مسلط شدن به زبان اسپانیایی و سایر زبان‌های موجود در دنیا؛ چرا که این کشور مهاجران و دانشجویان بسیار زیادی از سراسر دنیا دارد.
  2. اسپانیا یک کشور با فرهنگ و تاریخ غنی بوده و شما به راحتی می‌توانید با این فرهنگ آشنا شوید.
  3. امکان اخذ اقامت اسپانیا با پس از تحصیل در دانشگاه‎های کشور
  4. تحصیل در دانشگاه‌های جهان و معتبر و اخذ مدرک تحصیلی قابل اعتماد و دارای اعتبار
  5. آب و هوای معتدل و مدیترانه‌ای
  6. پایین بودن بودن هزینه زندگی در اسپانیا
  7. امکان کار و اشتغال در کشورهای عضو اتحادیه اروپا
  8. آشنایی با پیشینه‌ها و فرهنگ‌‌های مختلف

معایب مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل

اما آیا تحصیل در کشور اسپانیا و دانشگاه‌های این کشور تماما مزیت است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر. چرا که تحصیل در کشور اسپانیا برای دانشجویان بین‌الملل دارای معایب مختلفی نیز است. برخی از معایب تحصیل در این کشور به شرح زیر است:

  1. نحوه تدریس در دانشگاه‌های این کشور نسبت به دانشگاه‌های کشورهای انگلیسی زبان متفاوت است.
  2. بالا بودن هزینه‌های ملک و اجاره خانه. دانشجویان در سایر کشورها به نسبت اسپانیا هزینه‌های کمتری را شامل می‌شوند.
  3. بازار کار به نسبت ضعیف و نبود فرصت‌های شغلی زیاد.
  4. وجود بوروکراسی و همچنین کاغذبازی‌های اداری زیاد جهت انجام امور مختلف در این کشور
  5. وجود تفاوت‌های فرهنگی در اسپانیا. همانطور که بیان شد، افراد زیادی از سرتاسر جهان به روش‌های مختلف به این کشور مهاجرت می‌کنند.

زبان اسپانیایی برای شما تمایز ایجاد می‌کند!

537 میلیون سخنران در دنیا به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. بنابراین با اسپانیایی صحبت کردن می‌توانید تفاوت ایجاد کنید. اسپانیایی‌ با 573 میلیون گویش، دومین زبان پر گویش در جهان است. تا سال 2050 بیش از 50 درصد جمعیت ایالات متحده اسپانیایی زبان هستند.

از سال 2017 به بعد، 20 درصد از جمعیت ایالات متحده اسپانیایی صحبت می‌کنند. این رقم روز به روز در حال افزایش است. تا جایی که پیش‌بینی می‌شود، این رقم در سال 2050 به 50 درصد می‌رسد. اسپانیایی دومین زبان مهم در جهان است.

سیستم آموزش در اسپانیا به چه صورتی است؟

سیستم آموزشی اسپانیا همانند سایر کشورهای اروپایی مدرن در جهان، بسیار پیشرفته و کارآمده بوده و طی سالیان سال تغییرات بسیار زیادی کرده است. این کشور سیستم آموزشی رو به رشدی داشته و دائما بهبود اصلاحات آموزشی و برنامه تحصیلی یکپارچه را در این کشور ملاحضه خواهید کرد. شما پس از تحصیل در کشور اسپانیا مدرک تحصیلی معتبری دریافت می‌کنید که می‌توانید به وسیله آن در سایر کشورها یا اسپانیا ادامه تحصیل دهید و به مقاطع بالاتری دست پیدا کنید. به طور کلی مدت زمان تحصیل در دانشگاه اسپانیا در هر مقطع تحصیلی به شرح زیر است:

  • کارشناسی: 4 سال
  • کارشناسی ارشد: 2 سال
  • دکتری: 2 سال
  • تحصیل پزشکی در اسپانیا: 5 تا 6 سال

تعداد دانشگاه‌های اسپانیا

در اسپانیا به طور کلی 85 دانشگاه وجود دارد. بنابراین شما برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا می‌توانید از بین 50 دانشگاه دولتی و 35 دانشگاه خصوصی، یک دانشگاه را انتخاب و رشته مورد نظرتان را برگزینید و تحصیلات تکمیلی خود را انجام دهید.

