دانشگاه TU Graz به شبکه تحقیقاتی هوش مصنوعی ELLIS می‌پیوندد

هوش مصنوعی elliss در دانشگاه گراتس

آزمایشگاه اروپایی ELLIS برای آموزش سیستم‌های هوشمند و متخصص در تحقیقات هوش مصنوعی، تمام موسسات تحقیقاتی را در سراسر اروپا به یکدیگر مرتبط می‌کند. دانشگاه TU Graz محل واحد جدید این آزمایشگاه خواهد بود.

آزمایشگاه ELLIS و پیوستن دانشگاه TU GRAZ به آن

طبق اخبار به‌دست‌آمده قرار است تا دانشگاه صنعتی و فناوری TU Graz  به مکانی برای  ELLIS Unit Graz (آزمایشگاه شهر گراتس) تبدیل شود و برای یادگیری سیستم‌های هوشمند به این آزمایشگاه اروپایی بپیوندد.

این دانشگاه در شبکه آزمایشگاهی ELLIS  شرکت می‌کند که در زمینه‌های تحقیقات پایه، نوآوری فنی و تاثیرات اجتماعی با هوش مصنوعی سروکار دارد. علاوه بر TU Graz، واحدهای ELLIS در بارسلونا، پوتسدام و تورنتو نیز به این شبکه خواهند پیوست. شبکه ELLIS اکنون شامل 39 واحد در 14 کشور اروپایی است.

واحد ELLIS گراتس، واقع در دانشگاه صنعتی  TU Graz، برای فراگیری دستگاه  GraML با مرکز گراتس و به سرپرستی ولفگانگ ماس مدیر بازنشسته موسسه علوم کامپیوتر نظری، همکاری می‌کند. دستگاه GraML در  TU Graz و در سال 2022 تاسیس شد و با شش حوزه تحقیقاتی مرکزی از جمله موارد زیر سروکار دارد:

  • هوش بصری
  • آموزش دستگاه بهینه‌سازی
  • تعلیم دستگاه کارآمد و الهام گرفته از مغز
  • روش‌های احتمالی و مدل‌های تصادفی
  • سیستم‌های مشاور و تجزیه‌وتحلیل رفتاری
  • فراگیری دستگاه اعتماد در دامنه خاص

ولفگانگ ماس، رئیس واحد ELLIS گراتس می‌گوید: از این نظر که تحقیقات خود را با شیوه کار انجمن ELLIS ادغام و از تبادلات در سطوح مختلف بهره‌مند شویم، بسیار هیجان‌زده هستیم.

قصد داریم دانش بصری رایانه، شناخت ساختاری‌ آموزش در شبکه‌های عصبی مغز، روش‌های الهام گرفته از محیط برای طراحی سخت‌افزار کم‌مصرف و کارآمدتر برای هوش مصنوعی و تجربه در کاربردهای صنعتی علوم داده و تعلیم ماشینی را به اشتراک بگذاریم.

همکاری ellise با دانشگاه گراتس

ELLIS در سال 2018 با این فرض که فراگیری ماشینی، نیروی محرکه هوش مصنوعی مدرن خواهد بود، تاسیس شد و هدف آن تبدیل اروپا به رهبری پیشگام در زمینه هوش مصنوعی و از طریق یک آزمایشگاه تحقیقاتی چندمرکزی است. دستیابی به این هدف، در سراسر اروپا و با استفاده از ۳ راهکار و برنامه عمده زیر به حقیقت می‌پیوندد:

  • برنامه‌های تحقیقاتی ELLIS
  • برنامه دکترا و فوق دکتری ELLIS
  • شبکه واحدهای ELLIS

 

منبع: tugraz.at

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button