دانشگاه سنت اندروز

[vc_row el_class=”insieedd”][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_single_image image=”1060″ img_size=”full” alignment=”center” css_animation=”none”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row el_class=”insieedd”][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_single_image image=”889″ img_size=”200″ alignment=”center”][vc_btn title=”صفحه دانشگاه” style=”flat” align=”center” el_class=”hgfdsfrdef”][vc_column_text]برای تحصیل در اسکاتلند روی لینک کلیک کنید[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”2/3″][vc_column_text]

مختصری از دانشگاه سنت اندروز

دانشگاه سنت اندروز (St Andrews) در سال‌ 1410 میلادی در اسکاتلند تأسیس شد. این مؤسسه‌ی علمی در ابتدا یک صومعه و محلی برای تحصیل کشیش‌های مسیحی بود که بعدها دستور تبدیل آن به یک مؤسسه‌ی علمی از سوی پاپ صادر شد. این دانشگاه در منطقه‌ی فایف و در شهر سنت اندروز قرار دارد. دانشگاه سنت اندروز اولین دانشگاه قدیمی در اسکاتلند و سومین دانشگاه قدیمی در بین کشورهای انگلیسی زبان به‌شمار می‌رود.

زمانی که دانشگاه سنت اندروز تأسیس شد، هنری واردلاو، به‌عنوان اسقف صومعه‌ی سنت اندروز انتخاب شد. او سال‌ها به دنبال تأسیس یک دانشگاه ملی بود که دانشجویان اسکاتلندی بتوانند در آن تحصیل کنند. تا آن زمان، دانشجویان اسکاتلندی به دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج در انگلیس می‌رفتند. هنری واردلاو با کسب اجازه از پاپ، توانست در سال 1413 این ساختمان را به یک دانشگاه‌ تبدیل کند. از نظر قانونی این دانشگاه در سال 1858به جمع دانشگاه‌های دنیا پیوست و تمامی قوانین دانشگاهی برای آن اجرا شد.[/vc_column_text][vc_column_text]

دانشگاه cq . در یک نگاه

دانشگاه سنت اندروز (St Andrews) در سال‌ 1410 میلادی در اسکاتلند تأسیس شد. این مؤسسه‌ی علمی در ابتدا یک صومعه و محلی برای تحصیل کشیش‌های مسیحی بود که بعدها دستور تبدیل آن به یک مؤسسه‌ی علمی از سوی پاپ صادر شد. این دانشگاه در منطقه‌ی فایف و در شهر سنت اندروز قرار دارد. دانشگاه سنت اندروز اولین دانشگاه قدیمی در اسکاتلند و سومین دانشگاه قدیمی در بین کشورهای انگلیسی زبان به‌شمار می‌رود.

زمانی که دانشگاه سنت اندروز تأسیس شد، هنری واردلاو، به‌عنوان اسقف صومعه‌ی سنت اندروز انتخاب شد. او سال‌ها به دنبال تأسیس یک دانشگاه ملی بود که دانشجویان اسکاتلندی بتوانند در آن تحصیل کنند. تا آن زمان، دانشجویان اسکاتلندی به دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج در انگلیس می‌رفتند. هنری واردلاو با کسب اجازه از پاپ، توانست در سال 1413 این ساختمان را به یک دانشگاه‌ تبدیل کند. از نظر قانونی این دانشگاه در سال 1858به جمع دانشگاه‌های دنیا پیوست و تمامی قوانین دانشگاهی برای آن اجرا شد.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row el_class=”insieedd” css=”.vc_custom_1570575167122{background-color: #202349 !important;}”][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]

رتبه بندی دانشگاه فلان

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row el_class=”insieedd”][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]در حال حاضر 8.950 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که نیمی از آن‌ها از 120 کشور مختلف وارد این دانشگاه شده‌اند. دانشگاه سنت اندروز کمترین نرخ ترک تحصیل را در بین دانشگاه‌های اسکاتلند دارد و جزء بهترین دانشگاه‌های این کشور محسوب می‌شود. در حال حاضر بیش از 900 رشته در دوره‌های مختلف در این دانشگاه ارائه می‌شود. دانشگاه سنت اندروز تا چندین قرن پس از تأسیس، تنها دانشجویان مذکر را می‌پذیرفت. اما از سال 1892، این مؤسسه برای اولین بار دانشجویان زن را نیز پذیرا شد. این کار درست زمانی صورت گرفت که اکثر دانشگاه‌های انگلیس، هنوز پذیرش زنان را قانونی نکرده بودند.

