دانشگاه کریستین‌استاد سوئد kristianstad university

دانشگاه کریستین‌استاد سوئد

همانطور که می‌دانید یکی از کشورهای فوق‌العاده عالی جهت تحصیل و مهاجرت تحصیلی، سوئد است. در این کشور در اغلب شهرهای بزرگ و کوچک، مراکز آموزشی و دانشگاه‌های خصوصی و دولتی بسیار زیادی وجود دارد. به همین منظور شما با توجه به مقطع و رشته مورد علاقه‌تان می‌توانید یکی از این دانشگاه‌ها را انتخاب و در آن ادامه تحصیل بدهید.

کریستین‌استاد (Kristianstad) یکی از شهرهای کوچک و آرام در جنوب سوئد است. در این شهر یکی از دانشگاه‌های فوق‌العاده عالی و مدرن به نام دانشگاه کریستین‌استاد kristianstad university قرار گرفته و افراد بسیار زیادی در آن در حال تحصیل هستند. این دانشگاه که به اختصار HKR نام دارد، بر آموزش با کیفیت و بین‌المللی متمرکز است و به دانشجویان بومی و بین‌المللی برنامه‌های متنوعی را ارائه می‌کند. در حقیقت بین‌المللی‌سازی در این دانشگاه موضوع بسیار مهمی است که بسیاری از اساتید به آن توجه ویژه‌ای دارند. اما شاید این سوال برای شما هم وجود داشته باشد که کریستین‌استاد سوئد چگونه به دانشجویان بین‌الملل پذیرش می‌دهد؟ آیا شرایط خاصی وجود دارد یا خیر؟ در ادامه قصد داریم شما را با دانشگاه کریستین استاد سوئد kristianstad university بیشتر آشنا کنیم.

معرفی و تاریخچه دانشگاه کریستین‌استاد سوئد (kristianstad university)

لوگو دانشگاه کریستین‌استاد سوئد

دانشگاه کریستین‌استاد (HKR) یک دانشگاه کوچک اما در عین حال بزرگ در جنوب سوئد است. این دانشگاه در یک پردیس جمع شده است که فقط 10 دقیقه از مرکز شهر کریستین‌استاد فاصله دارد. محوطه این دانشگاه به شدت زیبا و خاص است. به همین منظور دانشجویان می‌توانند در این محیط فوق‌العاده عالی تفکر کنند، خلاقیت و نبوغ خودشان را آشکار سازند و به اهداف خودشان برسند.

دانشگاه کریستین‌استاد در سال 1977 تأسیس شد، اما می‌توان ریشه‌های اصلی و گذشته آن را به سال 1835 و شروع آموزش معلمان جستجو کرد. این دانشگاه به 14000 دانش آموز خود و تنوع برنامه‌های تحصیلی که به آنها ارائه می‌کند، افتخار می‌کند. کلمات کلیدی در این دانشگاه صراحت، کنجکاوی و احترام تلقی می‌شود.

شما براساس علایق و مقطع تحصیلی حال حاضر خود می‌توانید در این دانشگاه پذیرش اخذ کنید. پس از تحصیل در دانشگاه کریستین‌استاد به زبان سوئدی یا انگلیسی، قطعا مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد خود را دریافت خواهید کرد. به طور کلی این دانشگاه در شهر کریستین‌استاد رشته‌های متنوعی را در زمینه مدیریت کسب‌وکار، علوم رایانه، مهندسی، علوم بهداشتی و… به دانشجویان بومی و بین‌المللی خود ارائه می‌کند. علاوه بر همه این موارد شما از امکانات عمومی دانشگاه مانند کتابخانه بزرگ، آزمایشگاه‌های کامپیوتر، مغازه‌های غذا و اقامت راحت و در دسترس نیز در مسیر تحصیل و پیشرفت خود می‌توانید بهره بگیرید. پس در این دانشگاه همه چیز مهیا است تا شما تنها و تنها به رشد و تحصیل بیندیشید.

