دانشگاه کونسفاک سوئد Konstfack

دانشگاه Konstfack سوئد

همانطور که می‌دانید سوئد یکی از کشورهای مهاجرپذیری است که دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی دولتی و خصوصی بسیار زیادی در آن ساخته و تاسیس شده است. به همین دلیل دانشجویان بین‌الملل می‌توانند از سرتاسر دنیا به این کشور مهاجرت کنند و در رشته و دانشگاه دلخواه خودشان پذیرش اخذ کنند. یکی از دانشگاه‌های عالی و خوب در سوئد که قصد داریم در ادامه آن را به طور کامل معرفی کنیم، دانشگاه کونسفاک سوئد است. این دانشگاه یکی از مراکز آموزشی عالی در زمینه هنر و طراحی در کشور سوئد است. به همین خاطر هرساله دانشجویان زیادی که به این هنر دارند در این دانشگاه ثبت نام و ادامه تحصیل می‌دهند.

اما شاید این سوال برای شما هم وجود داشته باشد که چطور می‌توان از دانشگاه کونسفاک سوئد Konstfack پذیرش اخذ نمود؟ آیا امکان بورسیه در این دانشگاه امکانپذیر است یا خیر؟

در ادامه این مطلب قصد داریم به طور کامل این دانشگاه را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم قصد دارید در کشور سوئد در زمینه هنر و طراحی ادامه تحصیل بدهید حتما تا به انتهای این مطلب همراه ما باشید.

معرفی و تاریخچه کامل دانشگاه کونسفاک سوئد Konstfack

معرفی دانشگاه کونسفاک سوئد

همانطور که در بالا بیان شد، سیستم آموزشی عالی، دانشگاه‌های بین‌المللی، تحصیل به زبان انگلیسی و شرایط اشتغال مناسب در سوئد همگی دست به دست هم داده تا دانشجویان زیادی از سرتاسر دنیا سوئد را به عنوان یک کشور جهت ادامه تحصیل انتخاب و به آن مهاجرت کنند.

دانشگاه کونسفاک یکی از مراکز عالی رتبه و فوق‌العاده در زمینه هنر و طراحی است. این دانشگاه در سوئد هر ساله میزبان بسیاری از دانشجویان بین‌الملل از سراسر دنیاست. نام این دانشگاه در بین 80 دانشگاه اروپایی و در میان 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. به همین منظور است که کشور سوئد توانسته به خوبی در رشته‌ هنر و طراحی مطرح شود.

به طور کلی این دانشگاه در شهر استکهلم سوئد تاسیس شده و یک مرکز آموزشی برای تحصیلات عالی در زمینه هنر، صنایع دستی و طراحی است. در حقیقت اگر نگاهی به تاریخ این دانشگاه عالی رتبه بیندازید، می‌بینید که دانشگاه کونسفاک Konstfack در ژانویه 2014 با ادغام دانشکده رقص و سیرک، کالج دانشگاه اپرا و آکادمی هنرهای نمایشگاهی استکهلم تاسیس شده است.

همه دنیا این دانشگاه هنر در استکهلم را به نام کونسفاک Konstfack می‌شناسند. دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های مختلف هنر می‌توانند از این دانشگاه پذیرش اخذ نمایند. این دانشگاه عالی رتبه جزء دانشگاه‌های انگلیسی زبان بوده و برنامه‌های تحصیلی متنوعی را در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ارائه می‌دهد. در این دانشگاه گرایش‌های مختلف رشته هنر نظیر موسیقی، سینما، طراحی، هنرهای زیبا، صنایع دستی، تصویرسازی و… به دانشجویان ارائه می‌شود.

دانشگاه کونسفاک سوئد Konstfack یک فرصت عالی برای دانشجویان هنر است. چرا که در این دانشگاه‌ فرصت‌های متنوعی به دانشجویان ارائه می‌شود که با استفاده از آنها می‌توانند در زمینه هنر به درجات بالایی برسند. اگر شما هم علاقه‌مند به اخذ پذیرش از این دانشگاه هستید با ما در ادامه همراه باشید.

رنکینگ دانشگاه کونسفاک Konstfack

همه دانشجویان قبل از آنکه برای پذیرش در یک دانشگاه و ثبت نام در آن درخواست بدهند، اولین چیزی که برایشان مهم است و به آن توجه می‌کنند، رتبه دانشگاه است. چرا که رتبه جهانی یک مقیاس معتبر برای تشخیص خوب یا بد بودن یک دانشگاه در دنیا محسوب می‌شود. همانگونه که در بالا اشاره شد، دانشگاه کونسفاک Konstfack یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان است که دانشجویان بین‌الملل زیادی هر ساله برای تحصیل به این دانشگاه درخواست می‌دهند. اما آیا به این موضوع اندیشیده‌اید که بر چه اساسی و چه معیاری این دانشگاه را خوب و فوق‌العاده در کشور سوئد می‌دانند؟

به طور کلی دو نظام رتبه‌بندی TIMES طبق 13 شاخص عملکرد از جمله تدریس، پژوهش، انتقال دانش، چشم‌انداز بین‌المللی که در سال 2019 تنظیم شده است، دانشگاه‌ها را ارزیابی و رتبه‎بندی می‌کند. براساس این رتبه‌بندی و سنجش این معیارها، دانشگاه هنر، صنایع دستی و طراحی کونسفاک دارای رتبه 6583 جهانی است.

