تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان انگلیسی 2024

تحصیل در اسپانیا بدون مدرک زبان انگلیسی 2024

تحصیل در اسپانیا بدون نیاز به مدرک زبان در سال 2024 در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان‌پذیر شد. این کشور، یکی از مقاصد توریستی محبوب اروپا، جذابیت زیادی برای مهاجران تحصیلی دارد. بسیاری از افراد به دلیل مزایای زندگی و تحصیلات در این کشور، تصمیم به مهاجرت گرفته‌اند. یادگیری زبان اسپانیایی ممکن است یک نگرانی اصلی برای افرادی باشد که به دنبال تحصیل و زندگی در این کشور هستند. با این حال، گزینه‌ای برای تحصیل در اسپانیا بدون نیاز به مدرک زبان وجود دارد. دانشگاه‌های اسپانیا از نظر کیفیت در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند و برخی از آن‌ها توسط وزارت علوم تایید شده‌اند. یکی از مزایای مهاجرت تحصیلی به این کشور این است که در بسیاری از دانشگاه‌ها، مخصوصاً در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، درس‌ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. تصمیم به تحصیل در اسپانیا بدون نیاز به مدرک زبان می‌تواند یکی از مزایای چشمگیر مهاجرت تحصیلی باشد. این امکان به دانشجویان اجازه می‌دهد تا بدون گذراندن آزمون‌های زبان معتبر، در محیط تحصیلی خود به تخصص خود پرداخته و تجربه یک دوره تحصیلی ممتاز را تجربه کنند. در ادامه قصد داریم درباره ویزای تحصیلی اسپانیا بدون مدرک زبان با شما صحبت کنیم.

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در اسپانیا بدون مدرک زبان انگلیسی

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در اسپانیا بدون مدرک زبان انگلیسی

اسپانیا به عنوان یکی از کشورهای برجسته اتحادیه اروپا با گستره وسیعی از فضاهای علمی و فرهنگی، امکانات تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند. این کشور دوره‌های مختلف کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می‌دهد. اغلب دوره‌ها به زبان اسپانیایی برگزار می‌شوند، اما برخی از آنها نیز به زبان انگلیسی در دسترس هستند. برخی از دانشگاه‌ها حتی امکان تحصیل در اسپانیا بدون آزمون آیلتس را برای برنامه‌های زبان انگلیسی فراهم می‌کنند.

در سرتاسر جهان، بیش از 450 میلیون نفر به عنوان زبان مادری اسپانیایی صحبت می‌کنند. اگر شما از اسپانیایی یا انگلیسی به عنوان زبان مادری استفاده می‌کنید، می‌توانید بدون نیاز به آزمون آیلتس به اسپانیا مهاجرت کنید. اگر اسپانیایی صحبت می‌کنید، شرکت در آزمون بین‌المللی DELE می‌تواند دریچه ورود به دانشگاه‌های اسپانیا باشد.

برای مقاطع لیسانس به مدرک DELE B2 و برای برنامه‌های کارشناسی ارشد به گواهی DELE C1 نیاز است. افزون بر این، می‌توانید در دوره‌های مقدماتی زبان اسپانیایی ثبت‌نام کنید تا مهارت‌های زبانی خود را به سطح مورد نیاز دانشگاهی که به آن درخواست داده‌اید، ارتقا دهید. برخی از دانشگاه‌ها، از جمله دانشگاه نبریخا، دوره‌های آمادگی به اسپانیایی برگزار می‌کنند که به شما کمک می‌کند به بهترین شکل ممکن بدون آیلتس در اسپانیا تحصیل کنید.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی بدون نیاز به مدرک زبان

شهروندان اسپانیایی برای ورود به دوره‌های کارشناسی در این کشور باید حداقل دوران اجباری تحصیل از 6 تا 16 سالگی را در مدارس گذرانده و مرحله پیش‌دانشگاهی را که تقریباً یک سال است، در کالج به اتمام برسانند. سپس با شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها، می‌توانند به دانشگاه وارد شوند. افراد خارجی نیز برای ورود به این دانشگاه‌ها علاوه بر مدرک تحصیلی، باید در دوره‌های کالج اسپانیا شرکت کنند و در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های اسپانیا مشارکت نمایند.

