موسسه کارولینسکا سوئد Karolinska Institutet

موسسه کارولینسکا سوئد

یکی از کشورهای بسیار عالی و فوق‌العاده که می‌توانید با خیالی راحت در آن ادامه تحصیل بدهید، سوئد است. در این کشور دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی بسیار زیادی وجود دارند که دانشجویان از سرتاسر دنیا می‌توانند برای تحصیل از آنها پذیرش اخذ کنند. موسسه کارولینسکا سوئد Karolinska Institutet یکی از موسسات آموزشی خوب و مدرن است که دانشجویان زیادی در آن در حال تحصیل هستند. شما جهت پیشبرد اهداف خود می‌توانید در این موسسه ادامه تحصیل دهید.

اما چطور می‌توانید به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل در این موسسه پذیرش اخذ کنید؟ در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با موسسه کارولینسکا سوئد Karolinska Institutet و همچنین نحوه اخذ پذیرش بیشتر آشنا کنیم.

معرفی کامل و تاریخچه موسسه کارولینسکا سوئد Karolinska Institutet

لوگو موسسه کارولینسکا

همانطور که در بالا مطالعه کردید، یکی از دانشگاه‌ها و موسسات خوب در کشور سوئد دانشگاه کارولینسکا سوئد است. به این دانشگاه گاها موسسه سلطنتی کارولین نیز گفته می‌شود. البته این نام را در گذشته روی این دانشگاه گذاشته بودند. این دانشگاه در سوینای سوئد است و اولین پردیس آن در سال 1810 در استکهلم تاسیس شد و پس از مدتی به حومه شهر پر جمعیت شهر سوینای منتقل گردید.

دومین پردیس این دانشگاه را در فلمینگزبرگ که در حومه دیگری از شهر استکهلم است، ساختند. بیشتر کارهای این دانشگاه در زمینه پزشکی انجام می‌شود. در حقیقت دانشگاه کارولینسکا سوئد یکی از دانشکده‌های پزشکی کشور محسوب می‌شود.

دانشگاه یا همان موسسه کارولینسکا Karolinska Institutet جزء 5 دانشگاه برتر قاره اروپا و 40 دانشگاه برتر جهان شناخته می‌شود. این دانشگاه تقریبا جزء دانشگاه‌های بزرگ کشور سوئد است که در حال حاضر حدود 8000 دانشجو در دو پردیس آن در حال تحصیل هستند. براساس آخرین گزارش و بررسی‌های انجام شده و با استناد به تعداد زیادی مقالات دانشگاهی از شهرت بالایی برخوردار است. پس اگر شما هم به دنبال یک دانشگاه یا موسسه آموزشی خوب در کشور سوئد هستید، هرگز این دانشگاه را جزء لیست انتخاب‌های خود قرار دهید.

تعداد دانشجویان در حال تحصیل در این موسسه آموزشی به شرح زیر است:

  • جمعیت کل دانشجویان: 8000
  • تعداد دانشجویان بین‌المللی: 2100
  • نسبت دانشجویان بین‌المللی به کل دانشجویان 27 درصد
  • دانشجویان مرد: 5600 نفر
  • دانشجویان زن: 2400 نفر

رنکینگ موسسه کارولینسکا سوئد

همانطور که مطالعه کردید، موسسه کارولینسکا سوئد یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان و جزء 5 دانشگاه برتر قاره اروپا است. همچنین این دانشگاه جزء لیست دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در سوئد و دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم در سوئد نیز می‌باشد.

رنکینگ این موسسه آموزشی به شرح زیر است:

  • رتبه 1 در کشور سوئد طبق رده‌بندی جهانی QS
  • رتبه 7 در جهان در رشته پزشکی در رده‌بندی جهانی QS
  • رتبه 49 در جهان طبق رده‌بندی جهانی تایمز (THE)
  • رتبه 15 در اروپا طبق رده‌بندی جهانی تایمز (THE)

دانشگاه کارولینسکا سوئد یک موسسه علمی و غیردولتی است که وظیفه انتخاب برنده جایزه نوبل در رشته فیزیولوژی و پزشکی را بر عهده دارد. همانطور که در بالا مطالعه کردید، رتبه جهانی این دانشگاه در بین سایر دانشگاه‌ها و موسسات بین‌المللی و سوئدی حرف اول را می‌زند.