در دانشگاه‌های اسپانیا برنامه‌های تحصیلی متنوعی در تمامی مقاطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) به دانشجویان ارائه می‌شود. بنابراین دانشجویان بین‌الملل پس از مهاجرت به سادگی براساس استعداد و توانایی خود می‌توانند در مقطع تحصیلی مناسب خود یک گزینه تحصیلی را انتخاب کنند.

هنگامی که تصمیم به تحصیل در اسپانیا می‌گیرید، نه تنها کشور را انتخاب می‌کنید بلکه باید قاره مورد نظر را در نیز انتخاب نمایید. تحصیل در اسپانیا دارای مزایای منحصر به فردی است که برخی از آنها عبارتند از:

  • شما با انتخاب کشور اسپانیا و تحصیل در این کشور می‌توانید به کشورهای هلند، بلژیک ایتالیا، آلمان، لهستان، فرانسه و… سفر کنید. علاوه بر این کشورها دانشجویان اجازه سفر به 20 کشور حوزه شینگن را بدون درخواست هیچ نوع ویزایی دارند.
  • مدارک اسپانیایی شما مستقیما در تمام مناطق آموزش عالی اروپا به رسمیت شناخته می‌شوند. به عبارتی بیش از 45 کشور دیپلم شما را می‌پذیرند و قبول دارند.

بهترین دانشگاه ‌های اسپانیا برای تحصیل کدامند؟

بهترین دانشگاه های اسپانیا

به طور کلی در اسپانیا در مجموع 85 دانشگاه وجود دارد که از این تعداد 57 دانشگاه دولتی و تنها 22 تا از آنها خصوصی هستند. براساس رتبه‌بندی سازمان QS در سال 2024، تقریبا 14 دانشگاه از 79 دانشگاه در اسپانیا، در بین 500 رتبه برتر جهان قرار دارند. به طور کلی در مجموع 1.6 میلیون دانشجو در موسسات آموزش عالی اسپانیا ثبت نام کردند. از این تعداد تقریبا 56892 دانشجوی بین‌الملل هستند. اما در کدام دانشگاه اسپانیا پذیرش بگیریم؟ دانشگاه‌های برتر اسپانیا کدامند؟

بورسیه Erasmus +

به عنوان یک دانشجوی اسپانیایی می‌توانید از بورسیه Erasmus + بهره‌مند شوید. Erasmus + برنامه‌ای است که به شما امکان می‌دهد تا یک سال در هر یک از کشورهای EHEA که در برنامه شرکت می‌کنند تحصیل کنید! براین اساس شما می‌توانید در بیش از 2100 موسسه تحصیل نمایید. به عنوان یک دانشجوی اراسموس، نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای برای تحصیل در خارج از کشور نخواهید داشت. در حقیقت براساس این بورسیه شما یک بورس تحصیلی دریافت خواهید کرد که به شما در پرداخت هزینه‌های زندگی کمک می‌کند.

شما یک بورس تحصیلی دریافت خواهید کرد که به شما در پرداخت هزینه های زندگی کمک می کند

کاهش 80 درصدی شهریه دانشگاه‌های اسپانیا

قطعا یکی از دغدغه‌های مهاجرت برای دانشجویان بین‌الملل هزینه شهریه و مخارج در کشورهای اروپایی است. بنابراین بسیاری به دلیل هزینه‌های بالا از مهاجرت تحصیلی سرباز می‌زنند. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید که 80 درصد از شهریه دانشجویان بین‌المللی با کمک هزینه تحصیلی دولت اسپانیا پوشش داده می‌شود. بنابراین نیازی به نگرانی نیست و شما تنها می‌توانید به فکر تحصیل باشید. بنابراین می‌توان گفت که اسپانیا یک مقصد عالی برای مهاجرت تحصیلی برای دانشجویان بین‌الملل است.

