تحصیل فلسفه در فنلاند

تحصیل فلسفه در فنلاند

مقدمه

فلسفه از آن دسته رشته‌های خاص است که هر کسی سراغ آن نمی‌رود و تحصیل در این رشته روحیه‌ی خاصی می‌طلبد. تحصیل فلسفه در کشوری که ثبات، آرامش و امنیت ندارد، با روحیات یک دانشجوی فلسفه سازگار نیست. اما اگر کشوری پیشرفته با سطح رفاه بالا را انتخاب کنید، هم از آینده‌ی شغلی خود مطمئن خواهید بود، هم فارغ از دغدغه‌های روزمره با ذهنی باز و آرام به تحصیل خواهید پرداخت. با این تفاسیر ما به شما تحصیل فلسفه در فنلاند را پیشنهاد می‌کنیم. کشوری که در عین طبیعت منحصربفرد‌ خود از نظر شاخص‌های کیفیت زندگی همیشه در بین بهترین‌هاست.

با توجه به سیستم‌ پژوهش محور دانشگاه‌های فنلاند، دانشجویان رشته‌ی فلسفه این دانشگاه‌ها جدا از کار و زندگی در سطوح بالای رفاه و امنیت، فرصت تعمق هرچه بیشتر در رشته‌ی مورد علاقه خود را پیدا می‌کنند. بدین ترتیب هر دانشجو ضمن تحصیل و رشد، از زندگی خود نیز لذت می‌برد. اگر شما هم مشتاق به تحصیل رشته‌ی مورد علاقه خود در یکی از دانشگاه‌های کشور فنلاند هستید، در ادامه ضمن معرفی برترین دانشکده‌های فلسفه در کشور فنلاند و بررسی شرایط تحصیل در آن‌ها، شرایط اخذ بورسیه از هرکدام این دانشگاه‌ها را نیز بررسی خواهیم کرد.

چرا تحصیل فلسفه در فنلاند زندگی شما را دگرگون می‌کند؟

نظام آموزشی حاکم بر کشور فنلاند، یکی از برترین و استانداردترین نظام‌های آموزشی دنیا است. اگر بتوانید به یکی از زبان‌های سوئدی یا فنلاندی تحصیل کنید، خدمات آموزشی در این کشور برایتان رایگان خواهند بود. جدا از رایگان بودن تحصیلات، اگر بتوانید در یک زمینه‌ی پژوهشی مطرح فعالیت کنید، به ازای هر ساعت از تحصیل خود 9 تا 13 یورو نیز حقوق دریافت خواهید کرد. استاندارد بودن نظام آموزشی، رایگان بودن تحصیلات و امکان درآمدزایی از طریق تحصیل، سه دلیل اصلی قرار گرفتن فنلاند در میان لیست کشورهای محبوب دانشجویان ممتاز بین‌المللی است.

شرایط زندگی‌ای که با تحصیل فلسفه در فنلاند برایتان محیا می‌شود نیز قابل توجه است. احتمالا تا کنون چیزهای زیادی درباره‌ی کشور فنلاند شنیده باشید؛ چیزهایی مانند اینکه مردمانش شادترین مردمان دنیا هستند و اینکه چطور طبیعت و مدرنیته در بافت فنلاند یک دیگر را در آغوش کشیده‌اند. اما در این میان نکته‌‌هایی وجود دارند که معمولا لابه‌لای اخبار متعددی که از کشورهای دیگر مخابره می‌شود گم می‌مانند. دلیل شاد بودن مردم فنلاند، توانایی لذت بردن آن‌ها از شرایط حال است و فنلاندی‌ها این توانایی خود را با اطمینانشان از آینده کسب می‌کنند. رشته‌ای مانند فلسفه در بسیاری از کشورها بازار کار پررونقی ندارد. این در حالی است که با تحصیل فلسفه در فنلاند قبل از هرچیزی از آینده‌ی شغلی و وضعیت زندگی خود پس از تحصیل اطمینان پیدا می‌کنید. به همین دلیل است که می‌توانید با اطمینان از آینده، لحظه‌ی ‌حال را دریابید و ضمن ارائه‌ی بهترین نسخه از خودتان، یک زندگی شاد را تجربه کنید.