علاوه بر این، دانشگاه کونسفاک Konstfack در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS دارای جایگاه 47 است. همچنین این دانشگاه در بین دانشگاه‌های برتر و معتبر هنر سوئد، رتبه 8 را اخذ نموده و به طور کلی، در میان 100 دانشگاه اروپایی جایگاه 27 را دارد.

این دانشگاه در کشور سوئد با دانشگاه‌های بسیار زیادی در حال رقابت است. دانشکده هنر، صنایع دستی و طراحی دانشگاه کونسفاک به صورت مشترک در کنار دانشگاه اومئو سوئد، در جایگاه 41 قرار گرفته است. این مورد نشان‌دهنده آن است که دانشگاه کونسفاک جزء بهترین دانشگاه‌های هنر در سوئد است که کنار سایر دانشگاه‌های دیگر در این زمینه بسیار خوب عمل می‌کند.

اگر شما هم با توجه به مشاهده رتبه‌بندی‌های جهانی این دانشگاه به دنبال روش‌های اخذ پذیرش هستید، با ما در ادامه همراه باشید.

برنامه‌ها و رشته‌های تحصیلی در دانشگاه کونسفاک سوئد

برنامه‌ها و رشته‌های تحصیلی در دانشگاه کونسفاک سوئد

همانطور که در بخش‌های قبل مطالعه کردید، دانشگاه کونسفاک Konstfack یکی از بزرگترین دانشگاه‌های سوئد برای هنر، صنایع دستی و طراحی است. برنامه‌ها و فرصت‌های تحصیلی متنوعی در این دانشگاه به دانشجویان به خصوص دانشجویان بین‌الملل به زبان انگلیسی ارائه می‌شود که می‌توانند از آن بهترین شکل ممکن استفاده کنند. این دانشگاه در طی سالهای متمادی معلمان هنر و دانشجویان فوق‌العاده‌ای را در زمینه هنر و صنایع دستی آموزش داده که همه آن در جایگاه والایی در حال تدریس و کار هستند. به طور کلی در حال حاضر به طور فعلی 900 دانشجو و 200 کارمند در این دانشگاه بزرگ در حال تحصیل و فعالیت هستند.

برنامه‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کونسفاک سوئد Konstfack

همانطور که مطالعه کردید، دانشگاه کونسفاک سوئد Konstfack در مقاطع مختلفی تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری) برنامه‌های متنوعی را به دانشجویان ارائه می‌کند. به طور کلی فرد در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه باید 120 واحد تحصیلی را پشت سر بگذارد تا بتواند مدرک فوق لیسانس خود را دریافت کند. مهلت درخواست جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه 16 ژانویه 2023 است.

برنامه‌های کارشناسی ارشد Konstfack چالش‌هایی را ارائه می‌دهد که دانشجو کارشناسی ارشد دو ساله را جهت شرکت در مشاغل مختلف و همچنین ارائه تحقیقات عالی آماده می‌کند. در نتیجه پس از گذشت 2 سال و 120 واحد تحصیلی، فرد مدرک خودش را دریافت می‌کند و می‌تواند در زمینه مرتبط با رشته خود، حرفه و کار مناسب خودش را پیدا کند. در طول این سالها دانشجوی فوق‌لیسانس مهارت‌های مختلفی نظیر سرامیک و شیشه، نساجی و… را آموزش می‌بیند. به طور کلی برنامه‌های ارائه شده در این مقطع به شرح زیر است:

برنامه کارشناسی ارشد طراحی – طراحی فضایی

برنامه کارشناسی ارشد در طراحی در نظر گرفته شده است تا ظرفیت شما را برای کار تجربی و انعکاسی افزایش دهد و هم مشکلات را به روشی انتقادی و هنری فرموله و هم به آنها برخورد کنید. تخصص‌های طراحی فضایی و طرح مطالعاتی فردی در طراحی به شما این فرصت را می‌دهد تا در زمینه خود عمیق‌تر شوید و در آن تخصص پیدا کنید.