تسلط به زبان اسپانیایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا بیشتر دوره‌های کارشناسی در این کشور به زبان اسپانیایی ارائه می‌شوند و تعداد کمی از دانشگاه‌ها در این مقطع برنامه‌های آموزشی به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند.

برای افرادی که مشکلاتی در زبان اسپانیایی دارند، دوره‌های آموزش زبان اسپانیایی نیز در دسترس قرار دارند. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در اسپانیا معمولاً 4 سال است.

دانشگاه تجارت جهانی (Global Business School) که در شهر بارسلونا واقع شده است، یک دانشگاه خصوصی است که امکان تحصیل در مقطع کارشناسی بدون نیاز به مدرک زبان را فراهم می‌کند. این دانشگاه دوره‌های مختلفی از جمله آمادگی زبان انگلیسی، امور مالی، بازاریابی و مدیریت تجارت را ارائه می‌دهد. تدریس در این دانشگاه به زبان انگلیسی انجام می‌شود و دانشجوهای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

همچنین، دانشگاه ماربیا (Marbella University) واقع در مالاگا، یک دیگر از دانشگاه‌هایی است که در مقطع کارشناسی رشته‌های مرتبط با گردشگری، روزنامه‌نگاری، مدیریت تجارت و مهمانداری را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. این دانشگاه یکی از معدود دانشگاه‌های جنوب اسپانیا است که برنامه‌های خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌کند.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون نیاز به مدرک زبان

افرادی که دارای مدرک کارشناسی هستند، می‌توانند برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا بدون نیاز به مدرک زبان اقدام کنند. خوشبختانه، بسیاری از دانشگاه‌های اسپانیا در این مقطع، دوره‌های خود را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند و نیازی به مدرک زبان ندارند.

مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اسپانیا معمولاً 1 تا 2 سال است که 2 تا 4 ترم را شامل می‌شود و حدوداً 60 تا 120 واحد ECTS  است.

هزینه تحصیل در این مقطع در اسپانیا بسته به نوع رشته و دانشگاه متغیر است و معمولاً در حدود 3000€ تا 6000€ (یورو) در سال است. سال تحصیلی در این مقطع دو ترم بوده و شروع ترم‌ها معمولاً از ماه سپتامبر یا اکتبر انجام می‌شود.

شرایط تحصیل در مقطع دکتری بدون نیاز به مدرک زبان

در سال 2024، امکان تحصیل در دوره دکتری در اسپانیا بدون نیاز به مدرک زبان وجود دارد. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد، دوره‌های خود را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند و به همین دلیل نیازی به مدرک زبان اسپانیایی ندارند. برخی از رشته‌ها اجازه ورود به مقطع دکتری بدون آزمون را بعد از فارغ‌التحصیلی از مقطع کارشناسی ارشد به دانشجوها می‌دهند.

دوره تحصیلی دکتری در این کشور معمولاً 3 سال طول می‌کشد که ممکن است با توجه به نظر کمیسیون دانشگاه تا 5 سال هم تمدید شود. این دوره در دو مرحله انجام می‌شود؛ در مرحله اول، دانشجو باید 60 اعتبار ECTS کسب کند و در مرحله دوم، تحقیقات انجام داده و پایان‌نامه یا رساله را ارائه دهد. در طول دوره دکتری، دو نفر به عنوان ناظران برنامه دانشجو نظارت می‌کنند؛ یک استاد راهنما و یک ناظر که مسئول نظارت بر تعامل دانشجو با برنامه تحصیلی است.

تحصیل در اسپانیا بدون نیاز به مدرک آیلتس

تقریبا از سال 2011 به بعد، تعداد برنامه‌های کارشناسی ارشد در سراسر اروپا که به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، به میزان 42٪ افزایش پیدا کرده است. بسیاری از این برنامه‌ها در دانشگاه‌های کشور اسپانیا به دانشجویان اسپانیا ارائه می‌شوند. بنابراین، درخواست برای یک برنامه کارشناسی ارشد در اسپانیا ممکن است الزامات زبانی متفاوتی داشته باشد. الزامات زبان در کشور اسپانیا بسته به نوع رشته انتخابی شما متفاوت خواهد بود.

