سه دانشگاه اتریش در بین 200 دانشگاه برتر جهان

سه دانشگاه اتریش برتر اتریش

دانشگاه‌های اتریش در حال پیشرفت هستند. حداقل این را می‌توان از رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز که سالیانه تقریبا ۱۸۰۰ دانشگاه بین‌المللی را مقایسه می‌کند و به‌تازگی نتایج آن اعلام شده، دریافت. امسال در مجموع 3 دانشگاه اتریش در جایگاه 200 دانشگاه برتر قرار گرفت که بهترین نتیجه اتریش تاکنون بوده است.

اخیرا رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز امسال منتشر شده که بیش از 1799 دانشگاه از 104 کشور و منطقه را رده‌بندی می‌کند. از دیدگاه اتریش، این رتبه‌بندی خبرهای خوبی را به همراه دارد. از زمان انتشار، برای اولین‌بار سه دانشگاه اتریش در میان 200 دانشگاه برتر جای گرفتند.

در کنار دانشگاه وین، دانشگاه پزشکی گراتس MedUni Graz و دانشگاه پزشکی وین MedUni Vienna  نیز در رتبه‌بندی منتشر شده امروز در این گروه هستند. جدول امسال بر اساس 13 شاخص عملکرد بادقت بررسی شده است که عملکرد یک موسسه را در چهار حوزه زیر مقایسه می‌کند:

  • آموزش
  • پژوهش
  • انتقال دانش
  • جهت‌گیری بین‌المللی

برای رتبه‌بندی امسال، بالغ بر 108 میلیون استناد را از 14.4 میلیون نشریه تحقیقاتی یا حتی بیشتر تحلیل کردیم و پاسخ‌های تقریبا 22000 دانشمند از سراسر جهان را در نظر گرفتیم. در مجموع بیش از 430000 داده اطلاعاتی ارائه شده را حدودا از 2100 موسسه جمع‌آوری کردیم.

حداقل در وهله اول نتایج شگفت‌آور است. پس از 5 سال متوالی در رتبه اول، دانشگاه آکسفورد می‌تواند امسال دوباره مقام اول را کسب کند و رتبه بعدی نیز به دانشگاه هاروارد آمریکا تعلق دارد. همچنین در جایگاه سوم، دانشگاه استنفورد آمریکا و دانشگاه کمبریج بریتانیا و در رتبه پنجم MIT آمریکا قرار گرفتند.

از نظر خواستگاه دانشگاه‌ها، رشته برتر جایی برای تردید باقی نمی‌گذارد. از ۲۰ دانشگاه برتر، تنها ۵ دانشگاه از ایالات متحده آمریکا یا بریتانیا نیستند. بهترین عملکرد در اینجا ETH زوریخ بوده که در جایگاه یازدهم است. ایالات متحده با داشتن 177 موسسه، به‌طورکلی نماینده و قوی‌ترین کشور، در بین ۲۰۰ کشور برتر نیز با ۵۸ موسسه، برترین کشور به‌حساب می‌آید.

بهترین دانشگاه های وین

دانشگاه‌های اتریش نیز در این لیست حضور دارند. بهترین دانشگاه را می‌توان دانشگاه وین با رتبه 124 نام برد. پس از آن، Med Uni Graz  در رده 168 قرار دارد و در مجموع نسبت به سال قبل 28 رتبه بیشتر کسب کرده است.

اتفاق شگفت‌انگیز امسال، حضور MedUni Vienna بود که برای اولین‌بار در رتبه 194 در بین 200 دانشگاه برتر ظاهر شد. هدف استراتژی و تحقیقاتی اتریش، قرارگیری دو دانشگاه اتریش در بین 100 دانشگاه برتر تا سال 2030 است.

منبع: vindobona.org

برای مشاوره دریافت ویزا، پذیرش و تحصیل در دانشگاه های اتریش با ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button