مقاطع و رشته های تحصیلی دانشگاه لاپرنتا فلاند LUT University

رشته های دانشگاه LUT فنلاند

فلاند یکی از کشورهای بسیار عالی و فوق‌العاده در شمال قاره اروپا و در نزدیکی قطب شمال است. به طور کلی شهرهای شمالی این کشور دارای آب و هوای به نسبت سردی هستند و بخش‌های جنوبی آن هوای به نسبت معتدلی دارند. کشور فنلاند سال‌هاست به عنوان یکی از شادترین کشورهای جهان با کمترین نرخ بیکاری شناخته می‌شود. به همین منظور افراد زیادی این کشور را جهت مهاجرت تحصیلی انتخاب می‌کنند. در این کشور دانشگاه‌های بسیار عالی و فوق‌العاده‌ای قرار دارد. به دلیل شما برای ادامه تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانید از این دانشگاه پذیرش اخذ کنید. یکی از دانشگاه بسیار عالی در کشور فلاند و شهر لاپرنتا، دانشگاه لاپرنتا یا به اختصار LUT است. این شهر در جنوب شرقی فلاند قرار دارد و تقریبا 72000 نفر جمعیت دارد.

شرایط پذیرش در این دانشگاه با توجه به رتبه بسیار خوب و موقعیت ایده‌آل آن بسیار عالی و به نسبت راحت است. شما برای تحصیل در اروپا می‌توانید این دانشگاه را در کشور فلاند انتخاب کنید. جهت اپلای و اخذ پذیرش از این دانشگاه کافیست مدارک مورد نیاز خود را آماده و به دانشگاه ارائه کنید. البته توجه کنید که با توجه به مقطع تحصیلی و رشته این مدارک متفاوت خواهند بود.

به طور کلی شرایط پذیرش در دانشگاه لاپرینا فلاند با توجه به مقطع، شامل ارائه مدارک، نوشتن مقاله و پروپوزال یا ارائه پایان نامه جهت جذب استاد راهنما در مقطع دکتری است. همانطور که اشاره شد، دانشگاه لاپرنتا فلاند LUT University در رتبه جهانی بسیار خوبی قرار دارد. در ادامه درباره برنامه‌های مختلف و متنوع در هر مقطع تحصیل در دانشگاه لاپرنتا فلاند LUT University با شما بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مقاطع و برنامه‌های تحصیلی دانشگاه لاپرنتا فلاند LUT University

مقاطع و برنامه‌های تحصیلی LUT

همانطور که در بالا نیز مطالعه کردید، شما می‌توانید در مقاطع مختلف و رشته‌های متنوع در دانشگاه لاپرنتا فلاند پذیرش اخذ کنید. به همین منظور قبل از اقدام بهتر است با رشته‌ها و برنامه‌‎های متنوع این دانشگاه به خوبی آشنا شوید. در ادامه قصد داریم درباره نحوه پذیرش هر مقطع و رشته‌های تحصیلی مختلف این دانشگاه، اطلاعات جامع و متنوع‌تری را با شما به اشتراک بگذاریم.

رشته‌های لیسانس دانشگاه لاپرنتا فلاند LUT University

در دانشگاه لاپرنتا فلاند LUT شما می‌توانید از مجموع شش برنامه لیسانس فناوری (چها برنامه درجه دو و دو برنامه معمولی) که به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می‌شود، یکی را انتخاب کنید و در آن شروع به تحصیل کنید.

مدت زمان هر برنامه لیسانس سه سال است که بالغ بر 180 واحد ECTS است و منجر به اخذ مدرک لیسانس علوم در فناوری، B.S.c (فنی)، مدرک رشته مورد نظر می‌شود. دانشجویانی که برای برنامه‌های کارشناسی انتخاب می‌شوند، به طور خودکار حق دارند تحصیلات خود را در سطح کارشناسی ارشد ادامه دهند و در نتیجه مدرک کارشناسی ارشد را در رشته خود در LUT تکمیل کنند.

در برنامه‌های لیسانس دوگانه در مهندسی برق، فناوری انرژی، مهندسی مکانیک، و مهندسی نرم افزار و سیستم شما دو مدرک از LUT و دانشگاه شریک LUT در چین، دانشگاه فناوری هبی (Hebei University) دریافت خواهید کرد.

برخی از رشته‌ها و برنامه‌هایی که شما در مقطع کارشناسی می‌توانید در این دانشگاه مطالعه کنید به شرح زیر است.

مقطع لیسانس مهندسی محاسبات

چالش‌های دنیای واقعی در علم و مهندسی نیازمند یک رویکرد چند رشته‌ای با ترکیب مدل‌سازی ریاضی، الگوریتم‌ها و داده‌ها هستند. این نیاز به مجموعه مهارت‌های متنوع به ویژه برای چالش‌های بزرگ امروزی مانند تغییرات آب و هوا یا هوش مصنوعی مرتبط است. فردا، دنیای ما حتی بیشتر مبتنی بر داده خواهد بود، با جریان ثابتی از اطلاعات در حال تولید و تجزیه و تحلیل.

برنامه لیسانس در مهندسی محاسبات، مطالعات ریاضیات و علوم کامپیوتر را ترکیب  و مهارت‌های ضروری را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا متخصصان محاسباتی آینده شوند.

رشته محسابات مهندسی بیشتر مناسب دانش‌آموزانی است که دارای ذهنیت محاسباتی و عاشق مقابله با مشکلات چالش‌برانگیز هستند و نمی‌توانند در برابر کشف ایده‌های نوآورانه مقاومت کنند.

