دانشگاه کارلستاد سوئد karlstad university

دانشگاه کارلستاد سوئد

همانطور که شاید بارها در مقالات مختلف ما مطالعه کرده باشید، سوئد یکی از کشورهای فوق‌العاده عالی جهت مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل است. این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی مختلفی است که دانشجویان برحسب علاقه، استعداد و شرایط خود می‌توانند در یکی از این دانشگاه پذیرش اخذ نمایند و تحصیلاتشان را ادامه دهند. دانشگاه کارلستاد سوئد karlstad university نیز یکی از دانشگاه‌های خوب و عالی و در کشور سوئد است. این دانشگاه از لحاظ تحصیل و سبک تدریس مورد توجه بسیاری دانشجویان بومی و بین‌الملل قرار گرفته و افراد زیادی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و در حرفه‌ مورد نظرشان در حال فعالیت و کار هستند.

شاید این سوال برای شما وجود داشته باشد که چطور می‌توان از دانشگاه کارلستاد سوئد karlstad university پذیرش اخذ نمود؟

آیا این دانشگاه جزء دانشگاه‌های معتبر در سطح سوئد و سایر کشورهای اروپایی است یا خیر؟ در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با شرایط اخذ پذیرش، برنامه‌های تحصیلی دانشگاه و همچنین اهداف و چشم‌اندازهای این دانشگاه در سال 2023 بیشتر آشنا کنیم. همراه ما باشید.

معرفی و تاریخچه دانشگاه کارلستاد سوئد karlstad university

لوگو دانشگاه کارلستاد سوئد

دانشگاه کارلستاد سوئد یکی از جوان‌ترین و نوپاترین دانشگاه‌های کشور سوئد است. این دانشگاه در سال 1999 در سوئد تاسیس شد. در واقع این دانشگاه در گذشته تحت عنوان یکی از زیرشاخه‌های دانشگاه گوتنبرگ در سال 1967 آغاز به کار کرد. اما با گذشت زمان و تقریبا 10 سال پس از فعالیت به کالج دانشگاهی خود مختار تبدیل شد.

مرکز تحقیقات خدمات CTF (مرکز تحقیقات سوئدی) در دانشگاه کارلستاد یکی از مراکز تحقیقاتی بر جسته در جهان است که با تمرکز بر مدیریت خدمات و ایجاد ارزش از طریق خدمات فعالیت می‌کند.

این دانشگاه در هر مقطع تحصیلی (کارشناسی و کارشناسی ارشد) برنامه‌های متنوع و گسترده را به دانشجویان ارائه می‌کند. در ادامه به طور کامل با شما صحبت خواهیم کرد.

هدف اصلی دانشگاه کارلستاد karlstad university تدوین برنامه‌های گسترده و چند رشته‌ای برای دانشجویان سوئد و سایر دانشجویان بین‌الملل است.  این در حالیست که این دانشگاه همه زمینه‌های تحقیقاتی را به صورت قوی و گسترده نیز توسعه بخشیده.

یکی از ارزش‌های این دانشگاه همکاری با شرکت‌ها، مقامات و سازمان‌هاست. این همکاری یک همکاری همه جانبه و دو طرفه است. در حقیقت با این همکاری علاوه بر تبادل دانش و تجربه، به آموزش و تحقیق نیز اهمیت داده می‌شود و دانشگاه در این دو بُعد غنی خواهد شد.

چشم‌انداز و استراتژی دانشگاه کارلستاد karlstad university

در دانشگاه کارلستاد karlstad university شناخته‌ شده‌ها به چالش کشیده می‌شوند و ناشناخته‌ها کشف می‌شوند. در حقیقت رویکرد این دانشگاه دقیقا همین است. کارکنان و همچنین دانشجویان این دانشگاه دانش و مهارت‌هایی را برای غنی‌سازی فردی و کمک به جامعه‌ای پایدار توسعه می‌دهند.

