42 واقعیت جالب و مهم درباره اسپانیا

42 واقعیت جالب و مهم درباره اسپانیا

اسپانیا یکی از کشورهای زیبا و آفتابی است که در آن فرهنگ، تفریح، زندگی اجتماعی و سیستم آموزشی به سادگی رشد می‌کند. این کشور بدون شک یک کشور جذاب با تاریخ و فرهنگ هیجان‌انگیز است که دانشجویان بین‌الملل بسیار زیادی برای ادامه تحصیل به این کشور سفر می‌کنند. اسپانیا تنها یک پادشاه دارد که احتمالا هرگز درباره آن نشنیده‌ باشید. در عصر اینترنت همه چیز را درباره عجایب و حقایق اسپانیا به خوبی به شما نشان می‌دهد.

ما نیز در این مقاله قصد داریم فهرستی از 42 واقعیت جالب در مورد اسپانیا برایتان بیان کنیم. با خواندن این 42 واقعیت چه به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل که قصد دارد در آینده به اسپانیا سفر کند یا یک مقیم یا توریست می‌توانید انتخاب و تصمیم درست‌تری اتخاذ کنید. برخی از واقعیت‌های جالب درباره اسپانیا که باید آنها را بشناسید.

1. دوازده انگور برای سال نو (Twelve Grapes for New Year’s)

همانطور که می‌دانید کشورهای مختلف سنت‌های متفاوتی برای جشن گرفتن سال نو دارند. اسپانیا یکی از کشورهایی است که از هر جهت نسبت به سایر کشورهای دنیا در خصوص جشن گرفتن سال نو بالاتر است. البته این موضوع کاملا تایید شده نیست بلکه با توجه به نظرات افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند بیان شده است. در نیمه‌شب، ساعت در پورتا دل سول مادرید ۱۲ بار شروع به زنگ زدن می‌کند، یعنی یک بار برای هر ماه از سال جدید. برخی از افراد و اسپانیایی‌ها معتقدند که باید با هر یک زنگ یک انگور بخورند و می‌خورند. شما باید سریع باشید و قبل از صدای زنگ فقط اندکی صبر کنید و یک انگور را بجویید و بخورید. آیا این سرگرم‌کنند و جالب نیست؟

2. مبارزه با گوجه فرنگی (The Tomato Fight)

مراسم The Tomato Fight در اسپانیا

هر ساله اسپانیا در ماه آگوست، اسپانیا میزبان جشنواره هیجان‌انگیز جشنواره مبارزه با گوجه فرنگی (La Tomatina) است. در شهر کوچک بونوئل والنسیا حدود 40000 نفر جمع می‌شوند تا حدود یک ساعت به یکدیگر گوجه فرنگی پرت می‌کنند و در حقیقت مبارزه با گوجه فرنگی شروع می‌شود.

در این یک ساعت، بیش از 150،000 گوجه فرنگی استفاده می‌شود و قطعا اگر بعد از این یک ساعت به خیابان‌های بونوئل بروید، تمام خیابان قرمز و لیز است.

3. موش برای پری دندان (Mouse for a Tooth Fairy)

شاید در مورد پری دندان موش به نام راتونسیتو پرز شنیده باشید. یک جنتلمن واقعی و یک پری دندان تعیین شده در بسیاری از نقاط اسپانیا. این موش شایان ستایش در سال 1894 زمانی که لوئیس کولوما داستانی را برای پادشاه آلفونسو سیزدهم (در سن 8 سالگی) نوشت که دندان خود را از دست داده بود، بخشی از فولکلور اسپانیایی شد.

4. غنی از یونسکو (UNESCO-rich)

همانطور که در ابتدای این مطلب هم مطالعه کردید، اسپانیا کشور فوق‌العاده زیبا و غنی از فرهنگ و میراث جهانی است. به طور کلی اسپانیا از نظر میراث جهانی یونسکو با تعداد 48 مکان در رده دوم اروپا و سوم در جهان قرار دارد. از جمله این مکان‌ها می‌توان به آثار آنتومی گائودی در بارسلونا، قلعه الحمرا در گرانادا و غیر اشاره نمود.

5. دومین زبان رایج دنیا اسپانیایی (World’s Second Most Widely Spoken Language)

اسپانیا دومین زبان پرمخاطب در سطح جهان پس از ماندارین است. اگر بومی‌ها را حساب کنیم، تقریبا چیزی بالغ بر 460 میلیون نفر در سراسر جهان اسپانیا را به عنوان زبان مادری خود می‌دانند و به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند.