هرچند تعداد زیادی از آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی در دسترس است، اما تنها چندین از آن‌ها به طور گسترده در سراسر جهان پذیرفته شده‌اند. در اسپانیا، اکثر دانشگاه‌های برتر از متقاضیان می‌خواهند که مدرک حداقل B2 به زبان انگلیسی، طبق چارچوب مشترک اروپایی (CEFR) شورای اروپا را داشته باشند. برای ورود بدون آزمون آیلتس در اسپانیا، می‌توانید مدارک دیگر زبان را ارائه دهید یا از راه‌های زیر استفاده کنید:

  • در دوره‌های آموزش زبان شرکت کنید.
  • دوره قبلی خود را به زبان انگلیسی تحصیل کرده باشید.
  • مدرک تسلط به زبان انگلیسی از مؤسسات معتبر دیگر را ارائه دهید.

شاید این سوال برای شما هم وجود داشته باشد که چه دانشگاه‌هایی امکان تحصیل بدون مدرک آیلتس را برای دانشجویان بین‌الملل فرآهم می‌کنند؟ برخی از دانشگاه‌هایی که به دانشجویان بین‌الملل امکان تحصیل بدون مدرک آیلتس را می‌دهند عبارتند از:

  • دانشگاه آنتونیو دو نبیریا، که در شهر سویل واقع شده است، به عنوان یکی از مراکز آموزش تخصصی زبان اسپانیایی شناخته می‌شود. این دانشگاه امکان تحصیل در رشته‌های مختلفی از جمله علوم ارتباطات، هنر و ادبیات و مهندسی را فراهم می‌کند. برای پذیرش در این دانشگاه، نیاز به داشتن سطح B2 زبان اسپانیایی وجود دارد، و مدرک آیلتس یا تافل الزامی نیست.
  • دانشگاه پابلو اولاوید نیز با طیف گسترده‌ای از برنامه‌های زبان و فرهنگ اسپانیایی، یک گزینه مناسب برای دانشجویان علاقه‌مند به یادگیری زبان و فرهنگ این کشور است. این دانشگاه امکان شرکت در چندین دوره مقدماتی زبان اسپانیایی با گواهینامه بین‌المللی تافل یا آیلتس را فراهم می‌کند.
  • دانشگاه والنسیا، یکی از پرطرفدارترین دانشگاه‌های اسپانیا برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود. این دانشگاه امکان تحصیل در رشته‌های مختلف را فراهم می‌کند و با دوره‌های اراسموس، تجربه تبادل فرهنگی را ارائه می‌دهد. برای پذیرش در این دانشگاه، نیاز به داشتن سطح پایه زبان اسپانیایی وجود دارد و نمرات خاص زبان نیاز نیست.

دانشگاه سالامانکا، که سومین دانشگاه قدیمی در اروپا است، در شهر سالامانکا واقع شده و امکان تحصیل در رشته‌های پزشکی، بهداشت، زبان و فرهنگ اسپانیایی را فراهم می‌کند

تحصیل بدون مدرک زبان در رشته‌های پرطرفدار و محبوب در اسپانیا

تحصیل بدون مدرک زبان در رشته‌های پرطرفدار و محبوب در اسپانیا

در اسپانیا، رشته‌های متنوعی وجود دارند که بدون نیاز به مدرک زبان قابل تحصیل هستند. این رشته‌ها غالباً در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بدون نیاز به مدرک زبان در دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌شوند و به زبان انگلیسی تدریس می‌گردند. از جمله این رشته‌ها که بدون نیاز به مدرک زبان در اسپانیا قابل تحصیل هستند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حقوق (کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری)
  • هنر و علوم انسانی (کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری)
  • بازاریابی و امور مالی (کارشناسی و کارشناسی ارشد)
  • علوم (کارشناسی و کارشناسی ارشد)
  • زبان اسپانیایی (کارشناسی)
  • مدیریت مهمانداری (کارشناسی و کارشناسی ارشد)

در این رشته‌ها در مقاطع مختلف می‌توانید در کشور اسپانیا بدون نیاز به مدرک زبان تحصیلات خود را شروع کنید. در حقیقت این یک فرصت عالی برای دانشجویان بین‌الملل خواهد بود. چرا که همیشه یکی از موانع و چالش‌های بازدارنده که سبب می‌شود دانشجو به مهاجرت نیندیشد، مشکل زبان است. اما با این اوصاف اسپانیا شرایط فوق‌العاده‌ای را در سال 2024 برای دانشجویان فرآهم نموده که آنها بدون در نظر گرفتن این چالش و مانع می‌توانند در هر کدام از رشته‌های بالا در هر مقطعی که هستند، تحصیلاتشان را شروع کنند و آینده روشن خودشان را رقم بزنند.