چرا تحصیل در دانشگاه کریستین‌استاد سوئد (kristianstad university)

همانطور که در ابتدای این مطلب مطالعه کردید، دانشگاه کریستین‌استاد یکی از دانشگاه‌های فوق‌العاده عالی در زمینه مدیریت کسب‌وکار، علوم رایانه، مهندسی، علوم بهداشتی و… است. اما ویژگی‌های منحصر به فرد این دانشگاه چیست؟ چرا باید در این دانشگاه ادامه تحصیل داد و پذیرش اخذ نمود؟ برخی از مزیت‌های تحصیل در این دانشگاه به شرح زیر است:

کیفیت بالا

دانشگاه کریستین‌استاد برنامه‌ها و دوره‌هایی را ارائه می‌دهد که همگی از نظر علم، تحقیق و کیفیت آموزشی عالی و متمایز هستند. برنامه‌های مدیریت بازرگانی، برنامه تحصیلی در بهداشت دهان، برنامه کارشناسی ارشد در روانشناسی و برنامه علوم غذا در این دانشگاه بالاترین کیفیت ممکن را دریافت کرده‌اند و توسط ارزیابی‌های سازمان آموزش عالی سوئد (UKÄ) به عنوان بهترین در سوئد طبقه‌بندی شده‌اند.

kristianstad university تنها دانشگاه سوئدی است که آموزش یکپارچه را در تمام برنامه‌های کارشناسی خود ارائه می‌کند. همین امر موجب شده تا دانش‌آموزان این دانشگاه به خوبی برای آینده آماده شوند و تحصیلات خود را ادامه دهند.

پردیس

در محوطه دانشگاه می‌توانید هر آنچه را که نیاز دارید در فاصله کوتاهی پیدا کنید. یک کتابخانه، یک رستوران، یک کافه، اتحادیه دانشجویی، مرکز بهداشت و خوابگاه‌های دانشجویی همه در یک مکان وجود دارد. در وسط پردیس، کتابخانه‌ای بزرگ با اتاق‌های مطالعه، اتاق‌های کامپیوتر و فضاهای باز پیدا خواهید کرد که در آن می‌توانید مطالعه یا استراحت کنید. بنابراین همه چیز برای شما در این دانشگاه عالی و فوق‌العاده در سوئد آماده است.

بین المللی شدن

همکاری بین المللی برای دانشگاه کریستین‌استاد مهم است. این دانشگاه از حامیان فعال تحرک بین المللی است. دانشجویان و اساتید برای پرورش درک سایر فرهنگ‌ها و سنت‌ها با یکدیگر همکاری می‌کنند. این در برنامه‌های تبادل شرکت می‌کند و با بسیاری از دانشگاه‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

اقامتگاه دانشجویان

دانشگاه کریستین‌استاد برای دانشجویان خود دو مکان جهت اقامت تهیه کرده است. به گونه‌ای که شما پس از اخذ پذیرش از kristianstad university می‌توانید در این دو مکان اقامت داشته باشید. یکی از استراحتگاه‌های این دانشگاه که درست در کنار ساحل کریستین‌استاد قرار دارد و کمی از دانشگاه دورتر است Ushus نام دارد. محیط این استراحتگاه با وجود ساحل زیبای شهر کریستین‌استاد آرامش فوق‌العاده‌ای دارد.

یکی دیگر از اقامتگاه‌های این دانشگاه Fängelse است. این مکان در گذشته یک زندان قدیمی بوده اما امروزه دانشجویان در آن زندگی می‌کنند. این استراحتگاه به محیط دانشگاه به نسبت نزدیک‌تر است.

رفت‌وآمد دانشجویان

یکی دیگر از مزیت‌ها و ویژگی‌های این دانشگاه حمل‌ونقل راحت و آسان است. دانشجویان همیشه می‌توانند با بهره از اتوبوس‌هایی از ایستگاه مرکزی خودشان را به محوطه دانشگاه برسانند. فراموش نکنید، اگر قصد پیاده‌روی تا دانشگاه را دارید باید حداقل 35 تا 40 دقیقه زودتر راه بیفتید. دانشگاه کریستین استاد در تلاش است با ساخت کلاس‌هایی پشت ایستگاه مرکزی بتواند برای دانشجویانی که با قطار رفت‌وآمد می‌کنند، شرایط بهتری را فراهم کند.

