مهاجرت تحصیلی به اروپا

برترین دانشگاه‌های فرانسه در سال 2020

امروزه تحصیل در اروپا یکی از گزینه‌های رویایی جهت مهاجرت تحصیلی است. اکثر دانشجویان تمایل دارند که به کشورهای اتحادیه‌ی اروپا یا حوزه‌ی شینگن سفر کنند، درس بخوانند و زندگی زیبایی را برای خود رقم بزنند.

اما بهترین کشور اروپایی جهت مهاجرت تحصیلی چیست؟ شاید تصور کنید که تحصیل در فرانسه  گران قیمت و پرخرج است.

اما جالب است بدانید که با وجود اینکه کشور فرانسه یکی از زیبا‌ترین و توریستی‌ترین کشورها در حوزه‌ی شینگن است،

در چنین حالتی، مهاجرت تحصیلی به فرانسه،‌ این کشور رویایی آنقدری که فکر می‌کنید رویایی و دور از دسترس به نظر نمی‌رسد.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه: از رویا تا واقعیت

البته تعداد زیادی از دانشجویان، این موضوع را می‌دانند و به همین دلیل قصد مهاجرت تحصیلی به فرانسه  را دارند. از شرایط اخذ پذیرش و تحصیل در فرانسه  که بگذریم، بهتر است بدانیم که برترین و بهترین دانشگاه‌های فرانسوی کدام هستند.

چون در هر کشوری، دانشگاه‌های خوب و بد مختلفی وجود دارند که سیستم آموزشی در آن‌ها با کیفیت‌های متفاوتی ارائه می‌شود.

حالا اگر امیدوار به تحصیل در فرانسه هستید، ما به شما بهترین و برترین دانشگاه‌های فرانسوی را معرفی می‌کنیم.

مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی Times Higher Education’s Rankings ،  سی‌وهشت موسسه‌ و دانشگاه فرانسوی جزء  دانشگاه‌های برتر جهان شناخته‌ شده‌اند.

این رتبه بندی شامل نه مؤسسه در پاریس و سایر دانشگاه‌ها در سراسر کشور فرانسه است.

مهاجرت تحصیلی به اروپا

1. دانشگاه Paris Sciences et Lettres

امسال بهترین دانشگاه فرانسه، پاریس ساینس و لترس (Paris Science et Lettres) شناخته شده است. دانشگاه تحقیقاتی PSL پاریس، یک کالج دانشجویی است که از 25 موسسه تحقیق و آموزش عالی در منطقه پاریس و سه موسسه تحقیقاتی ملی تشکیل شده است.

هدف اصلی این دانشگاه،‌ ایجاد محیطی تحقیقاتی است. در حقیقت سعی دارد که به عنوان یکی از مؤسسات برتر تحقیقاتی در جهان شناخته شود.

این موسسه همچنین با سایر مؤسسات برتر جهان از جمله دانشگاه کمبریج ، UCL ، دانشگاه پکن و دانشگاه ملی تایوان ارتباط برقرار کرده است.

در مجموع 26 جایزه نوبل فیزیک، شیمی، ادبیات، فیزیولوژی، پزشکی و اقتصاد به محققان این دانشگاه اهدا شده است. با توجه به این موارد، می‌توانیم به این نتیجه برسیم که دانشگاه Pars Sience et Lettres  به هدف خود رسیده است.

2. دانشگاه Sorbonne

دانشگاه سوربن یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در پاریس است. در سال 2018 دانشگاه سوربن و Pierre  Marie Curie و برخی از موسسات کوچکتر را  بایکدیگر ادغام کردند.

این دانشگاه دارای سه دانشکده است که شامل دانشکده‌ی علوم انسانی،  دانشکده‌ی علوم جامع و دانشکده‌ی پزشکی می‌شود. رشته‌ی تحصیلی حقوق در دانشگاه Panthéon-Assas تدریس می‌شود.

جالب است بدانید که دانشگاه سوربن، تعداد زیادی پردیس در پاریس دارد که یکی از آن‌ها، در ابوظبی قرار دارد. نام این پردیس satellite است.

این دانشگاه دارای هشت کلکسیون علمی قابل توجه است که در اختیار محققان قرار دارد. برای مثال می‌توان به کلکسیون مواد معدنی، کلکسیون آثار باستانی و جانوران (در حوزه‌ی جانور شناسی) اشاره کرد.

3. دانشگاه École Polytechnique

دانشگاه École Polytechnique به طور خاص روی فناوری و تکنولوژی تمرکز دارد. شعار این دانشگاه “شکوه و دانش برای میهن” است.

کمتر از 3000 دانشجو در این دانشگاه وجود دارد که در حال تحصیل هستند. این دانشگاه در حومه شهر پالایزو واقع شده است و حدود 10 مایل با مرکز پاریس فاصله دارد.