شرایط تحصیل و همچنین اخذ ویزای تحصیلی در اسپانیا بدون مدرک زبان چگونه است؟

شرایط تحصیل و همچنین اخذ ویزای تحصیلی در اسپانیا بدون مدرک زبان چگونه است؟

برای تحصیل در اسپانیا بدون نیاز به مدرک زبان، می‌توانید یکی از راه‌های زیر را انتخاب کنید:

  • زبان مادری انگلیسی یا اسپانیایی: اگر زبان مادری شما انگلیسی یا اسپانیایی است، می‌توانید بدون نیاز به مدرک زبان تافل یا آیلتس در اسپانیا تحصیل کنید.
  • آزمون DELE برای اسپانیایی: اگر زبان مادری شما اسپانیایی است یا مهارت خوبی در این زبان دارید، می‌توانید در آزمون بین‌المللی DELE شرکت کنید. برای مقطع لیسانس به گواهینامه DELE B2 و برای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی به گواهی DELE C1 نیاز دارید.
  • دوره مقدماتی زبان اسپانیایی: شما می‌توانید در یک دوره مقدماتی زبان اسپانیایی ثبت‌نام کنید تا مهارت زبانی خود را به سطح مورد نیاز موسسه‌ای که برای آن درخواست می‌دهید افزایش دهید. دانشگاه نبریجا در اسپانیا یکی از دانشگاه‌هایی است که چنین دوره‌های آمادگی را ارائه می‌دهد.
  • داشتن دیپلم از یک مدرسه اسپانیایی زبان: اگر دیپلم تحصیلات متوسطه از یک مدرسه تخصصی زبان اسپانیایی دارید، برای پذیرش در دوره کارشناسی در اسپانیا نیازی به ارائه مدرک دیگری مبنی بر مهارت زبان ندارید. در سراسر جهان، آموزشگاه‌های زبان تخصصی وجود دارند و این گزینه کاملاً امکان‌پذیر است.
  • ارائه گواهینامه جایگزین بین‌المللی: اگر قصد دارید در یک برنامه کارشناسی که به زبان انگلیسی در دانشگاه اسپانیا تدریس می‌شود، پذیرش بگیرید، می‌توانید جایگزین دیگری برای آزمون آیلتس برای اثبات مهارت انگلیسی خود تهیه کنید.

مدارک ضروری جهت اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا بدون نیاز به مدرک زبان در سال 2024

برای اخذ ویزا تحصیلی اسپانیا، حتی اگر مدرک پیش دانشگاهی نداشته باشید، می‌توانید در آزمون ورودی دانشگاه‌های این کشور شرکت کرده و پس از قبولی، پذیرش نامه از دانشگاه مورد نظر خود دریافت کنید.

مدارکی که برای اخذ ویزا تحصیلی اسپانیا بدون نیاز به مدرک زبان می‌توانید به دانشگاه مربوطه ارسال کنید، در لیست زیر آورده شده است:

  • ارائه گذرنامه معتبر همراه با چند نسخه کپی.
  • مدرک تحصیلی آخرین مقطع تحصیلی به همراه ریز نمرات (این مدارک باید به صورت اسپانیایی ترجمه شوند.)
  • گواهی سلامت پزشکی و همچنین عدم ابتلا به بیماری اچ آی وی (HIV)
  • گواهی عدم سو پیشینه کیفری.
  • ارائه گواهی مالی یا گردرش حساب معتبر به منظور اثبات توانایی مالی برای تحصیل و زندگی در اسپانیا.
  • در صورت نیاز، اطلاعات تکمیلی مربوط به توانمندی‌های زبانی یا مصاحبه تحصیلی.

یکی از مزایای مهاجرت به اسپانیا این است که متقاضیان می‌توانند همسر و فرزندان خود را که کمتر از 18 سال هستند، به همراه خود به کشور بیاورند. همچنین، دانشجویان می‌توانند در طول دوره تحصیلی خود، برای تأمین هزینه‌های زندگی و استفاده از حمل و نقل در کشورهای اروپایی کار کنند.

هزینه تحصیل در اسپانیا بدون دارا بودن مدرک زبان در سال 2024

همانطور که در بالاتر نیز اشاره شد، دوره مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های اروپایی و همچنین دانشگاه اسپانیا تقریبا 4 سال طول می‌کشد که شهریه دانشگاه برای مقطع کارشناسی حداقل 2000 یورو است. این مبلغ با توجه به رشته انتخابی در هر دانشگاه متفاوت خواهد بود.

