ارزان‌ترین شهرها برای زندگی در اسپانیا برای دانشجویان بین‌المللی

ارزان‌ترین شهرها برای زندگی در اسپانیا برای دانشجویان بین‌المللی

بسیاری از دانشجویان بین‌الملل در سراسر جهان به تحصیل در اسپانیا علاقه بسیار زیادی دارند زیرا این کشور به‌عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار برای دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شود. اینکه هزینه تحصیل در اسپانیا نسبت به دیگر کشورها به چه شکلی است، سوال بسیاری از دانشجویان بین‌المللی است که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند.

در برخی کشورها مانند ایالات متحده و بریتانیا، هزینه تحصیل به‌طور قابل‌توجهی بالاست اما در اسپانیا، با توجه به کیفیت بالای آموزش، هزینه‌ها به‌نسبت مقرون به‌صرفه هستند. هزینه زندگی در اسپانیا نیز بستگی به شهری که شما در آن زندگی می‌کنید دارد. برخی از شهرها به‌عنوان مقصد‌های ارزان‌تر برای زندگی برای دانشجویان بین‌المللی شناخته می‌شوند.

با اینکه هزینه زندگی در شهرهایی مانند بارسلونا بالاست، اما شهرهای دیگری مانند آلیکانته، والنسیا و سلامانکا به‌عنوان شهرهایی با هزینه‌های کمتر شناخته می‌شوند. هزینه تحصیل در اسپانیا به نسبت سایر کشورهای دیگر مقرون به صرفه است اما با این وجود باید برای صرف هزینه کمتر براساس بودجه دانشجویی با برخی از شهرهای ارزان قیمت این کشور آشنا باشید. در ادامه لیست کاملی از این شهرها را برایتان آورده‌ایم.

کوردوبا (Cordoba)

شهر کوردوبا اسپانیا

کوردوبا، شهری با تاریخ و فرهنگ فراوان برای دانشجویان بین‌المللی، یک مقصد بی‌نظیر است. این شهر با وجود زیبایی‌های بی‌نظیر و تاریخی که در هر گوشه‌ و کنارش مشهود است به دانشجوها فرصتی منحصر به فرد برای تحصیل و زندگی در یک محیط پویا و الهام‌بخش را ارائه می‌دهد.

یکی از جاذبه‌های اصلی کوردوبا، کلیسای جامع مزکیتا است. این ساختمان تاریخی با معماری منحصر به فرد خود به دانشجوها فرصتی برای کاوش درونی و درک عمیق‌تر از تاریخ و فرهنگ این منطقه را می‌دهد. همچنین، مزبور به عنوان نمادی از همزیستی و تلاش برای ادغام فرهنگ‌های مختلف به دانشجویان فرصتی برای غوطه‌ور شدن در تجربه‌های جهانی و یادگیری بیشتر از زندگی و تاریخ فراهم می‌کند.

با وجود این همه زیبایی‌ها و جاذبه‌های فرهنگی، کوردوبا به عنوان یکی از ارزان‌ترین شهرهای اسپانیا شناخته می‌شود. این امر به دانشجوها امکان می‌دهد که زندگی مقرون به صرفه‌تری را تجربه کنند. با هزینه‌های اجاره مسکن نسبتاً پایین، دانشجوها می‌توانند در محیطی مرکزی و دسترسی آسان به امکانات شهری زندگی کنند یا انتخاب زندگی در حومه شهر را داشته باشند و به زندگی آرامتری در کنار طبیعت دست یابند.

به طور خلاصه، کوردوبا با تاریخ و فرهنگ بی‌نظیرش، همچنین به عنوان یکی از ارزان‌ترین شهرهای اسپانیا، یک مقصد برتر برای دانشجویان بین‌المللی است. زیبایی‌ها، جاذبه‌های فرهنگی و هزینه‌های مقرون به صرفه، تجربه‌ای فوق‌العاده را برای زندگی و تحصیل در این شهر فراهم می‌کنند.

