موسسه سلطنتی فناوری KTH

انستیتو KTH سوئد

سوئد یکی از کشورهای عالی و فوق‌العاده جهت ادامه تحصیل برای دانشجویان بین‌الملل است. به همین منظور افراد می‌توانند بدون دغدغه در این کشور تحصیلات عالیه داشته باشند و از مزایای بی‌نظیر تحصیل نهایت استفاده را بکنند. موسسه سلطنتی فناوری کی تی اچ KTH Royal Institute of Technology سوئد یکی از موسسات خوب و قدیمی آموزشی است. در این موسسه آموزشی افراد زیادی از سراسر دنیا و همچنین سوئد در حال تحصیل هستند و پس از فارغ‌التحصیلی به درجات بسیار بالایی دست پیدا کردند. اما شاید این سوال برای شما هم به وجود بیاید که چطور به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل می‌توان در موسسه سلطنتی فناوری کی تی اچ سوئد پذیرش گرفت؟ آیا شرایط تحصیل و هزینه‌های تحصیل در این موسسه آموزشی مقرون به صرفه است یا خیر؟ در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با موسسه سلطنتی فناوری کی تی اچ KTH Royal Institute of Technology بیشتر آشنا کنیم.

معرفی و تاریخچه موسسه سلطنتی فناوری کی تی اچ KTH Royal Institute of Technology

لوگو موسسه رویال KTH

موسسه سلطنتی فناوری کی تی اچ سوئد در شهر استکهلم سوئد واقع شده و آن را به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاه فنی سوئد می‌شناسند. این دانشگاه قدیمی و بزرگ در کشور سوئد از همان بدو تولد و تاسیس در سال 1827 تا همین حالا، در مرکز پیشرفت‌های فناوری در سوئد قرار گرفته است. در حقیقت تقریبا نیمی از ظرفیت بخش فنی و مهندسی کشور سوئد توسط دانشجویان دانشگاه سلطنتی فناوری سوئد کی تی اچ تکمیل شده است.  

افراد و دانشجویان بین‌الملل علاقه‌مند در رشته‌های فنی و مهندسی می‌توانند از این دانشگاه بسیار فوق‌العاده پذیرش اخذ کنند و در اینجا ادامه تحصیل دهند. این دانشگاه بیش از 60 برنامه کارشناسی ارشد را که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند به دانشجویان بین‌الملل و سایر دانشجویان ارائه می‌دهد.

در این دانشگاه کلاس‌های تحقیقات جهانی در زمینه فناوری و مهندسی نیز ارائه می‌شود. همچنین KTH با صنعت و جامعه همکاری تنگاتنگی دارد که موجب ایجاد عرصه‌ای طبیعی برای اجرای عملی نتایج تحقیقات می‌شود.

همانطور که در بالاتر نیز اشاره شد، این دانشگاه در استکهلم ساخته شده و به عنوان اولین دانشگاه صنعتی این شهر محسوب می‌شود. در واقع این دانشگاه یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور سوئد بوده که تقریبا دارای 200 سال قدمت جهانی است. این دانشگاه بزرگ به مرکز کلیدی استعدادهای فکری و نوآوری تبدیل شده است.

این دانشگاه دارای 5 پردیس بزرگ در شهر استکهلم است که تقریبا در مجموع در همه پردیس‌های این دانشگاه 1300 دانشجوی تمام وقت، بیش از 1700 دانشجوی دکتری و تقریبا 3600 کارمند تمام وقت در حال تحصیل و فعالیت هستند. این دانشگاه در فهرست بهترین دانشگاه‌های برتر جهان از لیست شانگهای قرار گرفته است.

با توجه به اینکه 18 درصد دانشجویان این موسسه آموزشی را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند، می‌توان نتیجه گرفت که دانشگاه کی تی اچ سوئد درصد بالایی از دانشجویان بین‌المللی را پذیرش می‌کند. بنابراین اگر شما هم به دنبال تحصیل در یک دانشگاه فوق‌العاده و عالی در کشور سوئد در زمینه فناوری و مهندسی هستید، پذیرش این دانشگاه را از دست ندهید. در ادامه درباره نحوه اخذ پذیرش در این دانشگاه اطلاعات جامع  و دقیق‌تری را به شما ارائه خواهیم کرد.