نحوه و سبک آموزشی موسسه کارولینسکا سوئد

سبک آموزشی موسسه کارولینسکا سوئد

با توجه به موارد بالا و همچنین رنکینگ بالای این دانشگاه باید بدانید که این موسسه آموزشی رشته‌های بین‌المللی متنوعی را به دانشجویان ارائه می‌کند که همه آنها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. این دانشگاه جهت تدریس این دروس و رشته‌ها از یک روش یا سبک آموزشی تعاملی استفاده می‌کند. در حقیقت در این روش تعامل پیوند غیررسمی و دوستانه بین دانشجویان و اساتید ایجاد می‌شود که آنها به راحتی می‌توانند درباره موضوعات مختلف با اساتید خود صحبت کنند.

اساتید نیز در این موسسه آموزشی روش آموزشی خود را به دو قسم تدریس و انجام تحقیقات تقسیم کرده‌اند. این موضوع به دانشجویان به خصوص دانشجویان بین‌الملل این فرصت را می‌دهد تا بتوانند راحت‌تر در موضوعات مختلف مشارکت و پیشرفت کنند.

دریافت مدرک فوق‌لیسانس (کارشناسی ارشد) موسسه کارولینسکا به شما مزیت رقابتی در بازار کار جهانی می‌دهد. در واقع شما می‌توانید پس از فارغ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد سریعا وارد بازار کار شوید و شغل مورد علاقه خود را در یک سازمان حرفه‌ای و فوق‌العاده پیدا کنید. البته این درحالیست که در صورت تمایل به ادامه شغل آکادمیک، می‌توانید برای مقطع دکتری و ادامه تحصیل در همین دانشگاه اقدامات لازمه را انجام دهید.

دانشجویان در موسسه آموزشی کارولینسکا چطور انتخاب می‌شوند؟

شاید این سوال برای شما هم به وجود آمده باشد که موسسه آموزشی کارولینسکا با وجود رتبه برتر جهانی چگونه و بر چه اساسی دانشجویان خود را انتخاب می‌کند؟ گزینش ورود به رشته‌ پزشکی مانند رشته‌های دیگر بر پایه نمرات دبیرستان و آزمون استعدادیابی تحصیلی سوئد انجام می‌شود.

به طور کلی این آزمون استعدادیابی و پذیرش در کل سال، تنها دو بار در کشور سوئد برگزار می‌شود. متقاضیان می‌توانند برای شرکت در این آزمون در وبسایت hogskoleprov.nu ثبت نام خود را انجام دهند. فراموش نکنید با توجه به برتری این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌های دیگر، پذیرش در آن به شدت بر پایه رقابت بوده و متقاضیان به نمرات ممتاز و امتیاز بسیار بالای آزمون استعدادیابی سوئد نیازمندند. در حقیقت در این آزمون باید رتبه بالایی دریافت کنند تا شانس حضور در این دانشگاه را داشته باشند.

جایزه نوبل؛ توسط دانشگاه کارولینسکا سوئد اعطا می‌شود

جایزه نوبل هر ساله توسط مجمع نوبل در موسسه آموزشی کارولینسکا، در استکهلم سوئد به فرد برنده اعطا می‌شود. اعطای جایزه معتبر نوبل هر سال به موسسه کارولینسا یک شبکه تماس ارزشمند و یک بررسی منحصر به فرد از نتایج تحقیقات پزشکی در سراسر جهان داده است.

