تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا چقدر است و شرایط آن چیست؟

هنگام ارائه درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا، در میان مدارک مختلفی که از شما خواسته می‌شود، لازم است مدرکی دال بر تمکن مالی نیز ارائه کنید. مدرک تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا تضمینی برای این است که امکانات مالی کافی برای مدت اقامت خود در ایتالیا را دارید.

گواهی تمکن مالی چیست؟

گواهی تمکن مالی در واقع مدرکی رسمی است که بانک صادر می‌کند. در این گواهی موجودی حساب‌های شما و برابر ارزی آن به یورو قید می‌شود. گواهی تمکن مالی مانده حساب و تراکنش مالی شما را نشان می‌دهد.

علاوه بر نامه‌ای که از بانک می‌گیرید، هر یک از مدارک زیر نیز می‌توانند مدرک کافی برای گواهی تمکن مالی  محسوب شود:

  • گردش حساب بانکی اصلی متقاضی (به هر واحد پولی). این گردش فقط تا 30 روز معتبر است. (برای حساب کوتاه مدت)
  • گواهی سپرده ثابت بلند مدت

مدارک مورد نیاز جهت دریافت گواهی تمکن مالی ویزای تحصیلی ایتالیا

برای گرفتن گواهی تمکن مالی، باید مدارک زیر را به بانک اصلی خود ارائه کنید:

  1. کارت ملی دانشجو؛
  2. اصل و کپی پاسپورت دانشجو؛
  3. فرم درخواست صدور گواهی تمکن مالی.

برای کسانی که به دیگری وکالت می‌دهند، ارائه اصل وکالت نامه نماینده قانونی نیز لازم است.

نکاتی که در مورد گواهی تمکن مالی باید بدانید

برای اینکه گواهی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیای شما از اعتبار لازم و کافی برخوردار باشد، گواهی تمکن مالی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  1. گواهی تمکن مالی در سربرگ بانک اصلی شما صادر شود؛
  2. گواهی تمکن مالی باید به نام دانشجو یا اقدام کننده صادر شود؛
  3. گواهی تمکن مالی باید اطلاعات تماس بانک شامل آدرس پستی، شماره تماس، ایمیل بانک را داشته باشد؛
  4. گواهی تمکن مالی باید دارای شماره حساب دانشجو باشد؛
  5. حسابی که برای آن گواهی تمکن مالی می‌گیرید باید بیش از شش ماه قبل باز شده باشد؛
  6. بهتر است کل پولتان از شش ماه قبل در حسابتان بوده باشد؛
  7. حتی المقدور تا زمانی که وضعیت ویزای دانشجویی ایتالیای شما مشخص نشده است، پول را از حساب خود خارج نکنید؛
  8. اگر پولی که در حسابتان است کمی بیشتر از مبلغی باشد که دانشگاه محل تحصیل شما در ایتالیا یا سفارت از شما خواسته است، بهتر است. توجه کنید که اگر پول موجود در حساب بانکی شما خیلی بیشتر از مبلغ مورد نیاز باشد، ممکن است تاثیر منفی در پرونده‌تان داشته باشد.

مقدار تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا

گواهی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا برای این است که تضمین شود شما در مدت اقامت در ایتالیا از عهده مخارج زندگی و تحصیل خود بر می‌آیید. بر اساس اطلاعات سایت سفارت ایتالیا مقدار پولی که باید ثابت کنید به صورت ماهیانه در اختیار خواهید داشت، حدود 460 یورو در ماه (کمتر از 6000 یورو در سال) است. این مقدار تمکن مالی، علاوه بر مدرک بیمه‌‌‌ی سلامت 150 یورویی است که باید هنگام ارائه‌ی مدارک برای گرفتن ویزای ایتالیا در پرونده‌ی خود داشته باشید.

شایان ذکر است که با ویزای تحصیلی ایتالیا می‌توانید از دفتر مهاجرت محلی اجازه کار بگیرید. البته برای درخواست اجازه کار، باید در ابتدا یک قرارداد استخدام امضا شده داشته باشید و آن را به دفتر مهاجرت محلی ارائه کنید. اما این کار پاره وقت نمی‌تواند جای گواهی تمکن مالی را بگیرد چرا که شما زمانی قادر به کار کردن خواهید بود که ویزای تحصیلی ایتالیای خود را گرفته باشید، وارد ایتالیا شده باشید، قرارداد خود را امضا کرده و اجازه کار خود را گرفته باشید. ضمن اینکه درآمد کار پاره وقت آنقدر نیست که بتواند شهریه‌ی تحصیل شما را پوشش دهد.

در صورت داشتن بورس نیازی به ارائه تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا است؟

داشتن بورسیه تحصیلی ایتالیا می‌تواند بخش تامین مدارک تامین و تمکن مالی را برای شما ساده‌تر کند. در صورتی که بورس شما فقط کمک هزینه است و تمام هزینه‌های شما را پوشش نمی‌دهد، لازم است گواهی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا ارائه کنید. معمولاً رقم آن می‌تواند کمتر از رقمی باشد که سفارت یا دانشگاه درخواست کرده‌اند.

در صورتی که بورس تحصیلی شما تمام هزینه‌هایتان را پوشش می‌دهد، گواهی تمکن مالی ضروری نیست، اما بهتر است صورتحساب بانک را تهیه کنید.

آیا مبلغ تمکن مالی بلوکه می شود؟

مبلغ تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا بلوکه نمی‌شود اما بهتر است تا روز مصاحبه دست نگه دارید و پولی که برای گرفتن تمکن مالی در حسابتان گذاشته‌اید، از حساب خارج نکنید.

آیا حتما خود دانشجو باید تمکن مالی داشته باشد؟

نیازی نیست که خود دانشجو گواهی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا ارائه کند. مدرک تمکن مالی که از طرف شخص یا خانواده او باشد، هر دو قابل قبول هستند. بنابراین کافی است دانشجو صورت حساب بانکی خود یا یکی از والدین خود را ارائه کند.

سخن پایانی

گواهی تمکن مالی برای ویزای دانشجویی ایتالیا نقش مهمی در گرفتن ویزای دانشجویی ایفا می‌کند؛ در واقع حتی ممکن است تمام مدارک شما عالی و بدون نقص باشد و تمام شرایط گرفتن ویزا را داشته باشید. اما نبودن گواهی تمکن مالی تمام رشته‌هایتان را پنبه خواهد کرد. بنابراین هر طور شده شرایط حساب خود را برای گرفتن گواهی تمکن مالی  مهیا کنید. اگر سوالات بیشتری در مورد گواهی تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا در ذهن شما نقش بسته است، می‌توانید همین حالا با ما تماس بگیرید تا با راهنمایی‌های لازم در این خصوص و دیگر نکات مورد نیاز شما برای تحصیل در ایتالیا خیال شما را آسوده کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button