نقش دانشگاه موسسه سلطنتی فناوری کی تی اچ KTH Royal Institute of Technology

KTH  با صنعت و جامعه در تعقیب راه حل‌های پایدار برای برخی از بزرگترین چالش‌های بشریت کار می‌کند: تغییرات آب و هوا، تامین انرژی در آینده، شهرنشینی و کیفیت زندگی برای جمعیت سالمندان که به سرعت در حال رشد هستند. این دانشگاه اینها را با تحقیقات و آموزش‌های پیشرو و پر تاثیر جهان در علوم طبیعی و همه شاخه‌های مهندسی و همچنین در معماری، مدیریت صنعتی، برنامه‌ریزی شهری، تاریخ و فلسفه بررسی می‌کند. تقریباً دو سوم از گردش مالی 4 میلیارد کرون این دانشگاه به تحقیقات مربوط می‌شود.

تحقیقات پایه و کاربردی در کنار هم در KTH انجام می‌شود و تحقیقات بین رشته‌ای به موازات کار در زمینه‌های خاص انجام می‌شود. این رویکرد راه حل‌های همه کاره را تشویق می‌کند و فضای نوآورانه فرصت‌های زیادی برای تحقق ایده‌های عالی ایجاد می‌کند. برنامه‌های آموزشی دانشگاه KTH نسل جدیدی از مهندسان، معماران، معلمان و مهندسین مقطع کارشناسی را پرورش می‌دهد.

KTH آکادمی و بخش‌های دولتی و خصوصی را که با هم کار می‌کنند در برمی‌گیرد. در حقیقت این موسسه آموزشی بخشی از همکاری‌های تحقیقاتی گسترده بین‌المللی نیز هست و در تعداد زیادی تبادل آموزشی یا برنامه‌های مشترک با دانشگاه‌ها و کالج‌ها در اروپا، ایالات متحده، استرالیا، آسیا و آفریقا شرکت می‌کند.

در نتیجه تمام این فعالیت‌ها دانشجویان می‌توانند در بستری عالی و فوق‌العاده در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند و همچنین پس از فارغ‌التحصیلی به درجات بسیار بالای علمی دست پیدا کنند.

رنکینگ موسسه سلطنتی فناوری KTH

دانشگاه موسسه سلطنتی فناوری سوئد یکی از برترین دانشگاه‌های فناوری در سوئد و جهان است. این دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در سال 2019 از منظر موسسه تایمز رتبه 187 را به خود اختصاص داده است. همچنین علاوه بر این، دانشگاه فناوری کی تی اچ از نظر کیفیت آموزش رتبه 37، تاثیرگذاری در جهان رتبه 7، تاثیرگذاری در زمینه صنعت، نوآوری و زیرساخت‌ها رتبه 3 و از نظر کار شایسته و رشد اقتصادی رتبه 2 را در بین دانشگاه‌های جهان به خود اختصاص داده است.

همانطور که در بالا نیز بیان شد، این دانشگاه در زمینه مهندسی و تکنولوژی رتبه 53 و علوم کامپیوتر رتبه 54 را به خود اختصاص داده است. این اعداد و رتبه‌بندی کیفیت دانشگاه و نقطه قوت دانشگاه در زمینه‌های مختلف تحصیلی را نشان می‌دهد. بنابراین اگر شما هم به دنبال یک موسسه آموزشی بسیار عالی و فوق‌العاده جهت ادامه تحصیل هستید، این دانشگاه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

KTH بزرگترین و معتبرترین دانشگاه فنی سوئد است که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال 2022 در رتبه 100 برتر قرار گرفت. با انتخاب KTH، به یک زندگی دانشجویی پر جنب و جوش و یک محیط دانشگاهی معتبر دسترسی پیدا می‌کنید.

کار برای فردای روشن‌تر و پایدارتر پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه KTH

سوئد به عنوان یکی از نوآورترین کشورهای جهان از نظر فناوری در نظر گرفته می‌شود و استکهلم همواره به عنوان یکی از کارآفرینانه‌ترین، نوآورانه‌ترین و جذاب‌ترین شهرهای جهان رتبه‌بندی می‌شود.KTH  روابط نزدیکی با شبکه در حال گسترش شرکت‌های بین‌المللی و جامعه صنعتی در تعدادی از زمینه‌ها دارد و کار و تحصیل در اینجا امکان دسترسی به این شبکه را فراهم می‌کند.