زندگی دانشجویی

بسیاری از دانشجویان بین‌الملل همیشه ترس از محیط دانشگاه دارند. چرا که آنها تصور می‌کنند شاید ارتباط برقرار کردن با سایر دانشجویان بومی یا بین‌الملل در یک کشور دیگر سخت است. اما دانشگاه برای این دانشجویان تدابیری اندیشه است که زندگی اجتماعی به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در این دانشگاه به نسبت سایر مراکز آموزشی خوب است. بسیاری از دانشجویان در محیط دانشگاه درباره مسائل مختلف فکر می‌کنند و باهم ارتباط می‎گیرند و معمولا موجب ایجاد محیط‌های دوستانه می‌شوند.

رنکینگ دانشگاه کریستین‌استاد سوئد

دانشگاه‌ها معمولا براساس برخی کیفیت آموزش، نوع برنامه‌هایی که به دانشجویان ارائه می‌کنند و سایر موارد دیگر رتبه‌بندی می‌شوند.

براساس رتبه‌بندی در سال 2023، کالج کریستن‌استاد در رتبه 28 در کشور سوئد و 3777 در رتبه‌بندی کلی جهان قرار گرفته است.

برنامه‌ها و رشته‌های تحصیلی دانشگاه کریستین‌استاد سوئد

رشته‌های تحصیلی دانشگاه کریستین‌استاد سوئد

دانشگاه کریستین‌استاد تحصیلات را در طیف وسیعی از موضوعات ارائه می‌دهد. این دانشگاه به عنوان یک دانشگاهی شناخته شده است که بر تلفیق آموزش تئوری و عملی تمرکز دارد. نه تنها ارتباط نزدیکی با زندگی کاری وجود دارد، بلکه ارتباط نزدیکی بین دانشجویان و اساتید وجود دارد. درهای کادر آموزشی متعهد ما همیشه به روی دانش آموزان باز است. دانشگاه کریستین‌استاد برنامه‌های کارشناسی، برنامه‌های کارشناسی ارشد و طیف گسترده‌ای از دوره های تدریس شده به زبان انگلیسی را به دانشجویان ارائه می‌دهد. بنابراین شما در هر مقطع تحصیلی می‌توانید از این دانشگاه پذیرش اخذ نمایید.

رشته‌ها و برنامه‌های مقطع لیسانس در دانشگاه کریستین‌استاد دانشگاه کریستین‌استاد سوئد (kristianstad university)

  • علوم و مهندسی کامپیوتر، تخصص در اینترنت اشیا
  • توسعه نرم افزار

شرایط پذیرش دانشگاه کریستین‌استاد سوئد برای مقطع کارشناسی

تحصیل در دانشگاه کریستن‌استاد سوئد تقریبا 3 سال است. جهت اخذ پذیرش در این مقطع باید برخی شرایط خاص و عمومی را داشته باشید. برای از این شرایط عبارتند از:

مدارک عمومی برای درخواست کارشناسی
  1. تصویر از پاسورت
  2. عکس پرسنلی
  3. ترجمه مدارک تحصیلی شما به زبان سوئدی یا نگلیسی به همراه مهردادگستری و تمبر
  4. مدارک تحصیلات متوسطه (دبیرستان)

دبیرستان 3 ساله (برای فارغ اتحصیلان بعد از سال 2018) :

  1. گواهی پایان دوره دبیرستان و ریز نمرات (سال 10-11-12)  

3 سال دبیرستان + 1 سال پیش دانشگاهی:

  1. گواهی پایان دوره دبیرستان و ریز نمرات 3سال دبیرستان
  2. گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی

دبیرستان 4 ساله (برای فارغ التحصیلان از 1977 تا 1996)  :

  1. گواهی پایان دوره دبیرستان و ریز نمرات 4 سال دبیرستان

 دبیرستان 3 ساله (برای تحصیلات قبل از 1977)

  1. گواهی پایان دوره دبیرستان و ریز نمرات 3 سال دبیرستان

علاوه بر مدارک بالا، شما با سند مربوط به اثبات مهارت در زبان انگلیسی را نیز به این دانشگاه ارائه کنید. برای دریافت و ارائه این مدرک به دانشگاه شما باید در یکی از آزمون‌های بین‌المللی تافل و آیتلس شرکت کنید.

