تحصیل در روسیه

پولسازترین رشته‌های روسیه: در چرنوبیل دانشمند هسته‌ای شوید!

معمولا تعداد زیادی از دانشجویان تصورات غلطی نسبت به مهاجرت تحصیلی دارند. برای مثال فکر می‌کنند که برای رشته‌ی تحصیلی آن‌ها، در هر کشوری که می‌خواهند یک شغل پردرآمد وجود دارد. یعنی نسبت به بازار  کار و وضعیت اقتصادی کشورهای دیگر، تصور خیلی خوبی دارند.

اگر شما نیز چنین تصوری دارید؛ بهتر است آن را دور بریزید. برای مهاجرت به هر کشور ابتدا باید بازار کار و وضعیت اقتصادی آن را در نظر گرفت.

حتی اگر برای تحصیل در اروپا نیز اقدام می‌کنید باید راجع‌به بازارکار کشور مورد نظر، اطلاعات جمع کنید. شاید برخی رشته‌ها، در برخی کشورها بازار کار خوبی نداشته باشد!

در هر کشور، برخی رشته‌ها پرطرفدارتر و پولسازتر از سایر رشته‌ها هستند. برای مثال، در کشور ما ایران یک مترجم زبان انگلیسی درآمد بسیار خوبی دارد. اما در برخی کشورها، مترجم‌ها درآمد چندانی ندارند. ولی اگر به تدریس زبان انگلیسی بپردازند، وضعیت مالی بهتری خواهند داشت.

البته اگر می‌خواهید به همین یک زبانی که بلدید تکیه کنید، قطعا در کشور انگلیسی زبانی مثل کانادا و انگلیس، جایگاه جالبی نخواهید داشت. چون زبان دوم شما، زبان مادری آن‌ها است.

راه دوری نرویم. فرض کنیم برای مهاجرت تحصیلی، کشور روسیه را انتخاب کرده باشید. کشوری که ساختمان‌ها و میدان‌های رنگارنگ و تاریخی‌اش از محبوبیت بالایی برخوردار است.

اما برای مهاجرت تحصیلی به روسیه، در چه رشته‌ای درس بخوانیم؟ چه رشته‌هایی در کشور روسیه پولسازتر هستند؟کدام رشته‌ها بازارکار بهتری دارند؟ در ادامه قرار است راجع به همین موضوع صحبت کنیم.

در این مقاله ما رشته‌هایی به شما معرفی می‌کنیم که جزء پردرآمدترین رشته‌ها در روسیه هستند و ازار کار خیلی خوبی دارند. پس به محض فارغ‌التحصیلی می‌توانید شغل مناسبی  پیدا کنید و درآمد بالایی داشته باشید.

تحصیل در روسیهوضعیت دانشگاه‌های روسیه

قبل از هر چیز بهتر است راجع‌به خدمات و امکانات آموزشی دانشگاه‌های روسیه بپردازیم. در کشور روسیه بیش از 600 دانشگاه دولتی معتبر وجود دارد که از میان آن‌ها، 35 دانشگاه به عنوان برترین دانشگاه‌های دنیا رتبه‌بندی شده‌اند. بدون شک، محل تولد نویسندگانی چون چخوف و داستایوفسکی، از سیستم آموزشی فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

این کشور نسبت به سایر کشورهای آسیایی اعتبار آموزشی بالاتری دارد و با مدرک آن می‌توان در  هر نقطه از جهان مشغول به کار شد. علاوه بر این، امکان اخذ بورسیه‌ نیز وجود دارد. جالب است بدانید که شانس ایرانی‌ها برای اخذ بورسیه از دانشگاه‌های روسیه بالاتر از سایر کشورها است.

شاید با خودتان فکر کنید که چرا به جای کشوری مثل کانادا یا استرالیا، به روسیه مهاجرت کنیم؟ بسیار خوب، بیایید واقع بین باشیم. همه نمی‌توانند به راحتی از دانشگاه‌های کانادایی و استرالیایی پذیرش یا بورسیه‌ی تحصیلی بگیرند.