دقیقا از سال 1901 به بعد، مجمع نوبل در این موسسه آموزشی، برندگان نوبل فیزیولوژی یا پزشکی را انتخاب کردند. برگزاری مراسم اهدای جایز نوبل یک مزیت فوق‌العاده برای دانشجویان این دانشگاه ایجاد می‌کند. با حضور در سخنرانی‌ها یا سمینارهای برگزاری مراسم اهدای نوبل در محوطه دانشگاه، فرصت‌های مناسبی برای دانشجویان وجود دارد که برنده‌های نوبل را بشناسند و از شرایط زندگی آنها آگاه شوند. همچنین برای این دانشجویان انگیزه‌ای ایجاد می‌شود تا بتوانند بیشتر تلاش کنند تا به یک جایگاه ویژه برسند. در حقیقت آنها به تفکر و تحقیق بیشتر از قبل علاقه‌مند خواهند شد.

دانشکده‌ها و موسسات مختلف موسسه کارولینسکا سوئد

دانشکده‌ها و موسسات مختلف موسسه کارولینسکا سوئد

دانشگاه کارولینسکا سوئد یکی از بهترین و بزرگترین دانشگاه‌های غیردولتی سوئد است که در دو پردیس در حالت فعالیت و آموزش است. این موسسه به طور کلی دارای 22 بخش است که همگی آنها در راستای ارائه یک رشته جهانی و مقطع کارشناسی و 10 کارشناسی ارشد به علاوه 12 برنامه دکتری در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به دانشجویان سوئدی و بین‌المللی هستند. بخش‌های مختلف موسسه کارولینسکا سوئد Karolinska Institutet عبارتند از:

  • علوم زیستی و تغذیه
  • زیست‌شناسی سلولی و مولکولی
  • علوم اعصاب بالینی
  • علوم و آموزش بالینی، بیمارستان سودر
  • علوم بالینی، بیمارستان دندرید
  • علوم بالینی، مداخله و فناوری
  • پزشکی دندانپزشکی
  • پزشکی محیط زیست
  • پزشکی آزمایشگاهی
  • یادگیری، انفورماتیک، مدیریت و اخلاق
  • بیوشیمی پزشکی و بیوفیزیک
  • اپیدمیولوژی پزشکی و آمار زیستی
  • پزشکی، هادینگ
  • پزشکی، سولنا
  • میکروبیولوژی، تومور و زیست‌شناسی سلولی
  • پزشکی مولکولی و جراحی
  • نوروبیولوژی، علوم مراقبتی و جامعه
  • علوم اعصاب
  • انکولوژی – پاتولوژی
  • فیزیولوژی و فارماکولوژی
  • علوم بهداشت عمومی
  • سلامت زنان و کودکان

برنامه‌ها و رشته تحصیلی موسسه کارولینسکا سوئد

همانطور که بیان شد، این دانشگاه به صورت متمرکز روی آموزش رشته‌های مرتبط با سلامت و پزشکی است. شما به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل می‌توانید در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین دکتری در این دانشگاه پذیرش اخذ کنید و ادامه تحصیل بدهید. هر ساله دانشجویان و افراد زیادی از سرتاسر دنیا به سوئد سفر می‌کنند تا بتوانند در این دانشگاه پذیرش اخذ کنند. به طور کلی این دانشگاه رشته‌ها و برنامه‌های تحصیلی زیر را در مقاطع مختلف به دانشجویان بین‌الملل و سوئدی ارائه می‌دهد.

رشته و برنامه تحصیلی در مقطع کارشناسی در موسسه کارولینسکا سوئد Karolinska Institutet

همانطور که در چندین سطر پیشین مطالعه کردید، دانشگاه کارولینسکا سوئد تنها یک رشته را در مقطع کارشناسی به شما ارائه می‌کند. شما تنها در این رشته می‌توانید درخواست دهید و پذیرش اخذ کنید. زیست پزشکی تنها برنامه و رشته قابل ارائه این دانشگاه به دانشجویان مقطع لیسانس است. به طور کلی افراد می‌توانند با انتخاب این رشته در دانشگاه کارولیسنکا شروع به تحصیل کنند.

