بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل معماری در اسپانیا

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل معماری در اسپانیا

اسپانیا، یکی از مقاصد برتر جهان برای دانشجویان علاقمند به معماری است. با معماری تاریخی و طراحی فرهنگی غنی خود، این کشور جذابیت‌های فراوانی برای دانش‌آموزان از سراسر جهان دارد. از معابد باستانی گرفته تا ساختمان‌های مدرن، اسپانیا محلی است که هنر و معماری به یکدیگر تلفیق می‌شوند.

اما با وجود این جذابیت‌ها، هزینه‌های تحصیل در اسپانیا ممکن است برای برخی دانشجویان زیاد باشد. این مسئله باعث شده که دانشگاه‌های اسپانیا گزینه‌های متنوعی را برای دانشجویان ارائه دهند که برخی از آنها عبارتند از دریافت مدرک آنلاین. این امکان برای دانشجویانی که به دنبال یک راه آسان‌تر و همچنین مقرون به صرفه‌تر برای دستیابی به مدرک در رشته معماری هستند، بسیار مهم است.

بنابراین، تازه‌واردان می‌توانند به راحتی از این فرصت استفاده کنند و به دنبال دانشگاه‌هایی بگردند که این گونه امکانات را ارائه می‌دهند. در نتیجه، اسپانیا به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل در رشته معماری، همچنان جذابیت خود را حفظ می‌کند. برخی از بهترین دانشگاه‌های اسپانیا در حوزه معماری را در ادامه این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید برای تحصیل تصمیم درست‌تری را اتخاذ کنید.

فهرست دانشگاه ها برای تحصیل معماری در اسپانیا

دانشگاه ناوارا (University of Navarra)

دانشگاه ناوارا (University of Navarra) اسپانیا

دانشگاه ناوارا با برنامه‌های آموزشی پویا و متنوع خود به یک مقصد برجسته برای دانشجویان علاقمند به معماری تبدیل شده است. این دانشگاه با تمرکز روی یادگیری از طریق پروژه‌ها و محیط‌های حل مسئله، به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های عملی و تجربی را به دست آورند. علاوه بر این، همکاری با شرکت‌های معتبر در زمینه معماری، برای دانشجویان فرصتی را فراهم می‌کند تا پس از فارغ التحصیلی به طور موفقیت‌آمیز وارد بازار کار شوند.

برنامه‌های آموزشی دانشکده معماری در دانشگاه ناوارا به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی ارائه می‌شود و به سه بخش اصلی مدیریت پروژه خلاق، مدیریت پروژه شهری و مدیریت پروژه فنی تقسیم می‌شود که به این ترتیب به دانشجویان این امکان داده می‌شود که با توجه به علایق خود، مسیر مورد نظر خود را انتخاب کنند. با توجه به این رویکرد گسترده، دانشجویان می‌توانند در حوزه‌های مختلف معماری تخصص کسب کرده و آمادگی لازم برای ورود به بازار کار را داشته باشند.

دانشجویانی که به تبدیل شدن به معماران حرفه‌ای و ورود به صنعت نام‌دار معماری علاقه‌مندند، می‌توانند با ادامه تحصیل خود و دریافت مدرک کارشناسی ارشد معماری، آمادگی کامل برای تلاش در این صنعت را کسب کنند. این رویکرد جامع دانشگاه ناوارا، به دانشجویان فرصت مناسبی را برای شروع یک مسیر شغلی موفق و پر از انگیزه فراهم می‌آورد.

براساس آخرین رتبه‌بندی QS جهانی، دانشگاه ناوارا توانست رتبه 280 را به خود اختصاص دهد. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بین‌الملل به طور میانگین هر سال برابر با 10,000 یورو برآورد شده است که این مبلغ براساس مقطع تحصیلی می‌تواند متفاوت باشد. در حال حاضر براساس آخرین آمار به دست آمده در سال 2024 در این دانشگاه 3387 دانشجوی بین‌الملل در حال مطالعه و تحصیل هستند.