همانطور که در بالا نیز مطالعه کردید، پنج پردیس KTH در استکهلم بزرگ، بیش از 13000 دانشجوی تمام وقت، بیش از 1700 دانشجوی دکترا و تقریباً 3600 کارمند تمام وقت را جمع‌آوری می‌کند. پردیس‌ها از نظر استراتژیک نزدیک به حوزه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی خود قرار دارند، به عنوان مثال KTH Kista در وسط مرکز ICT Kista، با برخی از شرکت‌های پیشرو در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان واقع شده است. یکی از پردیس‌های دیگر این دانشگاه، KTH Flemingsberg، در یکی از مراکز پیشرو فناوری پزشکی شمال اروپا برای فعالیت‌های تحقیقاتی و صنعتی قرار دارد.

KTH به تمرکز بر تحقیق و آموزش برای فردای روشن‌تر و پایدارتر ادامه خواهد داد. این دانشگاه یا موسسه آموزشی به طور مستمر تأثیر تلاش‌های خود را در جامعه ارزیابی می‌کند و با منابع فکری دانشجویان و محققان خود در ایجاد رویکردهای جدید برای برخی از بحرانی‌ترین چالش‌های زمانه مشارکت می‌کند. بنابراین این موسسه و همچنین دانشجویان آن نقش مهمی در آینده‌ روشن جامعه دارند. در واقع قطب و مرکز مهم کشور سوئد در زمینه فناوری این موسسه قدیمی و بزرگ است.

مقاطع تحصیلی و برنامه هر مقطع در KTH Royal Institute of Technology

موسسه رویال KTH

دانشگاه سلطنتی فناوری کی تی اچ سوئد یکی از بهترین دانشگاه‌های شهر استکلهم و کشور سوئد است که برنامه‌های متنوعی را در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی به دانشجویان بین‌الملل و بومی خود ارائه می‌کند. اما این در حالیست که دانشگاه برای مقطع کارشناسی و دکتری خود نیز برنامه‌های خاص خود را دارد. به همین منظور افراد در تمامی مقاطع تحصیلی می‌توانند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

برنامه تحصیلی مقطع لیسانس موسسه سلطنتی فناوری کی تی اچ KTH Royal Institute of Technology

KTH یک برنامه لیسانس در زبان انگلیسی را ارائه می‌دهد که استعدادها را از سراسر جهان جذب می‌کند. کارشناسی فناوری اطلاعات و ارتباطات، رشته‌ای است که دانشجویان بومی و همچنین دانشجویان بین‌الملل می‌توانند در آن ادامه تحصیل دهند. جامعه امروزی به شدت به فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) وابسته است. این برنامه با هدف پاسخگویی به خواسته‌های جامعه برای راه حل‌های ICT و آماده‌سازی نسلی از متخصصان بسیار ماهر در این زمینه است. تحولات در این زمینه فرصت‌هایی را برای شما ایجاد می‌کند تا از دانش به دست آمده در این برنامه برای یک حرفه بین‌المللی یا تحصیلات بیشتر در سطح کارشناسی ارشد استفاده کنید.

مهلت درخواست برای شرکت در دوره لیسانس در سال 2023

دور درخواست 1

شهروندان غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس باید در دور 1 برای دریافت اجازه اقامت قبل از شروع تحصیل اقدام کنند. دانش آموزان سال آخر متوسطه قادر به ارائه درخواست کامل در مرحله 1 نخواهند بود.

  • 17 اکتبر (2022): برنامه باز می‌شود.
  • 16 ژانویه: آخرین روز درخواست
  • 1 فوریه: ارائه مدارک و در صورت نیاز، پرداخت هزینه درخواست
  • 5 آوریل: نتایج پذیرش اعلام شد
  • مرداد: ورود و شروع مطالعه

دور درخواست 2

دور 2 یک جایگزین عمدتا برای شهروندان اتحادیه اروپا / EEA / سوئیس است. شهروندان غیر اتحادیه اروپا / EEA /  سوئیس به احتمال زیاد زمان کافی برای دریافت مجوز اقامت ندارند.