به طور کلی برنامه لیسانس مهندسی محاسبات در پاییز 2024 آغاز می‌شود و افراد می‌توانند جهت اخذ پذیرش در این مقطع و رشته دست به کار شوند.

اهداف مطالعه

برنامه لیسانس در مهندسی محاسبات شما را با مهارت‌هایی برای مقابله با مشکلات دنیای واقعی و ایجاد راه حل‌های موثر با استفاده از الگوریتم‌ها مجهز می‌کند. علاوه بر این، یاد خواهید گرفت که بینش و دانش ارزشمند را از دریای وسیع داده استخراج کنید. با درک نحوه جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده‌ها، می‌توانید تصمیمات آگاهانه بگیرید، فرآیندها را بهینه کنید و نوآوری را در بخش‌های مختلف هدایت نمایید.

در طول تحصیل، پایه محکمی در ریاضیات، علوم کامپیوتر و علوم طبیعی خواهید ساخت. شما حوزه‌های جذابی مانند تجزیه و تحلیل آماری، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی را کاوش خواهید کرد و در مرزهای فن‌آوری مدرن و گسترش دانش خود در این زمینه‌های پیشرفت می‌کنید.

ساختار مدرک و مطالعات

برنامه لیسانس مهندسی محاسبات سه سال طول می‌کشد و به مدرک لیسانس علوم در فناوری و  B.Sc منتهی می‌شود. به طور کلی دانشجویان در ساختار مطالعاتی این رشته باید 180 واحد ECTS را بگذرانند. این برنامه شامل رشته‌های تخصصی عمومی، متوسط، مطالعات جزئی و زبان و همچنین پایان نامه لیسانس در پایان دوره می‌باشد. پس از اتمام مدرک لیسانس در برنامه مهندسی محاسبات، می‌توانید تحصیلات خود را در برنامه کارشناسی ارشد مهندسی داده محور در LUT ادامه دهید.

مقطع لیسانس مهندسی برق

برق نقش کلیدی در کاهش تغییرات آب و هوایی جهانی دارد. انرژی‌های تجدیدپذیر، انقلاب جهانی در تولید انرژی و نیاز به افزایش بهره‌وری استفاده از انرژی، مشاغلی را در حال حاضر و آینده برای متخصصان مهندسی برق فراهم می‌کند. اگر از چالش‌ها نمی‌ترسید، مهندسی برق می‌تواند برای شما بهترین انتخاب باشد. شما باید در این رشته مشتاق به یادگیری و آموزش در حوزه انتقال انرژی باشید. به عنوان یک متخصص در مهندسی برق، شما فرصتی عالی برای کمک به انقلاب تکنولوژی و آینده الکترونیک خواهید داشت.

در این برنامه لیسانس، یاد خواهید گرفت که چگونه مهارت‌های خود را برای اصلاح جامعه الکترونیک به کار ببرید. به عنوان مثال، با فناوری مدرن می‌توان از انرژی خورشیدی برای تولید سوخت استفاده کرد و رفاه مردم از طریق برنامه‌های مختلف الکترونیکی را ارتقاء بخشید. علاوه بر این، دیجیتالی شدن و اینترنت، فرصت‌های جدیدی را برای استفاده از شبکه برق به ارمغان می‌آورند. تاکیدات برنامه بر اساس مهارت‌های مورد نیاز در دنیای کار انتخاب شده است.

برنامه لیسانس مهندسی برق یک برنامه درجه دو بین المللی منحصر به فرد است که با همکاری دانشگاه فناوری هبی (HEBUT) در چین توسعه یافته است. دانشجویانی که در این برنامه لیسانس پذیرفته می‌شوند، پس از تکمیل مدارک مورد نیاز هر دو دانشگاه، گواهی مدرک از دو دانشگاه LUT و HEBUT دریافت خواهند کرد. دانش آموزان کل مدرک را درLappeenranta ، فنلاند تکمیل می‌کنند.

توجه: کسانی که تابعیت چینی دارند تابع مقرراتی هستند که توسط وزارت آموزش و پرورش چین تعیین شده است و برای دریافت مدرک دوبل باید مستقیماً به HEBUT مراجعه کنند. دانشجویان غیر چینی زبان باید در طول تحصیل خود در LUT برای دریافت مدرک از دانشگاه فناوری هبی، آزمون زبان را پشت سر بگذارند. آزمون زبان توانایی‌های داوطلبان را در استفاده از زبان چینی روزمره (ماندارین) ارزیابی می‌کند. آزمون شامل بخش‌های شنیداری و درک مطلب و نوشتاری است. دانش آموزانی که آزمون زبان را گذرانده‌اند می‌توانند در زندگی روزمره، تحصیلی و حرفه خود به زبان چینی در سطح پایه ارتباط برقرار کنند. آنها می‌توانند بیشتر ارتباطات را به زبان چینی هنگام سفر در چین مدیریت کنند. برای اطلاعات بیشتر با admission@lut.fi تماس بگیرید.

اهداف مطالعه

در این برنامه، نحوه تولید انرژی الکتریکی، نحوه انتقال و استفاده از آن، نحوه کنترل سیستم‌های الکتریکی و نحوه عملکرد بازار برق را خواهید آموخت. شما همچنین یاد خواهید گرفت که تجهیزات و سیستم‌های جدید الکتروتکنیکی را توسعه دهید.

مطالعات شما بر بهره‌وری انرژی و تولید و استفاده از انرژی پاک تاکید خواهد کرد. این شامل درک عمیق فناوری‌های نوظهور مانند شبکه‌های هوشمند، انرژی باد و خورشید، ماشین آلات الکتریکی، اتوماسیون و الکترونیک قدرت و موارد دیگر است. شما درک بسیار خوبی از پدیده‌های مربوط به برق و اصول عملیاتی مهندسی برق و الکترونیک خواهید داشت.