محیط‌های آکادمیک خلاق این دانشگاه با کنجکاوی، شجاعت و پشتکار مشخص می‌شوند. این موسسه آموزشی با اتخاذ رویکردی انتقادی، از مبانی علمی و هنری عملیات خود محافظت می‌کند. دانشگاه کارلستاد با استقبال از نزدیکی و اعتماد مشخص می‌ شود. این دانشگاه همیشه ارزش‌های دموکراتیک، برابری و تنوع را ترویج می‌دهد و این موضوع یکی از چشم‌اندازها و استراتژی‌های این دانشگاه است.

پژوهش و آموزش از استاندارد آکادمیک بالایی برخوردار است و برای جامعه اهمیت زیادی دارد. یک محیط کاری خوب و فراگیر باعث تقویت دانشگاه می‌شود. مشخصه این دانشگاه باز بودن آن برای جامعه محلی و همچنین ارتباط نزدیک بین تحقیق و تدریس است.

عملیات مبتنی بر مسئولیت‌پذیری، مشارکت و تعهد است. محیط کار و مطالعه این موسسه آموزشی با قابلیت دسترسی و انعطاف‌پذیری مشخص می‌شود. مدیریت، خدمات پشتیبانی و عملیات اصلی به یکدیگر در این دانشگاه وابسته هستند و یکدیگر را تقویت می‌کنند.

در این دانشگاه دیدگاه‌ها و همکاری‌های بین‌المللی در سراسر سازمان ترویج می‌شود. دانشگاه کارلستاد کارکنان و دانشجویان واجد شرایط را از سرتاسر جهان جذب می‌کند. همچنین این دانشگاه بر اساس کیفیت، تحقیقات و تدریس پیشرو در جهان، دارای مشخصات بین‌المللی و ملی است.

نحوه و استراتژی تدریس در دانشگاه کارلستاد سوئد karlstad university

این دانشگاه به دانشجویان خود یک محیط مطالعاتی با عملکرد خوب ارائه می‌دهد. در حقیقت در این دانشگاه به نسبت تازه تاسیس و نوپا به دانش‌آموزان این فرصت داده می‌شود که بدون توجه به فرمت مطالعه انتخابی خود موفق شوند. در این موسسه آموزشی، آموزش عالی است و با ابزارهای مربوطه پشتیبانی می‌شود.

دانشگاه کارلستاد یک دوره و برنامه ارائه شده مرتبط دارد که از استاندارد بسیار بالایی برخوردار است. برنامه‌های حرفه‌ای با همکاری با کارفرمایان مشخص می‌شود. دانش از طریق یادگیری مادام العمر، از جمله دوره‌های عالی سفارشی و Bildung در جامعه ترویج می‌شود.

فارغ التحصیلان این دانشگاه در بازار کار جذاب هستند و کارفرمایان بسیار زیادی همیشه به دنبال آنها می‌گردند تا جذبشان کنند. دوره‌ها و برنامه‌های دانشگاه کارلستاد دانش‌آموزان را با رویکرد انتقادی اساسی تجهیز می‌کند که به آنها در مواجهه با چالش‌های آینده هم به‌عنوان فرد و هم به عنوان شهروند کمک می‌کند.

این موسسه آموزشی در سوئد تحقیقات بسیار خوبی را انجام می‌دهد که به دانش جدید کمک می‌کند. پروفایل‌های تحقیقاتی این دانشگاه به نوعی واضح و شناخته شده است. تحقیقات پایه جایگاه مرکزی را اشغال می‌کند و سنت قوی کار در مراکز تحقیقاتی چند رشته‌ای و کاربردی وجود دارد. معلمان نیز محققان فعالی هستند و بنابراین دیدگاه‌های جدیدی را در دوره‌ها و برنامه‌های تحصیلی به دانشجو ارائه می‌کنند. برنامه‌های دکتری گسترده این دانشگاه به خوبی با محیط‌های تحقیقاتی دانشگاه ادغام شده است.

اهداف استراتژیک 2019 تا 2023 دانشگاه کارلستاد karlstad university  

همانطور که در ابتدای این مطلب مطالعه کردید، این دانشگاه به نسبت تازه تاسیس و نوپا است. بنابراین طبیعیست که اهداف استراتژیک منحصر به فرد و گسترده‌ای داشته باشد. یکی از اهداف استراتژیک این دانشگاه در طول پنج سال آینده، تقویت ماموریت آکادمیک و همچنین اهمیت بیشتر به تدریس و تحقیق است. در حقیقت با هدایت این اهداف، دانشگاه کارلستاد در سال 2030 پیشرفت شگرفی خواهد کرد و تمامی چشم‌اندازهای این دانشگاه به واقعیت مبدل می‌شود.