6. سلطنت مشروطه (Constitutional Monarchy)

“پادشاهی اسپانیا” یک پادشاهی مشروطه است، به این معنی که پادشاه قدرت را با یک دولت سازمان یافته بر اساس قانون اساسی تقسیم می‌کند. پادشاهی اسپانیا به عنوان La Corona (تاج) شناخته می‌شود. در حال حاضر، پادشاه فیلیپه ششم به همراه همسرش ملکه لتیزیا که قبلا به عنوان روزنامه نگار و گوینده اخبار کار می کرد، سلطنت می‌کند.

7. قدیمی‌ترین رستوران جهان (World’s Oldest Restaurant)

قدیمی‌ترین رستوران جهان در اسپانیا

رستوران بوتین در اسپانیا به عنوان قدیمی‌ترین رستوران جهان شناخته می‌شود. این رستوران از سال 1725 تاسیس شده و توسط رکوردهای جهانی گینس توانسته رتبه‌های بسیاری کسب نماید.

8. کشور هنرمندان (Country of Artists)

اسپانیا در طول قرن‌ها تعدادی از بزرگترین هنرمندان را به جهان هدیه کرده است. از دیگو ولاسکز، فرانسیسکو گویا، ال گرکو تا پابلو پیکاسو و سالوادور دالی.

9. تولیدکنندگان زعفران (Saffron Producers)

اسپانیا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زعفران در جهان است. این ماده جزء لاینفک پائلا، غذای معروف والنسیا است.

10. کاتولیک رومی (Roman Catholic)

اغلب اسپانیایی‌ها به عنوان کاتولیک رومی شناخته می‌شوند اما در این میان سایر ادیان و اعتقادات مذهبی نیز وجود خواهد داشت.

11. بیش از 8000 کیلومتر سواحل (Over 8,000 Kilometres of Beaches)

اگر به هر دلیلی به اسپانیا سفر کنید و تمام سواحل اسپانیا را با هم جمع ببندید این کشور تقریبا بیش از 8000 کیلومتر یا تقریبا 4970 مایل ساحل دارد. این موضوع به جذابیت‌های این کشور روز به روز افزوده کرده و اغلب افراد به دلیل سواحل زیبا به کشور اسپانیا سفر می‌کنند.

12. قانون ملی علیه برهنگی عمومی وجود ندارد (No National Law Against Public Nudity)

در حال حاضر، هیچ قانون ملی علیه برهنگی عمومی در اسپانیا وجود ندارد. اما با این وجود این قانون به صورت دلخواه در برخی از مکان‌های عمومی رعایت می‌شود.

13. مهمانی رفتن متفکرانه (Thoughtful Guests)

اگر به خانه یک اسپانیایی دعوت شدید، می‌توانید برای میزبان شکلات، کیک، شیرینی، براندی یا حتی گل بخرید و ببرید و او از این موضوع کاملا استقبال می‌کند.

14. انعام دادن غیر معمول است (Tipping is Uncommon)

به طور کلی انعام دادن در اسپانیا امری کاملا اختیاری است و رایج نیست. اگر چه در رستوران‌های گران‌قیمت رایج است اما معمولا افراد در رستوران‌های کوچک یا کافه‌ها معمولا انعام نمی‌دهند یا در صورت تمایل پول خردی را جهت انعام روی میز قرار می‌دهند.

15. یک بار میزبان المپیک (One-Time Olympic Host)

اسپانیا تنها یک بار میزبان بازی‌های المپیک بوده است، بازی‌های المپیک تابستانی در سال 1992 در بارسلون.

16. جامعه ذهن باز (Open-Minded Society)

اسپانیایی‌ها به عنوان جامعه‌ای بسیار بردبار شناخته می‌شوند. یک نظرسنجی اجتماعی اروپا در سال 2010 نشان داد که اکثریت پاسخ‌دهندگان موافق بودند که “مردان و همجنس گرایان باید آزادانه زندگی کنند.” همچنین، ازدواج همجنس گرایان از 3 ژوئیه 2005 در اسپانیا قانونی شده است.

17.سرود ملی اسپانیا متنی ندارد (Spain’s National Anthem Has No Lyrics)

در واقعیت، بیشتر سرودها دارای اشعار هستند. سرود ملی اسپانیا یکی از چهار سرود در جهان است که هیچ کلمه‌ای ندارد. سرودهای دیگر بوسنی و هرزگوین، کوزوو و سن مارینو هستند.

18.اکثر سواحل با پرچم آبی (Most Blue Flag Beaches)

بر اساس گزارش بنیاد آموزش محیط زیست اسپانیا دارای بیشترین تعداد سواحل با پرچم آبی است. براساس آمار به دست آمده در مجموع 566 سواحل با پرچم آبی در اسپانیا وجود دارد. پرچم آبی به این معنی است که این ساحل از استانداردهای کیفیت آب، ایمنی و آموزش عمومی محیط زیست برخوردار است.