اما راه مهاجرت تحصیلی به روسیه برای دانشجویان ایرانی بسیار ساده است. یعنی دردسرها جهت اخذ پذیرش خیلی کمتر است.

علاوه بر این،‌ روسیه روابط بسیار خوبی با کشور ایران دارد و هزینه‌ی رفت و آمد نیز سربه‌فلک نمی‌کشد. حتی اخذ ویزای توریستی روسیه بسیار آسان است. پس راحت‌تر از چیزی که تصور می‌کنید، در طول تحصیل می‌توانید خانواده‌ی خود را ملاقات کنید.

پولسازترین رشته‌های تحصیلی در روسیه

با توجه به تعابیر بالا، اگر قصد تحصیل در روسیه را دارید، باید راجع‌به بازارکار آن نیز مطلع شوید. در ادامه قرار است راجع به پولسازترین رشته‌های  تحصیلی در روسیه صحبت کنیم. رشته‌هایی که آینده‌ای مرفح، بی‌درد و پرپول را برایتان رقم خواهند زد.

رشته‌ی پزشکی، سخت ولی دوست‌داشتنی

این کاملا بدیهی است که رشته‌ی پزشکی، رشته‌ای پولساز باشد. هرچند به خاطر بالا بودن هزینه‌های درمان در روسیه، اکثر مردم ترجیح می‌دهند که هنگام بیماری به داروخانه‌ها پناه بیاورند.

اما در هر صورت، رشته‌ی پزشکی یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی در روسیه است. پزشکی در روسیه بازارکار خیلی خوبی دارد و از کنار آن، می‌توانید پول بسیار زیادی به دست بیاورید. از برترین دانشگاه‌های پزشکی در روسیه می‌توان به دانشگاه علوم پزشکی شچینوا، پائولوف، کازان، رودن و … اشاره کرد.

در حفظ دندان‌های روس‌ها کوشا باشید!

فرقی نمی‌کند که در کجا زندگی می‌کنید. اگر دندان‌پزشک باشید، قطعا شخص  پولداری خواهید  بود.  در روسیه مردم به دندان‌های خود تا حد زیادی اهمیت می‌دهند.  به همین دلیل، برای آن‌ها هزینه می‌کنند.

یعنی دندان چیزی نیست که با مراجعه به داروخانه بتوانند درمانش کنند. پس اگر در دانشگاه‌های روسیه، دندان‌پزشکی بخوانید؛ نونتان در روغن خواهد بود. علاوه بر این، تحصیل در رشته‌ی دندان‌پزشکی در روسیه نسبت به سایر کشورهای اروپایی یا کانادا ارزان‌تر است.

یک داروخانه را روی نوک انگشتتان بچرخانید!

از دیگر رشته‌های محبوب و پرطرفدار در روسیه، می‌توان به رشته‌ی داروسازی اشاره کرد. رشته‌ای که از شما یک دکتر داروساز می‌سازد. به این ترتیب، در داروخانه کار می‌کنید. درست جایی که روس‌ها زیاد به آن سر می‌زنند. در صورت تحصیل در رشته‌ی داروسازی در روسیه، بدون شک از درآمد  بسیار بالایی برخوردار خواهید بود.

تحصیل در روسیهدر شرکت نفت روسیه کار کنید

روسیه کشوری است که دائما با نفت و گاز سروکار دارد. فرقی نمی‌کند که قصدش صادرات یا واردات نفت و گاز باشد. به هر حال، به متخصص و مهندس‌های ماهری در این زمینه نیاز دارد.

پس یکی دیگر از رشته‌های محبوب در دانشگاه‌های روسیه، مهندسی نفت و گاز است. شما با تحصیل در این رشته هم می‌توانید شغلی دولتی داشته باشید هم سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در این زمینه انجام دهید.