اخذ پذیرش بدون داشتن مدرک زبان

شما برای ورود و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های اسپانیا نیازی به مدرک GMAT، آیلتس و تافل ندارید. شما برای ورود و اخذ پذیرش تنها به یک مدرک دبیرستان یا مدرک لیسانس از کشور خود نیاز خواهید داشت. این خبر شاید برای بسیاری از افراد خوشایند و جذاب باشد.

بهترین دوره‌های تحصیلی در اسپانیا

بهترین دوره‌های تحصیلی در اسپانیا

دانشگاه‌های اسپانیا طیف گسترده‌ای از برنامه‌های تحصیلی را در هر مقطع به دانشجویان ارائه می‌کنند. اما به طور کلی بهترین دوره‌های تحصیلی در اسپانیا عبارتند از:

  • دوره‌های علوم طبیعی
  • مدیریت هتلداری
  • علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • هنر و علوم انسانی
  • دوره‌های کسب و کار و مدیریت

شرایط اخذ پذیرش در هر مقطع تحصیلی در اسپانیا

شرایط اخذ پذیرش در هر مقطع تحصیلی در اسپانیا

به طور کلی دانشجویان بین‌المللی که قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا را دارند، باید در آزمون ورودی دانشگاه‌های این کشور PAU شرکت کنند. در صورتی که نمره مورد قبول را دریافت کردند، حال می‌توانند مابقی موارد را انجام دهند. به طور کلی شرایط درخواست و اخذ پذیرش در هر مقطع تحصیلی در دانشگاه‌های اسپانیا متفاوت بوده و شما بسته به نوع مقطع باید شرایط خاصی را داشته باشید. در ادامه درباره شرایط پذیرش در هر مقطع تحصیلی با شما صحبت خواهیم کرد.

تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های کشور اسپانیا

به طور کلی دانشجویان بین‌الملل می‌توانند از مقطع کارشناسی وارد دانشگاه‌های اسپانیا شوند. تدریس در این دانشگاه‌ها به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی بوده و افراد براساس رشته و برنامه تحصیلی انتخابی خود باید 3 تا 4 سال در این مقطع، تحصیل نمایند تا مدرک معتبر کارشناسی را که به آن Grado گفته می‌شود را دریافت کنند. دانشجویان بین‌الملل برای دریافت مدرک Grado ملزم به گذراندن 240 واحد ECTS در یک بازه 4 تا 3 ساله هستند.

اما هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی چقدر خواهد بود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم هزینه و شهریه در هر دانشگاه با توجه به رشته انتخابی شما با دانشگاه دیگر متفاوت است. اما به طور میانگین هزینه تحصیل در اسپانیا در مقطع کارشناسی برابر با 1000 یورو (معادل با 1123 دلار) در سال است. البته ناگفته نماند که این هزینه در دانشگاه خصوصی اسپانیا کاملا متفاوت و بسیار بیشتر خواهد بود.

دو نکته مهم که قبل از انتخاب دانشگاه در مقطع تحصیلی کارشناسی باید به آنها توجه کنید:

  • تمامی دروس در مقطع کارشناسی، در دانشگاه‌های دولتی در این کشور کاملا به زبان اسپانیایی است. بنابراین قبل از هر چیزی برای ورود به این دانشگاه‌ها باید زبان اسپانیایی خود را تقویت کنید.
  • تنها دانشگاه‌های خصوصی، دروس دانشگاهی را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند که آنها هزینه بیشتری را از دانشجو دریافت می‌کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های کشور اسپانیا

دوره کارشناسی در کشور اسپانیا به نسبت سایر کشورها یک فرصت طلایی است. شما با تحصیل در این مقطع می‌توانید در بهترین و معتبرترین کشورهای اروپایی تحصیل کنید. دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های اسپانیا تقریبا 2 سال زمان می‌برد. به همین منظور شما در مقطع کارشناسی ارشد به دلیل مدت زمان کوتاه آن، باید هزینه کمتری را پرداخت کنید.