شهری که دانشگاه سنت اندروز در آن قرار دارد، تنها 17 هزار نفر جمعیت دارد که در یک منطقه‌ی مسکونی حفاظت‌شده زندگی می‌کنند. بخش زیادی از جمعیت این شهر را کارکنان و دانشجویان دانشگاه سنت اندروز تشکیل می‌دهند. به‌طوری که وقتی در خیابان‌های شهر سنت اندروز قدم می‌زنید، از هر سه نفر، یک نفر آن‌ها دانشجو است که قطعاً او را یک‌بار در دانشگاه ملاقات کرده‌اید.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]

۶۵۰-۶۰۱
shanghai رتبه جهانی

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]

۶۵۰-۶۰۱
shanghai رتبه جهانی

[/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/3″][vc_column_text]

۶۵۰-۶۰۱
shanghai رتبه جهانی

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row el_class=”insieedd” css=”.vc_custom_1570575167122{background-color: #202349 !important;}”][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/6″][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”2/3″][vc_column_text][URIS id=909][/vc_column_text][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/6″][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row el_class=”insieedd” css=”.vc_custom_1570575710002{background-color: #ffffff !important;}”][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_separator][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row el_class=”insieedd” css=”.vc_custom_1570575167122{background-color: #202349 !important;}”][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]

اطلاعات تکمیلی دانشگاه

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row el_class=”insieedd”][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]دانشگاه سنت اندروز (St Andrews) در سال‌ 1410 میلادی در اسکاتلند تأسیس شد. این مؤسسه‌ی علمی در ابتدا یک صومعه و محلی برای تحصیل کشیش‌های مسیحی بود که بعدها دستور تبدیل آن به یک مؤسسه‌ی علمی از سوی پاپ صادر شد. این دانشگاه در منطقه‌ی فایف و در شهر سنت اندروز قرار دارد. دانشگاه سنت اندروز اولین دانشگاه قدیمی در اسکاتلند و سومین دانشگاه قدیمی در بین کشورهای انگلیسی زبان به‌شمار می‌رود.

زمانی که دانشگاه سنت اندروز تأسیس شد، هنری واردلاو، به‌عنوان اسقف صومعه‌ی سنت اندروز انتخاب شد. او سال‌ها به دنبال تأسیس یک دانشگاه ملی بود که دانشجویان اسکاتلندی بتوانند در آن تحصیل کنند. تا آن زمان، دانشجویان اسکاتلندی به دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج در انگلیس می‌رفتند. هنری واردلاو با کسب اجازه از پاپ، توانست در سال 1413 این ساختمان را به یک دانشگاه‌ تبدیل کند. از نظر قانونی این دانشگاه در سال 1858به جمع دانشگاه‌های دنیا پیوست و تمامی قوانین دانشگاهی برای آن اجرا شد.

در حال حاضر 8.950 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که نیمی از آن‌ها از 120 کشور مختلف وارد این دانشگاه شده‌اند. دانشگاه سنت اندروز کمترین نرخ ترک تحصیل را در بین دانشگاه‌های اسکاتلند دارد و جزء بهترین دانشگاه‌های این کشور محسوب می‌شود. در حال حاضر بیش از 900 رشته در دوره‌های مختلف در این دانشگاه ارائه می‌شود. دانشگاه سنت اندروز تا چندین قرن پس از تأسیس، تنها دانشجویان مذکر را می‌پذیرفت. اما از سال 1892، این مؤسسه برای اولین بار دانشجویان زن را نیز پذیرا شد. این کار درست زمانی صورت گرفت که اکثر دانشگاه‌های انگلیس، هنوز پذیرش زنان را قانونی نکرده بودند.

شهری که دانشگاه سنت اندروز در آن قرار دارد، تنها 17 هزار نفر جمعیت دارد که در یک منطقه‌ی مسکونی حفاظت‌شده زندگی می‌کنند. بخش زیادی از جمعیت این شهر را کارکنان و دانشجویان دانشگاه سنت اندروز تشکیل می‌دهند. به‌طوری که وقتی در خیابان‌های شهر سنت اندروز قدم می‌زنید، از هر سه نفر، یک نفر آن‌ها دانشجو است که قطعاً او را یک‌بار در دانشگاه ملاقات کرده‌اید.