با وجود تعداد کمی از دانشجویان، حدود 30 درصد از آن‌ها دانشجوی بین‌المللی هستند.

در حقیقت دانشگاه École Polytechnique انواع رشته‌ها را در انواع مقاطع تحصیلی ارائه می‌دهد که بیشتر آن‌ها شامل رشته‌های تحقیقاتی هستند.

پس اگر قصد شما از تحصیل، تحقیق و پژوهش است، حتما این دانشگاه را به عنوان یکی از گزینه‌های مناسب جهت پذیرش  تحصیلی در نظر بگیرید.

علاوه بر شش شاخه‌ی علوم و مهندسی، دانشجویان حتی می‌توانند در یکی از رشته‌های علوم انسانی یا تربیت بدنی مشغول فعالیت شوند.

شما جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی باید آخرین مدرک تحصیلی از دوره‌ی دبیرستان را ارائه دهید. همچنین باید در آزمون کتبی و شفاهی این دانشگاه، قبول شوید.

4. دانشگاه پاریس

دانشگاه پاریس، یک قدم نو رسیده به رنکینگ جدید دانشگاه‌های برتر جهان است. این دانشگاه به تازگی و در سال 2019 تاسیس شده است.

این کار از طریق ادغام دانشگاه Paris Diderot ، دانشگاه Paris Descartes و Institut de physique du globe de Paris انجام شده است.

در این دانشگاه رشته‌های مختلف و متنوعی تدریس می‌شود. برای مثال می‌توان به رشته‌‌های هنر، علوم انسانی، زبان‌ها، علوم اجتماعی، اقتصاد، علم و فناوری، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری اشاره کرد.

این دانشگاه شامل 14 دانشکده‌ی مختلف است و پروژه‌های تحقیقاتی مختلفی در آن انجام می‌شود.

مهاجرت تحصیلی به اروپا

5. دانشگاه cole Normale Supérieure de Lyon

دانشگاه cole Normale Supérieure de Lyon ،  امسال رتبه‌ی 160 را به عنوان دانشگاه برتر دنیا به دست آورده است. با این وجود همچنان در رتبه‌ی پنجم در بین دانشگاه‌های برتر فرانسه قرار دارد.

6. دانشگاه Télécom Paris

یکی دیگر از دانشگاه‌های جدید فرانسه که به عنوان برترین دانشگاه‌های فرانسوی شناخته شده است، دانشگاه Télécom Paris است. این دانشگاه تا ده سال با نام Télécom ParisTech شناخته می‌شد. اما بالاخره در ژوئن سال 2019  با نام Télécom Paris شناهته شد.

چهار دپارتمان در دانشگاه وجود دارد. الکترونیک و ارتباطات، علوم کامپیوتر و شبکه، پردازش سیگنال و تصویر و علوم اقتصادی و اجتماعی.

این دانشگاه از اعتبار و سیستم آموزشی باکیفیتی برخوردار است. اما دانشجویان جهت ورود به دانشگاه باید در یک آزمون ورودی شرکت نمایند.

7. دانشگاه Université Paris-Sud 11

این دانشگاه امسال در رتبه‌بندی QS‌جایگاه 262 ام را به خود اختصاص داده است. دانشگاه Université Paris-Sud 11   شامل چهار پردیس مختلف است که در حومه‌ی جنوبی شهر قرار دارند.

این دانشگاه به خاطر آموزش باکیفیت دروس علوم و ریاضیات مشهور است.

8. دانشگاه École des Ponts ParisTech

دانشگاه École des Ponts ParisTech  امسال در رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر دنیا، جایگاه 250 ام را به خود اختصاص داده است.

این یکی از دانشگاه‌های کوچک فرانسه است و تقریباً بیش از 2000 دانشجو در آن تحصیل می‌کنند. این دانشگاه یکی دیگر از بنیانگذاران دانشگاه ParisTech است.

9. دانشگاه Sciences Po Paris

دانشگاه Sciences Po Par دانشگاهی است که در  تدریس رشته‌های حقوق، اقتصاد، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، تاریخ و سایر رشته‌های مرتبط تخصص دارد.

این دانشگاه در سال 2020 در رتبه‌ی 242 دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت. این دانشگاه حدود 14000 دانشجو دارد که تقریبا نیمی از آن‌ها دانشجوی بین‌المللی هستند.

10. دانشگاه CentraleSupélec

دانشگاه CentraleSupélec در سال 2020 در رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر دنیا، جایگاه 139 را به خود اختصاص داده است.

در حقیقت در سال 2015، این دانشگاه از ادغام دانشگاه École Centrale Paris و دانشکده‌ی مهندسی Supélec تشکیل شد. جالب است بدانید که این دانشگاه عضوی از انجمن دانشگاه‌های تحقیقاتی فرانسه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button