در پایان برنامه، شما قادر خواهید بود از مهارت‌های پایه در ریاضیات و علوم استفاده کنید و با استفاده از روش‌های ریاضی مناسب، مسائل را حل نمایید. شما از قوانین اساسی فیزیک آگاه خواهید شد و قادر خواهید بود آنها را در فرآیندهای فیزیکی مختلف اعمال کنید. پدیده‌های فیزیکی را درک خواهید کرد و می‌توانید مسائل مربوط به آنها را حل نمایید. در برنامه لیسانس مهندسی برق سیستم‌های دینامیکی ساده را با استفاده از معادلات دیفرانسیل زمان پیوسته توصیف خواهید کرد و قادر به شبیه‌سازی آنها خواهید بود.

شما اصل کنترل بازخورد را درک خواهید کرد و روش‌های اساسی مهندسی کنترل را در دستگاه‌ها و ماشین‌ها به کار خواهید برد. دستورالعمل‌ها و مقررات ایمنی الکتریکی برای شما آشنا می‌شود. با تاسیسات الکتریکی و سازگاری الکترومغناطیسی نیز آشنایی پیدا می‌کنید و در صورت بروز حادثه الکتریکی مطابق آنها عمل خواهید نمود.

ساختار مدرک و مطالعات

برنامه لیسانس در مهندسی برق یک برنامه سه ساله دو مدرک است. این برنامه منجر به دریافت مدرک لیسانس علوم در فناوری و B.Sc.  (تکنیک) و شامل180 واحد ECTS می‌شود. این برنامه شامل رشته‌های تخصصی عمومی، متوسط، جزئی، زبان و مطالعات انتخابی و همچنین پایان نامه لیسانس در پایان دوره می‌باشد. پس از گذراندن دوره کارشناسی در رشته مهندسی برق، می‌توانید در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق ادامه تحصیل دهید. علاوه بر این، می‌توانید به طور جداگانه برای برنامه‌های کارشناسی ارشد در سیستم‌های حمل و نقل الکتریکی یا Sähkötekniikan DIODI (به زبان فنلاندی) درخواست دهید.

چشم‌انداز شغلی آینده رشته مهندسی برق

سیستم‌های انرژی در حال ظهور، فناوری کارآمد انرژی، شبکه‌های هوشمند، حمل و نقل برقی و بازار برق، فارغ التحصیلان مهندسی برق را در حال حاضر و در آینده تضمین می‌کنند. کارشناسان جدید برای توسعه محصول، مهندسی پروژه، فروش و بازاریابی و موقعیت‌های مدیریتی مورد نیاز هستند. مسئولیت‌های شغلی شما ممکن است شامل طراحی، توسعه محصول، فروش فنی یا مدیریت تولید تجهیزات الکتروتکنیکی و تولید آن باشد.

همچنین نیاز روزافزونی در بازار به مهندسان تجارت برق و مدیران کار برق وجود دارد. همانطور که نیروگاه‌های خورشیدی و بادی خصوصی رایج‌تر می شوند، نیروگاه‌ها نیز زمان تغییر را تجربه می‌کنند. بنابراین، فارغ التحصیلان مهندسی برق در هر دو سمت صنعت و شهرداری کار کافی خواهند داشت.

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد مهندسی برق می‌توانند در حوزه‌های زیر مشغول به کار شوند:

  • مدیریت سطح بالا در بخش برق
  • مهندسین تست
  • مهندسین اتوماسیون
  • طراحان شبکه برق برای شرکت‌های توزیع
  • مدیران توسعه تولید برای شرکت‌های الکترونیک
  • مدیران عامل شرکت‌های برق
  • مهندسین طراح

مقطع لیسانس در فن‌آوری و علوم مهندسی

فن‌آوری و علوم مهندسی در LUT

این برنامه به نیازهای در حال رشد جهت راه‌حل‌های فن‌آوری هیبریدی پایدار در صنعت مدرن پاسخ می‌دهد. رشته فناوری و علوم مهندسی شما را قادر می‌سازد تا در زمینه‌های چند رشته‌ای مهندسی متخصص شوید.

برنامه لیسانس در فناوری و علوم مهندسی شما را قادر می سازد تا در زمینه های چند رشته ای مهندسی متخصص شوید. این موضوعات بین رشته ای از زمینه های اساسی مهندسی را پوشش می دهد که با مطالعات زبان، آموزش کارآفرینی و مهارت های قابل انتقال افزایش می یابد.

رشته فناوری و علوم مهندسی به شما توانایی حل مشکلات مهندسی چند رشته‌ای، مدیریت پروژه‌ها، کار در تیم‌های چندفرهنگی یا تبدیل شدن به یک کارآفرین را می‌دهد. این برنامه تجربه عملی گسترده‌ای را ارائه می‌دهد و تئوری‌ها و تکنیک‌ها را از طیف گسترده‌ای از زمینه‌های مهندسی برای تمرین از طریق پروژه‌های بین رشته‌ای اعمال می‌کند.

در رشته فناوری و علوم مهندسی برنامه کارشناسی شما بر روی رشته‌های مهندسی ضروری و کاربردی، ادغام مطالعات مهندسی مکانیک، مهندسی برق، فناوری انرژی و فناوری محیط زیست متمرکز است. به عنوان یک دانشجو، می‌توانید آزادانه در طول سال تحصیلی دوم، رشته تخصصی خود را انتخاب کنید.