شرایط اخذ پذیرش در مقطع لیسانس موسسه کارولینسکا سوئد Karolinska Institutet

تحصیل در مقطع لیسانس در این دانشگاه تقریبا 3 سال زمان می‌برد. برای آنکه بتوانید در مقطع لیسانس از دانشگاه کارولیسنکا سوئد پذیرش دریافت کنید، باید ابتدا شرایط عمومی و خاص ورود به این دانشگاه را بررسی و با وضعیت خود بسنجید.

مدارک عمومی جهت اخذ پذیرش دانشگاه کارولینسکا سوئد Karolinska Institutet در مقطع لیسانس

جهت اخذ پذیرش از این دانشگاه شما قبل از هر درخواستی ابتدا باید مدارک هویتی و تحصیلی لازمه را تهیه کنید. برخی از مدارک مورد نیاز جهت پذیرش عبارتند از:

  1. تصویر از پاسورت
  2. عکس پرسنلی
  3. ترجمه مدارک تحصیلی شما به زبان سوئدی یا نگلیسی به همراه مهردادگستری و تمبر
  4. مدارک تحصیلات متوسطه (دبیرستان)

دبیرستان 3 ساله (برای فارغ اتحصیلان بعد از سال 2018) :

  1. گواهی پایان دوره دبیرستان و ریز نمرات (سال 10-11-12)  

3 سال دبیرستان + 1 سال پیش دانشگاهی :

  1. گواهی پایان دوره دبیرستان و ریز نمرات 3سال دبیرستان
  2. گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی

دبیرستان 4 ساله (برای فارغ التحصیلان از 1977 تا 1996)  :

  1. گواهی پایان دوره دبیرستان و ریز نمرات 4 سال دبیرستان

 دبیرستان 3 ساله (برای تحصیلات قبل از 1977)

  1. گواهی پایان دوره دبیرستان و ریز نمرات 3 سال دبیرستان

علاوه بر مدارک بالا، شما باید میزان مهارت زبان انگلیسی خود را قبل از مهاجرت مورد سنجش قرار دهید و سپس سند مرتبط را به دانشگاه ارائه کنید. برای بررسی و سنجش میزان مهارت زبان شما می‌توانید در یکی از آزمون‌های معتبر نظیر تافل، آیتلس و… شرکت کنید.

شرایط خاص برای درخواست کارشناسی و اخذ پذیرش از دانشگاه کارولینسکا سوئد Karolinska Institutet

همانطور که در ابتدا بیان شد، علاوه بر شرایط عمومی، دانشگاه کارولینسکا یک سری شرایط خاص و اختصاصی نیز برای پذیرش دانشجویان در نظر گرفته است. شما باید تماما این شرایط را داشته باشید تا درخواست‌تان مورد تایید واقع شود. برای بررسی بیشتر شرایط خاص و اختصاصی و همچنین انطباق آن با شرایط خود بهتر است به وبسایت این دانشگاه مراجعه نمایید.

رشته و برنامه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در موسسه کارولینسکا سوئد Karolinska Institutet

شما پس از گذراندن دوره لیسانس در کشور خود یا سوئد می‌توانید برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد این موسسه اقدامات لازم را انجام دهید. برخی از برنامه‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه کارولینسکا که این دانشگاه به دانشجویان بین‌الملل ارائه می‌کند، عبارت است از:

  • نفورماتیک سلامت
  • کارآفرینی زیستی
  • زیست پزشکی
  • بهداشت جهانی
  • اقتصاد سلامت، سیاست و مدیریت
  • تکنیک‌های مولکولی در علوم زیستی
  • علوم تغذیه
  • علوم بهداشت عمومی
  • سم‌شناسی
  • فیزیولوژی ترجمه و فارماکولوژی

شرایط اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس موسسه کارولینسکا سوئد Karolinska Institutet

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، شما جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد، باید یک برنامه تحصیلی را در مقطع کارشناسی یا معادل آن را کشور خود به پایان رسانده باشید. برای این منظور شما باید رونوشت تمامی مدارک کارشناسی خود را به دانشگاه ارائه کنید. جهت اخذ پذیرش در مقطع فوق‌لیسانس هم مانند مقطع کارشناسی ارشد باید شرایط عمومی و اختصاصی دانشگاه را بررسی و با شرایط خود تطبیق دهید. چرا که در صورت نبود یکی از شرایط احتمال ریجکت شدن شما از سوی دانشگاه وجود خواهد داشت.

