مقاله ISI

بهترین و سریع‌ترین راهکار برای نوشتن مقاله ISI

معمولا اسم اخذ پذیرش تحصیلی یا مقالات ISI که به گوش می‌رسد، همه وحشت می‌کنند.

بیشتر دانشجویان فکر می‌کنند که یکی از هولناک‌ترین بخش‌های درخواست پذیرش، نوشتن مقاله‌ی ISI‌ است. این به این دلیل است که آن‌ها اطلاعات کافی نسبت به این مقالات ندارند!

در حقیقت مقاله‌ی ISI، یک مقاله‌ی معتبر علمی است. مقاله‌ای که از هر نظر، علمی و سنجیده باشد. اما قبل از هر چیز باید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. شما نمی‌توانید مقاله‌ی خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.

در حقیقت برای نوشتن مقالات ISI، پوستتان کنده نمی‌شود. بلکه پوست میندازید. اما این امر شدنی و امکان‌پذیر است. پس از افکار منفی دست بکشید و به خواندن این مقاله ادامه دهید.

اما مقالات ISI چیست و چه اهمیتی در اخذ پذیرش تحصیلی دارد؟ در این مقاله قرار است هر ابهامی که در این زمینه دارید را برایتان برطرف کنید و یادتان نرود که برای تحصیل در اروپا نیاز به این مقالات دارید.

مقاله ISI چیست و چه تاثیری روی مهاجرت تحصیلی دارد؟

قبل از هر چیز، بیایید راجع به خود ISI صحبت کنیم. ISI یا Institute for Scientific Information،  یک موسسه‌ی علمی است که ابتدا در سال 1960 تاسیس شد.

این موسسه خدمات علمی مختلفی را ارائه می‌کند. برای مثال، فهرست کتاب‌ها و مقالات مختلفی را ارائه می‌دهد و از نشریه‌های  مختلف دانشگاهی پشتیبانی می‌کند.

فهرست تمام کتاب‌ها و نشریه‌ها از طریق پایگاه داده‌های ISI’s Web of Knowledge در دسترس قرار دارد. به این ترتیب، پژوهشگرها می‌توانند مقالات پربازدیدتر و معتبرتر را از این سایت پیدا کنند.

در حقیقت، مقاله‌ای که در لیست این موسسه قرار بگیرد، یک مقاله‌ی ISI محسوب می‌شود و از اعتبار علمی بسیار بالایی برخوردار خواهد بود.

این موسسه هر سال تعداد زیادی از مقالات علمی انگلیسی را بررسی می‌کند و تعدادی از آن‌ها را به عنوان یک نشریه‌ی معتبر معرفی می‌کند.

اما برای اینکه یک مقاله یا نشریه توسط موسسه‌ی ISI پذیرفته شود، باید معیارهای خاصی داشته باشد. درست به همین دلیل است که مقاله نیز از اعتبار علمی بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

مقاله ISI

چگونه یک مقاله‌ی ISI‌ بنویسیم؟

در حقیقت نوشتن یک مقاله‌ی علمی ISI به مهارت زیادی نیاز دارد. شما با خواندن دو الی سه مقاله نمی‌توانید نحوه‌ی نوشتن یک مقاله‌ی ISI را یاد بگیرید.

فقط می‌توانید با زیر و بم آن آشنا شوید. در واقع برای نوشتن چنین مقاله‌ای باید در کلاس‌های آموزشی مناسبی شرکت کنید. همچنین  شما باید از مهارت بالایی در زبان انگلیسی برخوردار باشید.

یکی از مهم‌ترین معیارهای مقاله‌ی ISI، اعتبار علمی آن است. یعنی علاوه‌بر اینکه مقاله باید از لحاظ ساختاری و گرامری بی‌نظیر باشد، باید از نظر علمی نیز معتبر باشد. شما نمی‌توانید از خودتان چیزی بنویسید یا حرفی بی پایه و اساس بزنید.