پس از اتمام دوره لیسانس، شما حق ادامه تحصیل در برنامه‌های کارشناسی ارشد LUT در رشته‌های مهندسی مکانیک، مهندسی برق، فناوری انرژی یا فناوری محیط زیست را خواهید داشت. با این حال، برای برخی از برنامه‌های کارشناسی ارشد، باید جداگانه درخواست دهید.

اهداف مطالعه

در این برنامه لیسانس شما یک پایه محکم در طیف وسیعی از تکنیک‌ها برای حل مشکلات پیچیده مهندسی با در نظر گرفتن آگاهی عمومی رو به رشد از فناوری‌های زیست محیطی به دست خواهید آورد. شما در طی سه سال تحصیلی با مجموعه مهارت‌های چند رشته‌ای منحصر به فرد و سازگار فارغ‌التحصیل می‌شوید که با بهره از آنها می‌توانید نیازهای فعلی صنعت، آموزش و فناوری را برآورده کنید.

در این برنامه، مهارت‌های پیشرفته ریاضی، مهارت‌های طراحی مهندسی متنوع، حل مسئله هدف‌محور، کار پروژه سازنده، مهارت‌های قابل انتقال در کارآفرینی و مهندسی و کار تیمی و مهارت‌های زبانی مرتبط با صنعت بین‌المللی را یاد خواهید گرفت.

ساختار مدرک و مطالعات

برنامه لیسانس در علوم فنی و مهندسی یک برنامه سه ساله است. با تکمیل برنامه شما مدرک لیسانس علوم در فناوری و B.Sc. (تکنیک) را دریافت خواهید کرد و ملزم به گذراندن 180 واحد ECTS هستید.

این برنامه شامل مطالعات عمومی و مطالعات تخصصی متوسط است. مطالعات زبان و ارتباطات نیز در این برنامه گنجانده شده است.

پس از اتمام رشته فناوری و علوم مهندسی لیسانس، شما حق تحصیل برای ادامه تحصیل در برخی از برنامه‌های کارشناسی ارشد در LUT در زمینه‌های فناوری انرژی، مهندسی برق، مهندسی مکانیک یا مهندسی محیط زیست خواهید داشت. توجه داشته باشید که برای برخی از برنامه‌های کارشناسی ارشد باید جداگانه درخواست دهید.

مقطع لیسانس مهندسی صنایع و مدیریت

مقطع لیسانس مهندسی صنایع و مدیریت دانشگاه LUT فنلاند

مهندسی صنایع و مدیریت پل‌هایی را بین فناوری و کسب و کار ایجاد می‌کنند تا در محیط کسب و کار جهانی امروز ارزش و بهره‌وری برای سازمان‌ها ایجاد کنند.

برنامه لیسانس در مهندسی صنایع و مدیریت دانش و توانایی‌های ضروری را برای تبدیل شدن به یک متخصص در ترکیب تجارت و فناوری در اختیار شما قرار می‌دهد. این برنامه درک شما را از کسب و کار، عملیات و پرسنل سازمان‌ها در یک محیط تجاری معاصر افزایش می‌دهد. همچنین در مورد فرآیندهای تولید صنعتی، توسعه و چالش‌های آن‌ها دانشی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این برنامه به نیاز روزافزون به آموزش کارشناسانی با قابلیت‌هایی برای تجدید و توسعه پایدار سازمان‌های صنعتی معاصر پاسخ می‌دهد. هدف از این برنامه آموزش فارغ التحصیلانی است که می‌توانند مهارت‌های حل مسئله فنی را در تجزیه و تحلیل و توسعه عملیات تجاری در دیجیتالی کردن محیط‌های صنعتی به کار گیرند.

اهداف مطالعه

برنامه لیسانس مهندسی صنایع و مدیریت علاوه بر درک تحول دیجیتال سازمان‌های صنعتی، طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها و قابلیت‌ها را برای حل چالش‌های پایداری معاصر از دیدگاه کسب و کار به شما می‌دهد.

شما در طی سه سال تحصیلی با مهارت‌های تجربی، عمل‌گرایانه و حل مسئله و استعداد برای خودسازی مستمر و یادگیری برای برآورده کردن الزامات دنیای حرفه‌ای فارغ‌التحصیل می‌شوید. در این برنامه با فرآیندهای تولید صنعتی، طراحی و خلاقیت مبتکرانه، تحول دیجیتال برای خدمات صنعتی، کارآفرینی شرکتی و سرمایه گذاری شرکتی، اکوسیستم‌های کسب و کار و نوآوری، تجزیه و تحلیل داده‌ها در بازاریابی کسب و کار و غیره آشنا خواهید شد. این برنامه همچنین پایه محکمی از دانش کارآفرینی برای راه‌اندازی کسب و کار خود را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ساختار مدرک و مطالعات

برنامه لیسانس مهندسی صنایع و مدیریت یک برنامه سه ساله است. با تکمیل آن مدرک لیسانس علوم فناوری و B.Sc. (تکنیک) را دریافت خواهید کرد. در طور این سه سال شما باید 180 واحد درسی را بگذرانید.

این برنامه موضوعات چند رشته‌ای مدیریت صنعتی، مانند مدیریت نوآوری، مدیریت عملکرد، توسعه محصول و خدمات، کارآفرینی، تجزیه و تحلیل کسب و کار و امور مالی مدرن را پوشش می‌دهد که با ارتباطات، زبان و مطالعات مهندسی تقویت شده است.

مطالعات تخصصی شما در سال دوم تحصیلی شما آغاز می‌شود و به عنوان مثال، به اصول مدیریت نوآوری و فناوری و تجزیه و تحلیل مدل‌های مختلف عملیات برای حل چالش‌های پایداری فعلی مربوط می‌شود.