الزامات و شرایط عمومی جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

یکی از شرایط عمومی لازم جهت ورود به مقطع کارشناسی ارشد، داشتن مدرک لیسانس از یک موسسه آموزش عالی معتبر است که حداقل 180 واحد در سیستم انتقال اعتبار اروپا را شامل می‌شود. سایر شروط عمومی ورود جهت اخذ پذیرش در مقطع فوق‌لیسانس به شرح زیر است:

  1. مدرک لیسانس شما باید به طور رسمی توسط نماینده اداره ثبت دانشگاهی، اداره امتحانات، یا دفتری معادل که سوابق ریز نمرات رسمی را در دانشگاه شما صادر می کند، صادر شود.
  2. ریز نمرات دوره کارشناسی
  3. اثبات تسلط به زبان انگلیسی
  4. اثبات اینکه شما شرایط ورود خاص را دارید.
نکته مهم و شرایط خصوصی ورود و اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد

برای بررسی الزامات خاص برای دوره یا برنامه‌ای که برای آن درخواست می‌دهید را می‌توانید به طور دقیق و کامل در وبسایت خود دانشگاه مطالعه کنید. در ضمن پس از انتخاب رشته و برنامه مورد نظر باز هم به سایر مدارک لازمه توجه کنید. چرا که امکان درخواست مدارک بیشتر از سوی دانشگاه ممکن است وجود داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است دانشگاه از شما درخواست خلاصه مقاله، انگیزه‌نامه یا توصیه‌نامه را داشته باشد.

نکته مهم اینجاست که شما همه مدارک و اسناد را باید به زبان اصلی و هم به صورت رسمی ترجمه و سپس در وبسایت دانشگاه آپلود کنید. زبان‌های پذیرفته شده جهت ترجمه مدارک سوئدی و انگلیسی است. تمامی مدارک و اسناد ترجمه شده باید مهر یکی از مراجع قانونی نظیر دادگستری، قوه قضاییه و… را داشته باشند. در غیراینصورت مدارک و اسناد ارسالی توسط دانشگاه رد خواهند شد.

رشته و برنامه تحصیلی در مقطع دکتری در موسسه کارولینسکا سوئد Karolinska Institutet

این دانشگاه برنامه و رشته‌های مختلف و متنوعی را در مقطع دکتری به دانشجویان خود ارائه می‌کند که برخی از آنها به شرح زیر است:

  • سرطان دستگاه گوارش فوقانی
  • علوم اعصاب شناختی
  • بیوانفورماتیک سرطان سینه
  • زمینه سرطان خون
  • تحقیقات میکروبیوم
  • محیط زیست و بهداشت در مراقبت‌های بهداشتی
  • ایمونوبیولوژی کارسینوم سلول مرکل
  • اکسی لیپیدومی عملکردی آلرژی و آسم
  • علوم اعصاب
  • فعالیت بدنی در سرطان‌های مختلف
  • فیزیولوژی ورزش
  • زیست شناسی مولکولی با تمرکز بر اختلالات عصبی رشد

هزینه تحصیل در موسسه کارولینسکا سوئد

همانطور که احتمالا بارها در مقالات مختلف ما مطالعه کرده‌اید، هزینه و شهریه دانشگاه براساس نوع رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. اما به طور کلی هزینه و شهریه موسسه کارولینسکا سوئد حدود 18700 دلار در سال است. شاید از نظر تحصیل این موسسه در ابتدا دانشگاه مقرون به صرفه‌ای به نظر نرسد. بسیاری همیشه با دیدن هزینه و شهریه این دانشگاه، آن را یک دانشگاه گران می‌دانند و از درخواست خود صرف نظر می‌کنند. اما نگران نباشید. چرا که بورسیه‌های تحصیلی که این دانشگاه به دانشجویان بین‌الملل ارائه می‌کند، می‌تواند گزینه‌ای برای حل این مشکل باشد.