یکی از مزیت‌های مؤسسه‌ی آموزشی سنت اندروز برای شهر سنت اندروز، وجود یک نیروگاه بادی است که با وجود آن، برق مورد نیاز شهر را تأمین می‌کند. از جمله فارغ‌التحصیلان برجسته‌ی این دانشگاه می‌توان به افرادی مثل الکس سالمون (نخست وزیر سابق اسکاتلند)، رودارد کیپلینگ (روزنامه نگار و نویسنده)، باب دیلن (خواننده و نویسنده)، لوئیز مینچین (مجری اخبار BBC)، هیلاری کلینتون (سیاستمدار آمریکایی)، جاناتان تیلور توماس (بازیگر)، کاترین الیزابت میدلتون (دوشس کمبریج)، شاهزاده ویلیام دوك كامبریج، کریس هوی (مدال طلای المپیک در دوچرخه سواری) و جان ناپیر (مخترع لگاریتم) اشاره کرد.

دانشگاه سنت اندروز در یک نگاه

دانشگاه سنت اندروز در یک فضای باز روستایی در استان فیف قرار دارد. این مؤسسه‌ی آموزشی از چندین ساختمان تشکیل شده است که هر یک برای بخشی از دانشگاه در نظر گرفته‌ شده‌اند. از جمله می‌توان به ساختمان آموزشی، سازمان مرکزی، چندین کتابخانه، سالن‌های ورزشی، آزمایشگاه و اقامتگا‌ه‌های دانشجویی اشاره کرد.

مؤسسه‌ی علمی سنت اندروز دارای 15 ساختمان برای اسکان دانشجویان و اساتید دانشگاه است. یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های این مؤسسه‌ی آموزشی، کتابخانه‌ی بزرگِ آنست که در محوطه‌ی دانشگاه قرار دارد. در این کتابخانه مجموعه‌ی وسیعی از برجسته‌ترین کتاب‌ها، پایان‌نامه‌ها، نسخه‌های خطی و آرشیو تصاویر نگهداری می‌شود. در کتابخانه‌ی این مرکز بیش از یک میلیون جلد کتاب و حدود 200 هزار جلد کتابِ نادر نگهداری می‌شود.

هم‌چنین این دانشگاه چندین موزه و نگارخانه نیز دارد که در آن‌ها مجموعه‌ی گسترده‌‌ای از آثار باستانی مربوط به کشور اسکاتلند و سایر نقاط دنیا نگهداری می‌شود. این دانشگاه بیش از 140 انجمن دانشجویی در زمینه‌های موسیقی، تبادل دانشجویی، تئاتر، ورزش و … دارد که دانشجویان می‌توانند براساس سلیقه و علایق خود در آن‌ها عضو شوند.

دانشگاه سنت اندروز دارای سه کالج اصلی شامل یونایتد کالج، سنت لئونارد و سنت‌مری است. ساختار دانشگاهی در این مؤسسه‌ی علمی به‌گونه‌ای است که در هر کالج تعداد زیادی دانشکده دیگر قرار می‌گیرد. به‌طوری که دانشگاه دارای 18 دانشکده است که در این سه پردیس، سازمان‌دهی شده‌اند. دانشگاه سنت اندروز مجموعه‌ای از برنامه‌های متمرکز را در رشته‌هایی از جمله تاریخ باستان، پزشکی، هنری، علوم کاربردی، مدیریت، ریاضیات، فلسفه، زبان، موسیقی و ادبیات در نظر گرفته است. ارتباط با سایر دانشگاه‌های مهم در سراسر اروپا، یکی دیگر از برنامه‌های این دانشگاه است. اخیراً دانشگاه سنت اندروز با دانشگاه‌های مطرح آسیایی و استرالیایی نیز همکاری و تبادلات دانشجویی را برقرار کرده است.

دانشجویان این دانشگاه در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند. اساتید دانشگاه سنت اندروز نیز از بین دانشمندان، ریاضی‌دانان، فیلسوفان و سیاست‌مداران برجسته‌ی اسکاتلند و سایر کشورهای اروپایی هستند. دانشجویان و اعضای هیأت علمی در این دانشگاه، از 137 کشور دنیا گرد هم آمده‌اند.