یکی از مهم‌ترین مواردی که تحصیل فلسفه در فنلاند را به فرصتی ویژه تبدیل می‌کند، سهولت اخذ اقامت در کشور فنلاند است. کار کردن با ویزای دانشجویی در فنلاند نه تنها برایتان دردسر ساز نمی‌شود، بلکه فرآیند اخذ اقامت دائم در این کشور را نیز راحت‌تر می‌کند. کافی است پس از گذراندن دوره‌ی تحصیل چهار ساله‌ی خود، با رزومه‌ای که برای خود دست‌وپا کرده‌اید، به صورت قانونی مشغول به کار شوید تا طی مدت چهار سال اقامت دائم کشور فنلاند را دریافت کنید. لازم است بدانید که تحصیل در مقطع دکترا، خودش نوعی شغل محسوب می‌شود؛ چون برای هر کاری که انجام می‌دهید، از دانشگاه یا استادتان حقوق دریافت می‌کنید. پس با این شرایط  اگر مشکل خاصی پیش نیاید، پس از فارغ التحصیلی از مقطع دکترا در فنلاند، ویزای دائم این کشور در دستان شما خواهد بود.

آزمون های لازم برای تحصیل فلسفه در فنلاند

بسته به این که بخواهید در کدام دانشگاه مشغول به تحصیل شوید، ممکن است ملزم به شرکت در آزمون ورودی و یا آزمون تعیین سطح شوید. به خصوص در مقطع دکترا، سی درصد از فرآیند پذیرش وابسته به آزمون ورودی شما به دانشگاه است. بسته به رزومه تحقیقاتی و دانشگاهی که قصد ورود به آن را دارید، باید خود را برای آزمونی منحصر به فرد آماده کنید.

شرایط لازم برای تحصیل فلسفه در فنلاند در مقاطع مختلف

دوره‌های لیسانس رشته فلسفه در دانشگاه‌های فنلاند، معمولا به زبان بومی تدریس می‌شوند. دوره‌های لیسانس چهار ساله هستند و غالبا آزمون ورودی دارند. در صورتی که تسلط شما به زبان بومی کشور فنلاند در این آزمون‌ها تائید نشود، لازم است یک سال را به تحصیل زبان فنلاندی در این کشور اختصاص دهید. در صورتی که معدل دیپلمتان کم‌تر از سیزده باشد، یا باید دوره‌های کالج فنلاند را بگذرانید و یا برای ارتقای معدل خود اقدام کنید. به طور کلی افرادی که معدل دیپلمشان زیر 15 باشد شانس کمی برای ورود به دانشگاه‌های فنلاند دارند و این شانس حداقلی برای افرادی که معدل زیر سیزده دارند خیلی خیلی کمتر است.

در بسیاری از کشورها تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، راحت‌تر از تحصیل در مقطع لیسانس است. در فنلاند اما اوضاع فرق می‌کند. دانشجویانی که قصد دارند برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس وارد کشور فنلاند شوند، باید قبل از هرچیزی از پس آزمون کتبی و مصاحبه بربیایند. اگرچه آزمون کتبی چندان راحت نیست، اما با کمی فعالیت برای پر و پیمان کردن رزومه‌ی تحصیلی خود، از پس مصاحبه برخواهید آمد. نمراتی که در دوره لیسانس کسب کرده‌‌اید، به صورت مستقیم بر روی وضعیت پذیرش شما از سوی دانشگاه‌های فنلاندی تاثیر می‌گذارند، به گونه‌ای که اگر معدل لیسانستان زیر 15 باشد، بعید است موفق به اخذ پذیرش شوید.

زبان تحصیلی مقطع دکترا در کشور فنلاند، انگلیسی است و دانشجویان باید برای تحصیل در فنلاند در مقطع دکترا معدل فوق لیسانس بالای 16 داشته باشند. برای تحصیل فلسفه در فنلاند در مقطع دکترا، لازم است سابقه‌ی تحقیقاتی داشته باشید. سابقه‌ی تحقیقاتی شما بر روی هفتاد درصد از فرآیند پذیرش تاثیر مستقیم می‌گذارد و سی درصد باقی مانده، وابسته به آزمونی است که باید پیش از ورود به دانشگاه بدهید.

مدارک لازم برای تحصیل فلسفه در فنلاند

برای ورود به مقاطع مختلف تحصیلی در کشور فنلاند، نیازمند مدارک متفاوتی هستید. برای تحصیل در مقطع دکترا، لازم است جدا از معدل بالا و نمره‌ی آیتلس 7، بتوانید یکی از اساتید فعال در دانشگاه‌های فنلاند را برای ارسال نامه‌ی پذیرش متفاعد کنید. به طور کلی برای همه‌ی مقاطع پاسپورت معتبر، مدرک آیلتس با نمره‌ی حداقل 6.5، معدل کتبی بالا، ترجمه‌ی مدارک دانشگاهی، انگیزه‌نامه، چهار قطعه عکس و ریز نمرات برای اخذ پذیرش از سوی دانشگاه‌های فنلاند الزامی است.