19.منشا قلم (Quill Pen Originl)

گمان می‌رود که منشأ قلم به اسپانیا در حدود 1400 سال پیش باشد.

20.بزرگترین تولید کننده روغن زیتون (Largest Olive Oil Producer)

اسپانیا بزرگترین تولید‌کننده روغن زیتون در جهان است و حدود 40 درصد از کل روغن زیتون جهان را تولید می‌کند. دیگر تولیدکنندگان برتر عبارتند از مراکش، ترکیه، یونان و ایتالیا.

21.بالاترین چگالی کافه و بار (Highest Density of Bars)

اسپانیا بیشتر از هر کشور دیگری در اروپا برای افراد بار و کافه دارد. پیدا کردن کافه مناسب و اختصاصی برای خودتان در این کشور اصلا کار سختی نیست. چرا که گزینه‌های پیش‌رویتان بسیار زیاد است.

22.دو نام خانوادگی در اسپانیا یک سنت است (Two Surnames Are a Tradition in Spain)

داشتن دو نام خانوادگی برای یک فرد در اسپانیا امری سنتی است. اولی نام خانوادگی پدر و دومی نام خانوادگی مادر است. اگرچه آنها دو نام خانوادگی دارند، اما عرف حکم می‌کند که در زندگی روزمره با یکی از نام‌های خانوادگی، معمولاً نام خانوادگی اول، ارجاع داده شوند.

23.معروف‌ترین سایت یونسکو (Most Famous UNESCO Site)

از بین تمامی مکان‌های میراث جهانی یونسکو در اسپانیا، ساگرادا فامیلیا در بارسلونا احتمالاً یکی از معروف‌ترین مکان‌ها است. این کلیسای کاتولیک رومی که توسط معمار کاتالانی آنتونیو گائودی طراحی شده است، در سال 1882 آغاز شد و هنوز در حال ساخت است. تخمین زده می شود که در سال 2026، به مناسبت 100 سال از مرگ گائودی، به پایان برسد.

24.چهار زبان رسمی (Four Official Languages)

چهار زبان رسمی در اسپانیا کاستیلی، کاتالانی، گالیسیایی و باسکی هستند. اغلب افراد بومی به یکی از این چهار زبان مسلط هستند.

25.برج ایفل تقریباً در اسپانیا ساخته شد (The Eiffel Tower Was Almost Built in Spain)

شاید برایتان جالب باشد که بدانید براساس برخی از اطلاعات به دست آمده گویا قرار بر این بوده که برج ایفل در بارسلون در اسپانیا ساخته شود اما اسپانیا این پیشنهاد را رد کرد.

برای تحصیل در اسپانیا از طریق کالج CampusSpain پراگ می توانید لینک زیر را مطالعه کنید و یا با مشاوران ما تماس بگیرید. گروه آریا نماینده رسمی CampusSpain در ایران است.

معرفی کالج CampusSpain اسپانیا

26. سیستای اسپانیایی (Spanish Siesta)

سیستای اسپانیایی Spanish Siesta

اسپانیایی ها برای تعطیلات خود ارزش قائل هستند. سیستا اسپانیایی یک چرت کوتاه بوده که در بعد از ظهر معمولاً بعد از وعده غذایی ظهر گرفته می‌شود. این چرت یک یا دو ساعته در گرمای بعد از ظهر و در کشورهایی که هوا گرم دارند، بسیار رایج است.

27. حیوان ملی گاو نر است (The National Animal is the Bull)

شاید خیلی عجیب به نظر برسد اما حیوان ملی در اسپانیا گاو نر است.

28. گاوبازی در برخی از نقاط اسپانیا هنوز قانونی است (Bullfighting is Still Legal in Some Parts of Spain)

 اگرچه کاتالونیا گاوبازی را ممنوع کرده است، اما هنوز در برخی از مناطق این کشور قانونی محسوب می‌شود و به این کار ادامه داده‌اند.

29. The Running of the Bulls

این فستیوال که با نام رسمی اسپانیایی «سانفرمین» شناخته می‌شود، شامل دویدن فیزیکی گاوها در خیابان‌های پامپلونا، اسپانیا، بین 6 تا 14 جولای است. هزاران نفر هر ساله به این جشنواره می روند تا هیجان دویدن گاو نر را تجربه کنند.