  • 15 مارس: برنامه باز می‌شود.
  • 17 آوریل: برنامه بسته می‌شود.
  • 2 می: سند ارائه وضعیت معافیت از هزینه یا دریافت هزینه درخواست
  • 21 ژوئن: مهلت ارسال مدارک. اگر در حال تکمیل تحصیلات متوسطه خود در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا/ EEA، سوئیس یا یک برنامه IB/EB هستید، تا 5 جولای فرصت دارید مدارک خود را ارسال کنید. تمام مدارک پشتیبان دیگر باید همراه با درخواست شما ارائه شود.
  • 12 جولای: نتایج پذیرش اعلام شد
  • 21 ژوئیه: آخرین مهلت برای پاسخ به پیشنهاد شما
  • 27 ژوئیه: نتایج نهایی پذیرش
  • مرداد: ورود و شروع مطالعه

معرفی رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات در  KTH

فناوری اطلاعات و ارتباطات مبنای دیجیتالی کردن ارتباطات انسانی است و زندگی همه، بیشتر صنایع، بخش‌ها، سازمان‌های دولتی و سازمان‌های غیردولتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. سیستم‌ها و خدمات جدید فناوری اطلاعات به طور مداوم در حال تکامل هستند و افراد و محصولات به طور فزاینده‌ای به هم متصل می‌شوند. در حالی که فناوری می‌تواند کیفیت زندگی مردم را بهبود بخشد و به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از صنایع سنگین کمک کند، توسعه مستلزم افزایش مداوم امنیت است. کارشناسان ICT برای تقویت حفاظت در برابر جاسوسی صنعتی، اخبار جعلی و جنگ سایبری یا توسعه هوش مصنوعی، سلامت الکترونیک و طراحی دیجیتال مورد نیاز هستند. به عنوان یک دانش‌آموز در این برنامه، خود را در میان توسعه پدیده‌هایی مانند 5G،  AI و علم داده می‌بینید.

این برنامه ترکیبی از دانش در مورد الکترونیک، نرم افزار، علوم کامپیوتر و فناوری ارتباطات را به شما می‌دهد. این برنامه فناوری را با اقتصاد، رهبری و توسعه پایدار ادغام می‌کند.  به شما چشم‌انداز وسیعی در مورد توسعه فناوری می‌دهد. این برنامه دارای نسبت زیادی از دروس انتخابی است که به شما این فرصت را می‌دهد تا تحصیلات خود را تنظیم کنید.

تمامی آموزش‌ها به زبان انگلیسی و به صورت ترکیبی از سخنرانی، کار آزمایشگاهی و تمرین انجام می‌شود. شما از کار گروهی گسترده‌ای که می‌توانید هم در کارفرمایان آینده و هم در محیط‌های تحقیقاتی انجام دهید، بهره مند خواهید شد. این برنامه بر اساس آخرین تحقیقاتی است که KTH با همکاری شرکت‌ها انجام می‌دهد و معلمان شما اساتید برجسته‌ای از سراسر جهان هستند. از طریق سخنرانی‌ها و پروژه‌های مهمان، می‌توانید با شرکت‌هایی آشنا شوید که به شما درک بهتری از حرفه آینده‌تان می‌دهد.

این برنامه در پردیس KTH در کیستا، یکی از خوشه‌های پیشرو ICT اروپا با حدود 1000 شرکت، ارائه می‌شود. دانشجویان شما هم از سوئد و هم از کشورهای دیگر می‌آیند. بسیاری از این دانشجویان از کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه، اسپانیا، انگلستان و کره جنوبی در این برنامه تحصیلی شرکت می‌کنند. همکاری در گروه‌های بین‌فرهنگی تجربه ارزشمندی است که می‌تواند پایه‌های شبکه بین‌المللی شما را پایه‌ریزی کند.

این یک برنامه سه ساله (180 واحد ECTS) است که به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. به فارغ التحصیلان مدرک لیسانس علوم اعطا می‌شود. این برنامه توسط دانشکده مهندسی برق و علوم کامپیوتر (در KTH) ارائه می‌شود.