برخی از هزینه‌های متوسط ​​در کوردوبا به شرح زیر است:

  • آپارتمان 1 خوابه (مرکز شهر): 416 یورو
  • آپارتمان 1 خوابه (پیرامون شهر): 350 یورو
  • خدمات رفاهی: 93.94 یورو + 43 یورو هزینه اینترنت
  • بلیط حمل و نقل محلی: 1.30 یورو
  • غذا (رستوران ارزان قیمت): 8 یورو
  • آب (بطری 0.33 لیتری): 0.97 یورو

سانتیاگو د کامپوستلا (Santiago de Compostela)

سانتیاگو د کامپوستلا اسپانیا

سانتیاگو د کامپوستلا علاوه بر مقرون به صرفه بودن، یک شهر بسیار باشکوه است که با میدان‌های تاریخی، کلیساها و کاخ‌هایش به عنوان یکی از زیباترین مناطق اسپانیا شناخته می‌شود. خیابان‌های سنگفرش این شهر، روایت‌گر داستان‌های قدیمی و زیبایی‌های فرهنگی است که هر گامی را به یک تجربه جذاب تبدیل می‌کند.

در این شهر زیبای اسپانیا می‌توانید غذاهای دریایی فراوان، پنیرهای محلی و دسرهای فراوان را با قیمتی مقرون به صرفه تجربه کنید.

اما، جذابیت بیشتر سانتیاگو د کامپوستلا در این است که شما می‌توانید غذای خود را در رستوران‌هایی با قیمت‌های بسیار مناسب نوش جان کنید و از خوردن آنها لذت ببرید. با قیمتی کمتر از 9.00 یورو، می‌توانید لذت یک وعده غذایی متنوع را بچشید. البته، قیمت‌ها بسته به رستوران متفاوت خواهد بود اما با این وجود، این شهر همچنان به عنوان یکی از بهترین مقاصد ارزان برای دانشجویان بین‌المللی در اسپانیا شناخته می‌شود.

با همه این امکانات، سانتیاگو د کامپوستلا یک مقصد بی‌نظیر برای دانشجویان بین‌المللی است که تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از زندگی و تحصیل را برایشان فراهم می‌آورد.

برخی از هزینه‌های متوسط ​​در سانتیاگو د کامپوستلا به شرح زیر است:

  • آپارتمان 1 خوابه (مرکز شهر): 439 یورو
  • آپارتمان 1 خوابه (پیرامون شهر): 323 یورو
  • خدمات رفاهی: 85 یورو + 35 یورو هزینه اینترنت
  • بلیط حمل و نقل محلی: 1 یورو
  • غذا (رستوران ارزان قیمت): 9 یورو
  • آب (بطری 0.33 لیتری): 1.25 یورو

سالامانکا (Salamanca)

شهر سالامانکا (Salamanca) اسپانیا

سالامانکا، با برخورداری از مقام عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه اسپانیا، جایی است که فرهنگ دانشجویی در آن به طور آشکار دیده می‌شود. این شهر، همچنین از لحاظ هزینه برای دانشجویان بین‌المللی نسبتاً مقرون به صرفه است. با زندگی در سالامانکا، شما علاوه بر بخشی از فرهنگ و محیط شهری کوچک فرصت‌های زیادی برای کاوش و استفاده از امکانات فراهم شده را خواهید داشت.

هزینه‌های زندگی برای دانشجویان بین‌المللی در سالامانکا به طور متوسط مقرون به صرفه است. غذاهایی مانند تاپاس، پائلا و سانگریا، لذیذ و محبوب هستند و گزینه‌های زیادی برای غذاهای گیاهی در این شهر نیز در دسترس دانشجویان بین‌الملل قرار دارد.

به طور خلاصه، سالامانکا با تاریخچه عظیم دانشگاهی خود، فرهنگ دانشجویی فراوان و هزینه‌های مقرون به صرفه، یکی از بهترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی در اسپانیا محسوب می‌شود. این شهر به شما فرصتی برای تجربه‌ی یک زندگی دانشجویی پویا و لذت‌بخش را ارائه می‌دهد.

برخی از هزینه‌های متوسط ​​در سالامانکا به شرح زیر است:

  • آپارتمان 1 خوابه (مرکز شهر): 450 یورو
  • آپارتمان 1 خوابه (پیرامون شهر): 305 یورو
  • خدمات رفاهی: 171یورو + 35 یورو هزینه اینترنت
  • بلیط حمل و نقل محلی: 1.05 یورو
  • غذا (رستوران ارزان قیمت): 10 یورو
  • آب (بطری 0.33 لیتری): 1.02 یورو

آلیکانته (Alicante)

شهر آلیکانته اسپانیا

آلیکانته، یکی از ارزان‌ترین شهرهای اسپانیا برای زندگی است و هزینه‌های زندگی در آن به حد زیادی معقول است. این شهر، به عنوان یکی از مقاصد جذاب برای زندگی و تحصیل بین‌المللی شناخته می‌شود. زیرا هزینه‌های مواد غذایی، سرگرمی، حمل و نقل عمومی، بسیار مقرون به صرفه است.