برنامه‌های تحصیلی ارائه شده در این مقطع به دانشجویان بسیار کاربردی و کارآمد بوده و دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند سریعا به بازار کار کشور اسپانیا یا سایر کشورها ورود پیدا کنند.

بیش از 200 هزار دانشجوی بین‌المللی هر ساله متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور اسپانیا هستند که این عدد شاید برایتان کمی تعجب‌برانگیز باشد اما به دلیل کیفیت بالای سیستم آموزشی کاملا طبیعی و منطقی است.

برخی از دانشگاه‌های دولتی در این کشور برنامه‌های تحصیلی خود را به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می‌کنند. دانشگاه بارسلونا یکی از این دانشگاه‌ها است. البته فراموش نکنید؛ همانطور که اشاره شد، برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های خصوصی به نسبت دولتی در این کشور بیشتر است.

الویت در مقطع کارشناسی ارشد، با افرادیست که سن کمتری دارند. شاید کمی ناامید شوید اما نگران نباشید! اگر شما هم جزء آن دسته از دانشجویانی هستید که گپ تحصیلی شامل حال شماست، می‌توانید با تقویت رزومه تحصیلی خود شانس پذیرش خود را بالا ببرید.

تحصیل در مقطع کارشناسی دکتری (PHD) در دانشگاه‌های کشور اسپانیا

شما در کلیه دانشگاه‌های برتر کشور اسپانیا در مقطع دکتری می‌توانید ادامه تحصیل بدهید. تحصیلات دکتری به صورت تمام وقت حداکثر سه سال زمان می‌برد. البته امکان تمدید این دوره برای 2 سال دیگر نیز وجود خواهد داشت. اما اگر درخواست تعداد سالهای بیشتری را دارید باید حتما هیئت علمی درخواست شما را بپذیرد. در غیراینصورت تا همان 3 سال مجاز به تحصیل هستید. برنامه‌های دکتری در تمامی دانشگاه‌های اسپانیا تماما توسط دانشگاه و هیئت علمی نظارت می‌شوند.

اغلب برنامه‌های تحصیل در دوره دکتری به زبان انگلیسی هستند. اما برنامه‌هایی که به زبان اسپانیایی نیز ارائه می‌شوند را نمی‌توان نادیده گرفت.

تحصیل در مدارس اسپانیا

به طور کلی مدارس در اسپانیا به سه دسته مختلف اعم از دولتی، خصوصی یا موسسات خصوصی با بودجه دولتی تقسیم‌بندی می‌شوند. به طور کلی کودکان از سنین 6 تا 16 سال بسته به مقطع تحصیلی خود می‌توانند در یکی از این مدارس تحصیلات خود را شروع کنند. مهدکودک‌ها در اسپانیا معمولا توسط دولت، تامین مالی نمی‌شوند. اما این در حالیست که کودکان در مقطع تحصیلی دبستان می‌توانند در مدارس به صورت رایگان ادامه تحصیل دهند.

افرادی که در مقطع تحصیلی متوسطه در حال تحصیل هستند، پس از پایان تحصیلات متوسطه، گواهی فارغ‌التحصیلی متوسطه از سوی مدرسه دریافت می‌کنند. وجود این گواهینامه برای ثبت نام در مقطع کارشناسی و ورود به دانشگاه الزامی است.