مدرسه طراحی و مهندسی ELISAVA بارسلون (ELISAVA Barcelona School of Design and Engineering)

مدرسه طراحی و مهندسی ELISAVA بارسلون اسپانیا

دانشگاه ELISAVA در بارسلونا با برنامه‌های گسترده و جذاب خود، یکی از مقاصد برجسته در حوزه طراحی و مهندسی است. این دانشگاه به دانشجویان فرصت می‌دهد تا به طور همزمان مدرک مهندسی و معماری را از دانشگاه ویک – دانشگاه مرکزی کاتالونیا دریافت کنند که این مدرک‌ها از اعتبار بسیار بالایی برخوردارند.

برنامه آموزشی این دانشگاه شامل چهار دوره و هشت ترم است که توسط پروژه‌های عملی در ترم آخر به اتمام می‌رسد و به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های خود را در طول دوره به چالش بکشند و در پایان به مدرک خود دست یابند.

همچنین، این دانشگاه از طریق همکاری با شرکت‌های بزرگی مانند سونی، هارد راک کافه و سواروسکی، فرصت‌های کارآموزی در اسپانیا را به دانشجویان ارائه می‌دهد. این فرصت‌های کارآموزی، به دانشجویان امکان می‌دهد تا در محیط‌های واقعی تجربه کسب کنند و ارتباطات حرفه‌ای خود را گسترش دهند.

همچنین، تنوع زبان آموزش در این دانشگاه به دانشجویان این امکان را می‌دهد که به زبان انگلیسی یا اسپانیایی در دوره‌های مورد علاقه خود درس بگیرند که همین امر باعث می‌شود تا دانشجویان از تنوع بیشتری در تجربه آموزشی خود برخوردار شوند.

دانشگاه اروپایی مادرید (European University of Madrid)

دانشگاه اروپایی مادرید European University of Madrid

دانشکده معماری، مهندسی و طراحی دانشگاه اروپایی مادرید با برنامه‌های آموزشی گسترده خود به دانشجویان فرصتی را برای تحصیل در دو مقطع لیسانس و کارشناسی ارشد معماری ارائه می‌دهد. این دانشگاه معتبر، امکانات و فرصت‌های مناسبی را برای دانشجویان به وجود آورده است تا مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به معماران حرفه‌ای را کسب کنند.

برنامه‌های آموزشی دانشکده معماری این دانشگاه به دانشجویان این امکان را می‌دهد که پس از فارغ‌التحصیلی به راحتی در شرکت‌ها و موسسات مختلف در اتحادیه اروپا فرصت شغلی پیدا کنند. این دانشگاه با تمرکز روی پروژه‌های عملی و کاربردی، دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده می‌سازد و آنها را به معماران متخصص و معتبری در صنعت معماری تبدیل می‌کند.

پروژه دیپلم در سال پنجم تحصیل یک فرصت فوق‌العاده برای دانشجویان است تا مهارت‌ها و دانش خود را در یک پروژه عملی به کار بگیرند و این پروژه نهایی اهمیت ویژه‌ای در فرآیند فارغ‌التحصیلی دارد. این دانشگاه با تمرکز روی پیشرفت تحصیلی و حرفه‌ای دانشجویان، به عنوان یکی از مقاصد برجسته در حوزه معماری شناخته می‌شود.

براساس آخرین رنکینگ QS دانشگاه‌ها در سال 2024 دانشگاه اروپایی مادرید رتبه 1051 – 1100 را به خود اختصاص داد.

دانشگاه بین المللی کاتالونیا (Universitat Internacional de Catalunya)

دانشگاه بین المللی کاتالونیا Universitat Internacional de Catalunya

دانشگاه بین المللی کاتالونیا، با برنامه‌های تحصیلی متنوع و کیفیت تدریس برتر خود یکی از مقاصد برجسته برای دانشجویان علاقمند به معماری در شهر بارسلونا است. این دانشگاه با ارائه مدرک لیسانس معماری و در تمام سه زبان انگلیسی، اسپانیایی و کاتالانی به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های زبانی خود را گسترش دهند و در زمینه‌های مختلف معماری فعالیت کنند.

کادر علمی این دانشگاه که از متخصصان حرفه‌ای در حوزه معماری تشکیل شده است با ارائه آموزش‌های عملی و تمرکز بر پروژه‌های شخصی به دانشجویان این امکان را می‌دهد که مهارت‌های عملی و تجربی لازم را در حین تحصیل کسب کنند.