کار پس از فارغ‌التحصیلی در رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات

پس از فارغ التحصیلی، مشاغل خلاق در بازار کار هم در سوئد و هم در سطح بین‌المللی وجود دارد. این برنامه فرصت‌هایی را در شرکت‌های  ITجهانی و منطقه‌ای، شرکت‌های مشاوره، در بخش‌های فناوری اطلاعات بیشتر شرکت‌ها و در موسسات بین‌المللی باز می‌کند. همچنین نیاز زیادی به مهارت‌های ICT در صنعت خودرو و فناوری پزشکی وجود دارد.

شما می‌توانید به یک مهندس نرم افزار، مشاور، متخصص سیستم‌ها و موارد دیگر تبدیل شوید. ممکن است در طول برنامه ایده جدیدی داشته باشید و کارآفرین شوید یا برای بسیاری از شرکت‌های نوپا در این زمینه درخواست دهید. اگرچه افراد بیشتری در سرتاسر جهان در حال آموزش در زمینه ICT هستند، انتظار می‌رود که نیاز به شایستگی ICT برای مدت طولانی زیاد باشد. چشم‌انداز یافتن کارها و مشاغل هیجان‌انگیز بسیار خوب است.

برنامه تحصیلی مقطع فوق لیسانس موسسه سلطنتی فناوری کی تی اچ KTH Royal Institute of Technology

همانطور که در بالاتر نیز مطالعه کردید، دانشگاه KTH، 60 برنامه کارشناسی ارشد در زبان انگلیسی به دانشجویان بین‌المللی و بومی ارائه می‌کند. دانشجویان از سراسر جهان می‌توانند براساس علاقه و استعداد خود در یکی از این برنامه‌ها پذیرش اخذ کنند. 

لیست برنامه‌های کارشناسی ارشد

دانشگاه KTH، 60 برنامه تحصیلی را به دانشجویان ارائه می‌کند که همه آنها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. این فرصتی برای دانشجویان دارای مدرک لیسانس برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد با بالاترین استاندارد بین المللی است. شانزده برنامه با همکاری سایر دانشگاه های برجسته به صورت مشترک ارائه می‌شود. مطالعات به طور معمول دو سال طول می کشد. بعضی از رشته‌های این موسسه عبارتند از:

  1. معماری و محیط ساخته شده
  • طراحی نورپردازی معماری (یک ساله)
  • معماری
  • مهندسی عمران و معماری
  • مهندسی محیط زیست و زیرساخت های پایدار
  • املاک و مستغلات و مدیریت ساخت و ساز
  • فناوری پایدار
  • برنامه ریزی و طراحی شهری پایدار
  • فناوری حمل و نقل و اطلاعات جغرافیایی
  • حمل و نقل، تحرک و نوآوری (تحرک شهری مشترک EIT)
  1. علوم مهندسی در شیمی، بیوتکنولوژی و بهداشت
  • مهندسی شیمی برای انرژی و محیط زیست
  • بیوتکنولوژی صنعتی و زیست محیطی
  • فناوری نوآورانه برای زندگی سالم (Joint EIT Health)
  • مواد ماکرومولکولی
  • بیوتکنولوژی پزشکی
  • مهندسی پزشکی
  • علوم و مهندسی مولکولی
  • تکنیک های مولکولی در علوم زیستی (مشترک)
  • فناوری پلیمر (تکنولوژی مشترک Nordic Five)
  • فناوری ورزشی
  • فناوری، کار و سلامت
  1. مهندسی برق و علوم کامپیوتر
  • سیستم‌های ارتباطی
  • علوم کامپیوتر
  • امنیت سایبری
  • مهندسی برق
  • الکترومغناطیسی، فیوژن و مهندسی فضا
  • سیستم‌های جاسازی شده
  • انرژی برای شهرهای هوشمند (Joint EIT InnoEnergy)
  • نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • نوآوری فناوری اطلاعات و ارتباطات (Joint EIT Digital)
  • مهندسی اطلاعات و شبکه
  • فناوری رسانه های تعاملی
  • فراگیری ماشین
  • نانوتکنولوژی
  • انرژی هسته‌ای (Joint EIT InnoEnergy)
  • انرژی‌های تجدیدپذیر (Joint EIT InnoEnergy)
  • امنیت و رایانش ابری Erasmus+) مشترک)
  • شبکه‌ها و سیستم‌های هوشمند الکتریکی (Joint EIT InnoEnergy)
  • مهندسی نرم افزار سیستم‌های توزیع شده
  • سیستم‌ها، کنترل و رباتیک
  1. مهندسی صنایع و مدیریت
  • سیستم‌های غیرمتمرکز انرژی هوشمند Erasmus+) مشترک)
  • طراحی مهندسی
  • علم مواد مهندسی
  • مسیرهای زیست محیطی برای سیستم‌های انرژی پایدار (Joint EIT InnoEnergy)
  • مدیریت صنعتی
  • مهندسی انرژی پایدار نوآورانه (Joint Nordic Five Tech)
  • طراحی محصول یکپارچه
  • مهندسی تولید و مدیریت
  • مهندسی انرژی پایدار
  • توسعه تولید پایدار
  • کارآفرینی مبتنی بر فناوری
  1. علوم مهندسی
  • مهندسی هوا فضا
  • ریاضیات کاربردی و محاسباتی
  • شبیه‌سازی کامپیوتری برای علوم و مهندسی (مشترک)
  • مکانیک مهندسی
  • فیزیک مهندسی
  • ریاضیات (مشترک)
  • معماری دریایی
  • مهندسی انرژی هسته ای
  • مهندسی راه آهن
  • مهندسی خودرو