افتخارات دانشگاه سنت اندروز

در یک رتبه‌بندی که توسط روزنامه‌ی انگلیسی گاردین انجام شد،‌ دانشگاه سنت اندروز در رتبه‌ی پنجم قرار گرفت. در این رتبه‌بندی دانشگاه آکسفورد، کمبریج، امپریال و LSE به‌ترتیب در رتبه‌های یک تا چهار قرار گرفتند. در سال 2015 نیز سازمان QS دانشگاه‌های کوچک و متوسط جهان را با معیارهای خاص خود رتبه‌بندی کرد که در این رقابت، دانشگاه سنت‌ اندروز در رتبه‌ی دوم جهان قرار گرفت.

در سال 2014 نیز در بریتالیا، دانشگاه‌های انگلیس و اسکاتلند رتبه‌بندی شدند که در بین تعداد زیادی از مؤسسات آموزشی، دانشگاه سنت اندروز در رتبه‌ی اول قرار گرفت. هم‌چنین این دانشگاه در رتبه‌بندی سال 1998 تا 2007 روزنامه‌ی تایمز در رتبه‌ی دهم قرار گرفت.

دانشگاه سنت اندروز در سال 2017، به‌عنوان دومین دانشگاه در اشتغال فارغ‌التحصیلان در کشورهای انگلیسی زبان، شناخته شد. دانشگاه وارویک در رتبه‌ی اول قرار گرفت. تقریباً 97.7 درصد از فارغ‌التحصیلانِ دانشگاه سنت اندروز بعد از حداکثر 3 سال و نیم از اتمام تحصیل، وارد بازار کار می‌شوند.

براساس داده‌های منتشر شده توسط وزارت آموزش و پرورش کشور بریتانیا در سال 2018، دانشگاه سنت اندروز به دلیل حقوق بالای فارغ‌التحصیلان، در ردیف پنجمین دانشگاه برتر انگلیس قرار گرفت. فارغ‌التحصیلانِ مرد این دانشگاه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی 24.5 درصد افزایش درآمد دارند. افزایش حقوق در فارغ‌التحصیلان زن در این دانشگاه با طی کردن دوره‌ی تحصیلات تکمیلی، به‌طور متوسط 14.8 درصد بوده است.

موسسه‌ی اسکاندیا در گزارشی مستقل که با حمایت یک شرکت سرمایه‌گذاری سوئدی انجام شده بود، اعلام کرد دانشگاه سنت اندروز در تولید میلیونرهای خودساخته، پنجمین دانشگاه برتر در اسکاتلند و انگلیس است. به‌طوری‌که بیش‌تر از هر موسسه‌ی آموزشی دیگری، مدیرعامل شرکت‌های FTSE 100 در آن تحصیل کرده‌اند.

در راهنمای کامل دانشگاه‌ها در سال 2019، مؤسسه‌ی آموزشی سنت اندروز رتبه‌ی ششم را در بین 10 کشور برتر اروپا کسب کرد. در این رقابت، دانشگاه کمبریج و آکسفورد نیز قرار داشتند که رتبه‌ی اول و دوم را کسب کردند. این رتبه‌بندی براساس 25 موضوع انجام شد. دانشگاه سنت اندروز در موضوعات زیست‌شناسی، فیزیک، روابط‌ بین‌الملل، علوم کامپیوتری و روان‌شناسی در رتبه‌ی اول و در زمینه‌ی زمین‌شناسی و علوم دریایی، اقتصاد، زبان و ادبیات انگلیسی، مدیریت، فلسفه، ریاضیات و الهیات در رتبه‌ی سوم قرار گرفت.

در سال 2015 تا 2016 نیز روزنامه‌ی تایمز، دانشگاه‌های برتر جهان را رده‌بندی کرد که در این بین، دانشگاه سنت اندروز در رتبه‌ی 46 جهان در زمینه‌ی علوم اجتماعی قرار گرفت. در این رقابت رتبه‌ی کلی این دانشگاه در جهان، 50 بود.

دانشکده‌های دانشگاه سنت اندروز

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، دانشگاه سنت اندروز از سه کالج به‌نام‌های یونایتد کالج، سنت‌مری و سنت‌لئونارد تشکیل شده است و در زیر مجموعه‌ی آن‌ها چندین دانشکده قرار می‌گیرد که بیش‌تر دانشکده‌ها جنبه‌ی تشریفاتی دارند.