این برنامه شامل تخصص عمومی، متوسط، کارآموزی صنعت، زبان و مطالعات انتخابی و همچنین پایان‌نامه لیسانس در پایان تحصیلات می‌باشد.

پس از گذراندن دوره کارشناسی در رشته مهندسی صنایع و مدیریت، شما حق ادامه تحصیل در برنامه‌های کارشناسی ارشد زیر را در LUT خواهید داشت:

  • دیریت جهانی نوآوری و فناوری
  • نوآوری و لجستیک، Data-analytiikka päätöksenteossa (به زبان فنلاندی)، Digitaalinen palvelutuotanto. (به فنلاندی)
  • Yrittäjyys (به فنلاندی)
  • همچنین می توانید به طور جداگانه برای برنامه کارشناسی ارشد فنلاندی زبان Tuotantotalous TUDIرا درخواست دهید.

مقطع لیسانس مهندسی مکانیک

مقطع لیسانس مهندسی مکانیک دانشگاه LUT فنلاند

مهندسی مکانیک مدرن توسعه، طراحی و مدل‌سازی محصول خلاقانه را با تولید کارآمد که شامل اتوماسیون و ربات‌سازی می‌شود را ترکیب می‌کند. برنامه و دروس ارائه شده در این رشته تحصیلی روی مواد، پردازش و مدیریت افراد و کالاها متمرکز است.

مطالعات مهندسی مکانیک یک نمای کلی از تکنیک‌های طراحی و تولید محصول مدرن ارائه می‌دهد. این برنامه نحوه استفاده از محیط‌های دیجیتال و مجازی را در طراحی با در نظر گرفتن اصول کل چرخه عمر محصول و اقتصاد دایره‌ای آموزش می‌دهد. همچنین مبنایی برای درک نیازهای تجاری، بازاریابی و مشتری در توسعه محصول را فراهم می‌کند.

این مطالعات مهارت‌هایی را برای طراحی و ساخت انواع کالاهای مصرفی و همچنین ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز در صنایع مختلف فراهم می‌کند.

اگر مبتکر، خلاق و مشتاق توسعه راه‌حل‌هایی هستید که توسعه پایدار و احترام به منابع طبیعی را ترویج می‌کنند، مهندسی مکانیک برای شما مناسب است.

برنامه لیسانس در مهندسی مکانیک یک برنامه درجه دو بین المللی منحصر به فرد است که با همکاری دانشگاه فناوری هبی (HEBUT) در چین توسعه یافته است. دانشجویانی که در این برنامه لیسانس پذیرفته می‌شوند، پس از تکمیل شرایط مدرک هر دو گواهینامه را از LUT و HEBUT دریافت خواهند کرد. دانش‌آموزان کل دروس اخذ مدرک را درLappeenranta، فنلاند تکمیل می‌کنند.

توجه: کسانی که تابعیت چینی دارند تابع مقرراتی هستند که توسط وزارت آموزش و پرورش چین تعیین شده است و برای دریافت مدرک دوبل باید مستقیماً به HEBUT مراجعه کنند. دانشجویان غیر چینی زبان باید در طول تحصیل خود در LUT برای دریافت مدرک از دانشگاه فناوری هبی، آزمون زبان را پشت سر بگذارند. آزمون زبان توانایی‌های داوطلبان را در استفاده از زبان چینی روزمره (ماندارین) ارزیابی می‌کند. آزمون شامل بخش‌های شنیداری و درک مطلب و نوشتاری است. دانش آموزانی که آزمون زبان را گذرانده‌اند می‌توانند در زندگی روزمره، تحصیلی و حرفه و کار خود به زبان چینی در سطح پایه ارتباط برقرار کنند. آنها می‌توانند بیشتر ارتباطات را به زبان چینی هنگام سفر در چین مدیریت کنند. برای اطلاعات بیشتر با admission@lut.fi تماس بگیرید.

اهداف مطالعه

در پایان مطالعات، شما قادر خواهید بود انواع راه حل های فنی پایدار را هم در زندگی واقعی و هم به صورت مجازی بسازید، اندازه گیری و آزمایش کنید. بخش مهندسی مکانیک LUT نشان دهنده لبه برش صنعت است. LUT فرصتی منحصر به فرد برای پیاده‌سازی جنبه‌های متعارف و مدرن مهندسی مکانیک برای توسعه راه حل‌های آینده‌نگر و انقلابی فراهم می‌کند. به عنوان مثال، یکی از پروژه‌های در حال انجام این بخش، توسعه هوش مصنوعی برای ماشین آلات Industry 4.0 است. با کمک محاسبه توان، ماشین‌ها قادر خواهند بود آینده را پیش بینی کنند. با این “آگاهی”، ماشین حرکات را تا حد امکان صاف و کاربردی انتخاب و اجرا می‌کند.

تدریس متنوع در این برنامه دانش آموزان را برای بازار کار بین المللی آماده می‌کند. صنعت فناوری مهمترین بخش صادرات فنلاند است و بزرگترین بخش صنعتی آن ماشین آلات و صنایع فلزی است. محصولات موفق در ماشین‌آلات و صنایع فلزی شامل کشتی‌های کروز، موتورهای دریایی و نیروگاهی، آسانسور، جرثقیل و بالابر، خودروهای الکتریکی و هیبریدی و ماشین‌های تجاری پیشرفته می‌باشد.