هر هدف در این دانشگاه توسط عوامل موفقیت پشتیبانی و تعریف می‌شود که همین امر موجب تقویت کیفیت و ارتقا آن می‌شود. در حقیقت داشتن اهداف و چشم‌اندازهای مستمر و بلند مدت، موفقیت مستمر حاصل خواهد شد و تغییرات پویا مطابق با چالش‌های اجتماعی تسهیل پیدا می‌کنند.

این دانشگاه محیط‌های آکادمیک با شهرت و عالی را به دانشجویان بومی و بین‌الملل ارائه می‌‌دهد که در آن تحقیق و تدریس ارتباط نزدیکی با هم دارند. این هدف بر اهمیت ایجاد شرایط برای تدریس و تحقیق عالی و ارتباط حیاتی بین آنها تأکید دارد.

یکی از اهداف مستمر دانشگاه کارلستا این است که برای انگیزه بخشیدن و جذابیت بیشتر دانشجویان فعلی کارهایی را انجام دهد. به عنوان مثال شرایط کاری جذاب یکی از نمونه‌های این اهداف است. دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی می‌تواند به راحتی وارد بازار کار شود و آینده خود را بهبود ببخشد.

این دانشگاه استراتژی‌های خوبی برای جذب دانشجو و ارائه دوره و برنامه دارد که بر جذابیت آن می‌افزاید. محیط کار و عرضه مهارت‌ها، شرایط اصلی در تحقق چشم‌انداز این دانشگاه هستند.

آموزش و پژوهش این دانشگاه با همکاری نزدیک با جامعه مشخص می‌شود. این موسسه آموزشی برای همکاری با جامعه در ورملند، جامعه سوئد و سایر نقاط جهان که کیفیت عملیات آموزشی دانشگاه را ارتقا و بهبود می‌بخشد، ارزش قائل است.

دانشگاه کارلستاد سوئد درجه بزرگتری از بین‌المللی شدن را در عملیات خود نشان می‌دهد. مأموریت آکادمیک یک موسسه آموزش عالی شامل یک بازیگر بین‌المللی است. جلسات و مشارکت‌ها کیفیت تدریس و تحقیق را افزایش می‌دهد.

این دانشگاه به طور سیستماتیک توسعه اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی پایدار را ترویج می‌کند. دانش دانشجویان و کارکنان به یک جامعه پایدار کمک می‌کند. این دانشگاه در مواجهه با چالش‌های بزرگ پایداری و شناسایی نیازهای تحقیقاتی و آموزشی آینده تأثیر خواهد گذاشت.

برنامه‌های دکتری این دانشگاه از نظر دامنه افزایش پیدا خواهد کرد و کیفیت برنامه‌های این مقطع روز به روز در حال بهبود و توسعه خواهد بود.

دامنه برنامه‌های دکتری این دانشگاه برای ارائه مهارت‌ها و افزایش کیفیت تحقیقات افزایش می‌یابد. این موضوع به پیوند تحقیق و تدریس کمک می‌کند. دقیقا همان چیزی که برای توسعه بیشتر محیط‌های دانشگاهی ضروری است.

رنکینگ دانشگاه کارلستاد سوئد

همانطور که در ابتدای این مطلب مطالعه کردید، دانشگاه کارلستاد سوئد از نظر ارتباطات بسیار حرفه‌ای بوده و کیفیت خدمات در این دانشگاه بسیار عالی و فوق‌العاده است. به همین منظور دانشجویان بسیار زیادی از سرتاسر دنیا و همچنین سوئد این دانشگاه را به عنوان دانشگاه مقصد برای خود انتخاب می‌کنند. در حقیقت کیفیت بالا، فرم‌های انعطاف‌پذیر تحصیل، ارتباطات حرفه‌ای و دانشجویان راضی همگی از عواملی هستند که دانشگاه کارلستاد را از نظر متقاضیان (دانشجویان) انتخاب اول در میان شش دانشگاه برتر سوئد قرار داده است.