همه چیز باید کاملا علمی و تحقیق شده باشد. اگر از یک منبع خارجی برای افزایش اعتبار مقاله استفاده می‌کنید، حتما باید منبع آن را ذکر کنید.

هر مقاله‌ی ISI از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. برای مثال می‌توان به مقدمه، بدنه‌ی مقاله و نتیجه‌گیری اشاره کرد.

شما مقدمه‌ی مقاله را باید آنقدر جذاب بنویسید که نظر کارشناسان موسسه‌ی ISI را جذب کند.

هر مقاله قبل از این‌که جزء لیستی از مقالات ISI قرار بگیرد، از وجه‌های مختلفی بررسی می‌شود. برای مثال، ابتدا مقاله از نظر رعایت استانداردهای موسسه‌ی ISI چک می‌شود.

سپس مقاله توسط کمیته‌ی علمی موسسه بررسی می‌شود. تنوع آن در مقالات قدیمی نیز چک می شود و سپس به عنوان یک مقاله‌ی علمی معتبر، به چاپ می‌رسد.

خود مرجعی یا Self Citation‌ در مقالات ISI چیست؟

اگر در مقاله تمام اطلاعات را بر اساس تحقیق و پژوهش‌های شخصی خودتان نوشته باشید، از اعتبار و ارزش آن کاسته خواهد شد.

در حقیقت، از نظر موسسه‌ی ISI مقاله‌ای معتبر است که مراجع معتبر زیادی داشته باشد. یعنی شما تحقیقی انجام می‌دهید و با توجه به مراجع و منابع مختلف، حرفتان را ثابت می‌کنید.

در غیر این صورت، شما از تکنیک Self Citation استفاده کرده‌اید و از این مقاله برای مهاجرت و تحصیل در اروپا و هیچ قاره‌ی دیگری نمی‌توانید استفاده کنید.

کاربرد مقاله‌ی ISI چیست؟

برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر در سراسر دنیا، شما باید رزومه‌ی علمی خوبی داشته باشید. اما منظور از رزومه‌ی علمی چیست؟ برای تحصیل در اروپا، چه چیزی شما را از دیگران متفاوت می‌سازد؟

رزومه‌ی علمی قطعا به معدل و ریز نمرات تحصیلی و دانشنامه منتهی نمی‌شود. هرچه بار علمی این رزومه بیشتر باشد، شانس شما در اخذ پذیرش و حتی اخذ بورسیه بالاتر می‌رود.

حالا این رزومه‌ی علمی را چگونه علمی‌‌تر کنیم؟ قطعا با ارائه‌ی مقالات ISI می‌توانید چنین کاری انجام دهید.

هرچه تعداد مقالات ISI شما بیشتر باشد، شانستان در اخذ پذیرش یا بورسیه‌ی تحصیلی بالاتر است. البته جهت تحصیل در اروپا و سایر کشورهای دنیا در مقطع کارشناسی، نیازی به ارائه‌ی مقالات ISI نیست. ولی اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا داشته باشید، باید این مقالات را ارائه دهید.

البته هیچ اجباری در ارسال مقالات ISI وجود ندارد. اما اگر چنین مقاله‌ای در رزومه‌ی خود داشته باشید، بدون شک تا حد زیادی توسط دانشگاه پذیرفته خواهید شد.

البته تسلط به زبان‌های مختلف، شرکت در دوره‌های علمی مختلف و … نیز می‌تواند به قوی‌تر کردن رزومه‌ی علمی شما کمک کند.

از کجا بفهمیم که یک مقاله ISI‌ است؟

بهترین راه‌حل جستجو در سایت‌های Researchgate یا تامسون است. اگر مقاله در لیست مقالات این سایت‌ها وجود داشت، پس قطعا یک مقاله‌ی ISI است.

البته ممکن است یک مقاله سال‌ها پیش به عنوان مقاله‌ی ISI روی سایت چاپ شده باشد، ولی الان دیگر در لیست مقالات قرار نداشته باشد.