هزینه زندگی و تحصیل فلسفه در فنلاند

هر ماه زندگی اقتصادی در فنلاند، بین هفتصد تا نهصد یورو برای هر نفر از ساکنین این کشور خرج برمی‌دارد. این هزینه، فارغ از هزینه‌ی‌ منزل و یا هزینه‌ای است که بعضا به دانشگاه پرداخت می‌شود. هزینه اجاره مسکن در فنلاند نسبتا بالا است. با این حال، شما می‌توانید صرفا با پرداخت 250 یورو برای کل مقطع تحصیل، از امکانات خوابگاه‌های خصوصی کشور فنلاند برخوردار شوید.

بورس های موجود برای تحصیل فلسفه در فنلاند

اگر رزومه‌ی قوی‌ای داشته باشید، می‌توانید موفق به دریافت بورسیه تحصیلی از بهترین دانشگاه‌های فنلاند شوید. مواردی همچون معدل بالا، فعالیت‌های عملی، بهره‌مندی از مهارت‌های خاص مرتبط با رشته، سابقه‌ی تحقیقاتی و ارائه‌ی مقالات علمی همگی از مواردی هستند که می‌توانید به کمک آن‌ها رزومه‌ی خود را پربار کنید. درباره‌ی شرایط اخذ بورسیه برای تحصیل فلسفه در فنلاند و البته انواع بورسیه‌های تحصیلی به طور مفصل در مقاله «بورسیه تحصیلی فنلاند» توضیح داده شده است.

بهترین دانشگاه های فنلاند برای تحصیل در رشته فلسفه

جدا از دانشگاه‌های مطرحی همچون دانشگاه هلسینکی که فرصت تحصیل در آن‌ها از هر نظر فوق‌العاده است، دانشگاه Eastern Finland نیز یکی از بهترین دانشگاه‌های این کشور است که بسیاری از دانشجویان برای تحصیل فلسفه در فنلاند آن را انتخاب می‌کنند. دوره‌های فلسفه در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

شرایط کار پس از تحصیل بعد از فارغ التحصیل شدن از رشته فلسفه

همانطور که گفته شد، شما می‌توانید ضمن تحصیل فلسفه در فنلاند فعالیت شغلی نیز داشته باشید. بر اساس اعلام سایت Linkedin، 52 پوزیشن شغلی مختلف برای فارغ‌التحصیلان رشته فلسفه در کشور فنلاند وجود دارد. این شغل‌ها طیف وسیعی از فعالیت‌های مرتبط با مارکتینگ و شناخت مخاطب تا کارهای پژوهشی را در برمی‌گیرند.

سوالات متداول

آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته فلسفه در فنلاند وجود دارد؟

دوره‌های فلسفه در بسیاری از دانشگاه‌های کشور فنلاند صرفا به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

آیا می توان بدون مدرک زبان برای تحصیل فلسفه در فنلاند اقدام کرد؟

برای تحصیل در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد، لازم است حتما مدرک آیلتس داشته باشید. برای تحصیل فلسفه در دوره لیسانس، می‌توانید پس از ورود به کشور فنلاند با گذراندن دوره‌ی زبان یک‌ساله وارد دانشگاه شوید.

سخن پایانی

کشور فنلاند یکی از بهترین کشورهای اروپا است. کشوری که دغدغه برای مردم آن معنایی ندارد. بی‌دغدغه بودن و داشتن فکر آزاد، تمام چیزی است که یک دانشجوی فلسفه برای تعمق و ترقی به آن نیاز دارد. با تحصیل فلسفه در فنلاند، جدا از اخذ مدرک از یک دانشگاه معتبر و تجربه‌ی یک زندگی شاد، لذت مطالعه علم فلسفه را نیز خواهید چشید. در این مسیر هم اگر نیاز به کمک داشتید، به ما پیام بدهید. ما در این  راه شما را تنها نخواهیم گذاشت و هر نقصی که در رزومه، انگیزه‌نامه، توصیه‌نامه، مکاتبات با دانشگاه و … داشته باشید را در سریع‌ترین زمان ممکن رفع خواهیم کرد.


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button