این دانشگاه مدرن و تازه تاسیس براساس رتبه‌بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان (ARWU) یکی از رتبه‌های مشاهده شده دانشگاه‌ها در جهان محسوب می‌شود.

از نظر مطالعات رسانه و ارتباطات این دانشگاه در سطح رتبه‌بندی بالایی (76-100) قرار گرفته است. همچنین براساس آخرین رتبه‌بندی THE، رتبه این دانشگاه در بین دانشگاه‌های جهان برابر با 801 است.

بسیاری از دانشجویان براساس رتبه‌بندی فوق‌العاده و همچنین ارائه برنامه‌ها و خدمات عالی این دانشگاه را جهت ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. البته با انتخاب این موسسه آموزشی علاوه بر تحصیل، آینده شغلی این عزیزان نیز روشن خواهد بود. در ادامه درباره روند پذیرش در این دانشگاه با شما بیشتر صحبت خواهیم کرد.

رشته‌ها و برنامه تحصیلی دانشگاه کارلستاد سوئد karlstad university

رشته های تحصیلی دانشگاه کارلستاد

همانطور که در ابتدای این مطلب مطالعه کردید، دانشگاه کارلستاد سوئد به دانشجویان سوئدی و همچنین بین‌المللی برنامه‌های تحصیلی و همچنین موضوعی متنوعی را ارائه می‌کند. دانشجو برحسب علاقه و استعداد و توانایی خود می‌تواند در یکی از این برنامه‌ها شرکت و ادامه تحصیل بدهد. براساس آخرین آمار به دست آمده از این دانشگاه، در حال حاضر تقریبا 16000 دانشجو در فضای مدرن و خلاقانه این دانشگاه در حال تحصیل و فعالیت هستند.

در مجموع این دانشگاه حدودا 70 برنامه و بیش از 900 دوره تک موضوعی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان ارائه می‌دهد.

در سال 2009 دانشگاه کارلستاد سوئد با هدف آموزش و تحقیقات در تجارت، دانشکده تجارت خود را تاسیس کرد و در این دانشکده هر ساله حدود 200 دانشجوی بین‌المللی را جذب می‌کند. در ادامه چندین رشته و برنامه تحصیلی پر مخاطب و محبوب در این دانشگاه را برایتان آورده‌ایم:

  • علوم زندگی کاری
  • مدیریت بازرگانی
  • سیستم‌های اطلاعاتی
  • حقوق
  • اقتصاد
  • آمار
  • موسیقی
  • رقص
  • هنرهای تجسمی
  • تاریخ
  • مطالعات فرهنگی
  • مطالعات دینی
  • مدنی
  • علوم سیاسی
  • مطالعات ریسک و محیط زیست
  • مطالعات جنسیتی
  • مددکاری اجتماعی
  • روانشناسی
  • جامعه شناسی
  • انگلیسی
  • مطالعات بین فرهنگی
  • ادبیات تطبیقی
  • اسپانیایی
  • زبان سوئدی
  • جغرافیای انسانی
  • مطالعات رسانه و ارتباطات
  • جغرافیا
  • مطالعات جهانگردی
  • مطالعات فیلم
  • کار آموزشی
  • آموزش نیازهای ویژه
  • علوم ورزشی
  • زیست شناسی
  • علوم ریسک و محیط زیست
  • ژئوماتیک
  • علوم پزشکی
  • علوم بهداشت عمومی
  • پرستاری
  • بهداشت دهان و دندان
  • مهندسی ساختمان و ساخت و ساز
  • سیستم‌های انرژی و محیط زیست
  • شیمی
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی برق
  • فیزیک
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی مواد
  • علوم کامپیوتر
  • ریاضیات و غیره.