برنامه تحصیلی مقطع دکتری موسسه سلطنتی فناوری کی تی اچ KTH Royal Institute of Technology

تکمیل مدرک دکترا (PhD) در یک محیط تحقیقاتی پویا و بین المللی با امکاناتی در سطح جهانی و همکاری نزدیک با صنعت و دانشگاه‌های برجسته در سراسر جهان است. دانشجویان در مقطع دکتری می‌توانند در محیطی کاملا تحقیقاتی و عمل تحصیلات عالی خود را ادامه دهند.

شرایط اخذ پذیرش از KTH Royal Institute of Technology

پذیرش از KTH سوئد

همانطور که در طول این مطلب مطالعه کردید، شما در هر مقطع تحصیلی می‌توانید در این دانشگاه پذیرش اخذ کنید. جهت اخذ پذیرش برای برنامه‌های کارشناسی ارشد باید روند زیر را طی کنید:

  1. برنامه‌های خود را انتخاب کنید.
  2. درخواست آنلاین خود را تا 15 ژانویه ارسال کنید.
  3. اسناد مورد نیاز خود را تا 1 فوریه ارسال کنید.
  4. هزینه درخواست را پرداخت کنید یا تابعیت خود را تا 1 فوریه مستند کنید.
  5. نتایج انتخاب را در 9 آوریل بررسی کنید.

شرایط پذیرش:

پس از آنکه تمامی شرایط پذیرش را مطالعه کردید و متوجه شدید واجد شرایط هستید، باید ابتدا قبل از هر کاری مدرک لیسانس خود را از دانشگاه کشور خود دریافت و آن را به زبان سوئدی یا انگلیسی ترجمه کنید. فراموش نکنید که همه برنامه‌های ارائه شده در مقطع تحصیلی ارشد به زبان انگلیسی است. بنابراین باید حتما به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. به طور کلی قبل از شرکت در برنامه‌های لیسانس، معادل مدرک لیسانس سوئد یا مدارک تحصیلی معادل آن از دانشگاه‌های بین‌المللی کاملا الزامی است. دانشجویانی که دوره‌های فنی طولانی‌تری را دنبال می‌کنند و دوره‌هایی معادل لیسانس را گذرانده‌اند، به صورت موردی در نظر گرفته می‌شوند. مهارت زبان انگلیسی معادل (دبیرستان سوئدی) دوره انگلیسی B / 6 لازم است. همچنین دو توصیه‌نامه، ریز نمرات، پرداخت هزینه 900 کرون و CV مورد نیاز است.