شرایط خاص برای درخواست کارشناسی

شما علاوه بر شرایط عمومی، جهت شرکت در دوره‌های لیسانس باید برخی شرایط خاص را نیز داشته باشید. برای اطلاع از هر یک از این شرایط خاص باید قبل از هر چیزی دوره مورد نظر خود را انتخاب و شرایط خاص آن را در وبسایت دانشگاه مورد مطالعه قرار دهید.

رشته‌ها و برنامه‌های مقطع فوق لیسانس در دانشگاه کریستین‌استاد دانشگاه کریستین‌استاد سوئد (kristianstad university)

  • علوم کامپیوتر کاربردی برای توسعه پایدار
  • علوم غذا (علم غذا یک زمینه چند رشته ای است که بر اساس سه حوزه تحقیقاتی و آموزشی شامل: علوم غذایی ، تغذیه و سلامتی ، فرهنگ غذایی و ارتباطات، می باشد.)
  • مدیریت بازرگانی با تخصص در حسابرسی و کنترل
  • مدیریت بازرگانی با تخصص در تجارت بین المللی و بازاریابی
  • علوم بهداشتی

شرایط پذیرش دانشگاه کریستین استاد سوئد برای مقطع کارشناسی ارشد

 قبل از آنکه یکی از برنامه‌های مقطع کارشناسی ارشد را در دانشگاه کریستین‌استاد شرکت کنید باید یک برنامه تحصیلی را در یک رشته در مقطع تحصیلی لیسانس با موفقیت گذرانده باشید. رونوشت سوابق که نشان دهد پیش نیازهای اعلام شده برای هر برنامه کارشناسی ارشد برآورده شده است مورد نیاز است.

توجه کنید جهت اخذ پذیرش کارشناسی ارشد باید حتما شرایط عمومی و خصوصی زیر را داشته باشید.

الزامات ورودی عمومی

شرط کلی برای همه برنامه های کارشناسی ارشد، داشتن مدرک لیسانس از یک موسسه آموزش عالی معتبر است که حداقل 180 واحد در سیستم انتقال اعتبار اروپا را شامل می شود

فراموش نکنید که مدارک خود را باید تماما ترجمه و به دانشگاه ارسال کنید. برخی از این مدارک که باید آنها را ترجمه کنید عبارتند از:

  • ریز نمرات دوره کارشناسی
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی
  • اثبات اینکه شما شرایط ورود خاص را دارید
الزامات ترجمه مدارک

شما باید تمامی مدارک خود را به زبان اصلی و هم به صورت ترجمه رسمی آپلود کنید. زبان‌های پذیرفته شده برای ترجمه رسمی مدارک انگلیسی و سوئدی است. نکته مهم این است که ترجمه باید دارای مهر یکی از مراجع باشد: دادگستری، قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران یا موارد مشابه.

نحوه درخواست ویزای دانشجویی سوئد

نحوه درخواست ویزای دانشجویی سوئد

اخذ ویزا یا مجوز اقامت دانشجویی از شرایط تحصیل در دانشگاه کریستین‌استاد سوئد تنها برای دانشجویان غیر اروپایی (مانند ایرانیان) این کشور است. اگر شما شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا دیگر کشورهای شمال اروپا هستید، می‌توانید بدون مجوز اقامت یا ویزا در سوئد زندگی و ادامه تحصیل دهید.

نکته مهم اینجاست که اگر قصد اقامت بیش از 12 ماه در سوئد را دارید، باید در سوئد ثبت نام کنید.