  • دانشکده یونایتد کالج: این کالج از چندین دانشکده از جمله دانشکده‌ی هنر، علوم و پزشکی تشکیل شده است که در تمامی چهارگوشه‌ی خیابان سالواتور (در شهر سنت اندروز) مستقر شده‌اند.
  • کالج سنت‌ماری: این کالج شامل دانشکده‌ی الوهیت است که در خیابان سنت‌ماری قرار دارد.
  • کالج سنت‌لئونارد: تمامی دانشجویان دانشگاه سنت اندروز در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و در رشته‌های مختلف، در این دانشکده تحصیل می‌کنند.

هر یک از این سه دانشکده، 18دانشکده‌ی دیگر را در خود جای داده‌اند. معاون و رئیس دانشگاه بر تمامی فعالیت‌های روزانه‌ی هر دانشکده نظارت دارند. هر یک از دانشجویان در یک دانشکده‌ عضویت دارند. دانشکده‌های وابسته به این سه کالج عبارتند از:

  • دانشکده‌ی هنر: تاریخ هنر، کلاسیک، اقتصاد، زبان و ادبیات انگلیسی، مطالعات فیلم، تاریخ، روابط بین‌الملل، مدیریت، زبان‌های مدرن، فلسفه.
  • دانشکده‌ی الوهیت: الوهیت.
  • دانشکده پزشکي: پزشکي.
  • دانشکده‌ی علوم: زیست‌شناسی، شیمی، علوم کامپیوتر، جغرافیا و علوم زمین، ریاضیات، فیزیک و نجوم، روان‌شناسی و علوم اعصاب.

در دانشکده‌های هنر و علوم، موضوعات خاصی ارائه می‌شود که شامل اقتصاد، جغرافیا، مدیریت، ریاضیات، روان‌شناسی و توسعه‌ی پایدار است.

رشته‌های موجود در دانشگاه سنت اندروز

دانشجویان در دانشگاه سنت اندروز در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند. در این دانشگاه‌ رشته‌های مختلفی در دوره‌ی کارشناسی ارائه می‌شود که در دوره‌ی تحصیلات تکمیلی جزئی‌تر می‌شوند. به‌طور کلی رشته‌های اصلی این دانشگاه عبارتند از:

  • مردم شناسی، هنر و ادراک
  • زبان و ادبیان انگلیسی
  • زبان‌شناسی
  • مجموعه‌ی علوم سیاسی و روابط بین‌الملل
  • روان‌شناسی
  • جامعه‌شناسی
  • ارتباطات و مطالعات رسانه‌ای
  • جغرافیا
  • علوم‌زیستی
  • علوم بیولوژیکی
  • کشاورزی و جنگل‌داری
  • تاریخ، فلسفه و الهیات
  • تجارت و اقتصاد
  • مدیریت و زیر شاخه‌های آن
  • فیزیک
  • شیمی
  • ریاضیات و آمار
  • زمین‌شناسی و محیط‌زیست
  • علوم دریایی
  • نجوم
  • علوم رایانه
  • مهندسی
  • روان‌شناسی
  • بهداشت
  • پزشکی و دندان‌پزشکی

هزینهی تحصیل در دانشگاه سنت اندروز

داشتن اطلاعات دقیق در مورد هزینه‌های تحصیل، می‌تواند به شما در انتخاب یک مؤسسه‌ی آموزشی مناسب کمک کند. هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه سنت اندروز در سال 2019 در حدود 26.648 دلار اعلام شد. این مقدار برای دوره‌های کارشناسی اعلام شده است و دانشجویان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی باید 15.960 دلار پرداخت کنند.

میزان شهریه‌ی کارشناسی و کارمزد در این مؤسسه‌ی آموزشی از میزان متوسط در سایر دانشگاه‌های انگلیس و اسکاتلند، کمی بیش‌تر است.

بورسیه‌ی تحصیلی در دانشگاه سنت اندروز

دانشگاه سنت اندروز برای جذب بهترین دانشجویان از سراسر جهان، کمک هزینه‌های تحصیلی و بورسیه‌های مختلفی را در نظر گرفته است. این هزینه‌ها و بورسیه‌ها با هدف تعالی و رشد دانشگاه در نظر گرفته شده‌اند. در ادامه به تعدادی از بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد می‌پردازیم:

  • جایزه اسکان انگلیس/اتحادیه‌ی اروپا

برای دانشجویان در سال به میزان 1500 پوند کمک‌ هزینه‌ی اقامت در زمان تحصیل در نظر گرفته می‌شود. انتخاب دانشجویان براساس نیاز مالی آن‌ها صورت می‌گیرد. این بورسیه برای دانشجویان بریتانیایی و دانشجویانی که از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا آمده‌اند، در نظر گرفته شده است.