برنامه کارشناسی ارشد در اکولوژی‌های طراحی

در این برنامه دانشگاه، اکولوژی‌های طراحی را به عنوان مجموع روابط فعال شده از طریق طراحی می‌بیند. در حقیقت این دانشگاه متخصصان طراحی را برای تکمیل سیستم‌های زنده و تأیید تنوع اجتماعی و بیولوژیکی آموزش می‌دهد.

هنرهای زیبا

یک برنامه کارشناسی ارشد فردی در هنرهای زیبا با تمرکز بر خود انعکاس قوی و همچنین توسعه و تشدید پروژه هنری آموزش می‌بیند و رشد می‌کند.

ارتباط دیداری

ارتباط دیداری یک برنامه کارشناسی ارشد خلاق هنجار در ارتباط بصری با تمرکز بر کار خودتان در طراحی گرافیک یا تصویرسازی است.

برنامه‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی در دانشگاه کونسفاک سوئد Konstfack

 دانشگاه کونسفاک سوئد Konstfack در مقطع کارشناسی نیز برنامه‌های متنوعی را به دانشجویان به خصوص دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد که دانشجویان برحسب علاقه خود می‌توانند یکی از آنها را انتخاب و در آن تحصیل کنند. برنامه‌های کارشناسی ارشد معمولا 3.5 تا 4 سال طول می‌کشد و دانشجو باید در این برنامه‌ها 180 واحد تحصیلی را پشت سر بگذارد.

شما جهت تحصیل در مقطع کارشناسی سه ساله (برای مقطع لیسانس در هنرهای زیبا) می‌توانید از بین 7 برنامه مختلف زیر یکی را انتخاب نمایید. برخی از این برنامه‌های تحصیلی عبارتند از:

  1. طراحی گرافیکی و تصویرسازی
  2. طراحی صنعتی
  3. معماری داخلی و طراحی مبلمان
  4. سرامیک و شیشه
  5. کنست (هنرهای زیبا)
  6. جواهرات و بدنه (طراحی جواهر)
  7. پارچه (منسوجات)

برنامه‌های تحصیلی در مقطع دکتری در دانشگاه کونسفاک سوئد Konstfack

دانشجویان در مقطع دکتری نیز می‌توانند از این دانشگاه پذیرش اخذ کنند. از سال 2023، Konstfack آموزش در سطح دکتری را در موضوع هنرهای تجسمی، کاربردی و فضایی انجام داده است.

تحصیلات دکترا بر اساس فعالیت هنری ایجاد شده در زمینه‌های اصلی تحصیلی Konstfack است. برخی از زمینه‌های اصلی تحصیلی در این دانشگاه در مقطع دکتری عبارتند از:

  • هنرهای زیبا
  • صنایع دستی
  • طراحی و ارتباطات بصری

دانشجویان در مقطع تحصیلی دکتری باید 240 واحد تحصیلی (معادل 4 سال تحصیل) را پشت سر بگذارنند که در نهایت این تحصیلات منجر به دریافت دکتری فلسفه در هنرهای تجسمی، کاربردی و فضایی می‌شود.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه کونسفاک سوئد Konstfack

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه کونسفاک سوئد

همانطور که در بخش قبلی مطالعه کردید، این دانشگاه برنامه‌های متنوعی را در هر مقطع تحصیلی به دانشجویان ارائه می‌کند. مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در هر یک از این مقاطع با مقطع دیگر متفاوت است. بنابراین متقاضیان قبل از آماده‌سازی مدارک و ارسال درخواست ثبت نام باید حتما مقطع و رشته مورد نظر خودشان را انتخاب کنند.

پس از انتخاب مقطع و رشته تحصیلی دانشجویان مشتاق به تحصیل در سوئد در دانشگاه کونسفاک باید مدارک مورد نیاز پذیرش را آماده کنند و براساس سیستم مشخص شده توسط دولت سوئد، نسبت به ارسال مدارک در مهلت قانونی اقدامات لازم را انجام دهند. برخی از مدارک برای همه مقاطع تحصیلی مشترک است. برخی از آنها عبارتست از: 

ارائه مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی و ریز نمرات (متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی)

ارائه مدرک دانشگاهی (متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری)

  • مدرک آیلتس حداقل با نمره بالای ۶
  • مدرک زبان تافل نمره ۸۰ از ۱۲۰
  • انگیزه نامه (هدف از تحصیل در سوئد)
  • اسکن مقالات ثبت‌شده (برای مقطع دکترا)
  • ثبت‌نام در سایت University Admission
  • خلاصه ترجمه‌شده پایان‌نامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد (برای درخواست تحصیل در مقطع دکترا)

نکات مهم قبل از ارسال مدارک جهت اخذ پذیرش که باید توجه کنید!