مراحل درخواست ویزای دانشجویی سوئد

اما شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که مراحل درخواست ویزای دانشجویی سوئد چیست و باید چه کاری انجام داد؟ برای این منظور شما باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • پذیرش پیشنهاد دانشگاه: برای واجد شرایط بودن و اخذ ویزای تحصیلی باید در رشته دانشگاهی در سوئد پذیرفته شده باشد.
  • پرداخت شهریه قسط اول: قبل از ارائه درخواست، باید بخشی از شهریه را به دانشگاه پرداخت کنید.
  • آماده‌سازی مدارک و اسناد: هنگام درخواست، باید مدارک و اسناد مختلفی را آماده کنید و به دانشگاه ارائه کنید.
  • درخواست آنلاین: پس از آماده‌سازی مدارک به صورت آنلاین درخواست اجازه اقامت خود را باید آنلاین بدهید.
  • پرداخت هزینه برنامه: پس از درخواست آنلاین شما باید هزینه برنامه را که حدودا 100 دلار است را به صورت آنلاین با کارت اعتباری و آنلاین پرداخت نمایید.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه کریستین‌استاد سوئد kristianstad university

همانطور که در بخش‌های بالا مطالعه کردید شما باید مدارک اثبات زبان را به دانشگاه ارائه کنید. اما شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که نمره قابل تایید برای دانشگاه چیست؟

  • آیلتس آکادمیک : نمره کلی5 (نمره هیچ بخش نباید از 5.5 کمتر باشد)
  • تافل ( IBT یا هوم ادیشن) : نمره 90
  • PTE : نمره 62

هزینه تحصیل در دانشگاه کریستین‌استاد سوئد

براساس نوع رشته و مقطع تحصیلی هزینه تحصیل در دانشگاه کریستین‌استاد سوئد متفاوت است. اما به طور تقریبی برخی از این هزینه‌ها به شرح زیر است:

  • علوم و مهندسی کامپیوتر، تخصص در اینترنت اشیا – هزینه کل : 405000 کرون
  • توسعه نرم افزار – هزینه کل : 405000 کرون
  • علوم کامپیوتر کاربردی برای توسعه پایدار – هزینه کل : 135000 کرون
  • علوم غذا (علم غذا یک زمینه چند رشته ای است که بر اساس سه حوزه تحقیقاتی و آموزشی شامل: علوم غذایی ، تغذیه و سلامتی ، فرهنگ غذایی و ارتباطات، می باشد.)
  • مدیریت بازرگانی با تخصص در حسابرسی و کنترل – هزینه کل : 110000 کرون
  • مدیریت بازرگانی با تخصص در تجارت بین المللی و بازاریابی – هزینه کل : 110000 کرون
  • علوم بهداشتی – هزینه کل : 286000 کرون

بورسیه تحصیلی دانشگاه کریستین‌استاد kristianstad university

این بورس تحصیلی به شهروندان یک کشور خارج از اتحادیه اروپا / EEA با الزام به پرداخت شهریه برای تحصیل در دانشگاه کریستین‌استاد اعطا می‌شود. در صورت اعطای بورس تحصیلی، شامل کاهش کامل یا جزئی شهریه می‌شود. به خاطر داشته باشید که این بورسیه‌ها هزینه‌های زندگی شما را پوشش نمی‌دهند.

در پایان

همانطور که با دانشگاه کریستین‌استاد kristianstad university آشنا شدید، یکی از بهترین دانشگاه‌های سوئد است. برای همین منظور شما می‌توانید جهت ادامه تحصیل از این دانشگاه پذیرش تحصیلی اخذ کنید. در این مطلب سعی بر آن داشتیم که شما را با مراحل اخذ پذیرش و همچنین بورسیه و هزینه تحصیل آشنا کنیم.

برای مشاوره دریافت ویزا، پذیرش و تحصیل در دانشگاه کریستین‌استاد سوئد با ما تماس بگیرید

برای مشاهده سایر دانشگاه های سوئد روی دکمه زیر کلیک کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button