ساختار مدرک و مطالعات

برنامه لیسانس در مهندسی مکانیک سه سال طول می‌کشد و منجر به دو مدرک لیسانس علوم در فناوری و B.Sc. (تکنیک) می‌شود. شما برای کسب این مدرک باید 180 واحد درسی را گذرانده باشید. این برنامه شامل رشته‌های تخصصی عمومی، متوسط، جزئی، زبان و مطالعات انتخابی و همچنین پایان نامه لیسانس در پایان دوره می‌شود.

پس از اتمام دوره لیسانس مهندسی مکانیک، می‌توانید مستقیماً در یکی از برنامه‌های کارشناسی ارشد زیر در دانشگاه LUT به تحصیل خود ادامه دهید:

  • برنامه کارشناسی ارشد در مهندسی مکانیک، Lappeenranta
  • برنامه کارشناسی ارشد در علم و فناوری مواد (از سال 2023)، Lappeenranta
  • همچنین می‌توانید به طور جداگانه برای هر یک از برنامه‌های کارشناسی ارشد زیر در زمینه مهندسی مکانیک درخواست دهید:
    • مهندسی طراحی صنعتی، لاهتی
    • Konetekniikan JEDI، Lappeenranta (به فنلاندی)

مقطع لیسانس مهندسی نرم افزار و سیستم

نرم افزار و فناوری در زندگی روزمره ما اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند. با کمک دیجیتالی شدن، جوامع در حال تجدید ساختارها و عملیات خود هستند که فرصت‌های بی‌شماری را برای کارشناسان فناوری اطلاعات فراهم می‌کند.

مهارت‌های برنامه نویسی ابزارهایی را برای حل چالش‌های بزرگ اجتماعی به شما می‌دهد. چالش‌ها می‌توانند به عنوان مثال به دیجیتالی شدن، کاهش مصرف انرژی، نیازهای تحقیق و توسعه دنیای تجارت یا هدایت رفتار مصرف کننده به سمت پایداری مرتبط باشند. مشکلات اجتماعی یا سازمانی نیز ممکن است با معرفی یک سرویس نرم افزاری، محصول یا سیستم جدید برای ارائه کمک و اطلاعات به افراد اطرافمان حل شود.

مهندسی نرم افزار برای افرادی است که علاقه‌مند به حل مسئله هستند و می‌خواهند در آینده کارها را سریع‌تر، کم هزینه‌تر و کارآمدتر کنند. شما راه حل‌هایی تولید خواهید کرد که نیازهای افراد و شرکت‌های بزرگ را در نظر می‌گیرند.

 

برنامه لیسانس در مهندسی نرم افزار و سیستم یک برنامه درجه دو بین المللی منحصر به فرد است که با همکاری دانشگاه فناوری هبی (HEBUT) در چین توسعه یافته است. دانشجویان پذیرفته شده در این برنامه لیسانس پس از تکمیل مدارک مورد نیاز هر دو دانشگاه، گواهی مدرک از دو دانشگاه دریافت خواهند کرد.

اهداف مطالعه

به عنوان فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار، راه حل‌های سودآور، پایدار و کاربر پسند برای نیازهای مختلف ایجاد خواهید کرد. متوجه خواهید شد که نرم‌افزار و سخت‌افزار و فناوری اطلاعات ابزارهایی برای راه‌حل‌ها هستند. آنها اغلب به عنوان یک پشتیبان ضروری برای سایر رشته‌ها، علاوه بر ایجاد فرصت‌ها و خدمات خود، عمل می‌کنند.

پس از اتمام تحصیلات در مقطع کارشناسی مهندسی نرم افزار و سیستم، شما قادر خواهید بود به عنوان یک توسعه دهنده در پروژه‌های توسعه سیستم نرم افزار و خدمات شرکت کنید. تفکر علمی را یاد خواهید گرفت و برای کار علمی آماده خواهید شد. شما می توانید از ریاضیات و علوم برای حل مسائل استفاده کنید.

در این رشته تحصیلی در مقطع لیسانس در دانشگاه LUT فلاند یاد خواهید گرفت که هنگام طراحی نرم‌افزار، جنبه‌های دیجیتالی شدن، مدیریت اطلاعات و توسعه پایدار را در نظر بگیرید. شما قادر خواهید بود از تفکر منطقی و علم برای حل مشکلات و چالش‌های زندگی واقعی استفاده کنید.

دیدگاه کسب و کار در مطالعات شما به شما کمک می‌کند تا مشخص کنید از چه ابزارهایی می‌توانید برای ایجاد نرم افزار استفاده کنید و چگونه پس از فارغ التحصیلی آنها را به کار بگیرید. از قبل در طول تحصیل می‌توانید از پلتفرم‌های راه اندازی و توسعه نرم افزار دانشگاه بهره ببرید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید. در دانشگاه LUT، می توانید مهارت‌های تجاری خود را به عنوان توسعه‌دهنده محصولات و خدمات جدید بیشتر کنید.

ساختار مدرک و مطالعات

دوره لیسانس مهندسی نرم افزار و سیستم‌ها سه سال طول می‌کشد و فارغ التحصیلان از دو دانشگاه مدرک دریافت می‌کنند. این برنامه منجر به دریافت مدرک لیسانس علوم در فناوری و B.Sc. (تکنیک) می‌شود. شما در این بخش نیز باید 180 واحد درسی را گذرانده باشید.

این برنامه شامل رشته‌های تخصصی عمومی، متوسط، جزئی، زبان و مطالعات انتخابی و همچنین پایان نامه لیسانس در پایان دوره می‌باشد. پس از گذراندن دوره لیسانس خود در رشته مهندسی نرم افزار و سیستم، می‌توانید تحصیلات خود را در برنامه‌های کارشناسی ارشد LUT در رشته مهندسی نرم افزار ادامه دهید، برخی از رشته‌های کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار عبارتند از:

  • توسعه سیستم‌ها و خدمات دیجیتال
  • مهندسی نرم افزار و تبدیل دیجیتال یا مدیریت محصول نرم افزار و تجارت.