هزینه و شهریه دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد (بدون مدرک زبان اسپانیایی) بسته به نوع رشته انتخاب شده توسط دانشجوی بین‌الملل حداقل 4000 و حداکثر 6000 یورو در سال برای رشته‌های غیرپزشکی برآورد شده است. مدت زبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال است.

چرا تحصیل در کشور اسپانیا؟ مزایای تحصیل در کشور اسپانیا چیست؟

امروزه بسیاری از دانشجویان بین‌الملل، اسپانیا را به عنوان یک کشور فوق‌العاده برای ادامه تحصیل می‌دانند. آنها معمولا این کشور را انتخاب می‌کنند تا به فرصت‌های طلایی پیش‌رو در زندگی سلام کنند و دریچه ورود را به روی آنها باز کنند. اما چرا تحصیل در کشور اسپانیا؟ مزایای تحصیل در این کشور چیست؟

  • محیط زندگی عالی و فرهنگ غنی: اسپانیا به عنوان یکی از کشورهای جذاب اروپایی با فرهنگ غنی، هنر و طبیعت زیبا شناخته می‌شود. زندگی در این کشور به دانشجویان فرصت می‌دهد تا با فرهنگ محلی آشنا شوند و از تجربیات گسترده‌ای در خصوص هنر، موسیقی، غذا و سبک زندگی محلی بهره‌مند شوند.
  • کیفیت آموزش: دانشگاه‌های اسپانیا از نظر کیفیت آموزشی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارند. بسیاری از دانشگاه‌ها به رتبه‌بندی‌های بین‌المللی دست یافته‌اند و امکانات آموزشی و تحقیقاتی بسیار خوبی ارائه می‌دهند.
  • پیشرفت تحصیلی: تحصیل در اسپانیا می‌تواند فرصتی برای پیشرفت تحصیلی فراهم کند، زیرا این کشور با داشتن برنامه‌های تحصیلی متنوع در رشته‌های مختلف، امکان گسترش دانش تخصصی را فراهم می‌سازد.
  • مهاجرت پس از فارغ‌التحصیلی: اسپانیا به دانشجویان خود امکان می‌دهد پس از فارغ‌التحصیلی در این کشور باقی بمانند و حتی برخی از برنامه‌های مهاجرتی و ویزای کاربردی را ارائه می‌دهد.
  • تنوع جغرافیایی: از سواحل زیبای شهرهای ساحلی گرفته تا تاریخ و فرهنگ شهرهای تاریخی مانند بارسلونا و مادرید، اسپانیا تنوع جغرافیایی بسیاری دارد که به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا تجربیات متنوعی را تجربه کنند.

همه این مزایا باعث می‌شوند که اسپانیا یک مقصد آموزشی جذاب برای دانشجویان بین‌المللی باشد.

یادداشت پایانی

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، کشور اسپانیا برای دانشجویان بین‌الملل در سال 2024 شرایطی را فراهم نموده است که بتوانند بدون مدرک زبان تحصیلاتشان را در مقاطع مختلف کارشناسی ارشد و دکتری شروع کنند. دانشجویان می‌توانند بدون داشتن مدرک زبان اسپانیایی و همچنین مدرک آیلتس از برخی از دانشگاه‌های اسپانیایی ویزای تحصیل اخذ نمایند و ادامه تحصیل دهند. بنابراین اگر شما هم به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل با چالش زبان اسپانیایی روبرو هستید، بدون نیاز به مدرک زبان می‌توانید در رشته‌های مختلف در دانشگاه‌های متفاوت کشور اسپانیا پذیرش بگیرید و فرصت‌های طلایی زندگی در اسپانیا را از دست ندهید. چنانچه سوال بیشتری در این زمینه دارید، همین حالا می‌توانید با مشاورین گروه آریا در ارتباط باشید یا انتهای همین مقاله در بخش دیدگاه‌ها نظرات و سوالات خودتان را ثبت کنید یا بپرسید. مهاجرت به اسپانیا سبب می‌شود تا آینده روشنی را برای خود رقم بزنید.

برای مشاوره دریافت ویزا، پذیرش و تحصیل در اسپانیا با ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button