آیا دانشگاه فنی مونیخ برای دانشجویان بین المللی رایگان است؟

تحصیل در دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ (TUM) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی، واقع در مونیخ آلمان است. این دانشگاه در سال 1868 تاسیس شد و از آن زمان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های آلمان و اروپا محسوب می‌شود. به طور گسترده TUM  به‌عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های اروپا با تمرکز بر علم، مهندسی و فناوری به شمار می‌آید.

این دانشگاه بر اساس سیستم‌های رتبه‌بندی مختلف، به طور مداوم در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته و به دلیل دوره‌های قوی در مهندسی، علوم طبیعی و اقتصاد نیز بسیار سرشناس است. فارغ‌التحصیلان موفق زیادی از جمله: برندگان جایزه نوبل، کارآفرینان و رهبران سیاسی در این دانشگاه تحصیل کردند.

با وجود این که TUM از دانشجویان بین‌المللی شهریه دریافت نمی‌کند، همچنان هزینه‌های خاصی وجود دارد که دانشجویان بین‌المللی موظف به پرداخت آن‌ها هستند مانند: هزینه‌های اداری و بیمه درمانی. علاوه بر این، دانشجویان بین‌المللی باید توانایی مالی کافی برای حمایت از خود در حین تحصیل در آلمان را اثبات نمایند.

پذیرش دانشگاه فنی مونیخ برای دانشجویان خارجی بدون هزینه است؟

میزان‌پذیرش در این دانشگاه حدود 30٪ و بسیار رقابتی است. دانشگاه سوابق تحصیلی، نمرات آزمون، فعالیت‌های فوق‌برنامه و ویژگی‌های شخصی دانشجو را در فرایندپذیرش در نظر می‌گیرد و تلاش می‌کند تا یک گروه دانشجویی متفاوت را ثبت‌نام نمایند.
همچنین انواع کمک‌های مالی و فرصت‌های بورسیه تحصیلی را باهدف دسترسی دانشجویان بااستعداد در هر زمینه به آموزش ارائه می‌دهد. همان گونه که گفته TUM در مونیخ واقع شده که سومین شهر بزرگ آلمان است و تاریخ غنی فرهنگی، زندگی شبانه پر جنب‌وجوش همراه با طیف وسیعی از فعالیت‌های خارج از منزل دارد.
زندگی در این شهر با هزینه‌های نسبتا بالای زندگی و مسکن می‌تواند گران باشد. بااین‌حال TUM گزینه‌های مختلفی را برای مسکن دانشجویان از جمله: خوابگاه‌های داخل دانشگاه و آپارتمان‌های خارج از دانشگاه را عرضه می‌کند.
با این که موج‌سواری یک ورزش محبوب در مونیخ نیست، این شهر در نزدیکی چندین دریاچه قرار دارد و فرصت‌های متعددی برای ورزش‌های آبی مانند: شنا، کایاک سواری و پدل‌بردینگ paddleboarding را فراهم می‌کند. علاوه بر این مونیخ در دامنه کوه‌های آلپ باواریا واقع شده که برای اسکی و اسنوبورد در ماه‌های زمستان فرصتی مناسب به‌حساب می‌آید.
در انتها این دانشگاه یک موسسه سطح بالا، باسابقه طولانی در زمینه تحقیق، نوآوری و آموزش است و دانشجویان بین‌المللی مجبور به پرداخت شهریه نیستند. موقعیت این دانشگاه در مونیخ ترکیبی بی‌نظیر از فرهنگ، تاریخ و فرصت‌های تفریحی در فضای باز را عرضه کرده و آن را به مقصدی جذاب برای دانشجویانی که به دنبال یک تجربه آموزشی جدید هستند، تبدیل می‌کند.
شاید موج‌سواری یک ورزش پرطرف‌دار در این منطقه نباشد، اما هنوز فرصت‌هایی برای ورزش‌های آبی، اسکی و اسنوبورد در کوه‌های آلپ وجود دارد.

دانشگاه فنی مونیخ (TUM) از نظر کیفیت آموزشی و سطح علمی فارغ‌التحصیلان، به‌رغم بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی رتبه‌بندی، یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا محسوب می‌شود. در جدیدترین رتبه‌بندی “نظام دانشگاهی QS”، دانشگاه فنی مونیخ، برای دومین سال متوالی در رتبه ششم جهان قرار دارد.

برای متقاضیان علاقه‌مند به تحصیل در آلمان، دانشگاه فنی مونیخ دارای برترین امکانات آموزشی، به‌خصوص در زمینه‌های تحقیقاتی و پژوهشی در پیشرفته بوده است. این دانشگاه همجنین فرصت‌های یادگیری منحصر به فردی برای متقاضیان علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه فراهم آورده است.

این دانشگاه در کنار دانشگاه کمبریج، به عنوان یکی از دو مؤسسه اروپایی در بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار دارد که امکان مهاجرت به آلمان را در راستای ویزای تحصیلی فراهم ساخته است. این دانشگاه با ارائه انواع کمک هزینه و بورسیه تحصیلی در مقاطع عالی (کارشناسی ارشد و دکتری)، به ارائه راه‌حل‌هایی مهم برای رویارویی با چالش‌های اساسی در جامعه پرداخته است. دانشگاه مونیخ، به‌ویژه در زمینه‌های علمی زیر همواره پیشگام بوده است:

  • بهداشت و تغذیه
  • انرژی و منابع طبیعی
  • محیط و اقلیم
  • اطلاعات و ارتباطات
  • مسکن و زیرساخت ها

دانشگاه مونیخ با رویکرد و روحیه‌ای کارآفرین، همواره اندیشیده و وارد عمل شده است. شما می‌توانید از طریق تحصیل در آلمان، بلاخص تحصیل در دانشگاه مونیخ، شرایط تحصیلی و شغلی مناسبی را در راستای مهاجرت به آلمان برای خود و خانواده خود فراهم سازید. هدف این دانشگاه، ایجاد نوعی ارزش‌گذاری پایدار برای جامعه و تبدیل شدن به یکی از دانشگاه های پیشگام و برتر در کل اروپاست.

اطلاعات بیشتری درباره دانشگاه فنی مونیخ در وبسایت موجود است که با کلیک روی همه چیز درباره دانشگاه فنی مونیخ می توانید مطالعه کنید.

اگر به دنبال اطلاعات درباره سایر دانشگاه های المان هستید، می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button