  • بورس تحصیلات بینالمللی BA

دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد که از سال اول وارد دانشگاه سنت اندروز می‌شوند، می‌توانند از این بورس تحصیلی استفاده کنند.

  • بورس تحصیلی طرح فیفدوکس

این بورسیه‌ی تحصیلی برای دانشجویان با توجه به بودجه‌ی ایالت فیف تعیین می‌شود. دانشجویان به ترجیح دانشگاه و براساس امتیاز، مشمول استفاده از این نوع بورس تحصیلی هستند.

  • بورس تحصیلی پزشکی

برای دانشجویان مقیم اسکاتلند که در رشته‌ی پزشکی تحصیل می‌کنند، یک بورس تحصیلی به ارزش 4 هزار پوند در نظر گرفته شده است که در کل دوره‌ی تحصیل به‌تدریج به آن‌ها ارائه می‌شود.

  • بورس فیزیک و نجوم

این بورس برای دانشجویان مقیم انگلیس و سایر کشورهای اتحادیه‌ی اروپا در رشته‌های فیزیک و نجوم در نظر گرفته شده است.

  • بورس تحصیلی ریاضیات و آمار

این بورس تحصیلی به دانشجویانی که در دانشکده‌ی ریاضی و آمار تحصیل می‌کنند، تعلق می‌گیرد و تنها به دانشجویان ورودی ارائه می‌شود. انتخاب دانشجویان برای دریافت این بورس، براساس نیاز مالی آن‌ها صورت می‌گیرد.

  • بورس تحصیلی پاره وقت

دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد که به هزینه‌های مرتبط با تحصیل از جمله سفر، خرید کتاب، مراقبت از کودک، اجاره‌ی محل اقامت و … نیاز دارند، مشمول دریافت این نوع بورس تحصیل هستند.

امکانات دانشگاه سنت اندروز

دانشگاه سنت اندروز دارای امکانات بی‌شماری از جمله ساختمان‌های آموزشی، اقامتی، کتابخانه، سرگرمی و ورزشی است. پیش‌تر در مورد کتابخانه‌ی این مؤسسه‌ی آموزشی صحبت کردیم. سایر امکانات مهم این دانشگاه شامل محل اقامت و اسکان دانشجویان است. بدون شک دانشجویان باید بخش زیادی از زمان خود را در خوابگاه بگذرانند و به‌همین دلیل کیفیت و امکانات رفاهی خوابگاه اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

در این دانشگاه چهار ساختمان برای اسکان دانشجویان در نظر گرفته شده است. در هر یک از اتاق‌های این خوابگاها، امکاناتی از جمله اینترنت رایگان، آشپزخانه با امکانات کامل، خشک‌شویی رایگان، تلویزیون، مبلمان و … در نظر گرفته شده است.

یکی از قوانین خوابگاه‌های دانشگاه سنت اندروز، ممنوع بودن مشروبات الکلی برای اتاق‌هایی است که در آن‌ها دانشجویان زیر 21 سال اقامت دارند. برنامه‌ی غذایی خوابگاه انعطاف‌پذیر و براساس نظریات و سلیقه‌ی دانشجویان چیده می‌شود.

از دیگر امکانات خوابگاه‌های این دانشگاه می‌توان به سالن‌های ورزشی، استخر، میز تنیس و زمین فوتبال اشاره کرد. هم‌چنین محل اقامت دانشجویان در نزدیکی سالن بدن‌سازی، کافه‌تریا، زمین بسکتبال، مسیرهای پیاده‌روی در طبیعت، کتاب‌فروشی و بازار قرار دارد.

هزینه‌های اقامت در خوابگاه‌های این دانشگاه برای کل سال تحصیلی 2019-2020 به‌شرح زیر است:

  • اتاق یک نفره: 6.864 پوند
  • اتاق مشترک: 6،217 پوند
  • آپارتمان: بین 9 تا 12 پوند

لازم به گفتن است که هزینه‌ی اقامت دانشجویان در هر یک از خوابگاه‌های این دانشگاه به دلیل متغیر بودن امکانات، تفاوت زیادی با هم دارند.[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button