تبادل مطالعات موسسه سلطنتی فناوری کی تی اچ

هر ساله KTH پذیرای 1000 دانشجوی تبادلی از سراسر جهان است. مطالعات تبادلی معمولاً مستلزم مطالعه مجموعه‌ای از دوره‌ها است که منجر به مدرک KTH نمی‌شود. با این حال، دانشجویان برخی از دانشگاه‌های همکار این امکان را دارند که در مقطع کارشناسی ارشد و دو مدرک کارشناسی ارشد در KTH شرکت کنند. دانشگاه ممکن است دوره‌های کارآموزی نیز به این افراد ارائه دهد.

چه کسی می‌تواند دانشجوی تبادلی شود؟

برای تبدیل شدن به یک دانشجوی تبادلی در KTH، باید در دانشگاه شریکی ثبت‌نام کنید که KTH با آن توافق‌نامه تبادلی دارد. برای واجد شرایط بودن، باید حداقل دو سال از برنامه آموزشی دانشگاه محل سکونت خود را گذرانده باشید، ترجیحاً بیشتر، با نمرات بالاتر از متوسط. دانشجویان رشته معماری باید سه سال تحصیلات تکمیلی داشته باشند.

به عنوان یک دانشجوی مبادله‌ای در همه رشته‌های موضوعی به جز رشته معماری، شما یک دوره جداگانه انتخاب و برنامه مطالعاتی خود را ایجاد می‌کنید. KTH بیش از 1000 دوره کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. دانشجویان مبادله‌ای در معماری یک برنامه مطالعاتی مشخص دارند.

چه کسی می‌تواند دانشجوی مدرک دوبله شود؟

به عنوان یک دانشجوی درجه دو به شما مدرکی از KTH و همچنین دانشگاه محل زندگی خود پس از اتمام تحصیلات اعطا می‌شود. برای تبدیل شدن به یک دانشجوی مدرک دوگانه در KTH، باید در دانشگاه شریکی ثبت‌نام کنید که KTH با آن موافقت‌نامه دو مدرک تحصیلی دارد. لطفاً برای اطلاع از وجود چنین توافقی با دفتر بین‌المللی در مؤسسه اصلی خود تماس بگیرید. برای واجد شرایط بودن باید حداقل سه سال از برنامه آموزشی را در دانشگاه محل زندگی خود با نمرات بالاتر از میانگین گذرانده باشید. درخواست مطابق با همان فرآیند مطالعات تبادل انجام می‌شود.

چه کسی می‌تواند دانشجوی کارشناسی ارشد دوگانه شود؟

به عنوان یک دانشجوی کارشناسی ارشد دوگانه به شما مدرک کارشناسی ارشد از KTH و همچنین دانشگاه محل زندگی خود پس از اتمام تحصیلات اعطا می‌شود. برای تبدیل شدن به یک دانشجوی کارشناسی ارشد دوگانه در KTH، باید در دانشگاه شریکی ثبت نام کنید که KTH با آن توافق‌نامه کارشناسی ارشد دوگانه دارد. لطفاً برای اطلاع از وجود چنین توافقی با دفتر بین المللی در مؤسسه اصلی خود تماس بگیرید. درخواست مطابق با همان فرآیند مطالعات تبادل انجام می‌شود.

کارآموزی یا اینترشیب KTH چیست؟

KTH ممکن است محل کارآموزی را برای دانشجویان سایر دانشگاه‌ها ارائه دهد. این دانش آموزان ابتدا باید بخشی را پیدا کنند که مایل به میزبانی آنها باشد. کارورز برای دوره کارآموزی امتیاز علمی دریافت نمی‌کند و اجازه ثبت‌نام در دوره‌ها را ندارد.

هزینه تحصیل در موسسه فناوری رویال KTH

هزینه تحصیل در موسسه سلطنتی فناوری KTH

همانطور که مطالعه کردید، موسسه سلطنتی فناوری کی تی اچ سوئد برنامه‌های متنوعی را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان سوئدی و همچنین دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد.

شهریه تحصیل در رشته‌های مختلف این دانشگاه در مقطع تحصیلی کارشناسی به صورت میانگین و حدودی 150000 کرون است. البته لازم به ذکر است که شهریه بسته به نوع رشته و مقطع می‌تواند کاملا متفاوت باشد. بنابراین برای اطلاعات دقیق‌تر باید حتما به وبسایت دانشگاه مراجعه کنید.