با بیش از 80 درصد از فارغ‌التحصیلان که در مشاغل مرتبط با معماری مشغول به کار هستند، دانشگاه بین المللی کاتالونیا به عنوان یک مرجع معتبر برای تحصیل در این حوزه شناخته می‌شود. همچنین، این دانشگاه با ارائه مدارک کارشناسی ارشد در حوزه‌های مختلف معماری از جمله معماری و مدیریت بازرگانی طراحی و معماری بیو دیجیتال، به دانشجویان فرصتی برای پیشرفت و تخصص در زمینه‌های مختلف معماری ارائه می‌دهد.

براساس آخرین رتبه‌بندی جهانی QS در سال 2024 این دانشگاه رتبه 51 – 80 را به خود اختصاص داده و همچنان جزء بهترین دانشگاه‌های معماری اسپاینا شناخته می‌شود.

در صورت تمایل به تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه پلی‌تکنیک کاتالونیا در اسپانیا، شهریه متوسط برای دانشجویان غیر اروپایی بین 37 تا 40 یورو برای هر واحد تحصیلی است. این بدین معناست که هر ترم میانگین شهریه‌ای در حدود 1110 تا 1200 یورو دارد.

دانشگاه نبریجا (Nebrija University)

دانشگاه نبریجا (Nebrija University) اسپانیا

دانشگاه نبریجا فرصتی را در اختیار دانشجویان علاقه‌مند به معماری و طراحی داخلی ارائه می‌دهد تا در یک برنامه دوگانه که از مبانی معماری با طراحی داخلی تشکیل شده شرکت کنند. این برنامه، از مزایایی چون امکان آموزش به زبان اسپانیایی با الزام داشتن مهارت زبان انگلیسی برای ثبت‌نام بهره‌مند است و آزمون‌های لازم برای ورود به دانشگاه در محل برگزار می‌شوند.

در ترم اول، دانشجویان با دروسی عملی مانند ریاضیات، فیزیک و هندسه آشنا می‌شوند. در سال‌های بعدی، آن‌ها با تاریخچه معماری و پروژه‌های سازه‌ای و معماری آشنا شده و تا پایان سال چهارم و ابتدای سال پنجم، در کارگاه‌های حرفه‌ای شرکت می‌کنند.

برای فارغ‌التحصیلی در مقطع لیسانس در مبانی معماری و طراحی داخلی، دانشجویان باید دو درس انتخابی را در ترم آخر همراه با پروژه نهایی انتخاب کنند که این انتخاب‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را در زمینه‌های مورد علاقه تقویت کرده و آماده ورود به بازار کار شوند.

براساس رتبه‌بندی جهانی دانشگاه نبریجا دارای رتبه 1865 است که به عنوان یک دانشگاه خوب برای تحصیل معماری شناخته می‌شود.

دانشکده معماری و طراحی IE (IE School of Architecture and Design)

دانشکده معماری و طراحی IE اسپانیا

دانشکده معماری و طراحی IE با دو پردیس در مادرید و سگویا در اسپانیا، فرصتی منحصر به فرد برای دانشجویان جهت تحصیل در حوزه معماری ارائه می‌دهد. در این دانشکده به طور کامل دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شود که این امکان را برای دانشجویان بین المللی فراهم می‌کند تا به راحتی در این محیط تحصیل کنند. دوره لیسانس در مطالعات معماری پنج سال زمان می‌برد و پس از اتمام آن، دانشجویان برای دریافت مجوز و تمرین حرفه‌ای معماری به مدرک کارشناسی ارشد نیاز دارند.

دانشجویان از طریق این موسسه می‌توانند در دوره‌های کارشناسی ارشد معماری در مادرید و آمستردام شرکت کنند که این امکان باعث افزایش تنوع و گسترش دیدگاه‌هایشان می‌شود.

در دو سال اول لیسانس، دانشجویان با اصول معماری و راهنماهایی برای پیاده‌سازی ایده‌های خود در یک محیط کار آشنا می‌شوند. سال سوم نیز به آموزش تکنیک‌های اولیه پیرامون معماری اختصاص دارد. این در حالیست که سال‌های چهارم و پنجم به عنوان سال‌های پیشرفته محسوب می‌شوند که دانشجویان را به سمت تخصص و پیشرفت در زمینه معماری هدایت می‌کند.