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه کارلستاد سوئد

پذیرش تحصیلی از دانشگاه کارلستاد سوئد

همانطور که در بخش قبل مطالعه کردید، دانشگاه کارلستاد سوئد یکی از دانشگاه‌های تازه تاسیس اما با اهداف روشن و مستمر است. شما در این دانشگاه می‌توانید از میان برنامه‌های تحصیلی متنوع، رشته مورد نظرتان را انتخاب و تحصیلات خود را در هر مقطع تحصیل شروع کنید. اما شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که نحوه اخذ پذیرش در هر مقطع تحصیلی در این دانشگاه به چه صورتی است؟ در ادامه قصد داریم شما را با روند اخذ پذیرش در مقطع تحصیلی لیسانس و کارشنارسی ارشد بیشتر آشنا کنیم.

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه کارلستاد سوئد karlstad university  در مقطع کارشناسی ارشد

برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه کارلستاد سوئد شما باید دارای برخی از الزامات و شرایط خاص باشید. به عنوان مثال سطح زبان انگلیسی یکی از شرایط مهم جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد است. جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد شما باید یک برنامه تحصیلی را در یک رشته مرتبط در سطح کارشناسی یا معادل آن با موفقیت به پایان رسانده باشید. سوابق تحصیلی (مدرک کارشناسی و ریزنمرات) نشان‌دهنده این است که شما پیش شرط‌های لازم را دارید یا خیر. دانش زبان انگلیسی خود را با شرکت در برخی آزمون‌های رایج زبان و همچنین دریافت نمره قابل قبول باید به دانشگاه ثابت کنید. برخی از این آزمون‌ها عبارتند از:

  • آزمون تافل (آزمون مبتنی بر مقاله: 575 / آزمون مبتنی بر کامپیوتر: 213 / آزمون مبتنی بر اینترنت: 90)
  • آیلتس (نمره مورد نیاز 6.5 – بدون باند کمتر از 5.5)

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه کارلستاد سوئد karlstad university  در مقطع لیسانس

اگر در مقطع کارشناسی قصد اخذ پذیرش از دانشگاه کارلستاد سوئد را دارید، ابتدا باید تحصلات متوسطه (دبیرستان) خود را در کشورتان گذرانده باشید. شما قبل از اخذ پذیرش و انتخاب برنامه تحصیلی خود باید پیش نیازهای برنامه یا دوره‌هایی را که می‌خواهید مطالعه کنید را کامل کرده باشید.

دانش زبان انگلیسی در این مقطع نیز یکی از شرایط لازم و ضروری است. شما باید دانش انگلیسی را از طریق آزمون تافل (آزمون مبتنی بر مقاله: 530 / آزمون مبتنی بر کامپیوتر: 173 / آزمون مبتنی بر اینترنت: 72) یا آیلتس (نمره مورد نیاز 5.5 – بدون باند کمتر از 5.0) مستند داشته باشید.

جهت پذیرش در مقطع لیسانس شما باید به چندین نکته مهمه توجه کنید:

دانش‌آموزانی که نمرات نهایی مدرسه خود را پس از 31 دسامبر 2009 دریافت کرده‌اند، برای ریاضیات شرط ورود اضافی وجود دارد. این بدان معناست که متقاضیان دوره لیسانس باید دوره‌های ریاضی را با موفقیت به پایان رسانده باشند تا به سطح دوره سوئدی ریاضیات A برسند. این شرط برای دانش‌آموزانی که نمرات آخر خود را قبل از 1 ژانویه 2010 دریافت کرده باشند قابل اعمال نیست.

مدارک عمومی برای درخواست کارشناسی

  1. تصویر از پاسورت
  2. عکس پرسنلی
  3. ترجمه مدارک تحصیلی شما به زبان سوئدی یا نگلیسی به همراه مهردادگستری و تمبر
  4. مدارک تحصیلات متوسطه (دبیرستان)

دبیرستان 3 ساله (برای فارغ اتحصیلان بعد از سال 2018):

  1. گواهی پایان دوره دبیرستان و ریز نمرات (سال 10-11-12)  

3 سال دبیرستان + 1 سال پیش دانشگاهی:

  1. گواهی پایان دوره دبیرستان و ریز نمرات 3سال دبیرستان
  2. گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی

دبیرستان 4 ساله (برای فارغ التحصیلان از 1977 تا 1996):