برنامه‌های کارشناسی ارشد دانشگاه لاپرنتا فلاند LUT University

برنامه‌های کارشناسی ارشد دانشگاه لاپرنتا فلاند LUT University

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، شما می‌توانید در مقطع کارشناسی ارشد تحصیلات خود را ادامه دهید. به طور کلی شما در مقطع کارشناسی ارشد می‌توانید رشته‌های زیر را انتخاب کنید.

رشته‌های کارشناسی ارشد در فناوری

برنامه‌های کارشناسی ارشد در فناوری شما را قادر می‌سازد تا در زمینه‌های چند رشته‌ای مهندسی متخصص شوید. فناوری یک زمینه به سرعت در حال توسعه است که طیف گسترده‌ای از فرصت‌های شغلی را ارائه می‌دهد.

با طیف گسترده‌ای از پیشرفت‌های تکنولوژیکی در حال انجام، دانشگاه LUT انواع برنامه‌های کارشناسی ارشد فناوری را متناسب با علایق شما در نظر گرفته است. شما می‌توانید در این حوزه یکی از رشته‌های زیر را جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهید:

  • مهندسی شیمی
  • مهندسی محاسبات
  • مهندسی برق
  • فناوری انرژی
  • تکنولوژی محیطی
  • مهندسی صنایع و مدیریت
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی نرم افزار

اکثر برنامه‌های کارشناسی ارشد فناوری دانشگاه LUT اعتبارنامه‌های بین‌المللی را دریافت کرده‌اند که تضمینی برای کیفیت، تأیید بین‌المللی و توسعه مستمر است. در برنامه‌های کارشناسی ارشد دانشگاه LUT فلاند در فناوری، مدرک کارشناسی ارشد در فناوری و M.Sc را دریافت خواهید کرد.

رشته‌های کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی

در مدرسه کسب و کار LUT، مطالعات شما بر خلق ارزش پایدار متمرکز خواهد شد. در این دانشگاه می‌آموزید که چگونه کسب و کارها در رقابت بین‌المللی به روشی پایدار از نظر اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی موفق می‌شوند.

درک گسترده‌ای از تجارت و اصول آن در محیط جهانی امروز ضروری است. فارغ التحصیلان برنامه‌های کارشناسی ارشد مدرسه بازرگانی LUT، اصول توسعه پایدار را درک می‌کنند و می‌توانند آنها را در عمل از طریق اقدامات خود ترویج دهند.

در LUT، یاد خواهید گرفت که شیوه‌های تجاری رایج را زیر سوال ببرید و انواع جدیدی از کارآفرینی را توسعه دهید. به عنوان یک فارغ التحصیل، می‌توانید به شرکت‌ها و سایر سازمان‌ها کمک کنید تا به طور سودآور عمل کنند و موفقیت را به روشی پایدار کسب نمایند. شما تبدیل به یک حل کننده فعال مشکل خواهید شد که نه تنها خود را با دنیای در حال تغییر وفق می‌دهید، بلکه در واقع خودتان دنیا را تغییر می‌دهید.

این برنامه‌های تخصصی هم برای دانشجویان بین‌المللی و هم برای دانشجویان فنلاندی با مدرک لیسانس در مدیریت بازرگانی که در یک دانشگاه در سراسر جهان یا در یک دانشگاه علوم کاربردی در فنلاند یا در یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا / EEA تکمیل شده است، هدف قرار می‌گیرد.

متقاضیان با پیشینه در زمینه‌ای غیر از مدیریت بازرگانی نیز می‌توانند در این حوزه درخواست دهند. با این حال، شرایط اضافی برای تکمیل آنها وجود دارد. این برنامه‌ها به دو سال تحصیل تمام وقت نیاز دارند.

برخی از رشته‌هایی که شما در این حوزه می‌توانید ادامه دهید عبارت است از:

  • برنامه کارشناسی ارشد در کسب و کار بین‌المللی و کارآفرینی
  • برنامه کارشناسی ارشد در تجزیه و تحلیل کسب و کار
  • برنامه کارشناسی ارشد مدیریت بازاریابی بین المللی
  • برنامه کارشناسی ارشد در مالی استراتژیک و تجزیه و تحلیل
  • برنامه کارشناسی ارشد در مدیریت عرضه

رشته‌های کارشناسی ارشد در علوم اجتماعی

علوم اجتماعی برای شمایی است که می‌خواهید از مهارت‌های علوم اجتماعی خود برای ساختن آینده‌ای با کربن منفی و منابع پایدار با در نظر گرفتن عوامل فنی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی استفاده کنید.

دیجیتالی‌سازی از جمله ربات‌سازی، برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی و کلان داده‌ها، روش کار مردم و جامعه را متحول کرده و فرصت‌های شغلی جدیدی را برای دانشمندان علوم اجتماعی ایجاد می‌کند.

 

در همین حال، دنیای کار و کسب‌وکارها برای رسیدگی به چالش‌ها و به هم پیوستگی سیستم‌های مربوط به حوزه‌هایی مانند انرژی، تولید غذا، آب، منابع طبیعی، حمل‌ونقل و تحرک، که برای جامعه و رفاه مردم حیاتی هستند، نیاز دارند.