تکنیک‌های تحقیق که در پایان دوره آموزش داده می‌شوند، ابزاری مهم برای معماران در طراحی و پیشرفت حرفه‌ای آن‌هاست. به این ترتیب، دانشکده معماری و طراحی IE یک محیط آموزشی فراگیر و کامل را برای دانشجویان علاقمند به این حوزه فراهم می‌کند.

براساس آخرین رتبه‌بندی، رتبه QS این دانشگاه در سال 2024 برابر با 428 بوده و به یکی از بهترین دانشگاه‌های حوزه معماری شناخته و معرفی می‌شود.

دانشگاه روویرا ای ویرجیلی (Rovira i Virgili University)

دانشگاه روویرا ای ویرجیلی اسپانیا

دانشگاه Rovira i Virgili به دانشجویان علاقه‌مند به حوزه معماری فرصتی بی‌نظیر برای تحصیل در مقطع لیسانس ارائه می‌دهد. برنامه لیسانس در این دانشگاه، پنج سال به طول می‌انجامد و امکان تحصیل به صورت تمام وقت یا پاره وقت را به دانشجویان می‌دهد که بسته به ترجیحاتشان می‌توانند هر کدام را انتخاب کنند.

با توجه به اهمیت بین‌المللی تمرین معماری، دوره لیسانس پنج ساله در این دانشگاه بسیار حیاتی است. زبان‌های آموزشی شامل کاتالان، اسپانیایی و انگلیسی می‌باشد اما دانشجویان نیازی به آموزش به زبان انگلیسی ندارند مگر اینکه برخی از دروس انتخابی به این زبان ارائه شود.

در دانشگاهRovira i Virgili ، دو نوع تخصص در زمینه معماری ارائه می‌شود: میراث معماری و شهرسازی. اولین تخصص بر روی جنبه‌های فنی معماری تمرکز داشته و دانشجویان را به آموزش مبانی فنی معماری می‌پردازد. در حالی که تخصص دوم، بیشتر بر روی طراحی و برنامه‌ریزی ساختمان‌ها و شهرسازی تمرکز دارد.

به این ترتیب، دانشگاه Rovira i Virgili با ارائه دوره‌های معماری متنوع و کیفیت بالا، فرصتی بی‌نظیر برای رشد و توسعه حرفه‌ای دانشجویان علاقمند به این حوزه فراهم می‌کند.

براساس آخرین رتبه‌بندی سال 2024، رتبه QS این دانشگاه 661 – 670 است که نشانگر سطح علمی بالا و همچنین ارائه خدمات آموزشی باکیفیت است.

دانشگاه ری خوان کارلوس (Rey Juan Carlos University)

دانشگاه ری خوان کارلوس اسپانیا

دانشگاه ری خوان کارلوس با ارائه مدرک لیسانس در مبانی معماری به دانشجویان فرصتی عالی برای شروع مسیر حرفه‌ای خود در این حوزه فراهم می‌کند. این دوره، به صورت تمام وقت یا پاره وقت قابل دسترس است و دانشجویان می‌توانند از دو تاریخ شروع متوالی در ماه‌های سپتامبر و اکتبر برای ثبت نام رسمی اقدامات لازم را انجام دهند.

هزینه‌های تحصیل برای این دوره ثابت بوده و حدود 38570 یورو در سال می‌باشد. با دریافت مدرک لیسانس در مبانی معماری، دانشجویان می‌توانند به صورت فوری به کارشناسی ارشد در همان زمینه یا رشته‌های مشابه پرداخته و به عنوان یک معمار معتبر شناخته شوند و مسیر حرفه‌ای خود را در این زمینه شروع کنند.

این برنامه شامل دوره‌های گسترده‌ای در حوزه معماری از جمله مدیریت پروژه و ساخت و ساز، جامعه‌شناسی و برنامه‌ریزی شهری، تجارت و مدیریت، ساخت و ساز، طراحی و هنر می‌باشد. از طریق این دوره‌ها، دانشجویان فرصتی بی‌نظیر برای بهبود مهارت‌ها و دانش خود در زمینه معماری و طراحی دریافت می‌کنند.