بازار مرکزی آلیکانته امکان دسترسی به مواد غذایی با قیمت مناسب را فراهم می‌کند. این در حالیست که هزینه‌های حمل و نقل عمومی نیز بسیار پایین است. اجاره مسکن، اگرچه ارزان‌ترین نیست اما همچنان مقرون به صرفه‌تر از بسیاری از شهرهای دیگر اسپانیا بوده، به ویژه در مقایسه با بارسلونا.

دانشجویان و گردشگران آلیکانته از فضای گرم، مناظر زیبا و معماری جذاب این شهر لذت می‌برند. اما، مهمتر از همه این شهر امکان لذت بردن از بسیاری از فعالیت‌های تفریحی را به صورت رایگان فراهم می‌کند. از جمله این تفریح‌ها رفتن به ساحل و لذت بردن از آب و هوای خوش آلیکانته.

برخی از هزینه‌های متوسط ​​در آلیکانته به شرح زیر است:

  • آپارتمان 1 خوابه (مرکز شهر): 522 یورو
  • آپارتمان 1 خوابه (پیرامون شهر): 437یورو
  • خدمات رفاهی: 84.98 یورو + 36.50 یورو هزینه اینترنت
  • بلیط حمل و نقل محلی: 1.45 یورو
  • غذا (رستوران ارزان قیمت): 12 یورو
  • آب (بطری 0.33 لیتری): 1.09 یورو

گرانادا (Granada)

شهر گرانادا اسپانیا

زندگی در گرانادا تجربه‌ای پرجنب و جوش، آرامش‌بخش و دوست‌داشتنی با معماری زیبا و خیابان‌های سنگفرش شده است که به شما احساسی متفاوت از زندگی می‌دهد. هزینه زندگی در این شهر نسبتاً ارزان بوده و به طور قابل توجهی مقرون به صرفه است. به علاوه، در بیشتر مکان‌های اندلس، از جمله گرانادا، شما می‌توانید هنگام خرید نوشیدنی یا تاپاس از سخاوت صاحبان کسب‌وکار لذت ببرید. قیمت‌ها ممکن است بسته به رستوران متفاوت باشد اما در کل باید تقریباً حدود 10 یورو برای یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت پرداخت کنید اما این در حالیست که گاهی حتی کمتر از این مبلغ را برای خوردن یک وعده غذایی از شما می‌گیرند.

به طور خلاصه، زندگی در اینجا یک ترکیب منحصر به فرد از هیجان، آرامش و لذت است، که با هزینه‌های مقرون به صرفه و فرصت‌های فراوان برای لذت بردن از فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی، تجربه‌ای فوق‌العاده را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برخی از هزینه‌های متوسط ​​در گرانادا به شرح زیر است:

  • آپارتمان 1 خوابه (مرکز شهر): 550 یورو
  • آپارتمان 1 خوابه (پیرامون شهر): 420یورو
  • خدمات رفاهی: 132 یورو + 45 یورو هزینه اینترنت
  • بلیط حمل و نقل محلی: 1.40 یورو
  • غذا (رستوران ارزان قیمت): 10 یورو
  • آب (بطری 0.33 لیتری): 1.68 یورو

سویل (Seville)

شهر سویل اسپانیا

سویل، یکی از معروف‌ترین شهرهای اندلس و همچنین یکی از مقرون به صرفه‌ترین شهرهای اسپانیا است. تاپاس‌های سنتی اینجا بسیار معروف و مورد توجه بوده و دانشجویان می‌توانند به راحتی از طریق فعالیت‌ها و رویدادهای مختلف، فرهنگ و آداب و رسوم اسپانیا را بیاموزند و تجربه کنند. فرهنگ اصیل، تاریخ غنی و رقص فلامنکو تنها بخشی از زیبایی‌هایی هستند که سویل را متمایز می‌کنند.