دانشمندان علوم اجتماعی LUT در حال حل مشکلات آینده و بحران پایداری در رابط مردم و فناوری هستند. در علوم اجتماعی، آموزش کاملی در زمینه فناوری‌های جدید و سیستم‌هایی که برای جامعه حیاتی هستند، دریافت خواهید کرد.

به عنوان یک فارغ التحصیل، می‌توانید آینده‌ای را بسازید که در آن چالش‌های بزرگ جهانی را حل کرده و جامعه را با مسئولیت‌پذیری نوسازی کنید. تحقیقات و آموزش در این زمینه همراه با دانشگاه‌های همکار بین المللی توسعه خواهد یافت.

علوم اجتماعی نوع جدیدی از فرهنگ و تفکر را در آموزش و پژوهش LUT معرفی می‌کند. همچنین بدون شک درک متقابل دانش آموزان از اهمیت چند رشته‌ای را افزایش می‌دهد.

برخی از رشته‌های ارائه شده در این شاخه عبارتند از:

  • برنامه کارشناسی ارشد در سیستم‌های اجتماعی و فنی و انتقال پایدار
  • برنامه کارشناسی ارشد در علوم اجتماعی دیجیتال

برنامه کارشناسی ارشد در ارتباطات پایدار و رسانه‌های دیجیتال

برنامه‌های دکتری دانشگاه لاپرنتا فلاند LUT University

برنامه‌های دکتری دانشگاه لاپرنتا فلاند LUT University

همانطور که بیان شد، شما می‌توانید در مقطع دکتری در دانشگاه لاپرنتا فلاند LUT University نیز تحصیل کنید. برای آنکه بتوانید در این مقطع پذیرش اخذ کنید، قبل از هرچیزی باید ابتدا با رشته‌های مقطع دکتری آشنا شوید و یکی را انتخاب کنید.

مطالعات دکتری در فناوری

برنامه‌های دکترا در فناوری به شما امکان مطالعه و انجام تحقیقات منجر به درجه دکترا در زمینه‌های علوم مهندسی و سیستم‌های انرژی را می‌دهد.

در برنامه‌های دکتری ما در فناوری، شما به دنبال راه‌حل‌هایی برای کنترل تغییرات آب و هوا، ارتقای انرژی باد و خورشیدی، بازیافت مواد مغذی و ضایعات، و دسترسی ایمن به آب و انرژی پاک خواهید بود.

در طول تحصیل در مقطع دکترا، دانش عمیقی از زمینه تحقیقاتی خود کسب خواهید کرد و قادر خواهید بود از روش‌های تحقیق برای تولید دانش علمی جدید استفاده کنید. علاوه بر انجام تحقیقات علمی، مدرک دکتری شما شامل مطالعات تخصصی با فرصتی برای کسب مهارت‌های قابل انتقال نیز می‌شود. همه اینها در چهار سال تحصیل تمام وقت است.

چگونه در LUT دانشجوی دکترا شویم؟

شما می‌توانید ابتدا با درخواست برای موقعیت‌های باز در LUT (محقق جوان، محقق پروژه) دانشجوی دکترا شوید. برای این منظور ابتدا باید جهت حق تکمیل تحصیلات دکتری اقدام کنید. در این حالت شما می‌توانید در وضعیت مقطع دکتری قرار بگیرید. پژوهشگران جوان تنها پس از احراز حق تکمیل تحصیلات دکترا می‌توانند قرارداد کار را امضا کنند.

شما می‌توانید در حین کار در خارج از دانشگاه نیز به صورت پاره وقت تحصیل کنید که طبیعتا برای تکمیل مدرک به زمان بیشتری نیاز است. داوطلبان علاقه‌مند با بودجه شخصی خود می‌توانند بلافاصله پس از تامین منابع مالی و نظارتی خود برای تحصیل در مقطع دکتری اقدام نمایند.

مطالعات دکتری در مدیریت بازرگانی

در برنامه دکتری ما در تجارت، تحقیقات شما بر روی ایجاد ارزش پایدار، کارآفرینی و تجارت بین‌المللی و همچنین دیجیتالی‌سازی و تجزیه و تحلیل کسب‌وکار متمرکز خواهد شد.

هدف کلی تحقیق انجام شده در مدرسه بازرگانی LUT ارائه توضیحاتی در مورد عواملی است که منجر به تجدید کسب و کار پایدار می‌شود. شما رویکردهایی را مطالعه و تحقیق خواهید کرد که تضمین می‌کند شرکت‌ها در رقابت بین‌المللی موفق هستند و در عین حال به روشی کار می‌کنند که از نظر اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی پایدار باشد.

در طول تحصیلات خود، تحقیقات علمی و همچنین مطالعات تخصصی را انجام خواهید داد. مطالعات دکتری در مدیریت بازرگانی چهارسال طول می‌کشد.

دوره‌های آموزشی برای دانشجویان تبادلی

در LUT دانشجویان می‌توانند به راحتی فناوری و مطالعات تجاری را زیر یک سقف ترکیب کنند. برای این منظور دانشجویان سایر دانشگاه‌ها باید لیست دروس سال جاری را انتخاب کنند و شرایط را برای دانشجویان تبادلی خوب مطالعه نمایند. لیست دروس سال تحصیلی آینده همیشه در ماه آوریل منتشر می‌شود.

در پایان

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید، در دانشگاه لاپرنتا فلاند (LUT University) می‌توانید در مقاطع مختلف دانشگاهی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) رشته مورد علاقه خود را انتخاب و در آن شروع به تحصیل کنید.

برای مشاوره دریافت ویزا، پذیرش و تحصیل در دانشگاه لاپرنتا فلاند با ما تماس بگیرید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button