  1. گواهی پایان دوره دبیرستان و ریز نمرات 4 سال دبیرستان

 دبیرستان 3 ساله (برای تحصیلات قبل از 1977):

  1. گواهی پایان دوره دبیرستان و ریز نمرات 3 سال دبیرستان

دانشکده‌های دانشگاه کارلستاد سوئد karlstad university

دانشکده‌های دانشگاه کارلستاد سوئد

همانطور که در قسمت‌های پیشین مطالعه کردید، دانشگاه کارلستاد سوئد در مقاطع مختلف برنامه‌های تحصیلی متنوعی را به دانشجویان ارائه می‌‌کند. این برنامه‌های تحصیلی در دانشکده‌های مختلف این دانشگاه برگزار می‌شود. به طور کلی این دانشگاه دو دانشکده دارد که عبارتند از:

دانشکده هنر و علوم اجتماعی کارلستاد

  1. مدرسه بازرگانی کارلستاد: علوم زندگی کاری، مدیریت بازرگانی، سیستم‌های اطلاعاتی، حقوق، اقتصاد، آمار
  2. گروه مطالعات هنری: مدرسه موسیقی Ingesund ، رقص، هنرهای تجسمی
  3. گروه مطالعات سیاسی، تاریخی، مذهبی و فرهنگی: تاریخ، مطالعات فرهنگی، مطالعات دینی، علوم مدنی، علوم سیاسی، مطالعات ریسک و محیط زیست
  4. گروه مطالعات اجتماعی و روانشناسی: مطالعات جنسیتی، مددکاری اجتماعی، روانشناسی، جامعه شناسی
  5. گروه زبان، ادبیات و مطالعات بین فرهنگی: انگلیسی، مطالعات بین فرهنگی، ادبیات تطبیقی، اسپانیایی، سوئدی به عنوان زبان دوم، زبان سوئدی
  6. گروه جغرافیا، رسانه و ارتباطات: جغرافیای انسانی، مطالعات رسانه و ارتباطات، جغرافیا، مطالعات گردشگری، مطالعات فیلم
  7. گروه مطالعات آموزشی: کار آموزشی، آموزش ویژه، علوم ورزشی

دانشکده بهداشت، علم و صنعت کارلستاد

  1. گروه علوم محیطی و زیستی: زیست شناسی، ژئوماتیک
  2. گروه علوم بهداشت: علوم بهداشت عمومی، پرستاری، بهداشت دهان و دندان
  3. گروه مهندسی و علوم شیمی: مهندسی ساختمان و ساختمان، سیستم های محیط زیست و انرژی، شیمی، مهندسی شیمی
  4. گروه مهندسی و فیزیک: مهندسی برق، فیزیک، مکانیک و مهندسی مواد
  5. گروه ریاضی و علوم کامپیوتر: علوم کامپیوتر، ریاضیات

برنامه‌های دانشگاه کارلستاد به زبان انگلیسی

همانطور که در بخش‌های ابتدایی این مطلب مطالعه کردید، برخی از برنامه‌های دانشگاه کارلستاد سوئد karlstad university به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. برخی از این برنامه‌های دانشگاهی زبان انگلیسی به شرح زیر هستند.

  • برنامه لیسانس موسیقی
  • کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر
  • برنامه کارشناسی ارشد حسابداری و کنترل: کارشناسی ارشد
  • برنامه کارشناسی ارشد در زیست‌شناسی: اکولوژی و زیست شناسی حفاظتی
  • برنامه کارشناسی ارشد اقتصاد: کارشناسی ارشد
  • برنامه کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی: تخصص زبان‌شناسی
  • برنامه کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی: تخصص ادبی
  • برنامه کارشناسی ارشد در مطالعات ژئومدیا: رسانه، تحرک و برنامه‌ریزی فضایی
  • برنامه کارشناسی ارشد در سیستم‌های اطلاعاتی
  • برنامه کارشناسی ارشد در نوآوری و توسعه خدمات
  • برنامه کارشناسی ارشد بازاریابی: کارشناسی ارشد
  • برنامه کارشناسی ارشد موسیقی
  • برنامه کارشناسی ارشد مدیریت خدمات: کارشناسی ارشد