البته دانشجویان بین‌الملل علاوه بر هزینه و شهریه دانشگاه باید به سایر هزینه‌های تحصیل مانند هزینه مسکن، لوازم التحریر، اینترنت، خوراک، خرید کتاب و… نیز توجه داشته باشند. این هزینه‌ها برای یک دانشجوی معمولی و کم توقع در ماه حدود 900 کرون (معادل 90 دلار) است.

بورسیه تحصیلی موسسه کارولینسکا سوئد

بورسیه تحصیلی موسسه کارولینسکا سوئد

همانطور که در بخش قبل اشاره شد، بورسیه تحصیلی روشی برای کاهش شهریه و مدیریت هزینه دانشجویی است. شما با دریافت بورسیه می‌توانید میزان زیادی از شهریه را کاهش دهید. موسسه آموزشی کارولینسکا سوئد هم مانند سایر موسسات آموزشی و دانشگاه به دانشجویان بین‌الملل انواع و اقسام بورسیه‌های مختلف را ارائه می‌کند. دو نوع از بورسیه‌های این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی عبارتند از:

  • بورسیه SI

این بورسیه تقریبا یک بورسیه کامل و جامع است. چرا که بورسیه SI هم هزینه تحصیل و هم هزینه زندگی را به مبلغ 10.000 کرون (معادل 1000 دلار) درماه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پوشش می‌دهد. در این بورس، مبلغی تحت عنوان کمک هزینه سفر نیز به دریافت‌کنندگان بورسیه نیز تعلق می‌گیرد. مهلت درخواست برای بورسیه SI از 10 تا 28 فوریه است. دانشجویان مقطع ارشد در این بازه زمانی می‌توانند درخواست خود را ثبت نمایند.

  • بورسیه شایستگی بنیاد کارولینسکا

برای درخواست این بورسیه تمامی دانشجویان ثبت نام شده در مقاطع مختلف در موسسه کارولینسکا، با ۱ سال زمان تحصیل کامل، واجد شرایط هستند. مبلغ این بورسیه بین ۵۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ کرون (۴۸۴ تا ۱۹۳۵ دلار) است. جهت درخواست این بورسیه تحصیلی در هر مقطع می‌توانید یکسال پس از تحصیل اقدام کنید. جهت اطلاعات بیشتر درباره بورسیه شایستگی بنیاد کارولینسکا می‌توانید به وبسایت دانشگاه مراجعه کنید.

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، دانشگاه کارولینسکا Karolinska Institutet یکی از دانشگاه‌ها و موسسات عالی در کشور سوئد است. این دانشگاه در بین دانشگاه‌های جهان و قاره اروپا دارای رتبه بالایی بوده و بسیاری از دانشجویان از سرتاسر دنیا برای تحصیل در این دانشگاه به سوئد سفر می‌کنند. نحوه اخذ پذیرش و برنامه تحصیلی این دانشگاه را در این مطلب به طور کامل به شما توضیح داده‌ایم. با توجه به کیفیت آموزش بالا و همچنین سوابق این دانشگاه شما به عنوان دانشجوی بین‌الملل می‌توانید این موسسه آموزشی را در لیست انتخاب‌های خود قرار دهید.

برای مشاوره دریافت ویزا، پذیرش و تحصیل در موسسه کارولینسکا سوئد با ما تماس بگیرید

برای مشاهده سایر دانشگاه های سوئد روی دکمه زیر کلیک کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button