خلبان شوید، هواپیما برانید و پول پارو کنید

رشته‌ی خلبانی نیز یکی دیگر از آن رشته‌های محبوب در روسیه است. رشته‌ای که به کمک آن می‌توانید زمین را زیر پایتان بگذارید؛ پرستیژ شغلی بالایی داشته باشید؛ و پولدار شوید.

جالب است بدانید که اکثر دانشگاه‌های اروپایی از پذیرش دانشجویان خارجی در رشته‌ی خلبانی امتناع می‌ورزند. اما دانشگاه هوا فضای سن پترزبورگ، شما را به عنوان یک دانشجوی خارجی می‌پذیرد. فقط کافی است که واجد شرایط باشید تا بتوانید در این دانشگاه، خلبان موفقی شوید.

بعد از فارغ‌التحصیلی نیز می‌توانید در ایرلاین‌های روسی مشغول به کار شوید. شرط می‌بندیم که آن یونیفرم‌های پرزرق و برق و زیبا، خیلی به شما می‌آیندJ

وضعیت مهندسان کامپیوتر نیز خوب است

امروزه مهندسی کامپیوتر و آی تی جزو پرطرفدارترین و محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی محسوب می‌شود. در حقیقت، دورانی که مهندس‌های کامپیوتر بیکار بودند به اتمام رسیده است. مهندس کامپیوتر، کسی است که هر شرکتی به آن نیاز دارد.

چون امروزه در اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها، از کامپیوتر زیاد استفاده می‌شود. پس قطعا در روسیه به یک مهندس کامپیوتر متخصص و حرفه‌ای نیز نیاز دارند. مهندسان کامپیوتر و آی تی، حقوق و دستمزد بسیار بالایی در روسیه دارند. در اکثر دانشگاه‌های روسیه، این رشته به خوبی تدریس می‌شود.

در روسیه، یک دانشمند فناوری هسته‌ای شوید

اگر فقط پنج دقیقه اخبار تماشا کنید نیز متوجه می‌شوید که کشور روسیه، تا حد زیادی با انرژی هسته‌ای سروکار دارد. این کشور را می‌توان یکی از فعالان در زمینه‌ی انرژی هسته‌ای در نظر گرفت.

علاوه بر این، رشته‌ی فناوری هسته‌ای به بهترین نحو ممکن در دانشگاه‌های روسیه تدریس می‌شود. پذیرش دانشجوی بین‌المللی در این زمینه نیز مانعی ندارد. پس کافی است شرایط لازم را داشته باشید و جهت پذیرش اقدام کنید. این رشته در دولت روسیه بازار کار بسیار خوبی دارد.

پس با تحصیل در رشته‌ی فناوری هسته‌ای در روسیه می‌توانید آینده‌ی خوب و درآمد بالایی داشته باشید.

سخن آخر

با وجود اینکه روسیه کشوری پهناور است و نیمی از آن در قاره‌ی اروپا قرار دارد؛ مهاجرت تحصیلی به آن آسان است. شما به راحتی می‌توانید از دانشگاه‌های برتر روسیه بورسیه بگیرید و هزینه‌ها را تا حد زیادی کاهش دهید.

یکی از مفید‌ترین نکات راجع به روسیه این است که برای اجاره خانه، کسی از شما پول پیش نمی‌گیرد. پس فقط کافی است که کار پیدا کنید تا از پس کرایه‌ها و هزینه‌های زندگی بربیایید.

در این مقاله سعی کردیم به شما راجع به پولساز‌ترین رشته‌ها در روسیه توضیح دهیم. کشوری که بازارکار خوبی  دارد و برای اکثر رشته‌های تحصیلی، شغلی وجود دارد. اما به خاطر داشته باشید که مشاغل انتخابی ما، درآمد‌های چندهزار دلاری را شامل می‌شوند.

شما با حقوق 1500 دلار در روسیه نیز می‌توانید زندگی خوبی داشته باشید. فقط کافی است خوب درس بخوانید و در کارتان حرفه‌ای شوید. به این ترتیب می‌توانید زندگی ایده‌آلی در این کشور داشته باشید. برایتان آرزوی موفقیت می‌کنم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button