براساس آخرین رتبه‌بندی QS در سال 2024 رتبه این دانشگاه برابر با 951 – 1000 است که نشانگر کیفیت بالای آموزش در همه رشته‌های تحصیلی است.

دانشگاه سالامانکا (University of Salamanca)

دانشگاه سالامانکا University of Salamanca

دانشگاه سالامانکا براساس آخرین رتبه‌بندی QS توانسته رتبه 534 را در سال 2024 به خود اختصاص دهد و به عنوان یک دانشگاه برتر شناخته شود.

دانشگاه سالامانکا با ارائه برنامه کارشناسی ارشد در رشته معماری و طراحی داخلی فرصتی فراهم می‌کند تا دانشجویان علاقمند به این زمینه در یک محیط آموزشی پویا و کارآمد، مهارت‌ها و دانش لازم را کسب کنند. این برنامه با مدت زمان هشت ماه و با استفاده از تسهیلات دانشگاه سالامانکا به صورت کامل برگزار می‌شود و پس از اتمام دوره، فارغ‌التحصیلان باید حداقل 90 واحد ECTS را کسب کرده باشند.

سال تحصیلی در این برنامه به عنوان یک سال پربار و فراگیر توصیف می‌شود، زیرا شامل سمینارها و کارگاه‌های آموزشی متنوعی است که برای آمادگی دانشجویان برای ورود به صنعت معماری و طراحی داخلی طراحی شده‌اند. شرایط فارغ‌التحصیلی نیز از دانشجویان می‌خواهد که طی یک سال تحصیلی کامل، کارهای خود را ارائه دهند و در مجموع باید سه پروژه را در طول دوره انجام دهند تا بتوانند شرایط دریافت دیپلم را فراهم آورند. این روند آموزشی، به دانشجویان این امکان را می‌دهد که به طور عمیق‌تر به مسائل عملی و تخصصی مرتبط با معماری و طراحی داخلی پرداخته و با موفقیت در جهان حرفه‌ای خود پا گذاشته و به اهداف حرفه‌ای خود دست یابند.

دانشگاه آلکالا (University of Alcala)

دانشگاه آلکالا (University of Alcala) اسپانیا

دانشکده معماری در دانشگاه آلکالا با تاریخچه‌ای پرافتخار به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین مراکز آموزشی معماری در اسپانیا شناخته می‌شود. این دانشکده در سال 1999 تأسیس شده و از آن پس برنامه‌های متنوعی را در همه مقاطع معماری (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) را به دانشجویان بومی و بین‌الملل با بالاترین سطح کیفیت ارائه می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد دانشکده معماری دانشگاه آلکالا، ارائه پروژه‌های تحقیقاتی خاص و متنوع است که به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا در حوزه‌های مختلفی از معماری فعالیت کنند و تجربه‌های بی‌نظیری را تجربه کنند.

دوره‌های تخصصی ارائه شده در این دانشکده شامل جنبه‌های گوناگونی از معماری می‌باشند که این امر به دانشجویان این امکان را می‌دهد که در زمینه‌های مختلف معماری مهارت‌ها و دانش لازم را کسب کنند و برای ورود به بازار کار آماده شوند.

این دانشگاه براساس آخرین رتبه‌بندی در سال 2024 توانست رتبه جهانی QS 538 را به خود اختصاص دهد. بنابراین می‌توان این دانشگاه را جزء بهترین دانشگاه‌های حوزه معماری دانست.

یادداشت پایانی

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، در کشور اسپانیا دانشگاه‌های برتر بسیار زیادی وجود دارند که شما در آنها می‌توانید در رشته معماری ادامه تحصیل بدهید. شما به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل پس از تحقیق درباره شرایط تحصیل در این دانشگاه‌ها و همچنین هم ترازی با وضعیت و شرایط خود می‌توانید یکی را برای تحصیل انتخاب کنید.

یکی از راه های آسان برای تحصیل در اسپانیا تحصیل در کالج CampusSpain است. برای آشنایی بیشتر با این کالج می توانید لینک زیر را مطالعه کنید و یا با مشاوران ما تماس بگیرید. گروه آریا نماینده رسمی کالج CampusSpain در ایران است.

معرفی کالج CampusSpain

برای مشاوره دریافت ویزا، پذیرش و تحصیل در اسپانیا با ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button