  • لازم به ذکر است، کلیه مدارک تحصیلی باید ترجمه رسمی شوند، اما الزامی به اخذ مهره وزارت خارجه و مهر وزارت دادگستری نیست. فراموش نکنید که زمان ارسال مدارک متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های سوئد برای ترم‌های بهار و پاییز متفاوت است. پس از گذشت مهلت این زمان، متقاضی شانسی برای اخذ پذیرش نخواهد داشت.
  • لازم به ذکر است، برای دریافت ویزای تحصیلی سوئد، معمولا ترجمه رسمی صفحات شناسنامه، ترجمه رسمی گواهی تمکن مالی، بیمه مسافرتی و همچنین بلیط رفت‌وبرگشت موردنیاز خواهد بود. همچنین سفارت سوئد در تهران هیچ هزینه‌ای برای صدور روادید تحصیلی از دانشجویان اخذ نمی‌کند.
  • پس از ارسال مدارک و تایید توسط دانشگاه کونسفاک سوئد، باید جهت اخذ پذیرش قطعی قسط اول شهریه خود را برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پرداخت کنید.

هزینه تحصیل در سوئد در دانشگاه کونسفاک

همانطور که احتمالا بارها در مقالات مختلف ما مطالعه کرده باشید، هزینه و شهریه تحصیلی در دانشگاه‌های اروپایی براساس مقطع و رشته تحصیلی متفاوت است. به همین منظور یک عدد دقیق و کامل نمی‌توان برای این شهریه بیان نمود. اما به طور کلی شهریه رشته‌های هنری دانشگاه کونسفاک سوئد در حدود 80000 تا 130000 کرون در سال متفاوت است.

البته لازم به ذکر است که قبل از مهاجرت تحصیلی شما تنها به شهریه ثابت دانشگاه نباید بسنده کنید. چرا که یک دانشجوی بین‌الملل برای زندگی و تحصیل هزینه‌های دیگری را باید پرداخت کند. به عنوان مثال همه دانشجویان در سوئد باید هر ساله کتاب‌های درسی خود را جهت تحصیل در دانشگاه خریداری کنند. هزینه خرید کتاب به طور میانگین 77 دلار در ماه است.

سوئد یکی از کشورهای به نسبت گران اروپایی است. به همین دلیل دانشجویان برای زندگی در سوئد باید خرج و مخارج خود را برآورد کنند. به طور متوسط هزینه یک زندگی دانشجویی متوسط در کشور سوئد ماهانه حدود 8730 کرون است. معمولا دانشجویان در کشور سوئد برای رفت‌وآمد به دانشگاه و سایر مکان‌های شهر از سیستم حمل و نقل عمومی بهره می‌گیرند که این هزینه هم به سایر هزینه‌های زندگی آنها نیز افزوده خواهد شد. 

بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه کونسفاک Konstfack

بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان به خصوص دانشجویان بین‌الملل بسیار مهم و حائز اهمیت هستند. چرا که از این طریق می‌توانند یک بخشی از هزینه‌های تحصیل را کاهش دهند و بهتر و آسان‌تر در سوئد زندگی کنند. احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده که آیا دانشگاه کونسفاک بورسیه تحصیلی به دانشجویان ارائه می‌کند یا خیر؟

دانشگاه کونسفاک به دانشجویان هنر در مقطع کارشناسی ارشد معمولا در رشته‌های هنرهای زیبا، صنایع‌دستی، گرافیک و ارتباطات، تصویرسازی و طراحی بورسیه تحصیلی اعطا می‌کند. بنابراین دانشجویان در این مقطع بخشی از هزینه‌های خود را با گرفتن بورسیه تحصیلی می‌توانند پوشش دهند.

در پایان

همانطور که در این مطلب با دانشگاه کونسفاک سوئد Konstfack آشنا شدید، این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه‌های هنر در کشور سوئد در شهر استکهلم است. بنابراین اگر شما هم به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل قصد ادامه تحصیل در کشور سوئد برای رشته‌های هنری و نمایشی را دارید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما تحصیل در این دانشگاه است. شرایط پذیرش این دانشگاه همانند بسیاری از دانشگاه‌های کشور سوئد است. همانطور که در بخش ابتدایی این مطلب مطالعه کردید، برنامه‌های تحصیلی در هر مقطع به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می‌شود. بنابراین داشتن مدرک زبان انگلیسی جهت تحصیل در این دانشگاه الزامی است.

پس از تصمیم‌گیری و بررسی کامل شرایط پذیرش این دانشگاه، می‌توانید مدارک خود را تکمیل و درخواست ثبت نام دهید.

برای مشاوره دریافت ویزا، پذیرش و تحصیل در دانشگاه کونسفاک سوئد با ما تماس بگیرید

برای مشاهده سایر دانشگاه های سوئد روی دکمه زیر کلیک کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button