30. فلان اسپانیایی (Spanish Flan)

فلان اسپانیایی یک دسر ملی اسپانیا است که اولین بار در سال 1518 درست شد. حتما پس از مهاجرت به اسپانیا این دسر را امتحان کنید.

31. میخک قرمز (Red Carnation)

میخک قرمز به عنوان گل ملی اسپانیا شناخته می‌شود که در جنوب اسپانیا در اندلس و آراگون رشد می‌کند.

32. اولین رمان “مدرن” (First “Modern” Novel)

اسپانیا به عنوان خانه اولین رمان «مدرن»، دون کیشوت، نوشته نویسنده اسپانیایی میگل د سروانتس شناخته می‌شود که در ابتدا در سال 1605 منتشر شد.

33. رقص فلامنکو در اندلس متولد شد (Flamenco Dancing Was Born in Andalusia)

این هنر معروف ریشه در جامعه خودمختار اسپانیایی قرن 18، اندلس دارد.

34. پستا واحد پول سابق اسپانیا بود (Peseta Was the Former Currency of Spain)

واحد پول اسپانیا یورو است. با این حال، قبل از یورو، پستا اسپانیا واحد پولی اسپانیا بود. در سال 2002 به مناقصه قانونی متوقف شد.

35. اسپانیا به طور رسمی در جنگ‌های جهانی شرکت نکرد (Spain Did Not Officially Participate in the World Wars)

گرچه بسیاری از افراد بر این باورند که همه کشورهای اروپایی در جنگ‌های جهانی شرکت کردند اما اسپانیا در میان همه این کشورها بی‌موضعی و بی‌طرف خود را اعلان نمون و وارد جنگ نشد. اسپانیایی‌هایی که در جنگ جهانی شرکت کردند، داوطلبان و تبعیدیان بودند.

36. یکی از متنوع‌ترین فرهنگ های جهان (One of the World’s Most Diverse Cultures)

اسپانیا دارای فرهنگ‌های گسترده و متنوعی است. چرا که گروه‌های مختلفی از سراسر جهان به اسپانیا آمدند و در نهایت در یک ملت متحد شده‌اند. به همین منظور اسپانیا دارای فرهنگ‌های مختلف در جهان شناخته می‌شود.

37. پادشاهی‌های جداگانه متحد شده است (Separate Kingdoms Unified)

 اسپانیا قبلاً تعدادی پادشاهی جداگانه بود که زبانهای مختلفی داشتند. زمانی که فردیناند دوم آراگون (شاه) با ایزابلا اول کاستیل (ملکه)، در قرن پانزدهم ازدواج کرد، این پادشاهی‌ها متحد شدند.

38. فوتبال ورزش ملی اسپانیاست (Football is Spain’s National Sport)

هواداران فوتبال اسپانیا از فداکارترین هواداران اروپا هستند.

39. اسپانیایی زبان رسمی یا ملی 21 کشور است (Spanish is the Official or National Language of 21 Countries)

کشورهای بسیار زیادی به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. نام 21 کشور اسپانیایی زبان عبارت است از: آرژانتین، بولیوی، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، گینه استوایی، السالوادور، گواتمالا، هندوراس، مکزیک، نیکاراگوئه، پاناما، پاراگوئه، پرو، پورتوریکو، اسپانیا، اروگوئه و ونزوئلا.

40. بزرگترین قرعه کشی در سراسر جهان (The Biggest Lottery Draw Worldwide)

قرعه کشی کریسمس اسپانیا، ال گوردو (“چاق”) بزرگترین قرعه کشی در سراسر جهان در نظر گرفته می‌شود که بر اساس کل جایزه (2,240,000,000 یورو) اندازه‌گیری می‌شود.

41. بیش از 300 روز آفتابی (Over 300 Days of Sunshine)

از کوستا بلانکا تا کوستا دل سول در اسپانیا، خط ساحلی مدیترانه به طور متوسط بیش از 300 روز در سال از آفتاب برخوردار است. کوستا دل سول در جنوب اسپانیا به عنوان آفتابی‌ترین مکان در اسپانیا شناخته می‌شود و هر سال از بیش از 320 روز آفتابی لذت می‌برد.

42. سواحل فراوان در کنار کوه‌های بسیار زیاد (Plenty of Beaches but Plenty of Mountains as well)

اسپانیا به عنوان دومین کشور کوهستانی اروپا پس از سوئیس شناخته می شود. این کوه‌ها در کنار سواحل زیبا قرار گرفتند. بنابراین علاوه بر سواحل شما در اسپانیا کوه‌های فوق‌العاده زیبایی را مشاهده می‌کنید.

برای مشاوره دریافت ویزا، پذیرش و تحصیل در کشور اسپانیا با ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button