هزینه و شهریه دانشگاه karlstad university

همانطور که در تمام مقالات ما مطالعه کرده‌اید، هزینه و شهریه دانشگاه بسته به مقطع و برنامه تحصیلی شما در هر دانشگاهی متفاوت است. در دانشگاه کارلستاد سوئد نیز این هزینه بسته به برنامه تحصیلی انتخابی شما می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی هزینه تحصیل بر اساس رشته مورد نظر بین 95000 تا 245000 کرون متغییر می‌باشد. برای اطلاعات دقیق و جامع درباره هزینه‌ها می‌توانید به وب سایت دانشگاه مراجعه کنید. علاوه بر شهریه دانشگاه شما باید 900 کرون را تحت عنوان هزینه درخواست به دانشگاه نیز پرداخت کنید.

البته اگر شما هم به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل قصد مهاجرت و اخذ پذیرش از دانشگاه کارلستاد سوئد را دارید، باید به هزینه‌های زندگی در سوئد نیز توجه کنید. هزینه زندگی در سوئد نسبت به سایر کشورها بسیار قابل توجه است.

بورسیه‌های دانشگاه کارلستاد سوئد karlstad university

بورسیه تحصیلی همیشه روشی برای مدیریت هزینه‌هاست. به همین منظور دانشجویان در هر مقطعی می‌توانند از دانشگاه خود درخواست بورسیه کنند. دانشگاه کارلستاد سوئد نیز همانند سایر دانشگاه‌ها بورسیه‌های مختلفی را به دانشجویان خود ارائه می‌کند.

یکی از بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه کارلستاد سوئد، بورس تحصیلی بین‌المللی است. این بورسیه تنها به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد که در کشورهای خارج از اتحادیه اروپا قرار دارند، تعلق می‌گیرد. این دانشگاه بورسیه‌های کاملا با بودجه یا بخشی از بودجه را ارائه می‌دهد. البته در این حالت هم باید متقاضی از نظر اقتصادی توانایی پرداخت شهریه را همچنان داشته باشد. یعنی نمی‌توانید بگویید من نمی‌توانم از پس هزینه شهریه دانشگاه بربیایم و می‌خواهم از بورس تحصیلی استفاده کنم.

مقدار این بورس از شهریه برنامه‌ای که توسط دانشگاه ارائه می‌شود، کسر خواهد شد. البته تضمینی نیست دانشجو هر سال بتواند از این بورسیه تحصیلی بهره بگیرد. این بورسیه می‌تواند 25%، 50%، 75% یا 100% شهریه را پوشش دهد. پس از ثبت نام و انتخاب برنامه تحصیلی میزان و ارزش بورس تحصیلی در پروفایل بورس تحصیلی برای هر دارنده بورس تحصیلی مشخص می‌شود.

بنابراین اگر شما هم به دنبال اخذ پذیرش بورسیه تحصیلی هستید، می‌توانید پس از ثبت نام و همچنین انتخاب برنامه خود درخواست دهید.

در پایان

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، دانشگاه کارلستاد سوئد karlstad university یکی از دانشگاه‌های بسیار عالی و فوق‌العاده در کشور سوئد است که تقریبا تازه تاسیس و نوپا بوده اما با این وجود خدمات و برنامه‌های متنوعی را به دانشجویان ارائه می‌کند. بنابراین اگر شما هم به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل به دنبال اخذ پذیرش از یک دانشگاه خوب در کشور سوئد هستید، حتما این دانشگاه در لیست انتخابات خود قرار دهید و برای آن درخواست دهید. چرا که قطعا با تحصیل در این دانشگاه دریچه روشنی برایتان در آینده باز خواهد شد.

ما در این مطلب سعی بر آن داشتیم که شما را با روند پذیرش، هزینه و همچنین بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه کارلستاد سوئد آشنا کنیم.

برای مشاوره دریافت ویزا، پذیرش و تحصیل در دانشگاه کارلستاد سوئد با ما تماس بگیرید

برای مشاهده سایر دانشگاه های سوئد روی دکمه زیر کلیک کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button