نکته بسیار مهم:

دانش‌آموز پس از پایان تحصیلات متوسطه و دریافت گواهی نهایی، برای آمادگی و ورود به دانشگاه باید حتما در باچیلراتو شرکت نمایند. شاید بپرسید باچیلراتو چیست؟ باچیلراتو یک دوره دو ساله است که دانش‌آموز پس از شرکت در آن رشته تحصیلی موورد علاقه خود را پیدا می‌کند و برای شرکت و حضور در آن آماده می‌شود. پس از گذراندن این دوره تمامی دانش‌آموزان می‌توانند در آزمون‌های پذیرش دانشگاهی شرکت کنند. به این آزمون ورودی Selectividad گفته می‌شود. این دانشگاه توسط دانشگاه‌های دولتی براساس موضوعات مورد علاقه‌ای که دانش‌آموز در دوران باچلیراتو گذرانده، برگزار می‌شود.

مدارک لازم برای تحصیل در اسپانیا

پس از انتخاب دانشگاه و بررسی شرایط تحصیل، براساس رشته و مقطع تحصیل و دانشگاه انتخابی خود باید مدارک مورد نظر و الزامی دانشگاه را آماده کنید. مدارک عمومی مورد نیاز برای همه دانشجویان در هر مقطع تحصیلی به شرح زیر است:

  • مدارک تحصیلی قبلی (ترجمه شده)
  • ریز نمرات
  • مدارک شناسایی مانند پاسپورت
  • دو قطعه عکس
  • رزومه‌ای که نشان‌دهنده هر گونه تجربه کاری حرفه‌ای و یا تحقیقاتی مرتبط با رشته تحصیلی شما باشد.
  • انگیزه‌نامه
  • توصیه‌نامه(در صورت نیاز)
  • مدرک زبان اسپانیایی یا انگلیسی با توجه به دانشگاه و برنامه موردنظر
  • مصاحبه (درصورت نیاز)
  • دو فرم درخواست به درستی تکمیل شده
  • نامه پذیرش از دانشگاه منتخب
  • گواهی بیمه سلامت
  • شواهد وجوه کافی
  • صورت حساب از بانک شما
  • مدرکی که ثابت کند بورسیه تحصیلی به شما تعلق گرفته است
  • نامه محضری از والدین یا قیم قانونی (در صورت نیاز)
  • اثبات اینکه شما هزینه‌های دانشگاه را پرداخت کرده‌اید
  • گواهی پزشکی (در صورت وجود)
  • گواهی سابقه کیفری (حداکثر سه ماه قبل)

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا چقدر است؟

یکی از موارد مهم که دانشجویان بین‌الملل به خصوص ایرانیان، قبل از مهاجرت تحصیلی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، هزینه‌های زندگی و هزینه تحصیل در اسپانیا است. دانشجو باید ببیند که آیا می‌تواند از پس از این هزینه‌های بربیاید یا خیر؟ همانطور که در بخش بالایی نیز اشاره شد، شهریه و هزینه تحصیل براساس نوع دانشگاه و رشته انتخابی دانشجو متفاوت است. به همین دلیل نمی‌توان یک عدد دقیق و مشخص را در نظر گرفت. اما به طور کلی میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا در هر مقطع و در سال 2023 به شرح زیر است:

  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی: بین ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو (۱۱۲۳ الی ۴۵۰۰ دلار) در سال در دانشگاه‌های دولتی
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد: بین ۱۰۰۰ تا ۳۵۰۰ یورو ( ۱۱۲۳ الی ۳۹۳۰ دلار) در سال در دانشگاه‌های دولتی
  • هزینه تحصیل در مقطع دکتری: بین ۲۲ تا ۳۶ یورو (۲۴ الی ۴۰ دلار) به ازای هر واحد ECTS
  • هزینه تحصیل در مدارس: بین ۲۴۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ یورو (۲۶۹۷۰ الی ۴۴۹۴۰ دلار) در سال

همانگونه که گفته شد دولت اسپانیا تا 90 درصد هزینه تحصیل در اسپانیا را یارانه می‌دهد. بنابراین شما برای تحصیل در این کشور نیازی به صرف هزینه زیاد نیست.