ساده‌ترین راه نوشتن مقاله‌‌ی ISI

عجله نکنید. شما بعد از به اتمام رساندن پایان‌نامه می‌توانید مقاله‌ی ISI‌ را به سادگی بنویسید. تنها شرط آن، استخراج مقاله از پایان‌نامه‌ی خودتان است!

فقط  کافی است که مقاله را به زبان انگلیسی سلیس ترجمه کنید. شما به راحتی می‌توانید یک تا دو مقاله‌ی معتبر و مناسب از پایان‌نامه‌ی خود استخراج کنید و آن‌ها را به عنوان مقالات ISI به چاپ برسانید.

البته این انگلیسی نوشتن کار چندان ساده‌ای نیست و خودش هزار مشکل و دردسر دارد. شما در این زمینه می‌توانید از مترجم‌های حرفه‌ای و متخصص، کمک بگیرید.

پس فقط کافی است که همین الان، به نوشتن پایان نامه‌ی خودتان دل بدهید. اما اگر نوشتن پایان‌نامه را به شخصی دیگر سپرده‌اید یا به طور کلی پایان‌نامه‌ی ضعیفی دارید، بهتر است انتظار زیادی از آن نداشته باشید.

مقاله ISI

برای نوشتن مقاله‌ی ISI از چه کسی کمک بگیریم؟

شما برای نوشتن مقاله‌ی ISI، به کمک نیاز دارید. حتی اگر در زبان انگلیسی مهارت بالایی داشته باشید؛ حتی اگر مقاله نویسی نیز بلد باشید؛ در نوشتن مقاله‌ی ISI به کمک چند نفر احتیاج دارید.

ابتدا بهتر است در دوره‌ها و ورک‌شاپ‌های گروهی یک روزه (یا چند روزه)‌شرکت کنید. معمولا دفاتر مهاجرتی این ورک‌شاپ‌ها را جهت کمک به دانشجویان و دانشگاهیان برپا می‌کنند. شما در این کارگاه‌های آموزشی با پایه و اساس مقاله نویسی آشنا می‌شوید.

شما اصول و روش تحقیق را یاد می‌گیرید و متوجه می‌شوید که چگونه یک مقاله‌ی کاملا علمی بنویسید. علاوه بر آن، حتما باید در دوره‌های رایتینگ آکادمیک شرکت کنید تا مهارت شما در بخش writing زبان انگلیسی بالاتر برود.

البته شما به هر حال باید در این زمینه ماهر باشید. چون به جز  مقاله‌ی علمی ISI، باید در آزمون‌های بین‌المللی مختلفی شرکت کنید. در حقیقت شرکت در آزمون تافل یا آیلتس، یکی از مهم‌ترین بخش‌های مهاجرت تحصیلی است.

به سراغ استاد راهنمایتان بروید!

برای نوشتن این مقاله بهتر است از مشاور پایان‌نامه یا استاد راهنمای خود کمک بگیرید. البته اگر استاد شما حتی ایمیل خودش را نیز بزور چک می‌کند، بهتر است به فکر کمک گرفتن از شخص دیگری باشید.

در این موارد می‌توانید از مشاوران پایان‌نامه و مقاله‌نویس‌های حرفه‌ای کمک بگیرید. کسانی که سال‌ها در این حرفه تجربه دارند و می‌توانند به شما در نوشتن مقاله‌ای جذاب و معتبر کمک کنند.

این مشاوران را به راحتی می‌توانید با چند جستجوی ساده‌ی اینترنتی پیدا کنید. چک کردن پروفایل لینکدین اشخاص نیز می‌تواند چاره‌ساز باشد.

سخن آخر

نوشتن یک مقاله‌ی ISI آنقدری که می‌گویند، هولناک و سخت نیست. فقط باید دانشجوی خوبی باشید و پایان‌نامه‌ای قوی بنویسید.

شما باید در امر تحقیق و پژوهش، مهارت بالایی داشته باشید. این امر تنها با آگاهی کامل بر اصول و روش تحقیق امکان پذیر است. یعنی درس دو واحدی که همه‌ی دانشجویان، آن را پاس می‌کنند. موفق باشید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button