برای دانشجویان و گردشگران بین‌المللی، سویل به دلیل هزینه‌های مقرون به صرفه زندگی، جایی جذاب است. اجاره در مرکز شهر، اگرچه ممکن است بیشتر از مناطق اطراف باشد اما سایر هزینه‌ها عمدتاً مقرون به صرفه هستند.

به طور خلاصه، سویل با فرهنگ پربار و هزینه‌های مقرون به صرفه‌ای که ارائه می‌دهد یک مقصد بسیار جذاب برای دانشجویان و گردشگران بین‌المللی است. این شهر فرصتی فوق‌العاده برای غوطه‌ور شدن در فرهنگ و تاریخ اسپانیا را فراهم می‌کند، در حالی که همچنان به شما امکاناتی مقرون به صرفه را برای زندگی و تحصیل ارائه می‌دهد.

برخی از هزینه‌های متوسط ​​در سویل به شرح زیر است:

  • آپارتمان 1 خوابه (مرکز شهر): 620 یورو
  • آپارتمان 1 خوابه (پیرامون شهر): 446یورو
  • خدمات رفاهی: 137 یورو + 37 یورو هزینه اینترنت
  • بلیط حمل و نقل محلی: 1.40 یورو
  • غذا (رستوران ارزان قیمت): 8.80 یورو
  • آب (بطری 0.33 لیتری): 1.05 یورو

مقایسه ارزان‌ترین شهرهای اسپانیا با بارسلونا

در نهایت باید بگوییم بارسلونا بدون شک، یکی از گران‌ترین شهرهای اسپانیا برای زندگی است. برای دانشجویان بین‌المللی اجاره مسکن در این شهر گران ممکن است چالش‌برانگیز باشد، مگر اینکه از خانه های اشتراکی با سایر دانشجویان یا بهتر از آن خوابگاه‌های دانشجویی استفاده کنند. هزینه‌های زندگی اگرچه در بارسلونا معمولاً بیشتر از شهرهای دیگر است اما بسیاری از افراد برای لذت بردن از فرهنگ و زندگی شهری، بارسلونا را انتخاب می‌کنند.

در این شهر گران، هزینه یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان، تقریباً 12 یورو است که تفاوت جزئی با سایر شهرها مانند سالامانکا (10 یورو) و آلیکانته (12 یورو) دارد.

به طور خلاصه، بارسلونا یک شهر گران‌قیمت است اما با توجه به فرهنگ پربار و زندگی شهری پویا، همچنان جذابیت زیادی برای دانشجویان و گردشگران بین‌المللی دارد. اما برای دانشجویانی که به دنبال یک زندگی مقرون به صرفه هستند انتخاب‌های دیگری نظیر سالامانکا و آلیکانته می‌تواند موارد بسیار عالی باشد.

برخی از هزینه‌های متوسط ​​در بارسلونا به شرح زیر است:

  • آپارتمان 1 خوابه (مرکز شهر): 930 یورو
  • آپارتمان 1 خوابه (پیرامون شهر): 722یورو
  • خدمات رفاهی: 133 یورو + 41 یورو هزینه اینترنت
  • بلیط حمل و نقل محلی: 2.20 یورو
  • غذا (رستوران ارزان قیمت): 12 یورو
  • آب (بطری 0.33 لیتری): 1.33 یورو

یادداشت پایانی

اگر شما هم به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل به دنبال زندگی در یک شهر ارزان قیمت در اسپانیا هستید، می‌توانید یکی از شهرهای بالا را برای زندگی انتخاب کنید. اجاره مسکن که یک چالش بزرگ برای دانشجویان بین‌الملل است در شهرهای کوچک و ارزان اسپانیا به یک مشکل حل شده تبدیل خواهد شد. چرا که هزینه اجاره مسکن در شهرهای ارزان قیمت این کشور بسیار مقرون به صرفه است.

برای آشنایی بیشتر با کالج پردیس اسپانیا (CampusSpain) می توانید لینک زیر را مطالعه کنید و یا با مشاوران ما تماس بگیرید. گروه آریا نماینده رسمی CampusSpain در ایران است.

معرفی کالج Campus Spain

برای مشاوره دریافت ویزا، پذیرش و تحصیل در کشور اسپانیا با ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button