دریافت بورسیه برای تحصیل در اسپانیا

دولت اسپانیا، جهت کمک و کم کردن هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌الملل بورسیه‌های مختلفی را در هر مقطع تحصیلی در نظر گرفته است. این بورسیه بیشتر شامل حال دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌شود. دریافت بورسیه در دانشگاه اسپانیا کاملا بستگی به خود دانشجو و رقابت تحصیلی او دارد. برای دریافت این بورسیه‌ها شما باید رزومه تحصیلی خود قوی کنید. برخی از بورسیه‌های موجود در اسپانیا به شرح زیر هستند:

  • بورسیه‌های دانشگاه اروپایی آتلانتیک (European University of Atlantic Scholarships)
  • بورسیه‌های دانشگاه گرانادا University of Granada Scholarships
  • بورسیه‌های دولتی اسپانیا Spanish Government Scholarships
  • بورسیه مشترک اراسموس موندوس پلاس Erasmus Mundus Joint Scholarship
  • بورسیه‌ها و اساتید MAEC-AECID Scholarships and Lectorates

نقشه راه آموزش در دانشگاه اسپانیا

نقشه راه آموزش در دانشگاه اسپانیا

براساس نقشه راه باید حتما یک سال را جهت آشنایی با فرهنگ اسپانیا در این کشور طی کنید. سپس وارد دوره لیسانس شده و تقریبا 3 تا 4 سال را بسته به نوع رشته مورد نظر باید پشت سر بگذرانید. پس از آن می‌توانید از بورسیه Eramsmus استفاده کنید و وارد دوره فوق‌لیسانس شوید.

پس از مطالعه این مقاله می‌توانید هیجان‌انگیزترین سفر زندگی خود را آغاز کنید. آموزش با کیفیت بالا یکی از مزیت‌های مهاجرت به اسپانیا است. اولین قدم برای شروع این سفر هیجان‌انگیز شرکت در دوره فشرده اسپانیایی LCA است.

وضعیت کنونی اسپانیا

شما با زندگی در اسپانیا می‌توانید زندگی در یک کشور پیش‌بینی شده را تجربه کنید. در حال حاضر اسپانیا کشوری موفق و جاه‌طلب است. شما با مهاجرت به این کشور می‌توانید به هر آنچه که دوست دارید، برسید. موفقیت‌های بزرگی را در این کشور می‌توانید برای خود کنید. شما می‌توانید در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف نظیر فرهنگ و هنر، کسب و کار، سرگرمی و ورزش در این کشور فعالیت و تحصیل خود را آغاز کنید و به موفقیت برسید.

بسیاری از شرکت‌های اسپانیایی در سطح بین‌الملل کار می‌کنند و به اصطلاح این شرکت‌ها به صورت پویا و با دید بین‌الملل توسعه یافته‌اند. بنابراین شما با استخدام پس از تحصیل در این شرکت‌ها می‌توانید به آرزوهای خود دست پیدا کنید.

ورود به دانشگاه های استرالیا با Campus Spain

ورود به دانشگاه های استرالیا با Campus Spain

Campus spain موسسه‌ای‌ است که به دانشجویان بین‌الملل کمک می‌کند تا مناسب‌ترین دانشگاه را در اسپانیا انتخاب کنند.در حقیقت این موسسه برای دانشجویان بین‌المللی راهی برای پیوستن به هر یک از 50 دانشگاه دولتی در اسپانیا است. در این دانشگاه‌های دولتی، دانشجویان بین‌المللی از شهریه‌های یارانه‌ای بسیار بهره‌مند خواهند شد. campus spain علاوه بر دانشگاه‌های دولتی در صورت نیاز در پذیرش دانشگاه‌های خصوصی نیز مشارکت می‌کند. گروه مهاجرت تحصیلی آریا نماینده رسمی این موسسه در ایران است و مراحل تحصیل شما در اسپانیا را هموار خواهد کرد.

برای مشاوره دریافت ویزا، پذیرش و تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا با ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button