علاوه بر شهریه، شما باید هزینه‌ای را تحت عنوان هزینه ثبت نام که 900 کرون است نیز به دانشگاه حین ثبت نام و ثبت درخواست پرداخت نمایید.

بورسیه‌های تحصیلی در موسسه سلطنتی فناوری کی تی اچ

بورسیه‌های تحصیلی در موسسه سلطنتی فناوری کی تی اچ

همانطور که احتمالا بارها در مقالات مختلف ما مطالعه کرده‌اید، بورسیه تحصیلی روشی برای کاهش هزینه‌های دانشگاه است. بنابراین دریافت بورسیه برای بسیاری از دانشجویان به خصوص دانشجویان بین‌الملل بسیار جذاب و حائز اهمیت است. دانشگاه سلطنتی فناوری کی تی اچ سوئد هم همانند سایر دانشگاه‌های دنیا، بورسیه‌های مختلفی را به دانشجویان ارائه می‌کند. به طور کلی این دانشگاه چهار فرصت بورس تحصیلی را برای دانشجویان فرآهم کرده است. این چهار فرصت عبارتند از:

  • بورس تحصیلی اول در موسسه سلطنتی فناوری کی تی اچ برای هزینه یک یا دو سال دوره کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است. یعنی دانشجویان در این دو سال می‌توانند از بورسیه تحصیلی بهره‌مند شوند.
  • بورسیه تحصیلی دوم، بورس تحصیلی یک ساله KTH برای دانشجویان دوره فعلی کارشناسی ارشد KTH طراحی شده است و شهریه سال دوم تحصیل را پوشش می‌دهد.
  • بورس تحصیلی برنامه مشترک KTH برای دانشجویان در برخی از برنامه‌های مشترک است و شهریه دوره تحصیل در KTH را حمایت می‌کند.
  • بورسیه چهارم ویژه دانشجویان بین‌المللی هندی است و سایر دانشجویان نمی‌توانند از آن بهره بگیرند.

اما شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که برای دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه KTH چگونه باید اقدام کنیم؟ آیا بورسیه‌ها به تمامی دانشجویان بین‌الملل تعلق می‌گیرد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر. روند انتخاب به این صورت است که این بورسیه‌های تحصیلی اساسا براساس برتری تحصیلی به دانشجویان اعطا می‌گردد. روند انتخاب به موازات مراحل پذیرش انجام می‌شود. تنها متقاضیانی که شرایط پذیرش برنامه درخواست شده را داشته باشند، واجد شرایط دریافت بورسیه هستند. پس از ارزیابی متقاضیان جهت پذیرش، ارزیابی متقاضیان بورسیه براساس معیارهای زیر صورت می‌پذیرد:

  • نمرات متقاضی (معدل)
  • رتبه‌بندی دانشگاهی که مدرک کارشناسی متقاضی را اعطا می‌کند.
  • انگیزه، تجربه کاری مرتبط و فعالیت‌های خارج از برنامه متقاضی
  • انگیزه متقاضی که چگونه با مدرک کارشناسی ارشد از KTH به اهداف توسعه پایدار کمک می‌کند.

همانطور که در طول این مطلب مطالعه کردید، دانشگاه KTH سوئد یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کشور سوئد و شهر استکهلم است. بنابراین اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید می‌توانید این دانشگاه را در لیست دانشگاه‌های انتخابی خود نیز قرار دهید. در این مقاله سعی بر آن داشتیم که شما را با روند اخذ پذیرش، برنامه‌های تحصیلی هر مقطع و همچنین هزینه و بورسیه‌های دانشگاه فناوری سلطنتی سوئد بیشتر آشنا کنیم. برای دریافت هر اطلاعات جزئی‌تری می‌توانید به وبسایت دانشگاه مراجعه نمایید.

برای مشاوره دریافت ویزا، پذیرش و تحصیل در موسسه فناوری KTH با ما تماس بگیرید

برای مشاهده سایر دانشگاه های سوئد روی دکمه زیر کلیک کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button